[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:16

Whahaha hilarisch arme beeb nu al stil van mams.

Ja luna doet het nu goed. Ze heeft er een enorme hoop mest uit gegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:43

Kiki, mooi filmpje! Dit hebben wij zonet ook weer mogen aanschouwen bij Kim. <3
Het blijft zoiets bijzonders!

Aahw, arm bolletje. <3
Schattig koppie heeft ze.

Ik merk bij Kim sinds gisteren dat ze niet meer lang ligt.
Eerst ging ze rond 19:00 slapen en dan vaak een uur lang, incl. remslaap.
Nu ligt ze maar een minuut of 10 en staat dan weer op.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:14

De beste wensen voor het nieuwe jaar.

Niet alles gelezen ivm druktes.

Hier vandaag goed het veulen van Qween kunnen voelen en zien bewegen.
Laatste ook al bij Smooth.
Er zit duidelijk leven in.
Kijk er erg naar uit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:37

Vanavond even merrie onder handen genomen. Manen in de cm gezet. Staart een week/sop/was/antiklit beurt gegeven (en een derde afgeknipt, hij zat al langere tijd in de vlecht, maar was nodig even door te nemen want hing meer als op de grond haha). Ook hoofd geschoren, op de een of andere manier schuurt ze zich elk jaar weer kale plekjes. Is het weerstand die daalt of rui die inzet. Ook op haar hals alweer een stuk weggeschuurt. Buikje komt voorzichtig.

Afbeelding
Afbeelding
En haar 3 jarige dochter. Zo moeder, zo dochter. Altijd lekker smerig.
Manen gevlochten en staart moet morgen maar. Haha. Maandag ook weer hoefsmid bellen.

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 06:44

Nou ines yonce heeft toch al een beste buik zeg.

En blijf het zeggen,ivy is echt een kopie van haar moeder.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:04

Ja al heeft ivy een heel ander front en langere bovenlijn. Ivy heeft net als haar vader de hals erop, terwijl die er bij yonce altijd een beetje bijhangt haha. Buikje wordt al ronder inderdaad.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:50

Zo, allemaal gelukkig nieuwjaar! *\o/*
Sommigen zijn al goed begonnen met het aanschouwen/voelen van getrappel. :D

KoudbloedKim schreef:
maatje31 schreef:
Welke benodigdheden heeft men sowieso bij een bevalling nodig?
Dit heb ik als lijstje dat ik bij de hand wil hebben.

- Halster voor Kim.
- Telefoonnummers DA's.
- Foto en videocamera opgeladen.
- Jodium tinctuur voor het naveltje.
- Emmers water
- Handdoeken
- Schaar
- Touwtje voor nageboorte.
- Zuigfles
- wondpoeder
- Vuilniszak
- Zaklamp
- Ontworming (2/3 dagen voor de bevalling)
- Handschoenen
- Tetanus en influenza injectie
- Navelklem

Fikse lijst. :)) Maar niet alles is voor de bevalling zelf, tetanus/influenza injectie en ontworming niet, en ik vraag me af waarom je zowel jodiumtinctuur als wondpoeder erop hebt staan?

Hier kom ik niet verder dan jodium en de opgeladen camera's. :)) Navelklem nog nooit nodig gehad, en mocht het nodig zijn dan vinden we wel iets. In een kast op stal ligt ook alles van scharen, handdoeken. Strotouwtjes hangen er in overvloed, verlichting is er, telefoonnummers van 2 DA-praktijken staan al jaren standaard in mijn telefoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:59

Op diverse sites staat dat je 1 maand voor de bevalling je paard het beste kunt inenten tegen influenza en tetanus en 2 á 3 dagen van tevoren ontwormen, zodat er afweerstoffen worden doorgegeven en geen wormpjes via de melk worden overgedragen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:07

Advies heb ik idd ook gekregen van de da om Bo rond de 10 maanden dracht te laten enten, en een week voor de datum extra te ontwormen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:09

CL snap je keus om dan niet te vaak te gaan goed, zou voor je merrie ook lastiger zijn als ze er niet uit mag als ze je ziet. :(:)
Wel fijn dat je nog zoveel paarden om je heen hebt en genoeg te doen hebt ;)

AniekR wat leuk! In dat topic staan genoeg namen met een M, heb ik 2 jaar geleden aangevraagd en dit jaar ook :+ maar er zit nog niet echt iets bij waarvan ik denkt ja dat is hem! Nou had ik dat bij de eerste bevalling ook niet en had ik meerdere namen op een lijstje staan en pas gekozen toen het geboren was. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:38

Klopt van het enten en ontwormen, maar zoals ik al zei, dat is van voor de bevalling en niet voor de echte bevalling zelf. :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:52

Nee klopt Neon.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik nog helemaal geen lijstje heb :o
Nummer van de da staat standaard in mijn telefoon en anders weet ik die ook uit mijn hoofd. Heb anders ook nog een mobiele nummer van een da zelf.
Tinctuur moet ik even bestellen, heb nl alleen maar alu spray staan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:59

Voor mij stiekem toch een opluchting dat ik het niet zelf hoef te doen :o
Ik krijg al stress als ik die lijstjes zie :=
Eerlijk gezegd had ik vorig jaar wel alles bij de hand, maar niets nodig gehad... (Gelukkig!)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:40

Oei ik word ook zenuwachtig van die lijstjes en ik weet nog niet eens of mijn merrie drachtig is.
Vandaag wel ineens sterk het gevoel van wel toen ze aan kwam draven.
Van voren:
http://boktimg.nl/img/m/kdkByJ.jpg
In draf (wauw dat is al lang geleden dat ze dat uit zichzelf deed):
http://boktimg.nl/img/m/hzjEmw.jpg
Draf enkele maanden terug, zonder buik:
http://boktimg.nl/img/m/LoDUe2.jpg

De dierenarts zal komen opvoelen/scannen. Dracht lijkt op het moment de meest gunstige uitkomst gezien het anders cystes oid zijn dus dan toch maar liever een baby..

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:43

Wanneer komt de da azmay?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:45

Hier is ook alles wel voor handen voor de bevalling. Het enige wat we nog moeten aanschaffen is een voorraad valium en een dwangbuis- voor het baasje :') :D

Ik zou het zo niet durven zeggen Azmay....wanneer komt de DA?

Mijn 2016 is echt fan-tas-tisch begonnen :) Gezellig met vriendinnetjes gevierd, gisteren fijn dik 2 uur in het warme zonnetje te paard over de Veluwe gezworven (incl stevige rengalop :):) ), enorme meevaller gehad qua dekens voor mijn uit haar voegen groeiende Miep, nog meer gestuiter van Pinda mogen zien, bonte bijrijdvriend liep fijn vanochtend, en als kers op de taart net een heerlijk half uurtje op een soepel en ruim door de bak verend Miepje mogen doorbrengen <3 Ze liep echt als vanouds weer, dit heb ik zó gemist het laatste half jaar <3 Nu nog een avond druk aan mijn proefschrift aan het werk, als dat nou een beetje vruchten afwerpt heb ik werkelijks waar niks meer te wensen voor dit weekend :Y) *\o/*

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:06

Ik kom ook maar weer eens binnen vallen, ik probeer het soms wel, maar kan jullie echt niet bij houden! Heb het de laatste maand ook nog drukker dan normaal, met 3 ziekige paardjes.

Ten eerste allemaal een gelukkig Nieuwjaar! *\o/*
Op naar een heleboel gezonde veulentjes!

Vientje, wat een heerlijk begin van het nieuwe jaar! Succes met je proefschrift!

Spannend Azmay, wanneer komt de DA zodat je zekerheid hebt?

Cemlys, jij hebt ook al van die heerlijk vieze schimmeltjes :') Zo staan ze er hier ook altijd bij, vooral Aziza. Ze heeft ook al een mooi buikje!

kiki, wat een lekker druk veulentje, blijft altijd prachtig om te zien!
Al vinden de moeders dat vast wat minder :(:)

Inowa, jouw witte dames ook al zo lekker vies, het is toch wat die camouflage schimmels. Mooie buikjes hebben ze beide al!

CL, sterkte met het gemis die maand, al zal het vast om zijn voor je het weet. Wat aardig ook van je stalgenootje dat je haar paard mag rijden nu.

Luna, wat een naar begin van het jaar, Luna koliek, gelukkig knapt ze weer op!

Ik lees veel over bange paarden en honden van het vuurwerk, arme beestjes! Ik las ook alweer op FB over een aantal paarden en honden die overleden zijn van de schrik. Het lijkt ook wel elk jaar erger te worden, van mij mogen ze het afschaffen!

Hier belde 's middags de buurman al, dat de paarden ontzettend onrustig waren ( _/-\o_ hulde voor zo'n buurman! _/-\o_ ).
's Avonds vond Mausi het ook weer erg eng, al ging het dit jaar de week ervoor wel beter en overdag ook iets beter, dus ik had haar geen Tranquigel gegeven. De radio stond vol aan, en we hebben haar even vastgehouden en gerustgesteld tot het ergste voorbij was. Het leek hier ook veel erger dan andere jaren, ook overdag al trouwens. Ook Fardani, Aleeyah en Amir vonden het echt even doodeng toen het in één keer los ging, en ook toen er daarna ineens een paar keer meerdere hele harde klappen achter elkaar waren. Toen heb ik Amir ook maar even vastgehouden en gerustgesteld, en toen ging het eigenlijk super. Nou ja, het is weer achter de rug en we hebben het allemaal weer overleeft, maar het blijft mijn minst favoriete avond van het jaar!

Aziza zit hier inmiddels op 286 dagen, nog 34 dagen totdat het mag komen, 51 dagen totdat ze uitgerekend is. Mausi zit vandaag op precies 4 maanden, 122 dagen.
Aziza heeft inmiddels wat (minimale) uierontwikkeling, ik hoop dat het doorzet! Als het nu doorzet wordt het namelijk een merrieveulen (normaal gesproken iig :D ), en dat zou meer dan welkom zijn :j
Hier even een paar nieuwe foto's, heerlijk in de nieuwe schuilstal :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uier 's avonds (dus echt helemaal leeg).

Afbeelding

Uier vanochtend 286 dagen, toch voorzichtig wat beginnende vulling.
Afbeelding

Qua namen, die bedenk ik altijd pas na de geboorte. Maar ik moet zeggen, voor dit veulen heb ik misschien al wel een naam, mocht het een merrie worden. Bij Aziza's laatste merrieveulen, Rahnanah; geboren in 2010 en helaas overleden begin 2012 |( , twijfelde ik tussen 2 namen, dus mocht het een merrietje worden zou het kunnen dat het die andere naam wordt, ook een beetje als eerbetoon aan mijn maatje, Rahnanah.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:38

Oh :wow: aziza alweer zo ver op weg joh, spannend!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:57

Snap ik, maar het moet wel allemaal geregeld worden, dus heb dat wel op het lijstje staan. :j

De tijd vliegt! Ben zo benieuwd naar de allereerste veulentjes die geboren gaan worden. <3

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:32

Oh wat gaat het alweer hard! Nog even en het eerste veulen is er al! Kan niet wachten <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:32

De eerste veulens komen er alweer aan! en mijn merrie zit amper op de helft :')

Ik heb ook zo'n hele lijst hoor KBK :P maar normaal heb ik het geluk de kit van de DA te lenen, zijn merries zijn dan toch bevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:44

Haha, dat is wel handig inderdaad!
Ik hoop ook teveel te hebben straks en niet alles te hoeven gebruiken, maar wil het toch in de buurt hebben voor het geval dat. :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:47

Ja het in de buurt hebben is zeker meer als handig. Wij hebben helaas wel de touwen moeten gebruiken om maar te proberen het veulen eruit te krijgen. Zelfs toen hij dood was rond het hoofd eentje gedaan zodat we het er met 3 uit konden halen maar zelfs dat lukte niet. Hoop dat niemand dat hier moet meemaken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:52

Dat lijkt me vreselijk... :\

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:53

Oh verschrikkelijk Luna, moet er niet aan denken!