Pffff... mijn kleintje heeft een lichte oogontsteking. Het verbeterde niet na 2 dagen met gekookt water schoonmaken, dus dan maar de dierenarts erbij.
Nu 2x daags, 4 dagen lang smeren. Fijn weer... hopen dat de rest wel schoon blijft. De hond had ook al wat vuil in zijn oog.
Fotsy
Geplaatst: 18-06-15 15:10
oh het is altijd wat Caesar en oogjes en vuil, heeeel besmettelijk, hoop dat het vlug over is. Pfff altijd leuk he oogzalf in een veulens oog smeren, ook eens moeten doen met mijn eerste veulen, DA had een trucje met het oor vasthouden maar ik kon het toen nog niet dus DA alle dagen geweest om oogzalf erin te doen.
Het is gelukkig een kleintje dus het zal even stoeien worden, maar moet toch lukken hoop ik. Nu hoop ik niet dat het die blauwe ogen zijn. Wellicht toch wat gevoeliger...
pretty
Geplaatst: 18-06-15 15:36
Van de wind hebben ze het ook wel eens Cesaer. Beterschap voor je kleintje. Ah neen je was niet aan kleintjes.
Fotsy allez nu compliment. Als we dan toch wisselen,wisselen we van woonplaats ook? Hoe gaat het nu met Lily trouwens? Neen,hoewel het aanlokkelijk is,we gaan hem niet houden. Er komen nog veulens van Casje. En het credo is hier toch de veulens verkopen en onze volwassen diertjes lekker houden. Al had het wel héél moeilijk geweest was dit een merrietje geworden. Dan bleef ze toch denk ik.
Spannend kleinvosje! Hopelijk zet het door!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 18-06-15 15:45
Jolandje, gefeliciteerd!!! Potjandrie, weer een hengstje dus, maar wel een prachtkerel.
We kunnen elkaar de handen schudden, ik krijg ook alleen maar veulens met aanhangsel.
maaike jij ook? haha , ik vind het niet zo erg hoor, eigenlijk zijn hengstjes leuker
och die aagje zeg, moet je haar zien met die dikke buik, het word voor haar ook tijd om te bevallen
kijk hem eens gaan met zijn lange benen
AstridJ
Geplaatst: 18-06-15 17:56
Sow Inowa wat een buik!
Wat een lange benen inderdaad Jolandje. Dan snap je toch niet hoe dat zo opgevouwen in de buik van de merrie heeft gezeten.
Fotsy jeetje groeipijnen! Wist niet dat dat bij paarden ook kon. Moet je dan iets veranderen, geen veulenbrokjes voeren oid? Of kan je daar verder niks aan doen? Jaycee gaat niet echt snel nee met verharen. Ze heeft er ook best last van, schuurt vooral d'r hoofd een beetje door de jeuk. D'r benen zijn al een heel stuk veulenvacht kwijt en d'r billen ook. D'r hoofd en oren ook voor een groot deel.
Jaycee vind het nog steeds leuk om mama te pesten.
En plastic is niet eng, plastic is leuk!
Wrapped up
Bonny_CT
Geplaatst: 18-06-15 18:03
haha wat een wijsneus die jaycee,
zetten jullie ze de dag na de geboorte bij mooi weer ook gelijk op de wei een uurtje ofzo? Las iets met harde ondergrond en hoefjes die nog niet uitgehard zijn laatst ergens.. Vroeg me af hoe iedereen dat doet
jolandje
Geplaatst: 18-06-15 18:50
astridklomp, en glowy is maar een heel kleinmerrietje en heel fijn gebouwd ook , ze is 84 cm. op de schoft, maar was ook kogelrond haha
wat is jaycee al groot en wat een gaaf veulen , haha dat plastic, je kunt ze niet vroeg genoeg wennen aan gekke dingen
bonny-ct, Breeze is vanmorgen rond half 11 geboren en vanmiddag hebben we ze samen even een poosje in de verharde paddock gehad, vooral glowy vond dat wel heerlijk, morgen mogen ze weer een poosje naar buiten, even afhankelijk van het weer
polleman
Geplaatst: 18-06-15 19:00
jolandje gefeliciteerd. je eigen gevoel goed pendel fout.
Tara_13 beterschap met je enkel.
astridklomp wat een plaatje en zon aparte kleur en mama pesten is ook erg leuk.
pretty wat een plaatje
Bonny_CT komen we elkaar misschien nog tegen als alles goed gaat en mee zit willen we ook naar de late veulen keuring gaan met Sunrise. Het hangt van het weer af of ze meteen naar buiten gaan Sunrise is geboren s` morgens vroeg en overdag was het 36 graden. ze zijn naar buiten gegaan toen het koele begon te worden hij was toen 11 uur oud.
Caesar hopelijk gaat het zalf wel werken.
inowa die heeft er nog zin in.
wat leuk die complimenten over Sunrise
polleman
Geplaatst: 18-06-15 19:01
Pendel lijst A.U.B op volgorde van datum plaatsen,
Kunnen we bij het quoten allemaal even opletten dat ook de bovenste 2 regels mee gaan Dan is de lijst namelijk eenvoudig op te zoeken als hij na een paar pagina's weer is weggezakt
Laatst bijgewerkt door polleman op 18-06-15 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt
HEt was ook mijn idee hoor gelijk naar buiten maar bedacht me dat het misschien voor de hoeven die nog zo zacht zijn niet gelijk goed kon zijn op harde ondergrond.. Ze moeten ongeveer 50 m lopen naar de wei
polleman
Geplaatst: 18-06-15 19:18
Tinniie heb het aangepast.
Bonny_CT die hoefjes kunnen veel hebben volgens mij. Sunrise sprong op me voet toen hij 1 dag oud was deed geen zeer maar dag later hele blauwe voet
jolandje
Geplaatst: 18-06-15 19:21
dank je polleman, voor de lijst
Fotsy
Geplaatst: 18-06-15 20:05
Hoeven zijn wel erg week ja zie dit nu aan mijn veulen, da zegt groeipijn maar als ze in het zand staat op de paddock, lijkt er weinig aan de hand, veulenhoefje is al behoorlijk kort afgebrokkeld en nieuwe hoef nog niet lang genoeg dus ik denk eerder dat het daar aanligt. Smid komt volgende week dan weten we meer.
Nou bij Aagje zit er nog genoeg beweging in met die bolle buik.
Nou het zalven viel me 300 procent mee. Ik heb het alleen kunnen doen. Heb haar tegen schot en mezelf gezet en hoppa. Kon het echt perfect erin laten lopen, dus goede hoop voor de komende 5 dagen!! Wat een bikkel is het ook die uk!