Daar ga ik wel van uit! Ze was vandaag al weer iets beter dus we gaan stap voor stap de goede kant op. Ook de laatste antibiotica spuit gegeven, nu moet ze het zelf gaan doen.
Het gaat beter met Lola (Colette is helemaal de oude). Ze is lekker actief en drinkt goed bij ma en uit de fles (nog 4x per dag 150 ml). Ze heeft alleen nog steeds diarree. We zijn de flessemelk aan het afbouwen en ik hoop dat dan de diarree ook weg gaat Morgen komen de veulenbrokjes binnen, eens kijken of ze dat ook wat wil eten. Ik zag haar vandaag al kauwen op een stro stengel...
Als je bij de stal komt en ze ziet je begint ze te hikken/balken, zo schattig.
Oh en we hebben ook de rekening binnen... uhhhhh ik zal het zo zeggen, we hadden er 3 merries of 6 hengsten van kunnen kopen. Maar ach, als je haar lieve hoofdje weer ziet ben je dat gauw vergeten.
Zit je ook op het ezelforum EskeGirl? Daar heb ik om veulenfoto's gevraagd om te zien of Lola veel groeiachterstand heeft. Heb jij een foto van Dorus 3 weken oud om te vergelijken?
Eske_B
Geplaatst: 14-09-11 12:00
Ik zit niet op het ezelforum, wat is de website daarvan? Ik zal even kijken naar foto's
2 weken
4 weken
Met 3 weken heb ik geen foto's, toen was ik op vakantie
gellukig gaat het beter en de diaree komt mis wel van de extra melk of ze is nog zwakjes maar daar hoef je je volgens mij niet zo een zorgen om te maken alleen opletten dat ze niet uitdroogt.
Het weer ziet er ook goed uit? Uhhhhhh ik weet niet hoe het in Zuid-Holland is maar wij hebben de hele dag al regen en (koude) harde wind hier in Groningen...
Oh, dan treffen jullie het minder dan wij zeg. Bij ons waait het ook wel, maar de zon is ook regelmatig te zien!
Nou, hopelijk komt dat betere weer snel jullie kant op.
schrappie
Geplaatst: 14-09-11 21:09
ik vind ezels zulke grappige dieren!!!
Anoniem
Geplaatst: 14-09-11 23:30
Suusje1972 schreef:
Het weer ziet er ook goed uit? Uhhhhhh ik weet niet hoe het in Zuid-Holland is maar wij hebben de hele dag al regen en (koude) harde wind hier in Groningen...
eehh ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb in de zon gezeten.en dat was lekker..
hopelijk schijnt bij jullie nu ook de zon en groeit die kleine een beetje en zijn de dames weer helemaal beter.
chels1997
Geplaatst: 16-09-11 16:29
k zie t nu pas dat ze bevallen is,ben op kamp geweest etc. maar wat een poepie zeg,hopen dat ze snel weer 100% gezond zijn. paps en mams hebben mooi werk geleverd vindt ik
Suusje1972
Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-11 11:34
Het gaat ook echt beter met haar! De diarree is nu over (na 4x immucolost) en mooi groen en stevig (als pudding ha ha). De fles doen we nu nog 2x per dag. Ik wil dat zo veel mogelijk afbouwen want ze is veel te veel aan ons (lees de fles) gehecht en verkiest ons boven mams. Die staat soms in de wei en Lola bij ons als we de stallen schoonmaken. De binding tussen die 2 is niet helemaal oke. Vanaf gisteren hebben we de mannen er ook weer bij gezet (half uurtje) en dat ging op z'n ezels: niets aan de hand. He hoi jij ook weer hier, ja gezellig hè, eteeeeeeen!
Eerlijk gezegd vind ik haar er nog wel erg klein uitzien. Het lijkt net of ze pas een paar dagen oud is. Maar dat zal voornamelijk een gebrek aan vet zijn. Komt vast goed!