Dat zou indd een schimmel moeten zijn MEESTAL geldt: donker word licht geboren en licht word donker geboren. Dus echt zwart word grijs geboren, donkerbruin word lichtbruin geboren en koffievos word als hele lichte vos geboren. Bruin-schimmel is vaak al dieper bruin met zwarte benen/manen/staart, zwart-schimmel word gitzwart geboren en vosschimmel is meestal al dieper qua kleur en een wat donkere tint vos, de koffievos-variant verhaart naar zwart-grijs vanuit de veulenvacht.
Ik heb vandaag voor het eerst maar eens wat vocht afgetapt bij ons logeetje oedeem met licht plakkerig dus fox gaat al richting harsjes Zoals een échte maiden betaamd zal ze dan ook vast een week tot 10 dagen in de hars staan, uitgebreid kegelen etc. Helemaal volgens het boekje
Die is heel licht indd. zou minimaal een donkere vos moeten worden zou je denken. Dus kan indd prima een koffievos zijn. Naar welke kleur verhaart hij momenteel? chocolade bruin met een paarse gloed als de zon precies goed staat?
Yellomofoon
Geplaatst: 20-04-14 01:57
SA denk je dat onze Finn ook koffievos wordt (zoals zijn moeder?)
Kan trouwens wel aardig richting de kleur van zijn moeder komen hoor, je weet nooit. wellicht een tint of wat lichter dan dat, gewoon een donkere vos kan hij nog wel worden.
peach2001
Geplaatst: 20-04-14 02:01
dat is de donkere vos (niet de schimmel dus) van de veulenfoto's. Ze is enorm rabicano dus veel witte haren erdoor, maar naast haar bles en op haar benen zie je wel goed hoe donker ze geworden is.
Er zijn trouwens wel ALTIJD uitzonderingen he; ik zag laatst foto's van een kuray-dochter uit een koffievos merrie die donker vos geboren is en wel koffievos werd
We zullen het inderdaad pas weten als ze groot zijn Net zoals de schofthoogte, daar zijn ook berekeningen voor, maar volgens mij kloppen die ook niet altijd!