[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:42

En ergens heeft ze nog gelijk ook. Des te langer kan ze van Coco's kunsten genieten :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:48

Haha coco vind het ook niet erg.. maar ik wel :P Als ze dragend is, voel ik me net weer zo'n penny meisje.. En over wat ik hoop dat eruit komt: Een silver dapple overo met blauwe ogen en het liefst een merrie haha :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:59

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! Ik weet precies wat je bedoelt. Ik ben ook zo'n pennymeisje.
Ik weet op de dag precies hoeveel dagen Dais drachtig is. Ik word wakker met gedachtes als 'O, vandaag begint het hartje te kloppen.' 'Vandaag krijgt het haar.'
Ik kan heel dromerig naar die buik staren en mijn valkmerrietje erin zien zwemmen 8)7

Ik stop wel voordat iemand op het idee komt om een dwangbuis voor me te regelen :P

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:09

Haha, ik weet ook hoe het voelt hoor! Voor mij allemaal de eerste keer en ik houd m'n merrie ook nauwlettend in de gaten... Weet ook tot op de dag nauwkeurig hoeveel dagen ze al drachtig is, en bedenk me dan steeds hoe ongelooflijk lang het nog duurt voordat er eventueel een veulen is!

Maargoed, toch wel blij dat ik zo overbezorgd controleer, anders had ik vandaag niet die idioterie bij haar gezien. Schrok me toch echt wel kapot en was er van overtuigd dat het einde veulen was, maar gelukkig dus niet!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:15

Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat Dais twee jaar geleden naar de hengst ging en mijn verzorgster en ik tegen elkaar zeiden dat het nog zo lang duurde voordat het veulen geboren zou worden..
Dat veulen is nu alweer één!
Als je wacht op iets, duurt dat zooooooo lang, maar als je terugkijkt, is het vaak best snel gegaan.

Ik heb trouwens uit mijn boek een schitterende foto van een foetus van 63 dagen. Ik lig nu mobiel te bokken, maar zal hem morgen even plaatsen.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:39

Het boek van Paul de Vries? Dat is echt een super boek namelijk! Stond volgens mij ook een foetus van rond dat aantal dagen in, echt al helemaal een paardje!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:23

Haha allemaal volwassen penny's.. Moet zeggen dat de dagen van fab dit keer wel redelijk snel voorbij zijn gegaan.. Ze is nu 338 dagen drachtig.. Maja eerste keer droeg ze 285 toen was het veulen na 3 dagen overleden, vorig jaar droeg ze 360.. dus of ze dat nu weer gaat doen hoop ik toch van niet... haha :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:29

Fab doet het dus niet ;) :')

Jee Martine,echt schrikken!! Ik zou ook niet geweten hebben wat dat was,en van een miskraam uitgaan,gelukkig niet!!!

Inowa hier scannen ze langsbuiten,maar daar kun je geen abnormale dingen op ontdekken,dien je echt inwendig te scannen.

Tjinta dat wordt een vroegertje volgend jaar! Nu duimen voor je andere merrie,en jee zeg wat is het daar vroeg einde seizoen! Gelukkig kan het nog even nu.

Tot nu toe zijn beide zwartbontjes nog rustig. Kikkie ben ik gerust in,die is hardstikke drachtig. Cha-cha nog een paar daagjes afwachten,zit nu op dag 17,verleden cyclus werd ze hengstig op dag 20. Brrr.. En dan hebben we het 3e zwartbontje,Nikita,die zit nu op dag 12 na laatste dekking.
Lisa wordt nog steeds niet hengstig,sjah dan wordt het een jaartje leeg,ik ga niks forceren bij haar na haar ervaring dit jaar..Misschien doe ik ze nog even naar een andere hengst,misschien dat ze die wel lekker genoeg vind ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:51

Martine, inderdaad het boek van Paul de Vries.
Hier is de foto.

Afbeelding

Mocht er trouwens nog iemand interesse hebben in het boek, ik heb er twee.
Ik had mijn boek vorig jaar uitgeleend, maar ik kreeg hem niet terug. Na heel vaak vragen en die persoon uiteindelijk niet meer spreken, omdat ze naar een andere stal was gegaan, heb ik een tijdje geleden een nieuw boek gekocht.
En jawel... twee weken later kreeg ik mijn eigen boek terug.

Ik heb er dus één te koop.
Er staat een advertentie van hier op Bokt.

Pretty, klinkt goed! Behalve van Lisa dan, maar misschien wil ze inderdaad liever een andere man :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:22

ik heb dat boek ook,super boek en ik herlees het standaard elk jaar als de bevallingen er aan zitten te komen :j

Het is wel raar dat Lisa niet hengstig wilt worden,ze ziet hier constant hengstige merries en meestal willen ze dan wel es mee..ze heeft geen veulen aan de voet maar haar veulen is wel gestorven op 4 dagen oud. Misschien heeft ze toch wel een slag gehad van dit alles,en dan gun ik ze graag haar rust. :j We zien het wel! Ik had ze graag volgend jaar met een gezond kleintje aan de voet gezien,want ze was een super mama,maar wie weet heeft het wel een reden waarom ze nu niet hengstig wordt.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:04

*\o/* Hier vannochtend de DA met het leuke nieuws na het scannen dat het ei eraf is.
Op naar de 2e Palomino.... hahahaha. (dat geloof ik zelf niet vandaar dat ik het rustig opschrijf....).

DL geniet nu maar eerst fijn van het beebje van Fab!
Empty is gewoon vol.... :j
positief denken.

En Clio mag nu eindelijk ook bevallen.... pffff. Pretty heeft ook nu even weer wat anders aan het hoofd dat merries drachtig te krijgen.
hihi... Leuk leuk.... eerst een veulentje.

Zo ermee bezig als jullie zijn ben ik niet (meer). De eerste jaren als fokster wel. Ook met wat er allemaal mis zou kunnen gaan.
Dat is er gelukkig nu af. Joh anders kan ik helemaal niks anders meer doen.
Ik ben wel erg met de paarden bezig maar niet specifiek met de dracht.
Zou ook niet weten precies zonder het na te kijken hoeveel dagen Tenna nu drachtig is bv.
Maar ik verheug me er wel onwijs op hoor!
En ben ook wel heel benieuwd of het gelukt is bij Cantate.
Spannend.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:47

Dat is duidelijk, Tjinta, je had je zelfs een week vergist! :+

Heb je voor Tenna en Cantate dezelfde hengst? Heb je een foto van hem?
Jij krijgt gewoon twee palomino merries!

O, en waar ik vandaag achterkwam. Dais heeft nu zes veulens gehad, in deze volgorde:
Merrie, merrie, hengst, merrie, merrie, hengst.

Wie heeft er énig idee wat er volgend jaar aan de beurt is? :):)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:56

cynthia merrie! *\o/*

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:07

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:30

Wat gaat het hard hier!

Voor heel veel is het nog afwachten geloof ik als ik het zo lees. En dan nog de spataders van de merrie van Martine! Gelukkig niets aan de hand.

Morgen ga ik met Ultra weer scannen voor 30 dagen. Ze is nog niet weer hengstig geweest dus ik heb goede hoop.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:28

Ik ben er ook iets minder mee bezig nu (in de zin van dat ik in mijn tabel moet kijken op hoeveel dagen we zitten) tegen de tijd dat het april wordt zullen de zenuwen wel komen.
Dat Casa de eerste keer drachtig werd gescand heb ik staan huilen van blijdschap :o
Met de dracht van Cascade had ik dat niet maar vooral omdat ik bang was dat het wel weer ergens fout zou gaan.
Dit veulen is in principe voor de verkoop, vind het heel erg leuk om straks weer een veulen te hebben lopen maar minder spannend als de eerste keren.
De eerste keer natuurlijk spannend omdat het de eerste was, bij Cascade omdat we graag een bonte merrie wilde, nu heb ik kans op bruin, zwart en eventueel vos (ligt aan de hengst) zou een hengstje wel leuk vinden en dan voor de verkoop is bruin of zwart wel makkelijker.
Alhoewel ik bang ben dat als er een zwarte uitkomt ik het niet meer wil verkopen _O-

Martine dat is inderdaad schrikken!!
Midnight spannend!

Wij willen vandaag Casa nog weer even scannen om een tweeling dracht echt uit te sluiten (ze heeft geen dubbele ovulatie gehad dit keer gelukkig, maar voor de zekerheid wel even scannen)
Heb gelijk even gekeken en Casa zit vandaag op 20 dagen.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:51

Tjinta loopt daar een veulen van aan de weg? zon kleurtje loopt daar in de wei :j

ik kwam de nieuwe eigenaar tegen op facebook van cadans m. hij doet het heel goed zijn eerste wedstrijd gewonnen met 88%! en hij heeft zich geplaatst voor de FEI international 5 jarigen.
Afbeelding
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:52

oh super Tjinta,nu maar aftellen!! *\o/*

Hier stapelt alle pech zich op.
Clio heeft nog geen veulen,het komt ooit wel,maar wanneer?? :') Nu,das het minste.

Folie,ons enige veulen van dit jaar,heeft droes,mijn veearts is hier gisteren laat nog maar eens een leventje komen redden,want ze was aan het stikken,het volledige verhaal heb ik op het DBT topic 2012 gedaan. Nu moet ze herstellen :(:) Ze is wel heel sterk,want ze toonde niet eens ziek maar begon ineens te rochelen en in 2 dagen tijd kwam ze in ademnood en ging het balletje rollen dat het droes was. Nu is ze besmettelijk,maar alles heeft het hier gehad verleden jaar,waarschijnlijk is haar mama drager gebleven en is ze zo toch besmet geraakt nu. In principe dus niet meer fokken met mama Vera,maar ze is natuurlijk al herdekt voor we dit vermoedden..
Veearts zegt,je kunt niet alle dragers elimineren,het is een kwestie van geluk of ongeluk,maar hier is het nogal vaak het laatste.

Vanmorgen steek ik het hengstje in de weide bij alle gedekte merries,omdat ik dacht "uitgedekt" te zijn,komt Kikkie spontaan hengstig. -O- Ze was nochtans al de 30 dagen voorbij na laatste dekking?? Ik dacht dat we safe zaten. Mja ze liet zich meteen dekken dus drachtig zal ze niet zijn.. Hier voorlopig dus nog niets drachtig voor volgend jaar bij mijn weten.
Misschien stop ik maar beter want het brengt hier de laatste jaren alleen maar ellende met zich mee,'t zit me even hoog.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:01

He Pretty wat vervelend allemaal.
Kan me voorstellen dat het je even te veel is.
We zullen eens even hard duimen voor Follie.
Sterkte met alles!

Hier wordt Jorina morgen gescand. Ondanks dat haar gedrag doet vermoeden dat ze drachtig is, zegt mijn gevoel van niet. Ik ben dus nu zoooooooooooooo vreselijk nieuwsgierig naar de uitkomst morgen.

Lisch, gefeliciteerd!

Spataders?? Heb ik ook nog nooit gezien. Zou me ook helemaal ondersteboven verschieten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:57

Pretty :(:)
Zou het niet kunnen zijn dat de merrie toch drachtig is maar tot de merrie's behoort die hengstig tonen?

Casa net weer gescand, nog steeds drachtig en maar een vruchtje! Volgend weekend weer scannen voor de 30 dagen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:00

fijn voor Casa!

Mmh we hebben hier heel wat speciaals ( |o ) op stal staan precies,maar ze was toch wel erg hengstig hoor,het verbaast me vooral dat ze zo laat nog ineens hengstig toont.Ik dacht dat ik 30 dagen na laatste dekking wel safe zou zitten?? Een normale cyclus duurt toch 21 dagen? Of misschien toont ze pas op het allerlaatst hengstig? Want verleden cyclus liet ze zich ook maar één dag dekken en klaar. Mooi op tijd dacht ik,maar misschien was het eigenlijk al te laat en was de eisprong al voorbij?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:35

Als de eisprong al voorbij is kan het nog wel pakken. Ze kan ook zo'n merrie zijn die tijdens de dracht nog gewoon hengstig wordt. Scannen gaat niet? Gedekt laten worden als ze wel drachtig is, lijkt me ook niet goed?

Go Casa! +:)+
Handig zo'n man Saffier :)

Bij Marieke is het ook al spannend, je denkt dus stiekem dat ze drachtig toont, maar durft het niet te geloven? Heel herkenbaar :D

lisch dat is een knapperd zeg!

DL jij doet het ook niet voor minder zeg :D Dat klinkt als een knap kind :)

Midnight vandaag scannen dus? En??

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:55

Lisch van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Jep de veulens van dit jaar staan momenteel langs de weg in het weiland.
Er staat er inderdaad eentje bij van Valentin. Knappert joh!

Leuk dat Cadans het zo goed doet, altijd iets om trots op te wezen.

Pretty :(:) :(:) Heel veel sterkte joh, ik kan me voorstellen dat het je allemaal te veel wordt.
En zo jammer dat je Kikkie niet kunt laten controleren. het komt best voor dat merries hengstig tonen terwijl ze wel drachtig zijn.
Temeer omdat 30 dagen niet echt gangbaar is voor een hengstigheid.
Hopelijk draait het tij voor jou snel... ik duim ervoor.

Saffier, Casa is dus heel mooi drachtig.. toppie.

Marieke ik ben ook heel benieuwd. Spannend is dat.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:32

Lisch, gefeliciteerd!! *\o/*
En jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....... weer tijd voor een merrie dus bij KeesjeDaisje :D

Tjinta, wat een knappe gebleekte vos is Valentin!
Ik hoop zo voor jou dat hij je twee palominomerries gaat geven!

Midnight, hoe was de scan?

Jee, Pretty, wat kl*te! :(:)
Hopelijk komt Folie er snel bovenop!

En balen dat Kiki zich weer liet dekken :(
Het kan zijn dat ze wel drachtig is, maar zich toch laat dekken, die merries bestaan.
Ik begrijp heel goed dat het je zo hoog zit, maar ooit moet het geluk toch aan jouw zijde staan?

Marieke, spannende dag voor jou morgen. Ik duim!
Waarom zegt je gevoel dat ze niet drachtig is? Ik dacht dat ook bij Dais, maar ze was wel drachtig. Nu ben ik bang dat ze niet meer drachtig is, maar volgens mij is het angst om jezelf te beschermen tegen een teleurstelling.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:33

Nicole288 schreef:
Bij Marieke is het ook al spannend, je denkt dus stiekem dat ze drachtig toont, maar durft het niet te geloven? Heel herkenbaar :D

Nou, ik zie haar ook niet hengstig, maar ze had wel de onderbenen/sokken onder de pis. Nu is het ook wel vrij droog op het land, dus spettert het nogal met plassen..
En met Gabbana in de opfok en Esprit te beleren, is ze het middelpunt op dit moment. Misschien is daarom zo lief...

Heck, ik weet het ook niet hoor! :D
Morgen!