[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:56

Ja inderdaad ik ga ook nog een andere dierenarts bellen maar dat doe ik wel als ik weer wat mobieler ben...
Doe nu alleen maar wat me echt lukt als ze straks de dierenarts te lijf gaat en ik kan haar niet zo lang in toom houden pff dan komt ie nooit meer terug haha.
Nee ik laat niet het kaas van mijn brood eten maar moet nu even wacht voor ik weer stevig in mijn schoenen sta. Het nare is dat ze ook mij vertrouwt (gelukkig wel weer nu) en andere niet en ja de kids kunnen haar vast houden zonder problemen maar oh wee als er dan een man bij komt die naar dierenarts ruikt dan denkt ze alleen nog aan "weg weezuuuuu"....
Dus toch maar even wachten al ben ik daar niet zo goed in...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:09

ik ga zo ook eens naar de dames toe!

Angel bijna 300 dagen en ja, haar veulen kan ik er zo stilaan wel uitkijken :D :+ Siuans veulen en Tinkys veulen zijn niet zo "dringend". Heb me er mentaal op ingesteld dat Angels veulen toch eerst komt, dus das nu ook de eerste om naar uit te kijken, tegen de tijd dat die kleine 2 weken is begin ik wel aan die van tink te denken :P (zeg ik nu ;))

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:13

Nicole : zie net dat terorieta en Kyra gelijk gaan :-)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:41

Zo, wij hebben in ieder geval al 2 nachten thuis gehad. Zo eerst eten en dan terug naar stal. Njadien lijkt het kegelen in te zetten.. ik dacht eerst dat ze nu de hars eruit ging gooien (ze heeft al een week hars erin, nu dikke opgedroogde druppels aan de spenen ineens en sporen op de benen zelfs) maar bij het bekijken van het vocht was het al wel wat troebel begin van de middag. Zojuist voor we weggingen weer gekeken, het gelige is er bijna af en het is nóg troebeler, tegen het witte aan nu. Eens kijken of ze vannacht eens in de biest gaat schieten spontaan ;) ik riep gister nog, die komt van het weekend wel :+

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:48

Ja jullie vergeten me gewoon |( Haha.

Merrie is erg veranderd in haar gedrag, stond een uurtje buiten en klom zowat het hek over om naar binnen te mogen. Dus heb haar even uitgebreid vertroeteld.. (Dit is mijn kans anders wil ze nooit }> ) en weer lekker op stal gezet.
Zitten wat harde druppies aan de spenen, maar verder is het weer wat afgezakt. Ik gok rond het weekend.. Hoop ik haha

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:52

Joto schreef:
Merrie is erg veranderd in haar gedrag, stond een uurtje buiten en klom zowat het hek over om naar binnen te mogen.

Vanavond of vannacht gok ik ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:16

Jeetje meiden!! Sterkte vannacht.

Ik moet nog ruim 2 en ruim 3 maanden wachten :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:17

ik ook ..... het duurt zo lang!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:24

Ik moet zeggen dat ik er minder naar uitkijk nu.... Maar dat komt omdat Casa verworpen heeft. Zij is gewoon echt mijn paardje, en met haar heb ik ook de beste band. De rest van de paarden zou ik wel zonder kunnen, maar niet zonder haar.
Bij Casa hing ik elke dag onder haar buik om naar dr uier te kijken, en bij de andere twee heb ik dat veel minder, helemaal nu dat Casa niet meer drachtig is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:24

Avond..
heb niet zulk best nieuws, ik ga even, al nadenkend een duidelijk berichtje typen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:26

ShamalArabs schreef:
Vanavond of vannacht gok ik ;)

Haha, zou wel fijn zijn, maar merrie kennende nog niet. Maar goed wie weet.. Alles is mogelijk, we houden haar in elk geval goed in de gaten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:27

In 2007 moest ik moeite doen om Gerina dr box uit te krijgen, toen ze er eindelijk uit was was ze ook weer sneller terug dan dat ik veulen kon zeggen.
Dat was om half negen 's ochtends, en om negen uur ging ze veulenen. Dus wie weet Joto......

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:31

Jolliegirl schreef:
Avond..
heb niet zulk best nieuws, ik ga even, al nadenkend een duidelijk berichtje typen.

dat klinkt niet best :oo

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:32

jeetje jolliegirl, hoop dat het een beetje meevalt...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:34

Ai Jolliegirl, klinkt niet best. :(:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:34

Dat klinkt niet goed Jolliegirl :(:) :(:)

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:36

Jullie zijn moeilijk bij te houden, :D hopelijk mag ik zo af en toe binnenkomen vallen
voor advies, probeer wel alles te lezen, maar lukt niet altijd om overal op te reageren.

Sterkte voor degenen die nog op knappen staan, en vooral heel veel geluk in tuk.

Zag een paar prachtige buiken en klein oh zo vertederend grut voorbijkomen, gefelciteerd !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:38

even kort.

Nageboorte zit nog vast..
Dus ik heb mn mond iets te hard opengetrokken dat dit er na 8 uur al af had moeten zijn
en dat dit slecht is voor de merrie en waarom er nog niet gepeld is..
Daarop werd mij gevraagd of ik soms veearts was en het beter wist.

Het pellen kan NIET gedaan worden omdat de veearts geconstateerd heeft dat hij daarme de baarmoeder aan gort trekt. En ze hebben ook contact gehad met kliniek Utrecht.
Omdat deze veulens zo snel verworpen zijn was de baarmoeder er niet op bedacht, er is dus van binnen gewoon iets mis gegaan...het was gewoon nog niet zover.
het is nu afwachten en wachten en wachten.. en daarna spoelen spoelen spoelen gok ik!!
Dat is dus de reden van de veearts... hij maakt meer kapot dan beter als hij gaat pellen.
De eigenaar doet er alles aan om deze fokmerrie te redden, de veearts komt regelmatig...en ze doen wat ze kunnen.. maar soms kan je gewoon even niets meer.

over de merrie :
Eeet goed, drinkt goed
staat lekker met deken, want ze was koud. toen ik weg ging voelde ze goed aan.
is getemperatuurd en dat was oke.
Verder is ze uiteraard wat down.. maar dat vind ik niet zo raar.. verder is het gedrag gewoon normaal.

Ze staat aan de medicatie zodat de baarmoeder samentrekt e.d (weet niet hoe dat heet)

Ik hoop dat jullie me snappen.
Bedankt voor de overige reacties! echt heel lief van jullie, en dat doet me goed...
Heb vanmiddag even 15 minuutjes gereden op een tuiger van iemand.. die wou ze even uitlenen aan me.
maar ik had er schoongenoeg van na 15 minuutjes..mn hoofd staat er niet naar.
Straks op verjaardagsvisitie bij een vriendin.. hoop dat dat me weer ff wat vrolijker maakt

oh het paard :
Dit betrefd trouwens NIET de fjordXfries kruizing :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:39

Ook al is het niet jouw merrie JG, toch heel veel sterkte, hoop dat het snel wil vlotten bij de merrie

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:40

Ik hoop 't ook..
maar ik weet nu echt voor de volle 100% dat er álles aan gedaan wordt. en ik wéét gewoon... dat als het niet lukt.. ze ook echt wel in goede handen komt in een kliniek..
maar we hopen dat het niet zover komt.

las dat jou merrie flink eraan zit te komen?? :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:42

Jeanine84 schreef:
Twinklebel is je mooie schimmelmerrie drachtig uit je profiel? Die stond toch in Haaksbergen? Of staat ze inmiddels weer thuis? (ik heb ooit eens met je gepbt, woon ook in Haaksbergen)

ja, dat is inderdaad de drachtige merrie, staat inderdaad nog in Haaksbergen en blijft daar ook nog tot het veulen gespeend is. Staat jou merrie daar in de buurt?

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:43

jolliegirl sterkte hoop dat het goed gaat komen met de merrie. En dat ze snel de nageboorte kwijt raakt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:45

Jolliegirl heel veel sterkte. Dit is best moeilijk als het een merrie aan gaat die niet van jou is!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:46

Jeetje meid,

Klink rot! Hoop dat alles gauw achter de rug is.

Mijn merrie is vandaag 318 dgn, ik rij gewoon nog, vind ze heerlijk!

Iedereen met veulentje Gefeliciteerd en iedereen die in spanning afw88.. ik wacht vrolijk mee..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:46

...........zo!!! weer tig pagina's verder vandaag....... :wow:

JG; heel veel sterkte en je hebt gedaan wat je op dat moment kon doen. Bedankt voor het laatste berichtje...we gaan duimen!
AR; wat een geweldige prins is het zeg!
Jotto; Ben benieuwd of je vannacht rustig kan slapen :D
BG; Heerljike combi die 2!! 8-)

(dit is even wat ik zo snel onthouden heb na het doorlezen.......sorry als ik iets vergeten ben!)
O ja ook nog mooie tinker-buiken langs zien komen ;-)