[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:14

Aaah wat een schattig veulentje zeg! <3

Aardige uiers al bij jullie kabayo en cynthia!

Am superfijn dat het veulen goed ligt! Hele geruststelling.

Corina wat heeft Ruben een mooi dekentje zeg!
Laatst bijgewerkt door immii_clarr op 03-03-21 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

StalMelyn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:15

Mizzmontana, van harte gefeliciteerd!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:19

Super lief mizzmontana <3 Ik smelt!

Cynthia Fi ook al! Denk dat ze beide niet lang wachten. Maar we hadden muronia belooft dat ze eerder mocht -O-

Amhorses super fijn dat het goed ligt!

Corinadrenth wat een stelten heeft Ruben. Hij kijkt heel wijs en stoer de wereld in.

Mirjam ik snap je gevoel. Ik vind rijden ook niet zo veel meer aan , maar het is mij wel goed :o

RivQ niet gewassen? Ik geloof het bijna niet. Zo super schoon :D

Denk het ook niet Icecrystal!

Suffie oh meende dat de leerlingen 1 dag op school mochten zijn. Wellicht verkeerd gelezen haha. Begrijp ik! Leuk om iedereen weer te zien :D

Luna wat een leuk filmpje!

Janine komt vanzelf :D

Kabayo @ [KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022
Voor diegene die dit jaar weer dekken , praten jullie gezellig mee? :D

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:22

Proficiat mizzmontana, wat een
Schatje !

Ruben is ook echt om op te eten!

Degene die hun veulentje pas mei juni verwachten . Hebben jullie ook allemaal een veulendekentje klaarliggen? Of is dat niet nodig in die periode?

Ik heb hoogst waarschijnlijk een birth alarm kunnen bemachtigen . Blijkbaar hadden vrienden dat gewoon liggen , kom ik er Wrs nog goedkoop vanaf ook! Meevaller :9

De dagen tot aan de laatste 100 gingen zo snel voorbij , maar nu lijkt het niet meer vooruit te gaan . Komt door al Die schattig veulentjes hier denk ik. Nog 90 dagen te gaan 8)7

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:31

Ik heb geen veulen dekens.
Vorige jaar 24 februari een veulen gehad, dit jaar in april en juni, maar geen dekens voor de veulens. :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:34

MizzMontana schreef:
De eerste droog foto.
[ [url=m/8xCxMw.jpg]Afbeelding[/url] ].

Wat een schatje, gefeliciteerd! <3

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:36

Mizzmontana: TE schattig! Wat een lieverd zo. Je zult vast helemaal verliefd zijn.

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:36

Wat een skattig veulentje <3 !
En Ruben ook echt n knapperd!

AfroAnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:43

Gefeliciteerd MizzMontana!
Heb je al een naam bedacht voor de knappe dame?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:45

Ik heb maar 1 jaar dekentjes gebruikt bij de veulens, toen was het overdag onder nul en wind erbij, om toch even lekker buiten te bewegen moest er toen wel wat omheen de eerste paar dagen. Veulentjes toen in maart al geboren omdat het 't jaar ervoor in maart zulk heerlijk weer (20 graden) was en de eigenaar daardoor lentekriebels kreeg en alles in april meteen al liet dekken 'want in maart is het al prima weer' :') :n :brr:

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:17

Piarens schreef:
Proficiat mizzmontana, wat een
Schatje !

Ruben is ook echt om op te eten!

Degene die hun veulentje pas mei juni verwachten . Hebben jullie ook allemaal een veulendekentje klaarliggen? Of is dat niet nodig in die periode?

Ik heb hoogst waarschijnlijk een birth alarm kunnen bemachtigen . Blijkbaar hadden vrienden dat gewoon liggen , kom ik er Wrs nog goedkoop vanaf ook! Meevaller :9

De dagen tot aan de laatste 100 gingen zo snel voorbij , maar nu lijkt het niet meer vooruit te gaan . Komt door al Die schattig veulentjes hier denk ik. Nog 90 dagen te gaan 8)7

Ik verwacht er nog twee eind mei. Geen dekentjes.
Ook degene van februari niet, dan laat ik ze liever een dag binnen dan dat ik ze dekentjes opleg.
Als het nu echt bar koud is, als in continu onder 0, dat is iets anders natuurlijk.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:19

Prachtig missmontana

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:02

Gefeliciteerd Missmontana! Snel gegaan!

Zilver begint ook al haast te maken!!

Wat een dropje Corina! <3

Onze merrie staat nu sinds een week met zwangerschapsverlof :D ... Ongeveer tot 10 maanden doorgereden, nu is ze wel echt dik en mag ze d'r energie in het veulen steken. Wel doe ik nog 3x in de week grondwerk, beginselen van academische rijkunst. Maar dat is vooral stappen! :)

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:30

Mijn merrie had vanochtend opeens een heel dik pussend oog. De DA er gelijk bij gehaald. Heeft ze een beschadiging op het oog wat goed te zien was na kleuring van het oog. Nu ze drachtig is wilde de DA geen ontstekingsremmer spuiten. Nu heeft ze oogdruppels en een oogzalf gekregen welke ik 4 x daags moet geven. Ook mag ze met fel zonlicht niet naar buiten. Maandag komt de DA weer voor een controle. Ze is 27 maart uitgerekend. Ik baal wel dat ze nu meer op stal moet blijven.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:32

Jeetje wat balen Fleuribelle... hopelijk knapt ze snel op zodat ze meer buiten kan staan. Heeft de da iets gezegd hoe lang het herstel duurt?

wayoflife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:47

Idd balen Fleuribelle Sterkte ermee!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:50

Gefeliciteerd Missmontana Wat fijn zeg dat het zo snel is gegaan. Hoeveel dagen was je merrie?

Ik vind de rhino uitbraak ook eng hoewel mijn paarden op eigen terrein staan en ik niet in contact kom met andere paarden komt hier natuurlijk wel een dierenarts en hoefsmid en mijn instructrice (wij werken nu alleen nog aan de hand) eventueel een buitenritje maar meer niet ik voel me er niet meer goed bij er nog echt op te rijden.

En klopt het dat alle veulens die tot nu toe geboren zijn allemaal voor de 340 dagen zijn geboren?

Mijn dierenarts zei niet alleen dat 4 weken van te voren vaccineren de bevalling kon opwekken hij zei ook dat het openzetten zo dicht mogelijk voor de bevalling moet het liefst zelf dat ik haar zelf open knip tijdens de bevalling. Wat ik tot nu toe meestal lees is 2 tot 3 weken van te voren open laten maken dus ook hierbij vraag ik me af hoe jullie dit doen en hoe jullie hier over denken.
Kijk als het moet dan knip ik haar zonder moeite tijdens de bevalling zelf open maar ergens geeft het wel een veilig gevoel als het voor af al is gedaan....
Maar de dierenarts zei dat het 2 dagen na het openen al weer verkleeft en met een week is dicht gegroeid dus dat het dan voor niets is geweest haar te laten open maken...... Ik ben heel benieuwd hoe jullie daar over denken.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:55

Fleuribelle schreef:
Mijn merrie had vanochtend opeens een heel dik pussend oog. De DA er gelijk bij gehaald. Heeft ze een beschadiging op het oog wat goed te zien was na kleuring van het oog. Nu ze drachtig is wilde de DA geen ontstekingsremmer spuiten. Nu heeft ze oogdruppels en een oogzalf gekregen welke ik 4 x daags moet geven. Ook mag ze met fel zonlicht niet naar buiten. Maandag komt de DA weer voor een controle. Ze is 27 maart uitgerekend. Ik baal wel dat ze nu meer op stal moet blijven.

Balen zeg! Als je haar toch graag naar buiten wil hebben kan je een vliegenmasker op doen waarbij je aan 1 kant van het vliegenmasker even een lapje in het masker maakt zodat er geen zonlicht direct in haar ook kan komen! Een beetje het Zonnebril effect.

Succes

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:56

Precies op de uitgerekende datum was ze! 340 dus.

Zonder enige onderbouwing klinkt mij dat wel als een risico DDDara :o dan moet je wel heel zeker weten dat je het niet mist.
Hoewel ik vrijwel altijd thuis ben was onze merrie zo snel dat ik het gemist had als ze was begonnen terwijl ik met de hond wandelen was bij wijze van. Ze ging van geen hars of melk om 17u naar een veulen even na 21u. Echt slappe banden heeft ze ook niet gehad, model was nauwelijks veranderd alleen haar gedrag de laatste 24u was wezenlijk anders.

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:10

MizzMontana schreef:
De eerste droog foto.
[ [url=m/8xCxMw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ruben staat er weer mooi op Carina.

Kabayo bij jou schiet het ook al mooi op met het uier.

Aaagghh....hoe lief.
Smelt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:33

MM: wat een heerlijk smoeltje heeft je kleine meisje <3 gefeliciteerd en wat een droom bevalling <3 ik hoop dat mijn merrie ook gewoon precies doet wat de jouwe deed. Gewoon even wachten tot ik er ben en dan in 10 min een veulentje gezond op de wereld zetten :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:35

Luxe tijden ook dat je een redelijk normale tijd naar bed kan.
Ik had het vorig jaar tijdens de laatste voer ronde. Heb mn merrie verteld hoe trots ik op der ben en hoe goed de timing was. Zo positief gebracht day ik hoop dat de t heeft onthouden {:}

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:58

MizzMontana schreef:
Jeetje wat balen Fleuribelle... hopelijk knapt ze snel op zodat ze meer buiten kan staan. Heeft de da iets gezegd hoe lang het herstel duurt?

Maandag komt de DA voor controle. Ik hoop dat de zwelling wat af gaat nemen en dat de pijn minder wordt.
Ze mag met bewolkt weer naar buiten met een donker vliegenmasker .

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:58

Beterschap!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:07

Fleuribelle wat vervelend zeg. Vind oorontsteking altijd zo sneu :(:)

Cioccolato dat heeft ze vast onthouden :D zou wel mooi zijn!

Dddara je hebt wel wat een vage dierenarts met al zijn aparte theorieën. Ik zou haar zeker 4 weken van te voren openknippen.