[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:36

Agarcia...denk binnen een week of 3? Ze communiceert niet echt naar mij toe... :+
Hoe gaat het met je nu?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:36

Ja de kleine hengst die drinkt wel lekker door inderdaad. Nu hopen dat Hera het allemaal goed vol houdt dan komt het vast wel goed. Geniet jij gewoon lekker van je ventje.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:44

En genieten doe ik hoor, vanavond weer even heen om hem te zien, tis zo'n ventje! <3

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:44

Charisma schreef:
Agarcia...denk binnen een week of 3? Ze communiceert niet echt naar mij toe... :+
Hoe gaat het met je nu?

Hmm, ik weet niet, ligt aan de conditie van de merrie of dat snel is of niet.
Ik persoonlijk begin tussen 2 en 4 weken na de bevalling met 10 min longeren of met mij erop stappen/draven

't gaat, nog wat koorts, hoofdpijn is nog wel duidelijk aanwezig en zo nu en dan wat hoesten. Mijn rug en nek zitten ook nog vast, maar ik neem dadelijk een paracetamolletje en fiets dan even naar mn zieke vriend die :+ Wat frisse lucht zal me niet slecht doen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:50

:(:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:01

jeetje zeg Charisma dat is echt geen doen met die eigenaresse. Nu al beginnen miepen dat dat veulen teveel drinkt,hij is 2 dagen oud...ik had hard beginnen lachen als ze me dat verteld had vrees ik :o

Jolinn wat een leuke merrie heb je toch,en wat een uiers al!!

Karola dat is het ergste wat je kunt meemaken als fokker...heel veel sterkte :(:) Verleden jaar was het hier ook bijna zover,ik zag de energie en het leven uit mn merrie verdwijnen,maar we kregen het veulen er dan toch uit op't laatste nippertje. Dan is dat veulen maar bijzaak en ben je superblij dat je je merrie nog hebt..

JH ik zou echt niet meer aarden op een stal denk ik,al die jaren al voer ik de pony's/mn paard wat ik zelf wil en hoe ik het zelf zie,en dat is me toch goud waard.

Lisa was gisteren maar vreemd. Terwijl alle pony's aan de poort stonden te wachten om binnen te mogen,en zij normaal ook staat te dringen,stond ze nu helemaal achter in de paddock met haar kont tegen de poort aan :+ Ook eenmaal binnen wou ze niet op stal.
Ze hebben er een handje van weg om een mens te laten twijfelen. ;) MAar haar uier zegt nog te weinig,maar ik denk wel dat ze nu stilletjesaan naar het einde toewerkt.
Ook Vera had iets meer uier vanmorgen en verleden jaar ging zij dus (als ervaren fokmerrie) van NIKS uier naar bevallen in nog geen week tijd. Ik zal dus maar goed beginnen opletten. :j

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:42

_Karola
Verschrikkelijk.. dit zijn geen dingen die je mee wil maken.. Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies.. wat een nachtmerrie..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@ Lisch
Ik heb de foto's gezien in je topic echt geweldig wat kan ze al heerlijk lopen he :)

@ Giolli
Geduld, geduld, het komt vanzelf :P :P

@ Pretty
Dat is zo, echter komen ze bij mij altijd op een bijvoorbeeld een dinsdag en dan begint net mijn 40 uur werkweek :)) En dan 's avonds druk met de konijnenopvang dan blijven er 's avonds hooguit een kwartiertje over, maar gelukkig heb ik nu ook een verzorgster uit het dorp hier dus hoop dat die wat regelmatig komt :D
Staan die kleine shetters 's nachts binnen? Wat leuk! Hebben ze dan shetlandstalletjes oid? Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, maar dat lees ik niet zo vaak :D

@ YSR1971
Leuk leuk! En dat is pas slim naar de Divoza gaan :))
Jammer dat de filmpjes niet meer haalbaar zijn, toch leven blazen in de flaptop :D
Wat een leuk idee met die namen verzinnen en super handig! Ik heb nog geen namen bedacht :n

@ Pammes84
Dat heerlijke snoetje geweldig en dat halster met die grote uitsteek haha :))

@ peetje82
Ze is je ook lekker aan het bezig houden he? Pff gooi het eruit zou ik zeggen is dat weer klaar :))

@ Inowa
Nog niet, damn!! Ja, dat gaat dit weekend worden hoor :))
Maar wel supergaaf een palo bij het halfzusje dus als deze bestelling bij jou ook goed doorkomt is het, het wachten driedubbel waard toch :D?

@ stalbluemoon
Dat zou natuurlijk geweldig leuk gaan als ze zondag gaat, ik ga er voor duimen!

@ Charisma
Hahaha namencrisis! Maar ik vind Centurico ook mooier!
Wat vervelend zeg met de eigenaresse van Hera, maar wat supertof dat je vriend er op deze manier voor op kwam! Ik hoop dat ze hem hierdoor niet spontaan te vroeg wil afspenen... Ik ben nu wel even nieuwsgierig is Hera een draagmoeder oid?

@ AGarcia
Gelukkig weer terug en alles goed gegaan... rustig aan doen en wachten :(:)

@ T3mptati0n
Daar is de mooie dame weer en inderdaad hamlappen haha! De driehoek mag volgens mij nog iets meer komen..

@ Foss
Gefeliciteerd met de mijlpalen!

@ Dustinlover
Gefeliciteerd, wat een super nieuws! Het is zo lastig inderdaad met banen, ik heb nu eindelijk na lang zoeken ook een superfijn plekje qua werk gevonden, maar heb ook lang moeten zoeken en zeker naar veel uren, werk nu 40 uur. Superfijn dus wat meer uurtjes erbij, geniet er van! Ennuh hoe was het eten?

@ Muzefee
En dan blijft het veulen lekker nog 2 weken zitten :P :))

@ Jastiehorse
Waarschijnlijk moet er nog een likje verf her en der op anders heb je straks een halve schimmel ipv een haflinger dus even gas terug :P
Ik ben zelf heel erg van paarden natuurlijk houden en 4 uur op het land en 1 keer per dag hooi vind ik erg weinig.. hier krijgen ze zoveel mogelijk hooi als het helemaal op is, omdat een paard altijd moet kunnen eten voor de darmen.. Echter hebben we wel verschil in hooi dat rijker is en inderdaad wat armer, ik zou jou dame wel armer hooi geven dat is naar mijn idee geen probleem, maar ze moeten wel te kauwen hebben. Of ze nou te dik of te dun zijn, eten moet altijd kunnen voor de darmen van het paard wel aangepast op hoe eiwitrijk etc.
Maar wel fijn dat je vanaf juni naar een ander plekje gaat..
Ik denk trouwens dat de bezuiniging komt door de absurt hoge prijzen, 2 keer zo hoog dan normaal, hier dan in ieder geval, maar vind ik persoonlijk uiteraard geen reden hiervoor!

@ Faline
Haha met grasmaaier :)) Hier ligt vlas in de stal en op moment van bevallen gooi ik er stro overheen, mijn paarden eten al het stro op.. naah ja haflingers he..

@ Dwyne
Thanks! Haha nou als dat hier dit keer ook een merrie is ben ik heel blij!
En die smiley zou zeker voor bokt ook geen verkeerde zijn :D

@ Balou_Lover
Donna maakt uier aan *\o/*

@ Joto
Gefeliciteerd met de mijlpaal!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:58

Neonlight schreef:
Ja, maar een staleigenaar weet dus niet dat jij haar bijvoert en denkt nu dus dat ze zo blijft op dit weinige voer, en dat dat dus voldoende is. ;)

Nee zo zit het niet in elkaar. Marit krijgt zelfs al meer hooi van de staleigenaresse dan de andere paarden terwijl die dunner worden. Dus dat is absoluut niet voeren op wat zij ziet. Ik zou er anders echt geen probleem van maken..Daarnaast is er helaas nog veel meer aan de hand! Achja binnenkort mijn eigen stuk.

Charisma wat goed dat jou vriend op een nette manier tegen de eigenaar van Hera is in gegaan!

Zal straks de rest bijlezen :)

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:03

Charisma: De nieuwe naam vindt ik veel mooier voor een hengst!
Jammer dat de eigenaresse zo raar doet!

Met mijn merrie gaat het gelukkig een stuk beter, woensdag wel een dip gehad en ze wou niet eten.
VA geweest en die heeft haar een infuus gegeven en nog extra bloed afgenomen. Sinds dat infuus eet ze weer goed en wordt ze weer steeds fanatieker. Vanmorgen gras laten eten en daar kreeg ik haar moeilijk uit, ze wou daar graag blijven staan. Veulen doet het in de buik ook nog steeds goed.
Vandaag haar uier op de foto gezet (dag 270) maar is nog weinig te zien.. Ga eens terug kijken op de foto's van de vorige keer, ter vergelijking.
Vorige keer paste het zadel vanaf nu niet meer. Afgelopen zaterdag lag het zadel nog goed. Dus van de week als ze gereden wordt even kijken of dat met zadel is, of zonder zadel.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:21

Hihihi, ja het wordt dus Centurico dan, in zangersheide is er trouwens dit jaar een hengst goedgekeurd met de naam charisma, dus denk dat het sowieso niet ging mogen... :o
Faniek: nee, geen draagmerrie, ik had een contract met de vorige eigenares (mijn staleigenares) om een veulentje uit Hera te fokken. Hera is toen verkocht aan de huidige eigenares met als voorwaarde dat er een veulen voor mij uitkwam. Huidige eigenares was hiervan op de hoogte en vond het geen probleem...tot ze daadwerkelijk drachtig was dus...en nu is het dus steeds gezeur over iets wat ze een jaar geleden al wist...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:32

Charisma ik vind Centurico ook mooier!

Agarcia nog een paar daagjes en dan weet je eindelijk wat het is. Frisse lucht kan een mens idd goed doen!

Pretty ik kan dus ook niet meer aarden op een stal hoor. Ben blij als ik dalijk zelf kan bepalen hoe of wat!

Faniek, laat Marit maar lekker verven dan haha. Nee ik wacht rustig af, we zitten nu pas op 321 dagen. Ik ben het helemaal met jou eens wat betreft voeren en het geven van armer hooi. Echter heb ik nu geen keus, ze krijgt weidehooi gevoerd waar nog flink het 1 en ander in zit. Ik heb vernomen van iemand met haflingers dat graszaadhooi beter is? Op het nieuwe plekje waar we gaan staan krijgt ze dan 2 keer per dag hooi en dag en nacht land, het land stelt niet veel voor maar dat is voor Marit echt niet erg. Na de bevalling kan ik ook weer het 1 en ander met haar gaan doen, wat ook een hoop scheelt. Voor een merrie die niks uitvoert ziet ze er goed uit, het kan nog dikker zullen we maar zeggen..

LL, fijn dat het weer beter gaat met Frekja..hopen dat dat zo blijft!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:03

:wave:

Geen veulen nog hier, maar had het ook nog niet verwacht. Ben wel benieuwd hoor!

Charisma, wat een gedrocht dat mens zeg, bah! Wat had ze dan gedacht, dat Hera lekker flot weer in conditie zou zijn...? Bah. Hoop dat je straks snel van het geëmmer af bent!

Ik lees veel over merries die zich raar gedragen, wat hebben ze allemaal toch voor plannetjes? :))

Zal even aan het werk hier en dan straks nog even uitmesten. :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:03

@ Libertylove
Fijn om te lezen dat het met je merrie een stuk beter gaat! Goed teken dat ze niet uit het gras wilde en gelukkig met het veulen binnen in ook goed.

@ Charisma
Oef wat een gedoe zeg, zijn vaak mensen die eerst denken van ja prima, maar ja dan blijken ze achteraf het toch anders te willen.. Het is toch ook leuk zo'n kleine telg? Ik zou er gewoon van genieten..

@ Jastiehorse
De verschillende hooisoorten weet ik niet haha, wij hebben hier altijd goed hooi voor zowel paarden en konijnen, maar ja ze lopen hier normaliter 24/7 buiten en in de wei dus heel veel hooi hoeven we niet bij te voeren.. Ze zijn makkelijk op gewicht te houden..

Ik heb ondertussen ruzie met de camera beeld te krijgen.. Had mijn pc geformateerd zodat hij lekker snel was, oeps geen videokaart drivers, daarom werkt hij op die computer niet denk ik. Andere computer heeft windows 7 pakt die dazzle niet. Kwam ik er ook nog achter dat ik een koppelstukje moet hebben van en naar een andere kabel.. volgende week moet hij toch echt online van mij zijn..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:16

Faniek: ja ik snap het ook niet, ze heeft nog niet naar zijn naam gevraagd, geen 1x gevraagd hoe het met hem gaat of derg. Hij is gewoon iets wat haar stoort denk ik en wat zo snel mogelijk weg moet... zal ze toch nog enkele maanden moeten wachten, want daar heb ik het zeggenschap over! :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:17

Faniek dat is inderdaad maar druk,en het scheelt toch heel veel als de veulentjes mak zijn,ook voor het verkopen!
Hopen dan maar dat je verzorgstertje de tijd vind!
We hadden hier verleden jaar ook een soort van verzorgstertje maar die longeerde onze shetjaarlingen en dat was toch niet zo..Zijn vanzelf gestopt met komen trouwens omdat ze te weinig konden met onze pony's. (niet rijden in elk geval)
Ja elke nacht zit alles hier op stal. We hebben een grote stal voor het jongste grut en de rest heeft een eigen stalletje.
Bij mijn oma hebben we nog een zomerwei en die heeft alleen een schuilstal en daar gaan er ook wel elke zomer een paar naartoe

Afbeelding het jonge grut

Afbeelding

volwassen merries,heb helaas geen duidelijke fotos,op deze zie je het wat op de achtergrond hoe ze langsvoor zijn. We hebben ze zelf in elkaar geflanst hoor. :o

Afbeelding

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:18

Wat een achterlijk mens zeg Charisma, ze wist 't toch van tevoren toen ze haar kocht? Dan moet ze ook niet moeilijk doen nu hoor...
Sterkte ermee iig! Zulk soort mensen gaat mijn bloed van koken :o

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:27

Mijn ook princeps, mijn ook....

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:03

Pretty dat ziet er echt super mooi uit!! En wat een droppie op die laatste foto <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:08

Pretty mooie stal zeg!.. Wij moeten nog even kijken hoe we het van de winter gaan doen.. we gebruiken dan die 2 containerstallen voor de merries als inloopstal, fab heeft een grote stal voor der eigen meestal, en dan hebben we nog een stal over.. En dan gaan we even kijken of de hengsten buiten gaan blijven met een afdakje of iets.. Maar goed daar ga ik nu nog niet overna denken :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:09

de shetten krijgen hier net dezelfde behandeling als onze vroegere rijpaarden. 't is niet omdat ze klein zijn en (belachelijk) goedkoper,dat ze daarom minder zijn :j Ik ben helemaal verkocht aan die shetties! <3 (ben er nochtans al 30.. :o )

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:13

wow 30! :wow:

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:14

ze is 30 he...heeft er geen 30 :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:15

neenee Lisch Ik BEN er al 30,niet ik HEB er al 30. Gelukkig maar :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:16

hihihihi :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:18

Haha Lisch :P ik moest ook even goed lezen hoor ;)

Ik ben 21 en heb ook shetties en mini paardjes dus niks vreemds :P