Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

KoudbloedKim schreef:maatje31 schreef:Dit heb ik als lijstje dat ik bij de hand wil hebben.Welke benodigdheden heeft men sowieso bij een bevalling nodig?
- Halster voor Kim.
- Telefoonnummers DA's.
- Foto en videocamera opgeladen.
- Jodium tinctuur voor het naveltje.
- Emmers water
- Handdoeken
- Schaar
- Touwtje voor nageboorte.
- Zuigfles
- wondpoeder
- Vuilniszak
- Zaklamp
- Ontworming (2/3 dagen voor de bevalling)
- Handschoenen
- Tetanus en influenza injectie
- Navelklem
Maar niet alles is voor de bevalling zelf, tetanus/influenza injectie en ontworming niet, en ik vraag me af waarom je zowel jodiumtinctuur als wondpoeder erop hebt staan?
Navelklem nog nooit nodig gehad, en mocht het nodig zijn dan vinden we wel iets. In een kast op stal ligt ook alles van scharen, handdoeken. Strotouwtjes hangen er in overvloed, verlichting is er, telefoonnummers van 2 DA-praktijken staan al jaren standaard in mijn telefoon. 

maar er zit nog niet echt iets bij waarvan ik denkt ja dat is hem! Nou had ik dat bij de eerste bevalling ook niet en had ik meerdere namen op een lijstje staan en pas gekozen toen het geboren was.

Gezellig met vriendinnetjes gevierd, gisteren fijn dik 2 uur in het warme zonnetje te paard over de Veluwe gezworven (incl stevige rengalop
), enorme meevaller gehad qua dekens voor mijn uit haar voegen groeiende Miep, nog meer gestuiter van Pinda mogen zien, bonte bijrijdvriend liep fijn vanochtend, en als kers op de taart net een heerlijk half uurtje op een soepel en ruim door de bak verend Miepje mogen doorbrengen
Ze liep echt als vanouds weer, dit heb ik zó gemist het laatste half jaar
Nu nog een avond druk aan mijn proefschrift aan het werk, als dat nou een beetje vruchten afwerpt heb ik werkelijks waar niks meer te wensen voor dit weekend
Zo staan ze er hier ook altijd bij, vooral Aziza. Ze heeft ook al een mooi buikje!
hulde voor zo'n buurman!
).
), en dat zou meer dan welkom zijn 

, twijfelde ik tussen 2 namen, dus mocht het een merrietje worden zou het kunnen dat het die andere naam wordt, ook een beetje als eerbetoon aan mijn maatje, Rahnanah.
aziza alweer zo ver op weg joh, spannend!!