[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:37

Dit was ook een vrij kleine vrouw,wel een fijne die mag vaker komen mits nodig.

Morgen middag weten we meer

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:38

En alles bijgelezen, kan alleen niet alle namen van iedereen onthouden dus sorry als ik niet overal op reageer!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:39

Vraagje kan ik deze Eraquell ontwormingspasta geven aan mijn hoogdrachtige (319 dagen) merrie?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:47

Eraquell wat staat er op de verpakking?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:13

Volgens mij staat er op verpakking van niet, maar uit mijn hoofd, deden we dat wel gewoon :+

Hier net terug van K10, oftewel ukkepuk, ze is leuk en zo onwijs toegankelijk. Komt gewoon bewust naar je toe <3

Afbeelding

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:19

Ik ben bijna 41 en heb 2 kinderen van 11 en 8

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:32

Hij is echt prachtig.

Vanille haar babe mag er ook zijn hoor mmmm.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:32

Murosch schreef:
Even ego. Wainonia is sinds ze op stal staat hartstikke onrustig. Constant achterbenen afwisselend optillen en onder de buik slaan, staart zwiepen, hooi eten, schuren, rondje lopen en hetzelfde weer opnieuw. Ik was net even bij haar en haar buik ging heel erg tekeer. Zou het veulen nu aan het draaien zijn of wat kan dit zijn?

Het kan van alles zijn. Het veulen kan draaien, dit kan nog wel 4 weken aanhouden of ze maakt zich klaar voor de bevalling :+ Merries zijn zo lekker onvoorspelbaar helaas.
Omdat ze maiden is en in combinatie met de harsjes zou ik haar wel goed in de gaten houden. Wish en Fairy zijn bij hun eerste veulen beide bevallen met enkel harsjes, zonder te kegelen. Wel hadden ze beide een voller uier, maar sommige merries bevallen ook met een leeg uier. Ze zit natuurlijk vlak bij de 320 dagen grens dus wellicht komt het toch al vroeger. Hoe is ze nu? Heb je melktesten om te doen?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:36

Gefeliciteerd met de prachtige veulentjes die de afgelopen week geboren zijn. Vooral de kleine van Vanilla is een plaatje (stiekem hoop ik ook op z'n prachtig veulen <3 )

Lara is nog volop in beweging, wordt zeker nog 4x per week gereden. Ze is al wel een stuk dikker, maar de buik zit haar nog niet in de weg, al zijn we wel naar een maatje grotere singel gegaan.
Gisteren zijn de dames allemaal geënt voor influenza en rhino, dus nu even een weekje rustig aan.

Eind van de maand ga ik rustig beginnen met het bijvoeren van wat merriebrok. Op dit moment krijgt Lara naast onbeperkt hooi en wortelen alleen een vitaminekorrel in de vorm van Reformin +. Ze doet het hier prima op, dus ik wil er niet teveel brok in stoppen. Ik zal van het weekend eens proberen foto's te maken van mijn "dikke" dame, dan heb ik ook wat vergelijkingsmateriaal.

Ik ben trouwens 38 en heb een dochter van 6, die net zo'n paardengek is als haar moeder :D misscchien nog wel gekker :j

@Inowa: het kan prima dat het veulen van Pepper gewoon te diep ligt op dit moment. Wij hebben ook wel eens twijfels bij onze koeien en voordat we ze dan droogzetten laten we ze eerst opvoelen door de DA of de scanner die elke maand komt. Regelmatig krijgen we te horen dat de baarmoeder drachtig aanvoelt, maar dat ze de kleine niet kunnen vinden/voelen. Tot nu toe is uit al deze koeien een kalf gekomen.
Laatst bijgewerkt door suffie op 10-03-15 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:36

Leonoor wat een schatje!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:49

Inowa, kan Pepper niet schijndrachtig zijn?

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:49

Gefeliciteerd met de veulentjes!

Ik ben 37, twee kinderen van 2 en 4.

Hier begint de eerste merrie ook wat te veranderen. Kan de veulentjes er nu al uit kijken.

Wakers, sterkte en succes vannacht.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:56

sultan15 schreef:
Murosch schreef:
Even ego. Wainonia is sinds ze op stal staat hartstikke onrustig. Constant achterbenen afwisselend optillen en onder de buik slaan, staart zwiepen, hooi eten, schuren, rondje lopen en hetzelfde weer opnieuw. Ik was net even bij haar en haar buik ging heel erg tekeer. Zou het veulen nu aan het draaien zijn of wat kan dit zijn?

Het kan van alles zijn. Het veulen kan draaien, dit kan nog wel 4 weken aanhouden of ze maakt zich klaar voor de bevalling :+ Merries zijn zo lekker onvoorspelbaar helaas.
Omdat ze maiden is en in combinatie met de harsjes zou ik haar wel goed in de gaten houden. Wish en Fairy zijn bij hun eerste veulen beide bevallen met enkel harsjes, zonder te kegelen. Wel hadden ze beide een voller uier, maar sommige merries bevallen ook met een leeg uier. Ze zit natuurlijk vlak bij de 320 dagen grens dus wellicht komt het toch al vroeger. Hoe is ze nu? Heb je melktesten om te doen?

Ze is nog steeds onrustig, ik kijk mee op de cam. Koliekig vind ik haar sowieso niet ogen, ze lijkt meer hyperactief/geirriteerd dan ziek/sloom.melktest wou ik proberen maar ik mag niet aan haar uier komen en aangezien ik alleen ben, waag ik me er maar niet aan. Ik hoop dat het verder niks is, vind het nog te vroeg nu en ik moet morgen voor mn werk op en neer naar limburg (vanuit groningen) dus laat ze nou straks maar mooi weer rustig worden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:56

Murosch schreef:

Mijn merrie was ook zo bezig en volgens mij had ze voorweeen, ze lag te kreunen in het zand, zo zielig!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:59

Cayenne schreef:
Inowa, kan Pepper niet schijndrachtig zijn?

Dat dacht ik ook maar dierenarts kon het ook niet zeggen.
Maar er heeft wel een veulen gezeten.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:02

Misschien ligt het veulen gewoon erg ver en is het gewoon een kleintje ofzo. Hoop dat je morgen wat wijzer word.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:09

Dat is precies wat de dierenarts ook zei haha,misschien ligt het morgen anders en zien we het.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:14

Duimen draaien Inowa

Murosch misschien is ze wat onwetend over wat er in haar buik aan het gebeuren is en heeft ze beetje stress.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 10-03-15 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:21

inowa ik hoop echt dat je morgen een mooi veulen kunt zien of op zijn minst voelen :j

Leonoor, wat een vriendelijk, lief snoetje zit er op dat veulen <3

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:25

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
SKaay ! zo cool t eerste kind van dit jaar van mijn knappe kanjer! Dit is zo leuk haha *\o/*
En wéér een merrie! hij geeft veel merries! Ze is veel donkerder dan mijn Lumen twee jaar terug, grappig.

Super al die veulens al, NU word t Echt voorjaar. :D

Iedereen gefeliciteerd met de veulens!

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:26

heb al even niet meer gereageerd, wel alles bijgelezen nu..
Sterkte aan iedereen waarbij het niet zo goed is gelopen :(:)
Gefeliciteerd aan iedereen waarbij er een veulentje geboren is! Wat zijn het toch allemaal knapperds <3

Hoop voor inowa dat het snel duidelijk wordt!

Hier nog een kleine 2 maanden te gaan, nu begint te uier ook stilletjesaan te groeien! Haar buik is echt huge, een aantal merries die een maand eerder zijn uitgerkend zijn er niets tegen :')
Ze is dit weekeind nog onderuit gegaan (uitgegleden en kwam op haar zij terecht). Mij hart ging toch eventjes een stuk sneller kloppen maar ze lijkt er niks aan over te hebben gehouden.
Ik ben trouwens 20, studeer nog en dat is het zo'n beetje :p

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:34

Een vraagje van een stille meelezer.

Ik zit met een mini merrie die morgen op 320 dagen zit met bijna geen uier. Ze is maar 1 cyclus gedekt geweest, dus mijn telling is correct.
Het is haar tweede veulen. Het eerste was in 2013 en toen had ze al een uiertje meer dan 6 weken op voorhand. Ze heeft toen 334 dagen gedragen. Net voor de geboorte had ze wel een grote uier, maar die was wel niet vol.

Klinkt dit iemand bekend in de oren? Hier zijn al meerdere veulens geboren, maar heb nog nooit geen merrie gehad die zover was met zo weinig uier.

dank je voor het lezen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:36

Ik heb hier een merrie staan die 17 maart aan de telling is zonder uier, is ook geen maiden.
Kan heel snel komen,

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:40

Sandravm schreef:
Een vraagje van een stille meelezer.

Ik zit met een mini merrie die morgen op 320 dagen zit met bijna geen uier. Ze is maar 1 cyclus gedekt geweest, dus mijn telling is correct.
Het is haar tweede veulen. Het eerste was in 2013 en toen had ze al een uiertje meer dan 6 weken op voorhand. Ze heeft toen 334 dagen gedragen. Net voor de geboorte had ze wel een grote uier, maar die was wel niet vol.

Klinkt dit iemand bekend in de oren? Hier zijn al meerdere veulens geboren, maar heb nog nooit geen merrie gehad die zover was met zo weinig uier.

dank je voor het lezen

Mijn mini merrie zit vandaag op 320 dagen en die heeft ook nog helemaal geen uier, toen mijn andere merrie drachtig was kreeg ze ook pas een uier een kleine week voor het veulen ernaast stond.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:40

Zo 1 dag niet online en zoveel pagina's er bij,
heb alles bij gelezen maar via telefoon op alles reageren gaat beetje lastig.

Inowa hier lach veulen met 3.5 maanden ook te diep dierenarts zeg toen alleen vruchtwater en op geven moment kwam navelstreng voor bij verder niks. Dus mischien licht de baby wel heel diep naar beneden.

aangezien merries eigenlijk nooit schijndrachtig kunnen zijn ja in 1ste 3 maanden maar daarna niet meer hebben de dierenarts mij verteld.

Murosch bonita had vorige dracht 2 maanden voor uitgerekende datum hars dopjes, uiteindelijk is veulen gekomen met 320 dagen.
kan komen Door dat ze maiden is.

sommige merries mooie mijlpalen.
mooie buiken en uiers komen er voorbij.
laat de volegende veulens maar komen word echt voorjaar!