Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

charon

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:28

marscha schreef:
heej, charon je pony wacht denk ik niet op de uitgetelde datum doet het veel eerder zij is al mooi rond aan het worden

haha nou ik denk het ook, maar aan de andere kant het zijn nog maar een aantal dagen totdat ze is uitgerekent dus mischien houd ze het nog wel even op, je weet het niet he Haha! Knipoog

maar ze heeft idd behoorlijk uiers hangen en het veulen begint al steeds meer naar achteren te gaan liggen.

Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes die weer geboren zijn.

Sjoert wat knudde dat je er niet bij was zeg , dat is eigenlijk best ...... maar ja gelukkig is alles goed.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:29

@ marscha: Mijn merrie zit vandaag op 318 dagen en heeft ook heel erg last van vochtbulten. Ze loopt bijna de hele dag op de wei, maar heeft inderdaad ook moeite met lopen, stappen gaat heel voorzichtig en draven en galopperen heb ik haar niet meer zien doen. De buik van mijn merrie is laatste week enorm toegenomen, hijs helemaal naar beneden gezakt en ik verwacht ook niet dat ze 340 dagen gaat dragen. Tis een rotgezicht om te zien, maar je kunt er niks tegen doen. Straks als het veulentje eruit is dan heeft ze nergens meer last van.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:38

Mooi Sjoert!
Wat een leuk idee met die taart Lachen

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:40

Wennie en Sjoert, van harte gefeliciteerd met jullie veulens. Jammer dat je net weg was Sjoert.

Ik verwacht al meer dan een week een veulen, maar het schiet niet op. Gisteren wel voor het eerst een beetje openstaande kling.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:16

Wennie: Gefeliciteerd fijn dat het allemaal zo goed ging!! Knipoog
Sjoert: Jammer dat je er niet bij was maar gefeliciteerd met deze schoonheid Kwijl
Kimmb: zo flinke buik ziet er goed uit ben benieuwd!
libke:Zou zomaar kunnen spannend! enne ze is nog lenig zat..
Vasthi: hoop dat het snel komt kan haast niet anders met dit mooie weer!!

Nou jasmijn wordt nu een beetje kribbig ze heeft gisteren de band omgekregen en ook daar was ze het niet mee eens uier blijft flink voller lopen spenen/tepels blijven geplopt alleen lijkt haar buik ineens anders/minder Verward

Hier even een foto van Jas duidelijk flink uit haar hum Knipoog
Afbeelding

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:43

misssol mijn pony draft of galoppeert de laatse paar dagen ook al niet meer omdat die rare bulten haar gewoon in de weg zitten met het lopen het lijkt ook wel of ze ook door het schuren eigenlijk dieplek een beetje kapot loopt.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:51

Waaa mijn merrie heeft zopas de slijmprop verloren, er hangt nog wat slijm tussen haar schaamlippen. Haar kling staat al enkele dagen wat open. Ze heeft al een behoorlijke uier maar maakt nog geen melk..

Ik zal deze nacht mijn wagen maar aan de stal parkeren en er de nacht in doorbrengen met de birth alarm naast mij. Hopelijk neemt ze me zo geen dààgen in de maling zoals zo vele merries hier op Bokt... Spannend...

Zo Gitta, jouw merrie was dus helemaal niet tevreden met de birth alarm om, benieuwd hoe mijn merrie gaat reageren.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:00

Party!! SJOERT GEFELICITEERD!!! Party!!
Eindelijk het veulen, maar niet leuk dat je er niet bij was. Een merrietje nog wel en wat een leuke taart Ja

Party!! Wennie ook gefeliciteerd!! Party!!

@ Libke
Spannend Go jij! Go jij! ziet er goed uit Ja

@ Kimmb
Dat ziet er ook behoorlijk spannend uit Ja

@ Charon
Niet te veel denken dacht ik ook met mijn merrie ze is uiteindelijk 3 dagen voor haar datum gegaan Haha!

@ MissSol
Ik hoop voor zowel jou en de merrie dat het dan ook niet te lang duurt Ach gut

@ Gitta
Het word bij jou dus ook al flink spannend. Ze ziet er goed uit mooi bol Haha!

@ Mausie
SPANNEND Go jij! Go jij!

en Luna door de weken heen zien?
[KS]Luna avonturen: Door de weken heen... en mijn vriendje

Voorproefje:
Afbeelding

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:25

heej,MissSol mijn zus z`n pony heeft er ook last van ze hebben tegen ons gezegt ga er mee lopen wij hebben haar wel eens rustig gelongeert het was toen wel minder geworden (marscha dat is de pony)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:42

Ze Sjoert, krijgen we nog een stukkie taart Vingers aflikken . Want wij hebben heel wat van je klagen aan gehoort Clown en we verdienen best wel een stukkie taart van je Schijnheilig

Winnie, gefeliciteerd!!!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:30

@ sanne98: Mijn merrie loopt de hele dag in de wei en daar beweegt ze genoeg. Haar achterbenen worden er wel dunner van, alleen de bulten blijven zo erg.

De baby is nog steeds erg actief, ook vandaag weer heel veel beweging in haar buik gezien. Haar uier is weer iets afgenomen nadat ie vorige week een groeispurt had genomen. Volgens de stalhouder kan dat zijn omdat het veulen waarschijnlijk is gedraaid want de afgelopen week is haar buik enorm toegenomen en naar beneden gezakt. Weet iemand hoelang het dan nog ong kan gaan duren?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:46

@ MissSol
Hoe lang het kan duren is geen spijker op te tikken.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:56

"De witte" drupt nu melk schraapt af en toe .... maar ik vindt de banden nog helemaal niet zo slap en als ik de staart omhoog wil ,dan wringt ze nog behoorlijk tegen Haha!
Wordt vervolgd......

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:58

Wennie en Sjoert, van harte gefeliciteerd!!
En Sjoert, het was natuurlijk te verwachten dat het veulen geboren zou worden toen jij naar Friesland zou gaan... Merries kennende Knipoog. Erg jammer dat je de bevalling gemist hebt, maar gelukkig is alles goed gegaan en dat is toch het belangrijkste Lachen. Ze heeft iig een onwijs mooi veulen op de wereld gezet! Plaats maar vaak en veel foto's, die wil ik iig wel zien Tong uitsteken.

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:03

allebei gefeliciterd! nou kunnen ook jullie gaan genieten van dat kleine spul rond de stallen! Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:42

Jeej... even wat minder aanwezig geweest en ineens een veulen-boom Haha!
Allemaal: Haha! GEFELICITEERD!!!
@ Tinne: Ivanka wordt nu echt rond!!!
@ Gitta: Ach gut Arm paard, ik herken het. Fanja zit ook niet lekker in haar velletje momenteel...

Korte update Fanja:
Vandaag weer wat harsdopjes en doorzichtig vocht aan de spenen. Heb de indruk dat de buik van vorm is veranderd... Zal morgen weer wat foto's maken, heb echt een beetje medelijden met haar nu. Ach gut

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:48

Owh jee, als de vorm van de buik veranderd, dan kan het toch zijn dat de bevalling dichtbij is? Nagelbijten / Gniffelen Spannenddd!!
Ik vroeg me idd al af of alles goed was bij jou, bedacht me opeens dat ik geen updates van Fanja had gelezen Knipoog !

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:50

@ Tinne: tja... Drukker dan druk Knipoog Maar ik zal weer trouw gaan posten hoor Haha! En idd... vind het knap spannend worden nu!
En Ivanka zit ook alweer op de 280!!! Hyper! Gaat hard!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:53

Sjoert en Wennie: Van harte met de veulentjes!

Heb nog een vraagje. Ik zie het veulen eigenlijk niet bewegen. Moet dat met 321 dagen?
Ik ben niet uren achtereen bij haar in de stal omdat ik haar vanuit huis op de wei kan zien staan. Haal er even een borsteltje overheen en knuffel wat. Dan voel ik dus niets.....
Heb hier al diverse keren gelezen dat de veulens zichtbaar bewegen dus ik wordt er wel een beetje ongerust van, vandaar mijn vraag. Heeft iemand antwoord of goede raad?
Dank je wel.
Groetjes

Quincylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:17

Die van mijn zie ik ook niet echt bewegen hoor, niet dat ik er echt zo op let. En die van mij is toch al weer bijna 4 weken overtijd. Als ze volgend weekend nog niets heeft laat ik even een veearts er na kijken voor de zekerheid.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:26

De foto's zijn in dit topic te vinden viewtopic.php?f=59&t=415510

Haar naam wordt Zefira, van Zefier wat Lentewind betekend.

Voor alle mensen die nog aan het wachten zijn; heel veel succes!!!:#

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:54

twinkel: zou me niet teveel zorgen maken dat je niks zit bewegen. De mijne heb ik gister voor het eerst echt goed zien bewegen en het lijkt nu niet meer op te houden! Ik ken genoeg mensen die met 9 maanden wel wat zagen bewegen en paar weken voor de bevalling niks meer zagen en zich ook zorgen maakte. Daar zijn overal gezonde veulens ter wereld gekomen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:01

Iedereen bedankt voor de felicitaties!
Ik ga donderdag pas naar huis, dus het zal nog ff duren voor er nieuwe foto's zijn. Maar als er nieuwe foto's zijn, zal ik de link naar onze site nog wel vermelden.

Over de taart: ik denk dat ie al op is. Bloos

Ik blijf hier trouwens langskomen! Het is zo'n leuk topic dit!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:37

Sjoert: Wat een toppertje!!! Een Wolk van een veulen!

De rest sterkte tijdens de lange nachten!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:45

@ Twinkel
Je hoeft je niet ongerust te maken hoor Lachen bij Misty's eerste veulen heb ik het nooit zien bewegen. Gezond merrieveulen. Dit jaar maar 2 keer en dat alleen omdat ik in de stal ging zitten een uurtje en heb ik 2 schopjes gezien. En weer een merrieveulen.
Ik gok voor jou dus een merrie Haha!