[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:55

Handdoeken zijn ook wel handig! Moest de merrie te uitgeput zijn of het erg koud zijn, om al wat af te drogen :)
Hier zijn de stallen half open, dus ik droog alvast het veulentje een klein beetje af (niet teveel, merrie moet meeste werk doen)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:11

Ja handdoeken had ik inderdaad ook een stapel klaar liggen. Wij hebben het veulen alleen wat onder moeders' neus geschoven zodat ze nog even kon blijven liggen, ze begon al gelijk heftig voor hem te zorgen dus toen waren de handdoeken ook niet meer nodig... :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:21

Allereerst wens ik iedereen al het moois toe in 2016 waar hij/zij op hoopt! En dat er maar een hoop mooie, gezonde veulentjes geboren mogen worden! *\o/*

BianCatjee, mooi bovenaanzicht ook. Ze is misschien nog niet zo ver als Dais, maar je ziet wel mooi dat ze drachtig is hoor.

Jolandje, leuke collage heb je gemaakt! Wat een diversiteit aan veulentjes, superleuk!

Noisy, heb je het boek van Paul de Vries inmiddels ontvangen en zo ja, wat vind je er van? Ik vind het echt een superboek! Ik lees het aan het eind van iedere dracht weer :)

Aniek, voel je je inmiddels weer wat beter?

EF, Floor ziet er goed uit hoor. Mooi buikkie :)

R12312 schreef:
Fotsy schreef:
EN aanwezig, zal je gemoed tot rust komen.

Jouw gemoedsrust wel, maar je merrie zal niet blij zijn als je aanwezig bent :D Camera ophangen, dicht in de buurt meekijken en alleen bij hoogstnoodzakelijk ingrijpen en werkelijk live aanwezig zijn. Ik probeer altijd zo min mogelijk in de buurt te zijn. Het geeft zelfs voor een vertrouwenspersoon welke de eigenaar is best heel veel stress dat er een mens aanwezig is.

Hier ben ik het niet mee eens. Dat is denk ik paardafhankelijk. Ik heb sterk het idee dat Dais het wel prettig vindt dat ik erbij ben. Bij TiSento dacht ik nog dat het toeval was dat ze ging liggen en de bevalling begon precies toen ik een kijkje bij haar kwam nemen. Maar bij Fiore ging het hetzelfde. Ik hield haar de hele avond in de gaten, ging ieder uur even bij haar kijken en zag op de cam dat ze gewoon stond. Toen ik rond 22:45 uur weer bij haar ging kijken, en haar over haar hoofdje aaide, ging ze liggen en begon ze. Twee keer achter elkaar geeft mij niet het idee dat ze niet blij is dat ik er bij ben.

linda2008 schreef:
Crines, dat is balen ja!! Hier word vriend-lief mijn enthousiasme ook wel eens zat. En vooral als ik al maanden van te voren begin met stuiteren en namen verzinnen :') gewoon lak aan hebben en lekker voorpret hebben hoor :)

Hahaha! Nou, die van mij is bijna net zo enthousiast als ik zelf. Hij heeft niets met paarden, Daisy is volgens mij het eerste paard dat hij aangeraakt heeft (we zijn nu 7 maanden samen), maar inmiddels wandelt hij met Dais terwijl ik er op zit en gisteren was ik aan het uitmesten en toen ging hij voer klaarzetten <3
En iedere keer als we samen gaan (de laatste tijd door de feestdagen vaker dan anders) staat hij vol verwachting te wachten tot ik Dais dr deken af heb gedaan zodat hij haar buik weer kan zien en kan zien hoeveel dikker ze is geworden in vergelijking met de laatste keer dat hij haar zag :)

Zo! Van boven heeft Venthe eindelijk een flink buikje! wat leuk! :D

Ik zie Yolooo de laatste tijd ook niet meer bewegen. Een paar weken geleden wel een paar keer achter elkaar na het wandelen, maar nu ligt hij in diepe slaap. En ik vind het niet erg :) Ti was rustig in de buik en uit de buik, Fi een druktemaker in de buik en uit de buik... tja :+

Snazzy heeft al aardige tietjes!

Noisy, gefelicteerd met je 200 dagen!!! Ze heeft echt een mooi, bol buikje!
Die verdikking voor het uier heeft Dais nu dus ook :)

Daisy loopt de laatste tijd zo goed (komt het van de Horseflex die ze krijgt, haar ijzers die de smid net even iets anders heeft gedaan, of een combi hiervan?), dat we weer langzaam gaan opbouwen met rijden. Wel eerst alleen maar stappen, kijken hoe dat gaat en misschien kunnen we er over een paar weekjes wel weer een drafje uit krijgen :D Zelf wil Dais in ieder geval heel graag!

linda2008 schreef:
Maar nu is het dan officieel 2016 en zijn we gevoelsmatig dichterbij de komende veulentjes, of ligt dat aan mij? :o

Dat ligt niet aan jou. Of het ligt aan ons allebei ;)
Ik zei het gisteren nog tegen mijn vriend: Het lijkt wel of je op 31-12-15 nog tegen een dichte deur aankijkt, dus de uitgerekende datum nog niet te zien is en op 1-1-2016 is die deur ineens open en is het nog maar een paar maandjes. Alsof je eerst over een berg moet lopen om die datum te kunnen zien en ineens, op 1 januari sta je op de top van de berg en is die datum zichtbaar geworden :)

Azmay, dat ziet er in mijn ogen ook uit als een drachtig buikje.

Knappe, bolle Aziza <3 Mooi dat je een naam hebt als eerbetoon aan je meisje :)

Daisy is maandag 7 maanden drachtig, dus morgen buikfototijd! :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:27

Op pagina 1 van dit topic staat een hele lijst met alles wat je nodig hebt.

Hier komen de merries tegen het eind op stal snachts en overdag op de wei bij huis.

Nog maar 2.5 maand te gaan,wat gaat de tijd hard!

Vandaag zijn ze naar een andere wei achter de stal verhuisd,zo te zien hoeven we nog niks bij te voeren.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:31

Die buikjes. _O-
En wat staan ze nog in vol gras! :wow:

Hier ijzelt het al de hele avond, dus met een beetje geluk kunnen onze paarden morgen ook even de wei op.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:32

Cynthia, ik probeer vriendlief ook nog zo ver te krijgen maar het interesseerd hem gewoon niets... Morgen gaat hij mee naar stal, maar dat is omdat ze hooi komen brengen en ik vreselijk last van mijn rug heb... Ach... Het is een begin ;) :') haha

Dat heb je goed verwoord met die data!! Haha dat ligt dus niet aan mij. :D
Vandaag zit Star dan ook nog eens op 240 dagen. Dus nog 100 tot de uitgerekende datum en nog 60 tot ze veilig zou moeten kunnen bevallen, nu word het echt aftellen :o :D

Inowa, gaat hard hoor! Leuk!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:43

Ja wij hebben nog zat gras,door het goede weer heeft het nog lang kunnen groeien.

1 wei is er nog voor de pony's met veulens want daar zit gaas omheen.
Daar staat al een aantal maanden niks meer dus de dames mogen daar in april in met de kleintjes.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:46

Al zawraa bij jou schiet het al lekker op.
Hopelijk kan je dan genieten van een gezond veulen en merrie.

Kbk veel van mijn veulenpakket staat ook al klaar.
Hopelijk heb ik hem niet veel nodig.

Iniwa jouw schimmels zien er ook al zo schoon uit ha ha.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:47

Luna2006 schreef:
Ja het in de buurt hebben is zeker meer als handig. Wij hebben helaas wel de touwen moeten gebruiken om maar te proberen het veulen eruit te krijgen. Zelfs toen hij dood was rond het hoofd eentje gedaan zodat we het er met 3 uit konden halen maar zelfs dat lukte niet. Hoop dat niemand dat hier moet meemaken!

Vreselijk, wij hebben er eentje een keer in stukken moeten zagen om eraf te krijgen. Dat beeld houd je ook weken op je netvlies.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:57

lijkt mij ook enorm vreselijk R12312! dat ging hier niet meer want de baarmoeder zou mee stuk gaan, was geen plek meer. Twas inslapen of keizersnede op stal. dan moet je risico's nemen helaas. Maar het blijft vies als je eraan terug denkt. Eerste 3 maanden heb ik de merrie amper durven aanraken. Daarna mee gaan wandelen en ze stond echt mooi op conditie. Op keuring had ze terug voor het eerst echt kunnen draven

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:00

Lijkt me vreselijk Luna en R12312, niet aan denken. :n
Gelukkig gebeuren dat soort dingen niet al te vaak.

De eerste veulentjes komen al bijna, spannend!

Handig lijstje KBK! :j

Baida zit vandaag op 245 dagen dus wij zijn ook aan het aftellen! Ik hoop dat ze gauw dikker gaat worden want een echte buik heeft ze nog niet. Ze staat nog wel normaal in het (aangepaste) werk en is maiden dus ik probeer me nog niet teveel zorgen te maken :Y)
Afbeelding
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:18

Dames, heren
Ik zag net dit topic voorbij komen met virus linken op bokt.
Citaat:
* Bokt.nl

Let op!

Op dit moment worden er op Bokt topics geopend die een link naar een Trojan bevatten - schadelijke software dus.
Deze posts worden ook geplaatst met bestaande accounts. Klik dus aub in de tussentijd niet op links, en meld elk nieuw bericht dat vreemd is via Tip een Mod, het rode uitroeptekentje rechts onderaan elk bericht.

Heb je wel op een verdachte link geklikt, dan is het advies om je wachtwoord te wijzigen en Malwarebytes te laten draaien.

We zijn hard op zoek wat er aan de hand is en hoe we dit kunnen uitschakelen. Excuus voor de overlast.

Discussie en updates kunnen in het topic op FZ. (Waar ik nu helaas niet naartoe kan linken omdat het advies is om niet op links te klikken.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:54

Kiki, ik las het! Best eng...

Was is ze nog mooi slank, Lisanne! :wow:

Kim's veulen op video! <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:00

oeie virussen pfff

oh KBK een feestje binnenin *\o/*

linda avatar gewijzigd? moest even kijken toch :o

hoop dat niemand dit ooit moet meemaken Sarah en ....

Cynthia ja je hebt dit goed verwoord, we staan nu op de top van de berg *\o/*
en inderdaad ik ben er ook van overtuigd dat sommige graag hebben dat baasje bij hen blijft, zelfs de kat kwam hier op mijn schoot bevallen :D

wat een gras nog inowa :wow:

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:07

Goed om te weten van dat virus.

Kbk, die viert een mooi feestje daar binnen :D

Fotsy, hihi jij bent alert! Werd wel eens tijd om die avatar te veranderen :o

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:38

uhhh wat een engen verhalen ..
het liefst waar ik niet aan denken ..
ik had gisteren de fokker gebeld kon der vandaag al brengen zei die .. maar dat ging mij ff te snel ..
wou haar nog graag ff naar me eigen hoefsmid brengen voor ze ging dus nu gaan we volgende week Dione alvast naar de fokker brengen .. staat ze er ruim oprijd en ken ze rustig gaan wennen.. die ban mij is een hele erge zenuwpees op ander terein en heb gewoon zo wat 2 maanden nodig om op rust te komen .. Arabier denk af en toe wel is bij haar waar ben ik aan begonnen hahahahha xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:51

Spannend!

Haha, het is inderdaad een druktemakertje en ik had nog wel juist een rustige hengst uitgekozen. :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:24

Aaahh KBK, wat geweldig, en dan nog wel te bedenken dat je bang was dat ze leeg zou zijn. Volgens mij heeft de kleine dat gehoord :))

Ja Cynthia, ik ben er al druk pagina's aan het verslinden. Net een stuk gelezen over geaborteerde vruchten. Dat was niet zo leuk. Gedraaide navelstrengen, tweelingen en misvormingen, brrrrr %) Maar wel interessant.

L_isanne, ik zie een heel bescheiden buikje. Ze lijkt achter aan de onderkant van de buik wat vol. Een paard in sportconditie heeft die bowling niet. Heb je de kleine al wel gevoeld?
Joan is ook maiden maar die heeft maar weinig ruimte en is dus al behoorlijk aan het uitdijen.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:35

Noisy schreef:
L_isanne, ik zie een heel bescheiden buikje. Ze lijkt achter aan de onderkant van de buik wat vol. Een paard in sportconditie heeft die bowling niet. Heb je de kleine al wel gevoeld?
Joan is ook maiden maar die heeft maar weinig ruimte en is dus al behoorlijk aan het uitdijen.

Op zich twijfel ik er ook niet aan dat ze drachtig is. Ze is qua omgang heel anders dan normaal en ze is overduidelijk voller dan normaal. Klopt dat ze bij de flanken en achterkant van de buik het volste is. Als je ervoor staat steekt de buik daar ook echt wel wat uit. Maar als ik de foto's hier zie van paarden die rond dezelfde tijd drachtig zijn dan ga ik me toch langzaam wel wat zorgen maken... Ik kan niet wachten tot ze dikker wordt in ieder geval. :+

Ik denk de kleine gevoeld te hebben maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. Heb zeker die activiteiten zoals bij Kim op het filmpje nog niet gezien. Nou moet ik zeggen dat ze ook wel met dekens staat dus ik zie de buik enkel als ik met dr bezig ben. Ik hou gewoon hoop. :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:22

Kleine hoop ik vandaag ook weer even te voelen.....

Vanmorgen (uurtje of 1,5 geleden) kreeg ik van mn VA deze foto:
Afbeelding

Jill doet t goed.... Eet en drinkt prima en krijgt voor de zekerheid 1x per week een progesteron injectie.

Vandaag is ze:
Afbeelding

*kruipt weer braaf in meeleeshoekje ;) *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:07

Lisanne, hoelang is jouw paard nu drachtig?

CL, ik zie je foto's helaas niet.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:19

246 dagen KBK.

Ik kan je foto's ook niet zien CL. Maar fijn dat ze het goed doet!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:43

Morgen is Dais 7 maanden drachtig, dus hier zijn de foto's! :D
AfbeeldingAfbeelding

Ter vergelijking met 6 maanden:
Afbeelding Afbeelding

De voorkant en achterkant vandaag:
Afbeelding Afbeelding

En ter vergelijking:
7 maanden Yolooo
Afbeelding
7 maanden Fiore en 7 maanden TiSento
Afbeelding Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:17

Ik vind haar buikje hetzelfde als bij tisento toen.
Bij fiore is het veel gevulder in de flank.

De dames hier groeien zo onwijs hard.
Bij pepper zit het veulen echt in de breedte.
Bij ylona juist weer meer naar onder.

Pepper
Afbeelding
Afbeelding

Ylona
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:49

Inowa, nog maar 2,5 maand, dat gaat echt snel! Ik moet nog 18 dagen wachten tot de magische 'nogmaar99dagen-grens'.

linda2008 schreef:
Cynthia, ik probeer vriendlief ook nog zo ver te krijgen maar het interesseerd hem gewoon niets... Morgen gaat hij mee naar stal, maar dat is omdat ze hooi komen brengen en ik vreselijk last van mijn rug heb... Ach... Het is een begin ;) :') haha

Dat heb je goed verwoord met die data!! Haha dat ligt dus niet aan mij. :D
Vandaag zit Star dan ook nog eens op 240 dagen. Dus nog 100 tot de uitgerekende datum en nog 60 tot ze veilig zou moeten kunnen bevallen, nu word het echt aftellen :o :D

Precies, nog een jaartje of 13 en dan gaat hij het misschien nog leuk vinden ook :+
Nee, ligt zeker niet aan jou! :D Nog 99 dagen! Nu gaat het echt snel voor jou!

Baida is inderdaad niet heel dik, maar het kan ineens hard gaan hoor!

KBK, ik hoop dat je door dat hevige geschop in Kim dr buik eindelijk niet meer zo twijfelt.

Fotsy, de kat op schoot bevallen, wat schattig :)

Noisy schreef:
Ja Cynthia, ik ben er al druk pagina's aan het verslinden. Net een stuk gelezen over geaborteerde vruchten. Dat was niet zo leuk. Gedraaide navelstrengen, tweelingen en misvormingen, brrrrr %) Maar wel interessant.

He bah, ja... Maar ja, aan verhalen lezen van bevallingen die gewoon goed gaan, leer je niet zo veel. Dus dit is wel goed, ondanks dat het niet heel gezellige verhalen zijn.

CL, waarom een progesteron injectie? Je foto's zijn inderdaad niet te zien.

Inowa, ja hè? Ze heeft duidelijk hetzelfde buikje als bij Ti. Bij Fi was ze veel dikker! Ik hoop ook op een hengstje, dus ik word wel blij van zo'n bescheiden en stil buikje :D

Als je het mij vraagt heeft Pepper echt een merriebuikje en Ylona meer een hengstenbuikje.