[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:20

jij bent nog een fris kuikentje hoor met je 21 lentes DL!
In mijn hoofd ben ik nog maar gewoon net van school af,alleen wil dat verdomde getal nooit mee :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:44

haha ik begreep 30 shetters :))
ik ben ook 21 :D en heb een hondje een mini shet 2 paarden ahoewel olivia is eigenlijk van pa en waika van mij :o maar ik zorg voor olijfje :j een zoontje <3
word in juni 22

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:27

En ik ben 22 en heb een welsh a merrie, en ik hoop dat dat er nog meer worden :+: eind van het jaar word ik alweer 23 en ben nog steeds vrijgezellig O:)

Christadk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:47

Die kleine pony´s zijn ontzettend leuk hoor! Je kan er van alles mee :j

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:49

temp lang geleden :+

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:01

Charisma ik vind Centurico ook een mooie naam voor een hengst... hihi nu moet je je bokt naam weer gaan wijzigen...
Nee joh Charisma is een leuke boktnaam voor jou!!

De eigenaresse van Hera haalt je zo wel het bloed onder de nagels vandaan... te veel drinken, echt dat heb ik nog nooit gehoord...
Heeft dus ook echt geen verstand van veulentje wel??
Mond houden is inderdaad het beste hier valt niets meer aan te redden.

Wij halen de merries na een week of 4 steeds even bij het veulen weg, veulen op stal, merrie eruit.
In de stal ernaast staat dan de andere fokmerrie. Gaat goed. Eerst even kort uit stal, dan opbouwen tot kort uit het zicht en opbouwend tot gewoon trainen in de rijbak (die niet in het zicht is).
Is tot nu toe alle jaren goed gegaan.

Libertylove gelukkig dat je merrie het beter is gaan doen, op het dipje na dan.
Fijn dat het infuus blijkbaar goed geholpen heeft. Een hele zorg minder toch? Haha lekker buiten gras eten. geef haar eens ongelijk.

Jastiehorse gewoon verheugen op je eigen stukkie en tot dan zelf proberen de juiste voerporties samen te stellen.
Ik zou ook niet iets stiekem doen, laat de eigenaresse maar weten dat je het anders doet.
misschien steken ze er wat van op.

Lisch is aan het genieten... gave foto's in je topic.

Faniek weinig tijd...fijn dat je een verzorger hebt, en die dan ook nog regelmatig komt.
Die konijntjes van jou zijn trouwens ook echt schattig. Fok je er ook mee buiten de opvang om?

Ruzie met de computer en camera... haha dat is hier elk jaar weer het geval.
Maar de onze doet het. *\o/*
Al kan ik niet veel anderen mee laten kijken dan wordt de hele boel te traag, das dan wel weer jammer.
Plaats je hier een link strakjes als alles doet, wil graag met jullie meekijken..

Pretty die stallen van jou zien er echt supergaaf uit. Wat een luxe voor de dames.
Mij zou het ook niet uitmaken of het nu een shet of een shire is, ze verdienen allen een goede verzorging, eten etc.
Haha al 30....en dan shets.. ik vind dat juist leuk.

Wij zijn ietsies kleiner gegaan. Van kwpners naar barokke paarden van krap 1.60 tja ik ben dan ook 'pas' 45.
Misschien gaan we ooit ook nog kleiner.

Inowa nog niks??

Joto ook nog niet... een mijlpaal van 330 die de merrie nog nooit gehaald heeft... hihi.
wordt het een paasveulen?

Agarcia voel je je al wat beter?
ik ben ook wel benieuwd naar de uitslag.
Doe toch nog maar rustig aan.

DL super joh!! meer uren altijd goed! Na ja... minder tijd voor andere dingen maar positief voor het geld toch??

Ik zal ongetwijfeld mensen vergeten zijn, maar heb geen dubbel scherm geopend voor de antwoorden. ;(

Cantate begint wat uier te maken, zelfs 'savonds bij het terug op stal komen is er nog wat over... geen theezakjes meer.
*\o/*

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:11

Vervelend zulke eigenaren, ik heb nog nooit een vroew gezien die na de bevalling geluk weer strak was duurd ook even dat weet je toch dat een paard er anders uit ziet als ze is bevallen.
Hoop voor je dat het veulen er lang genoeg bij kan blijven.

Vandaag weer een mijlpaal Misty is 320 dagen drachtig *\o/*

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:47

Wat een mooie stallen heb jij pretty! :D

Ik ben 24 (als we dan toch bezig zijn :') ) en heb alleen een Welshmerrie en ach, de rest vind ik ook wel een klein beetje van mij. _O-

We hadden vandaag de handen vol aan een jaarling die door had dat er geen stroom op het draad stond... Als het goed is wordt het wel nog gefixt deze week, ze vind het gras aan de andere kant lekkerder, tussen de trekkers. :+ Gelukkig staat er wel weer een draad extra en ze loopt er dan met de oude pony die los over het erf loopt, maar fijn is anders. Zeker toen in de sloot 2 eenden om een vrouwtje aan het vechten waren. _O- Toen wilde ze graag weer bij de anderen het land in. :+

Bedenk dat ik m'n camera op stal heb laten liggen, wilde foto's laten zien, maar dat lukt niet zonder kaartje. -O-

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:51

Gefeliciteerd met je mijlpaal Foss!

Cantate maakt uier *\o/*

Joto ook een mijlpaal bereikt, wel een hele bijzondere dus!

Muzefee, sneu als de fokker/staleigenaar net op vakantie is als de kleine komt, gelukkig zijn moeder en kind in goede handen.

Pretty, ziet er goed uit hoor die stallen. En stel je voor, 30 shets. Wel gezellig!

En hoe gaat het met al het jonge grut hier? Ben wel weer toe aan nieuwe foto's!!

Inowa nog niks?

Charisma, ik bewonder je geduld. Geniet gewoon zoveel als je kan.

En gaan we het over leeftijden en burgerlijke staat hebben? Haha. Nou ben 30, nog geen kids, wel een hele leuke vent (al bijna 14 jaar) en 2 schatten van pony's (de oudste heb ik al 15,5 jaar).
Dus erg gelukkig en werk ook nog eens met paarden en hopelijk ook nog een knap veulie in de maak!

Edit; Muzefee, die foto's houden we dan nog tegoed!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:54

Heb trouwens gister bij tentenkamp van Hyporama een superschattig dekentje gekocht voor het veulen. Een zomerdeken, ijsblauw, inclusief buiksingels, beensingels, loopsplitten, staarttouwtje en zelfs een schoftbontje. Echt té leuk. Heb nu een zomerdekentje, fleecedekentje en een 200 gr waterdicht winterdekentje. Supergaaf!

Is alleen al leuk om te hebben, of we het nou gaan gebruiken of niet :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:08

Heb de camera inmiddels thuis! Zal eerst even aan het werk hier en in m'n pauze even foto's uitzoeken! :))

Leuk die dekentjes! :)) Maar hier niks behalve een halstertje. Eerder kon ik wel graag vanalles kopen, maar wacht het allemaal wel af. :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:09

DB dat zijn van die schattige hebbedingetjes... zo cute die kleine dekens.
Ik mag morgen ook nog gezellig een deken shoppen!!
Tenna breng ik weg om te dekken en dan moet ze er toch perfect uit zien nietwaar??? hihi :o

Muzefee NU terug naar stal... haha...
Nee serieus, ben benieuwd naar mooie foto's.

Leuke gemengde groep mensen hebben we in dit topic...
met allen de passie Veulen!!!!!!
*\o/*

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:13

Inderdaad leuk dat er zoveel verschillende mensen/leeftijden zijn! En ook veel verschillende soorten paarden/pony's!
Ik ben nog maar 17 :o wel 1 van de jongste uit het topic geloof ik :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:14

Ja zal morgen een fotootje plaatsen van het dekentje.

Tjinta, dat is idd een hele goede reden om een nieuwe deken te shoppen haha. Heb gister bij tentenkamp ook een vliegendeken, zomerdeken, poortgrepen, 200 m schriklint en transportbeschermers gekocht. Was bij elkaar 62 euro kwijt, leuk shoppen voor dat allemaal bij elkaar!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:14

AGarcia is ook ongeveer die leeftijd dacht ik?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:21

Trouwens, nog even over kleurtjes gesproken... We hebben hier een palomino lopen met panterprint! *D

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:22

Cool!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:32

Whow die tijgerprint... gaaf...
Muzefee heb je ook een foto van het hele paard?

Wij kunnen binnen het Frederiksborgerras ook nog gaan dekken met de Knapstrupper en kunnen dan ook spikkels krijgen.
Er zit een grote fokker hier heel dicht bij... is een leuk gezicht al die spikkels. Maar deze panter is wel heeeeeeel apart.

DB ik zou het echt gaaf vinden als wij zoiets hier hadden als een tentenkamp... heerlijk shoppen voor weinig geld.
Helaas is er niet eens een fatsoenlijke ruitersportzaak in de buurt... hihi.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:41

Ik zal eens kijken, vandaag heb ik er geen foto van. De kleur zal niet compleet overeen komen met haar daadwerkelijke kleur, Photoshop deed z'n ding, maar de vlekken zijn de laatste tijd overduidelijk! Nu is ze ook in flinke conditie en het lichte oude haar maakt het 'tapijtje' nog opvallender. :)) Zijn bij haar gewoon simpele appels, maar gewoon zo overduidelijk zichtbaar. :D

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:43

Lisch! Idd lang geleden :+ ik kom binnenkort weer veulen en Nick knuffelen :+:

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:03

Wow cool die palomino met panterprint..

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:06

wow! dat word DE nieuwe accessoire van 2012 :') haha een pony met panterprint

wel erg leuk!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:54

Nou als we dan toch bezig zijn.
Ik ben 19 jaar over een paar maanden 20 (pff wat is die 20 grens vervelend wordt je al een oude taart).
Ik heb 4 paarden waarvan 3 in mijn bezit en een 5de op komst.
Een engels volbloed, arabisch volbloed, welsh kruising, welsh kruising×new forest(risky), en een welsh kruising×arabier in de buik.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:03

Apart printje Muzefee :D Heb je ook een foto van t hele paard? :D

@ Charisma, vind beide namen wel mooi hoor :D Begrijp de twijfels trouwens helemaal, ik heb t zelf ook vaak, denk je; "Ja, dit is m!" en dan een paar dagen later komt er toevallig nog een leuke(re) naam voorbij :))
Die eigenaresse van Hera is bioloog las ik ergens? En dan van die gare opmerkingen maken over dat het veulen teveel drinkt? :oo Maar wel vervelend hoor zulke mensen. Je hebt vast vastgelegd hoe lang het veulen bij de merrie blijft? (De eigenaresse van Hera klinkt wel alsof ze anders gewoon rond de 3 maanden jou en t veulen zou gaan uitzwaaien )

@ Pretty, leuke stalletjes zeg! Vind die kleine ponietjes zelf ook altijd zo leuk, ooit gaan komt er vast een stelletje hier op stal, maar voorlopig helaas nog geen plek.

@ Faniek, grasmaaier was idd heel crea :') ik zou ook wel graag vlas willen, hebben we ooit ook gehad, maar mijn ouders waren niet zo tevreden over het verbruik bij de pensionklanten en dus de kosten die daar mee gemoeid waren. Dus helaas weer terug naar stro.

Mijn vader heeft vandaag de kraamstal voor Valki ook maar gereed gemaakt. Was gister trouwens echt raar hoe het veulen aan t bewegen was, je zag gewoon een hele bult onderaan de flank heen en weer gaan :+
Goldy had weer wat meer uier vandaag *\o/*

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:00

Ik ben 27 en heb een kwpn merrie van 15 jaar en haar veulen van 1 maand oud.
Charisma/Centurico; heb je al buitenfoto's voor ons??
En zijn er nog mensen die vannacht een veulentje verwachten?