[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rooslover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:38

Pletje ook nog gefeliciteerd! Is deze nu drachtig van Floris?

Succes deze ronde tjinta en wisanda. Wij moeten er vrijdag weer 1 scannen. En er staat er nu nog 1 bij de hengst

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:01

Ja ze is drachtig van Floris :))

Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:18

Voor de drachtige dames gefeliciteerd!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:52

Fotsy schreef:
Ayasha gefeliciteerd zeg, amai wat een verrassing. Prachtige merrie. Leuke combi.

Jibbel, je bent niet de enige, ik ben ook nog steeds aan het proberen. Kga vandaag nog eens bellen want ik krijg weer geen nieuws,pfff.

Pletje123 tof, super.

Tjinta en wisanda die van jullie al geïnsemineerd? Is een begin he.

Thanks, ik hoop echt dat er een mooi kleintje uit komt. :j

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:08

Spannend hoor! Mooie merrie!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:58

Eindelijk na vier pogingen is mijn merrie gisteren geinsemineerd, maar zoals gewoonlijk kan niets normaal verlopen bij mij en blijkt dat het zaad na levering in slechte toestand was.
Als ze af is, gaan ze binnen drie dagen scannen om te zien hoe het eitje gereageerd heeft :roll: :? , ksnap er niks van, en als ze nog niet af is vandaag dan terug insemineren.
Wat een gedoe is dit toch zeg, ocharme mijn hengstenhouder, is hij even verweten door de DA. #) Kan hij ook niet aan doen en trouwens alle merries zijn met de hengst zijn zaad altijd al van de eerste keer drachtig geweest.
Straks kan ik het al zingen: :)ddd waarom ik en niet een ander.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:17

Vervelend Fotsy, wat een vaag gedoe ook! Heeft het misschien te lang geduurd ofzo, dat het slecht was? Ik heb er ook geen verstand van. Hopen dat ze gauw dragend wordt.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:08

He Bah Fotsy dat klinkt weer echt niet grappig.
ik duim toch al, dus voor jou ook hoor!!!

Ayasha ben je lekker aan het genieten bij het Idee dat je nu een drachtige merrie hebt?

Vanochtend hier dus ook weer de DA.
Amia was klaar, ei eraf en nu weer de spannende dagen wachten.
Annisse had nog een pracht Follikel erop zitten volgens de DA, dus ik heb wederom Sperma gehaald wat geinsemineerd is.
Ze heeft eergister een follikelrijpend hormoon subcutaan geinjecteerd gekregen en vandaag HCG intraveneus.
Na ja alles gedaan dus.
En nu maar weer wachten.

Volgende week wordt Cantate op 18 dagen gescand. Zou toch heel fijn zijn als dat in een keer raak was.
Maar ik reken maar nergens op.

Wisanda hoe is het bij jou gegaan?

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:02

Hier is het ook nog steeds spannend.... Althena is maandagavond geïnsemineerd, maar toe zat het ei er nog op. Een nadeel is dat de sperma zondagavond gevangen is en de vraag of ze dus haar ei maandagnacht heeft laten springen. We hebben ervoor gekozen om haar pas weer op 18 juli te scannen aangezien ik geen sperma op dinsdag kon krijgen. Dat was op z'n vroegst woensdagavond leverbaar en dat was sowieso te laat.

Maandag hebben we ook Agila hengstig gespoten. Zij wordt morgen gescand om te kijken hoever ze is. Hopelijk kunnen we haar dit weekend insimineren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:20

Tjinta ja! Heb heel veel mensen die mee leven, ben nu officieel tante. :D wij willen geen kinderen en iedereen smst zo van 'proficiat met jullie gezinsuitbreiding! Super lief.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:38

set_elkol schreef:
Vervelend Fotsy, wat een vaag gedoe ook! Heeft het misschien te lang geduurd ofzo, dat het slecht was? Ik heb er ook geen verstand van. Hopen dat ze gauw dragend wordt.

Ze spraken over slecht transport en puur zaad, niets aan toegevoegd waardoor de houdbaarheid niet optimaal is en zeker niet als je het meer dan een uur moeten vervoeren. Ik heb er geen verstand van maar ik hoop op het beste.
Tjinta, wisanda, het wordt echt spannend nu voor ons, ik denk dat ze bijna gelijktijdig zijn geïnsemineerd. Ben benieuwd.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:45

Ik wil me graag melden bij dit topic. Mijn merrie Zazou is van de week gedekt door Djamai du Bois. Nu 18 dagen wachten voor de scan. Spannend!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:48

Spannend Prince!

Nou beetje positief he Tjint! Die is gewoon mooi drachtig :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:41

Mijn Fabje is alweer 2 maanden drachtig! Nog 9 te gaan :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:22

Hihi ik heb ook nog ongeveer 9 maanden te gaan. Laaaange 9 maanden... Hoewel... Ik heb na de zomer nog een operatie voor de boeg die me tot minstens de feestdagen zal gaan bezig houden en tegen dan is het monster al bijna daar.... Zou wel eens sneller kunnen gaan dan ik denk. :+

Fotsy: daar ben je ook mooi klaar mee... :?

Prince: spannend! Hopen dat het gelukt is!!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:02

Hier nog een aanmelding, mijn merrie Relrite is drachtig van de trakhener hengst Kasparow, uitgerekend op 7 mei. Moet dus nog wel even wachten -_-

Ik heb ooit wel eens van die leuke aftellers gezien, zo'n plaatje, weet iemand waar ik die kan vinden?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:47

Ja das een soort banner, die heb ik ook al geprobeerd te vinden, maar dat lukte helaas niet.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:49

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:54

Welkom Prince en littleroosie.
Vandaag weer nieuws, merrie is gisteren nogmaals geïnsemineerd en deze keer met uitstekend zaad en vandaag is ze af. Maar (uiteraard he) vocht in de baarmoeder, medicatie en nog twee dagen kliniek, als alles goed meegaat dan mag ik ze zondag eindelijk gaan halen. Ze staat nu al bijna 7weken in kliniek, amai mijn bankrekening.
En dan wordt het aftellen naar de eerste scan. *\o/*
Dus voor alle drachtige merries, goed bezig meiden.
En voor deze die de eerst scan afwachten, ik duim alvast mee.
En voor deze die nog bezig zijn, niet opgeven.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:56

succes met aftellen Fotsy, hopen op een goede scan! 7 weken is wel lang inderdaad := leuk dat dit topic nu al zo druk is! leuk alle voorbereidingen volgen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:25

Fotsy schreef:
Eindelijk na vier pogingen is mijn merrie gisteren geinsemineerd, maar zoals gewoonlijk kan niets normaal verlopen bij mij en blijkt dat het zaad na levering in slechte toestand was.
Als ze af is, gaan ze binnen drie dagen scannen om te zien hoe het eitje gereageerd heeft :roll: :? , ksnap er niks van, en als ze nog niet af is vandaag dan terug insemineren.
Wat een gedoe is dit toch zeg, ocharme mijn hengstenhouder, is hij even verweten door de DA. #) Kan hij ook niet aan doen en trouwens alle merries zijn met de hengst zijn zaad altijd al van de eerste keer drachtig geweest.
Straks kan ik het al zingen: :)ddd waarom ik en niet een ander.

Wat vervelend! Heb je de hengstenhouder wel ingelicht over de slechte kwaliteit van het sperma?

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:00

Kon ik t maar zeggen dat ze drachtig was wat een fijn gevoel gefeliciteerd iedereen
Mijne heeft maandag oxytocine gehad en is daarna geinsimineerd vanmorgen terig geweest zat nog een klein beerje vocht dus nog 1 prikje extra gehad en ze had een kleine cyste wat geen kwaad kon gelukkig!
Ze had een dubbele eisprong en nog een mooi vers ei zwom er rond over 2 weken terug komen omdat ze kans heeft op een twin! Hopelijk wil het nu wel allemaal lukken!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:09

Ik herken het bentlylover! ;)

Voorlopig wacht ik nog steeds op een hengstigheid. Hopelijk binnen 2 weken, anders vind ik het alsnog te laat worden om nog te insemineren.

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:11

Kan je haar niet hengstig laten spuiten?
Mijne werd ook niet hengstig na dr eerste insiminatie terwijl ze altijd hengstig werd op dezelfde dag dus ik was er helemaal van overtuigd dat ze drachtig was maar hebben er daarna hengstig gespoten :')

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:43

Ja, dat zou kunnen, maar dat wil ik nu niet. Ze is kort drachtig geweest en ik wil dat de natuur zijn gang gaat. Als het lichaam er weer klaar voor is wordt ze vanzelf weer hengstig. We zitten er al zoveel aan te rommelen met hormonen en dat voelt voor mij op dit moment niet ok.