[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monique4

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:00

Mooie trailer gezien Tong uitsteken
Leuke welsh-hengstjes Cool

@draaakje, ach arme Syl, beetje last van veulen, gelukkig later weer alles ok.

@jollyjoker, hoi hoi, zoo 5 veulens, eerste kan al bijna komen, voelt Waula zich weer goed? He wat een vervelende ervaring vorig jaar, is het weer helemaal goed gekomen met die merrie?

@suelza, dat is nog eens een interesante cursus, daar heb je wat aan Ja

@Pauk, zal toch niet meer zo heel lang duren, is toch idd afwachten.

@Unaira, spannend bij jou, veulen moet toch nog maar even mooi binnen blijven.

@frenia, coupe pleeborstel, haha, banden al bijna helemaal weg, spannend!!

@TabeR, Doei! welkom terug, oei schouder gekneusd, beterschap Ach gut

@SA, Shanaia houd het lang vol zeg, hopelijk duurt het niet te lang meer.

@shanna, gefeliciteerd met de mijlpaal Haha!

@yashilha, haha een spring in het veld, en moeders er maar achteraan rennen Haha!

@Liberance, wanner is ze uitgeteld? misschien was het veulen aan het proefdraaien, daar kunnen ze ook last van hebben.

@Muzefee, dat schiet idd op, dat is goed nieuws bij Caroline, lekker als ze weer naar buiten kan.

@Iorr, de dames al bevallingsklaar, nu idd maar wachten.

@Mausje, gefeliciteerd met de mijlpalen Haha!

@Raya, lekker buikje.

@Destiny02, mooie foto`s van Firenza, buik ziet er goed uit Ja

Relana begint nu wat te pikken met eten, vind elke keer voer in haar bak, ook de voordroog gaat niet meer helemaal op, verder voelt ze zich wel nog goed, bij het naar buiten gaan staat ze nu elke keer te miepen bij onze bejaarde hengst, de trees, en hij zich maar opfokken. Hyper!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:04

Monique, ahh ze begint te trutten dus.. nog 61 dagen zie ik.. spannend!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:07

Ja Rian, ze gaat dan voor zijn box staan en piepen, slaan met haar staart, terwijl ik haar al van tevoren al waarschuw dat ze door moet lopen Vork ze heeft dovemansoren, hengst is bijna 26, maar heeft er dan wel zin in, gaat dan tekeer in zijn stal, haha, brullen en mag niks Knipoog

Edit, ja gaat snel, morgen een mijlpaal Haha!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:09

Hahaha opatje dus Lachen wel schattig!!
Ja lekker joh!! nog maar 2 maandjes!!!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:10

Jaja, en met jou alles nog goed, beebje nog lekker warm, ben je het nog niet moe Haha!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:14

Ja alles nog goed hier!!
Nee.. niet moe.. wel een beetje moe natuurlijk.. maar het zwanger zijn nog niet zat.. althans niet overdag.. de nachten zijn iets minder.. dan denk ik kom maar kleintje.. maar eerst even partnerschap volgende week dinsdag dan mag de uk komen Lachen
edit: ik mag mezelf gelukkig prijzen! Ik ben echt geen hoogzwangere met problemen.. alles gaat zo goed.. dat ik me afvraag of ik niet veel korter zwanger ben.. kan niet. weet het precies, maar voel me gewoon te goed nog!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:16

frenia: Banden al weg.. Dat begint op te schieten!! Haha!

Muzefee: Super nieuws zeg! Go jij! Go jij!

Mausje: Gefeliciteerd met de mijlpalen.

Iorrr heeft heerlijk getut met haar hoogdrachtige damens. Haha!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:04

Dat is fijn Rian, dat alles zo goed met jullie gaat, heb je straks een mooie herinnering aan je zwangerschap.
Dan moet idd de uk nog braaf 1 weekje zitten blijven Knipoog

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:07

Ja Rian echt super voor jou dat het zo lekker gaat! Geeft de vrouw weer moed Knipoog Als je soms die horror zwangerschappen hoort! hahah!

Heel veel succes met de kleine straks!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:31

Viv moet nog 2 maanden! 7 mei is ze uitgerekend. Haar buik groeit ook al behoorlijk en ze heeft van mij nu zwangerschapsverlof, want haar buik is gevoelig en het zadel ligt niet meer lekker. Lachen
Uier heeft ze nog niet, maar daar is het ook nog wat vroeg voor denk ik?

Buik genoeg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:04

Even snel aan Aso update van mij..

Wij zijn bezig met een nieuw winkelpandje en Pauk denkt gelijk, hoppa de mooiste tijd om te bevallen..

Ze heeft geen onwijze uier maar wel al kringen om haar tepels, wat vorige keer het laatste was en binnen 24 uur was ze toen bevallen..
Ze staat nu op de cam hier.. Ze is wel wat onrustig..Terwijl ze dit de hele tijd nooit is geweest
Ben benieuwd

Afbeelding

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:06

Spannend Pauk! Suc6!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:13

@Annetje, Idd een mooie buik Haha!

@pauk, spannend zeg, van mij ook succes Ja

De uier van Relana begint langzaam te veranderen, heeft anders een klein uiertje, ik vond vanavond dat ze iets beginnen te groeien, niet erg veel maar er wordt een beginnetje al gemaakt Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:39

Annetje: Ze ziet er goed uit!

Pauk: Spannend. Hyper!

Puzzel check-up van vanavond: Het leek of ze hars had.. Wat ik me trouwens niet echt kan voorstellen als je het formaat van haar uier ziet. Ik denk dus dat het gewoon vuil is. Ik verwacht echt nog geen veulen, maar heb voor de zekerheid toch maar de birthalarm erom gedaan. We hebben dat ding niet voor niks gekocht. Knipoog Ze heeft er toch geen last van, het is een halstermelder.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:41

@ Annetje, die is al lekker zwaar aan het worden zeg!

@ Pauk, wordt dus spannend. Haha! Haha!

Zo, was ik dus ook weer. Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:45

Ik heb gewoon niets te melden, de merrie doet en is nog steeds hetzelfde, de uier groeit heel minimaal momenteel en loopt 's avonds weer leeg. Ben benieuwd of ze het jaar vol gaat maken, denk stiekem van wel... Dat is nog 3 weken, op 2 weken durf ik nog wel te gokken dat ze nog blijft zoals het is: met de beeb warm binnen!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:45

cindybijl schreef:
Jackgirl: hoi! lekkere dikke dame hihi welk ras is ze?

Beetje late reactie , was het topic kwijt Clown

Maarre ze is een appie , maar mist de overduidelijke stippen ( maar ze heeft ze wel Pling )
Laatst bijgewerkt door Happinez op 04-03-08 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:46

ShamalArabs schreef:
Ik heb gewoon niets te melden, de merrie doet en is nog steeds hetzelfde, de uier groeit heel minimaal momenteel en loopt 's avonds weer leeg. Ben benieuwd of ze het jaar vol gaat maken, denk stiekem van wel... Dat is nog 3 weken, op 2 weken durf ik nog wel te gokken dat ze nog blijft zoals het is: met de beeb warm binnen!

Met het weer dat het vanavond (bij ons iig) is kan het veulen misschien ook maar beter lekker warm binnen zitten!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:26

Ben net thuis.. Ene kant is ze onrustig.. Daarna weer ontzettend rustig..
Toch zit het niet lekker bij dr hoor.. Ze kijkt ook behoorlijk glazig uit dr ogen.. Kweet niet.. Twijfel enorm of het komt vannacht of niet.. Waarschijnlijk houdt ze me voor de gek

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:29

@ Pauk, spannend!!!!
@ Annetje, mooie merrie, ook alweer een mooie buik!

Ik heb even fotootjes gemaakt van Wendely, op haar dag 320. Wilde ze ook van Lavendel maken, zijn snotver de batterijen weer eens leeg. Stoom uit je oren Heb er meteen korte metten meegemaakt, huppa, alle batterijen in de lader. Dat overkomt me niet nog een keer! Boos!

Maar goed, hier dus alleen Wendely.
Hier lijkt haar buikje nog beschaafd.
Afbeelding

Hier zie je toch wel meer buik!
Afbeelding

En hier zie je toch een wat hangende buik!
Afbeelding

Het uier dat in de maak is! (ik weet het, niet zo'n goede foto, maar je kunt zien wat ik bedoel Haha! )
Afbeelding

"Daaag! Mag ik nou weer slapen?"
Afbeelding

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:32

Annetje lekkere buik hoor
Pauk spannend,veel succes
Muzefee dat is nog eens goed nieuws
Mausje gefeliciteerd met de mijlpaal
Iorr lekker hé tutten met je paarden Haha!
Rian fijn toch dat je je zo goed voelt Knipoog
SA ik ben benieuwd hoelang het nog wordt
Marlijn over het weer heb je helemaal gelijk
Boe(Nabukenya)moet het nu nog doen met in stal rondjes scheuren
Dus ik hoop dat het weer snel opknapt Knipoog

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:34

Goh, ik zie behoorlijke volle dames voorbij komen. Waula valt me dan alles mee, maar dat is ook een ranke dame.
Toen Deuk vorig jaar het veulen wou afstoten hebben wij haar zelf kunnen melken zodat veulen wel op tijd de biest kreeg.
Waula was vandaag wel weer fit, haar buik is wel gevoelig. Maar het is ook wel een piepmerrie Haha! Denk dat ze zich wel inhoudt tot eind maart. Uier is nog minimaal.
De andere merries doen het ook prima.

Myrdal: Ik heb een Gribaldi en Don Primaire uit de Daula-stam en een Hierarch maar die komt uit een ander lijntje (tuigpaard Bloos )

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:58

Dana: Dat is idd al behoorlijk wat uier dan!

Marlijn: Gefeliciteerd met het veulen, leuk si dat, Julie maken het ook eens van de andere kant mee, kinderen van je hengst verwachten is ook heel leuk en dan zonder de stress er omheen Lachen

SA: Jullie merries zijn tot nu toe de enige drie die overtijd zijn gegaan, wel apart!

Marije: Isis is lekker bol! En Macy gaat nu dus al naar dag 322? En nog altijd zonder melk? Hoe bestaat het!

Suelza: Mooie oplossing OK dan!
Hoe was de cursus?

Adhira: Zo! Die wil nog lekker showen! Lekkere buik hangt er al onder!

Eilander: mooi zo, er zit vooruitgang in dus OK dan!

Iorr: Het waken is bij jullie ook al begonnen dus! Spannend zo’n maiden he. Fijn dat je ze op de cam hebt!
Super gave trailer!

Whitney: gefeliciteerd met jullie huisje! Klinkt super!

Yashilha: Heerlijk heerlijk heerlijk, wat een droppie Lovers

Kelly: gefeliciteerd met de mijlpaal

Vanini: al over de 335 dagen, nog niets te zien verder? Ze neemt gewoon een lange aanloop? Knipoog

Donja: Heb je ook een foto vanaf de voor- of achterkant? Dat ziet er soms ineend heel anders uit dan van opzij?

Goofke: Jij verwacht het veulen dit weekend al? En ze is pas 11 april uitgerekend?

Suffie: Jij wordt wel op de proef gesteld, merrie lekker overlopen terwijl jij moet waken en werken Ach gut

Inowa: Mooi hoor! Leuk dat je hem nu gezien hebt! Vind het allebei mooie hengstjes trouwnes, veel uitstraling!

Toeka: Nu ben ik nieuwsgierig naar je vraag Haha! Kom je niet meekletsen verder?

Draakje: arme Syl, het valt ook niet mee. En ze moet toch nog even!

Jollyjoker: Doei! Je hebt dit jaar 5 merries aan te melden? Komt U maar met info, dan zetten wij ze erbij in de lijst Lachen (merrie x hengst en de uitgerekende datums)

Pauk: Spannend! Succes!

Unaira: Het is ook spannend! Maar je kunt niet meer doen dan ‘rustig’ afwachten Knipoog

TabeR: Dat is balen zeg, in je vakantie een fikse blessure oplopen Ach gut

Shanna: Ook al over de 300 dagen!

Liberance: Dat klinkt als proefdraaien. Kan ze nog wel een paar keer zo doen, maar ze kan het ook morgen ineens ernaast hebben lopen.

Mausje: gefeliciteerd met de mijlpaal! 320 dagen en nog les gehad, ze heeft het nog lang volgehouden!

Raya: Ook al op weg naar de 300 dagen!

Muzefee: Wat een goed nieuws! Super OK dan!

Destiny: Firezna ziet er heerlijk tevreden uit. Mooie buik hoor

Annetje: Lekker buikje al!

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 00:24

ik was trouwens net aan het zoeken wanneer het weer volle maan is, aangezien men zegt dat er dan meer geboortes plaatsvinden? Ik heb het nu toch maar voor de zekrheid opgezocht en as vrijdag is het volle maan.
Zal me benieuwen of er dan wat veulens worden geboren, die van mij inclusief Haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 02:22

Zo dames... Kom net binnenvallen... Vanavond de cursus gehad. Gelukkig kon ik ijsklontje hier mee op sleeptouw nemen want het was een behoorlijke rit (1,5 tot 2 uur) maar het is iedere minuut waard geweest!

Het was een lezing van 2 dierenartsen, die weer werden gesouffleerd door een aantal andere dierenartsen. Ieder met zijn/haar specialiteit.

Alles kwam eigenlijk wel aan de orde. De gang van zaken bij een normale bevalling. Wat wel te doen en wat niet. MAar ook vooral wat te doen en te verwachten bij een abnormale bevalling (denk aan, te groot veulen, achterwaartse of stuitligging, teruggeslagen hoofd of pootjes, red bag delivery)... Iets anders wat ook erg nuttig was, was het beoordelen van de nageboorte, waar moet je naar kijken en wat zijn de bijzonderheden. MAar bijvoorbeeld ook hoe je een veulen goed moet leggen, hoe je het veulen er met behulp van een touw uit kan trekken, hetgeen ons nog een leuk hulpmiddel met touwtjes en stokjes heeft opgeleverd (ligt nog in mijn auto chan, neem het donderdag mee. Morgen is er geen les ivm late dienst).

En verder... Wel of geen veulenprik, controle op hoeveelheid binnengekregen biest etc. etc. etc!

Al met al was het ontzettend interessant. Hele goede, maar vooral bekwame dierenartsen. Ook lekker nuchter vooral. Ja, was heel erg nuttig! Zou hetzelfde verhaal graag nog eens willen horen. Ze waren erg goed.

En wat een prachtige kliniek was het! Het was het resultaat van 5 praktijken die zijn samengevoegd, dus je kon het zo gek nog niet bedenken of ze hadden het. Hypermodern, wat mij dus ook bijna een paar tanden heeft gekost, omdat ik de deur wilde open doen die spontaan automatisch in mijn gezicht opende! (En laat ik nu net, voor degene die hebben opgelet, nog steeds met een gebroken neus rondlopen Haha!)... MAar goed, gelukkig lette ijsklontje wel op, haha!

En verder gelijk om 23:00 uur even die kleine hond van mij laten enten.

Tja... als je dan toch bij de dierenarts bent Haha!