Vanmorgen weer naar stal geweest, nog steeds geen hars of enig ander teken van naderende bevalling. Vanavond maar weer een keer gaan kijken of ze aanstalte gaat maken, maar ik denk zelf van niet.
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5955_n.jpg dit is het mannetje. Z'n vader is zwart en voert het sabino gen. Moeder vos en voert zwartbruine vader en vos merrie moeder lijnen. Heeft volgens mij ook sabino maar weet ik niet helemaal zeker. Onze andere man van dezelfde vader is sabino stekel zwart met een hele grijze witte staart.
Nou je het zegt, er is inderdaad een kans dat de staart dan grijs wordt door de sabino, ik zag laatst nog een arab hier op bokt die dat had (misschien het laatste paard dat jij noemt? van dezelfde vader.) Die was helemaal bruin maar met een grijze staart. Maar alsnog denk ik dat het ook gewoon 'veulenpluis' kan zijn.
Da's meer blond dan wit toch? Althans zo oogt het. Mij dunkt dat dit wel vaker voorkomt bij bruine veulens, trekt inderdaad later wel weer bij. Heb zo snel geen foto van een voorbeeld hier, maar meen het wel vaker gezien te hebben. Vaak hebben de lichtbruine het, de donkerbruine zie je het niet zo snel bij.