[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

For_Que

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:09

Olga succes met het onderzoek
Janine gefeliciteerd!
Afbeelding
Afbeelding
Zou er vandaag iets gaan gebeuren?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:15

Olga: wat fijn dat jouw bezoek haar zichtbaar goed deed. Ik blijf duimen voor jullie

Cynthia: dat is veel te vroeg, het is verdorie nog lang geen 20 april >;) >;) :D Ben heel benieuwd :))

For Que: dat lijkt me veelbelovend :):)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:15

Weer 2 dames die het spannend maken!!

Al voorzichtig goed nieuws olga!

Zaterdag komt onze 3de dame naar huis. Dan is ze 300 dagen.

Minis zijn zalig! We zijn met 1 shet begonnen en ondertussen een mooie kudde van 13 minipaardjes en onze shet. Bij de minis hebben we zowel de amha als de nmprs

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:20

superpony schreef:
Olga, heel voorzichtig goed nieuws. Hebben ze ook nog iets over het veulen gezegd?

Knolselder, wat zijn ze leuk!! Ik mis mn shetje echt. Dacht eerst dat ik na 21 jaar vooral hem mis, wat ook zo is, maar mis ook een shet. Al zijn die van jou dan mini's denk ik, ik scheer alles wat klein is over 1 kam, sorry.

Kabayo, Ik had ook een shetlander en moest toen iets verzinnen. Maar we hebben quarters :)

Janine, Gefeliciteerd! Ze wordt vast snel handiger met die lange benen.

Het veulen leeft en lijkt oke. Ze hopen dat het zolang mogelijk binnenblijft, al hebben ze longrijping gespoten.
Ze hopen ook op een vaginale bevalling omdat dat beter is voor het veulen, iets minder kans op een dummy omdat de merrie dan hormonen afgeeft. Al is dat wel een extra risico of de darmhechtingen het houden, de buikwond. Maar ze doen wat ze kunnen daar.

Oh dat lijkt veelbelovend for que Spannend!
Laatst bijgewerkt door Olga89 op 06-04-22 13:22, in het totaal 2 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:20

olga: voorzichtig positief

for que: spannend bij jou. Waarschijnlijk morgen wel een nieuwe nr 1 op de lijst van kabayo.

cynthia: dat is toch wel serieus hars! Op naar je cremello dametje!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:21

Gefeliciteerd Janine! Prachtig groot veulen zeg.

Olga, fijne update wbt je merrie!

Hier moeten vandaag wel meer veulens komen, cio forque en cynthia. Wie gaat er eerst?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:27

Sanet schreef:
Krijgt de merrie nog iets specifiek te eten of hoe is haar mest?

Merrie krijgt hooi, beetje gras wanneer ze even op de wei kunnen en 600 gram vitalbix breed and grow (op basis van gewicht is 1,1 kg aangeraden maar ze werd veel te vet met harde manenkam). Melkgift is ook goed.

Veulen knabbelt mee op het hooi, kan ook bij het water als ze dat zou willen.
Veulen ziet er verder ook goed uit, hier 11 dagen oud.
Afbeelding
Afbeelding

Tips voor microlax en tips via pb neem ik mee, bedankt!

Olga wat fijn dat het goed gaat

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:28

Janine gefeliciteerd met je hengst merrieveulen, prachtig. Ik hoop dat het drinken zo ook goed gaat lukken

Mooney, wat al gezegd is, Microlax inspuiten. Kun je gewoon halen bij de drogist. Ook raar dat je DA die tip niet geeft (roomboter :n heel bijzonder)

Cynthia, wauw Fi gaat nu echt hard. Nog even een paar daagjes volhouden hoor

For Que, ook bij jou ziet dat er veelbelovend uit!

Olga, fijn dat je naar Wita bent geweest. Mijn duimen blijven draaien voor haar en het veulen. Blijf ook goed voor jezelf zorgen he

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:29

Luna2006 schreef:
Weer 2 dames die het spannend maken!!

Al voorzichtig goed nieuws olga!

Zaterdag komt onze 3de dame naar huis. Dan is ze 300 dagen.

Minis zijn zalig! We zijn met 1 shet begonnen en ondertussen een mooie kudde van 13 minipaardjes en onze shet. Bij de minis hebben we zowel de amha als de nmprs

Kan hierin alleen maar mee gaan met Knolselder en Luna. Mini's/Shetlanders, ze zijn zo leuk <3 .
Begon 10.5 jaar geleden met 1 adres met Shetlanders te verzorgen (verzorg daar nog steeds). Was vanaf dag 1 verkocht aan het ras. Tsja... Dat is een beetje uit de hand gelopen en nu in totaal 3 adressen met Shetlanders te verzorgen en oh ja. Ook nog een eigen Shet :D . Riep als tiener: Ik wil later een Fell Pony.
Daar is ergens iets mis gegaan haha. Maar kan ook niet meer zonder mijn stoere Asfaloth en de Shetlanders <3 .

Ze mogen dan wel klein zijn, maar ze hebben een groots karakter!

Dat zou toch wel heel leuk zijn Knolselder dat Tikkie toch een appaloosa is!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:32

Oh Cynthia, we hadden tegelijk gepost! Zo spannend, zal Fi ons tegen morgen ook haar veulentje laten zien?

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:35

Fijn nieuws Olga! Ze gaat het gewoon redden en het veulen ook :))

Ik zie serieuze harsjes For que en Cynthia, ja dat wordt vannacht!

Oh leuk dat Tikkie appaloosa is knolselder! Heb hier thuis een KWPN appaloosa, wat een toverballen zijn fat :j

Gisteren foto's van de bevalling stal,Afbeelding
Afbeelding

Rond en vullend maar is er nog lang niet. Al had onze shetlander dus ook geen super vol uier smorgens....
Ik gokte op vier april maar dat is niet geworden, nu weet ik even geen gokje meer.
Yaartje waar haalde jij die doosjes geduld? _O-

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:44

quote="Cioccolato"]Gefeliciteerd

Hier rustig[/quote]
-O- Omg cio ze maakt het wel spannend
Laatst bijgewerkt door For_Que op 06-04-22 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:46

Symke schreef:
Hij heet Ollie, perfect getekend. Koppie lijkt wat groot en nekje kort maar ben KWPN veulens gewend dus misschien zie ik dat helemaal verkeerd _O-

In principe zou de shetlander merrie in voorjaar of zomer weg, was gezelschap afgelopen winter bij mijn merrie die alleen was.
Is super leuke en lieve shetlander, zo.lief zie je ze niet vaak. Misschien leuker voor iemand met kinderen dan hier gezelschap.
Dus ik weet het nog niet.....

Symke gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:51

Misschien een domme vraag maar is harsen gelig en doorzichtig en dan kegelen meer wit melkkleurig samen met het uier wat meer op een kegel gaat lijken?
Of is harsen hetzelfde als kegelen?

Ik vind die ph strips nog een soort van lastig aflezen :o het lijkt steeds of meerdere opties zouden kunnen op de kleurenkaart

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:53

Gefeliciteerd Janine! Mooi veulen. En toch een merrie. :')

Olga wat een fijne update! Hou het zo vol Wita.

Knolselder smelt die foto's <3 Raar idee dat Bunnybum al bijna weg gaat terwijl er nog geboren moeten worden haha. Heb je al een huisje voor haar?

Mer jou merrie laat je ook maar lang wachten! Ze had eerder al gedruppeld toch?

Cynthia die test wordt al goed lichter. Benieuwd wanneer het komt :D

For_Que voor jou lijkt het er ook aan te komen

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:13

Ff vraagje, shetlander niet ontwormd voor bevallen want ja zou nog niet ...
En nu?
Met tien dagen samen met veulen? iemand metr ervaring kleine paardjes idee hoe zwaar veulen is?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:23

Yvk ja, BunnyBum was al vrij snel gereserveerd. De mensen zullen blij zijn dat ze eindelijk kan gaan komen :D
Het is voor mama wel tijd. BunnyBum is heel erg groot in vergelijking met haar.

Symke ik ze ou ze met 10 dagen samen doen dan. Die kleintjes is wel erg moeilijk, want hier wegen ze vaak geen 10kg.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:32

mooney schreef:
Sanet schreef:
Krijgt de merrie nog iets specifiek te eten of hoe is haar mest?

Merrie krijgt hooi, beetje gras wanneer ze even op de wei kunnen en 600 gram vitalbix breed and grow (op basis van gewicht is 1,1 kg aangeraden maar ze werd veel te vet met harde manenkam). Melkgift is ook goed.

Veulen knabbelt mee op het hooi, kan ook bij het water als ze dat zou willen.
Veulen ziet er verder ook goed uit, hier 11 dagen oud.
[ [url=m/K7ermZ.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h5RtGW.png]Afbeelding[/url] ]

Tips voor microlax en tips via pb neem ik mee, bedankt!

Olga wat fijn dat het goed gaat

Tsja, dat klinkt allemaal niet heel gek. Veulentje ziet er ook gewoon goed en gezond uit. Roomboter geven, maar hoe dan ook? Dat lijkt me nog wel een gedoe (en is ook nog eens niet echt perse lekker).
Ik zou idd met de microlax proberen. Heb ik ook klaar liggen voor mijn (nu nog ongeboren) veulentje. Gewoon bij de drogist gekocht :)

Ik zie verder 2 hele veelbelovende uiers. Dat duurt vast niet lang meer.

Ik heb afgesproken zeker niet eerder dan vrijdag. Vooralsnog vult het uier zich rustig. Vanochtend de basis van de spenen ook iets. Maar nog niet heel spannend.

Net bericht van de stallenbouwer dat mijn inzetrekken klaar zijn. Gauw ophalen dus en hopen dat ze goed passen in de openingen van mijn stal!
Laatst bijgewerkt door Sanet op 06-04-22 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:32

Olga, Hopelijk gaat het zoals ze daar hopen dat het gaat. Ik blijf duimen voor merrie en veulen.

Knolselder; Precies wat je zegt. We hadden onze shet 21 jr, destijds voor zoon van 3 gekocht. Ik was ziek van het verlies en mis hem vreselijk, maar merk steeds meer dat ik ook echt een shet mis.
We hadden wel ook net daarvoor een border collie pup, dus dacht dat hij op die hoogte wel wat zou goedmaken, maar het is wat anders wat je mist.
De shet was wel echt een grote hond, meelopen, luisteren naar zijn naam, zacht duwen en contact maken, zo een heerlijke pony.

Ik ben geen voorstander van 1 merrie en veulen, dus gekeken naar een drachtige shet, maar er zit dan wel veel maat verschil in met de quarter merrie van ong 1.45m.

Ook gekeken naar ezeltjes en muildiertjes, maar ja......

Mooney, microlax inderdaad. Wel heel mooi en schattig veulen <3

Symke, onze shet van 95 cm was 160kg. Veulen zal niet zoveel wegen. Hoe hoog is hij? 20-30kg?

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:38

Symke schreef:
Ff vraagje, shetlander niet ontwormd voor bevallen want ja zou nog niet ...
En nu?
Met tien dagen samen met veulen? iemand metr ervaring kleine paardjes idee hoe zwaar veulen is?

Volgens mij kun je nog tot de dag van bevallen ontwormen met de daarvoor geschikte pasta

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:47

For_Que schreef:
Misschien een domme vraag maar is harsen gelig en doorzichtig en dan kegelen meer wit melkkleurig samen met het uier wat meer op een kegel gaat lijken?
Of is harsen hetzelfde als kegelen?

Ik vind die ph strips nog een soort van lastig aflezen :o het lijkt steeds of meerdere opties zouden kunnen op de kleurenkaart

Ja, harsen is gelig en is ook niet echt vloeibaar. Meer zoals een opgedroogde klodder lijm. :))
https://www.bokt.nl/wiki/Dracht Hier staat ook een hele mooie foto van harsdoppen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:05

Spannend voor sommigen!!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:11

For_Que: harsen is dat er dus zo’n gelig plakkerig hars drupje aan de speen hangt.
Kegelen is dat de speen zelf ook helemaal gevuld is (drupje of niet). De speen krijgt namelijk een beetje (met wat fantasie) de vorm van een kegel/bowlingpin.

Althans, zo heb ik dat altijd begrepen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:49

Zo, daar ben ik :)

Olga, nee!!! Niet weer bij jou |(
Gelukkig lees ik voorzichtig positief nieuws. Ik blijf voor je duimen!

YvK, mooi standje mierentiet hoor :+

Ajesca, hoe is het nu met je merrie?

Zo, die Minthe kan prachtig draven zeg! Knap meisje <3

Gefeliciteerd Symke! Leuk getekend!

Gefeliciteerd met het behalen van je examen Caresse! :)F

Dat ziet er spannend uit Cio! :):)

Gefeliciteerd Janine!! *\o/* *\o/*
Een merrie! En een prachtig blesje! (hoopt dat de merries nog steeds niet op zijn)

Knolselder, wat zijn ze toch schattig <3

For_Que, dat ziet er net zo spannend uit als bij Fi!
Alleen ben ik van Fi gewend dat het eerst nog melk wordt. Dus vanavond even afwachten of ze nog steeds harst of dat ze al melk heeft. Is het alleen nog hars, kan het bij Fi nog wel een dagje duren.
Ik kan die PH strips ook niet lezen hoor. En dan denk je het te zien en worden ze nog donkerder. Ik heb het opgegeven. Het enige waar ik nog naar kijk, is of de test lichter wordt en dat zie je wel duidelijk.

Caresse, Fi wil geen baby op haar eigen verjaardag :P

Jennyk, cremello merrie mag zeker, maar een perlino merrie, daarvan zou ik echt in de wolken zijn! <3 (uberhaupt van een merrie :') maar Fi geeft me wel hoop, aangezien het er op lijkt dat ze nog een stuk eerder gaat dan normaal)

Mooney, wat heb je toch een knap kind! <3

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:21

Cynthia82 schreef:
Zo, daar ben ik :)

Olga, nee!!! Niet weer bij jou |(
Gelukkig lees ik voorzichtig positief nieuws. Ik blijf voor je duimen!

YvK, mooi standje mierentiet hoor :+

Ajesca, hoe is het nu met je merrie?

Zo, die Minthe kan prachtig draven zeg! Knap meisje <3

Gefeliciteerd Symke! Leuk getekend!

Gefeliciteerd met het behalen van je examen Caresse! :)F

Dat ziet er spannend uit Cio! :):)

Gefeliciteerd Janine!! *\o/* *\o/*
Een merrie! En een prachtig blesje! (hoopt dat de merries nog steeds niet op zijn)

Knolselder, wat zijn ze toch schattig <3

For_Que, dat ziet er net zo spannend uit als bij Fi!
Alleen ben ik van Fi gewend dat het eerst nog melk wordt. Dus vanavond even afwachten of ze nog steeds harst of dat ze al melk heeft. Is het alleen nog hars, kan het bij Fi nog wel een dagje duren.
Ik kan die PH strips ook niet lezen hoor. En dan denk je het te zien en worden ze nog donkerder. Ik heb het opgegeven. Het enige waar ik nog naar kijk, is of de test lichter wordt en dat zie je wel duidelijk.

Caresse, Fi wil geen baby op haar eigen verjaardag :P

Jennyk, cremello merrie mag zeker, maar een perlino merrie, daarvan zou ik echt in de wolken zijn! <3 (uberhaupt van een merrie :') maar Fi geeft me wel hoop, aangezien het er op lijkt dat ze nog een stuk eerder gaat dan normaal)

Mooney, wat heb je toch een knap kind! <3

Spannend hè! Dus bij Fi zie je echt melk en echt wit? Bij mijne is het wat doorzichtig nog