Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 23:18

Wow, Odin is idd rond! En nu hobbelt ze nog rond met kleine mensjes op haar rug? Hihi, ziet er altijd zo grappig uit! Haha!

Ik kwam even kijken of er nog meer veulens geboren waren, maar zo te lezen (nog???) niet. Dus ik ga maar slapen, tot morgen waarschijnlijk!

charon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:14

Allemaal van harte gefeliciteerd met de veulens, wat een schatjes zijn het allemaal Lovers

Monty is vandaag 312 dagen drachtig.
Gister avond rond 11 uur ging ik nog maar even kijken bij de paardjes, want mijn moeder had het gevoel (zei ze) dat monty bezig was. Nou goed, ik mijn camera gepakt en ernaar toe gelopen om even te gaan kijken, zie ik daar monty door der stal heen rondjes lopen, veel mesten, veel plassen, niet weten hoe ze moest gaan staan, willen liggen maar niet gaan liggen, erg diep aan het ademen en steeds zuchten, iedere pas die ze zette kwam er een (gigantische) wind Clown Haha! uit en een hele hoop gerommel in haar buik. Ik denk dat zal toch niet gebeuren he Bloos
Ik ben tot kwart voor 1 bij haar blijven zitten maar eigenlijk werd ze steeds rustiger en had ik toch niet het idee dat er misschien wel wat aan ging komen. Ik ben maar weer lekker naar binnen gegaan en ben (lekker) gaan slapen, voor zover ik dat nog kon.
Vanmorgen om 7 uur mijn weker gezet om te gaan kijken en monty stond heerlijk in haar stalletje maar nog zonder veulen.

Ze heeft me behoorlijk in spanning gezet en nog steeds natuurlijk.

hier wat foto's die ik vanacht gemaakt heb.

Dit zijn haar tepels deze foto's zijn van eergisteren
Afbeelding
Afbeelding

en deze foto's heb ik vanacht gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We wachten (rustig) in spanning af !!!!!! Knipoog Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:58

charon:Fijn dat er nog niks gekomen is 312 dagen kan het beter nog even blijven zitten kan me voorstellen dat je in spanning zat hoor ze heeft al flink uier!!
wennie: spannend Knipoog en is er al een kleintje??
*Jolanda*:Kan ik me voorstellen hoor op een gegeven ogenblik heb je zoiets van ja kom maar hoor Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:00

nou,ik heb het toch voor mekaar gekregen dat ik dit kan bijhouden.
ik zit nu in oostenrijk en man wat een knappe jongens zitten hier zeg.
de ene na de andere willen met je uit.(ik heb lekker de knapste uitgekozen en de liefste)

iedereen gefeliciteerd hier wie er een veulen heefd.
hier hebben ze 2 haflingers.
misty en monmara.
echt geweldige beestjes kwa uietrlijk en monmara kwa karakter.

ik zal zo vaak mogelijk komen.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:31

Tinne schreef:
Wow, Odin is idd rond! En nu hobbelt ze nog rond met kleine mensjes op haar rug? Hihi, ziet er altijd zo grappig uit! Haha!

Haha, het ziet er idd heel grappig uit.
Grote buik met een heel klein kindje erop... Haha!
Maar we moeten nog 23 dagen wachten!!!
Spannend!!! Vingers aflikken

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:35

hoi,
ik heb een vraag aan jullie. weten jullie wat je tegen die vocht bulten kunt doen marscha heeft er veel last van bij buik en benen loopt ook niet helemaal goed. met lopen doet het ook zeer, moeite met draven en galoperen stap gaat nog wel redelijk maar doet wel zeer. word boos als je erbij komt.
weten jullie hoe lang het nog duurt voor ze gaat bevallen hier heb je een foto van haar ze zit nu op 319 dagen ik hoop reactie te krijgen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes,

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:37

heej, charon je pony wacht denk ik niet op de uitgetelde datum doet het veel eerder zij is al mooi rond aan het worden

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:49

Dames, jullie willen niet weten hoe hard ik baal.

ik heb hier vrijdagochtend nog een bericht geplaatst voor ik op kamp ging naar Friesland. Ik typte in dat bericht dat Ostara onrustig was in de wei.
Rond een uur of 2 in de middag vertrek in naar Friesland.. Wordt ik rond een uur of 5 gebeld dat Ostara een merrie veulen heeft.
Ik zal zo de foto's uploaden. Was er zelf dus helaas niet bij. Ik zie haar donderdag pas.

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:55

wat jammer voor jou sjoert dat is best balen ik hoop voor jou dat het een mooi veulen is

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:11

*hoera* Mijn merrie Joker is vanochtend om 5 voor half 2 bevallen van een merrieveulen.
We waren er net te laat bij, maar alles is gelukkig helemaal goed gegaan. Naam en foto's volgen nog Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:11

Jammer Sjoert, maar wel snel gegaan voor de merrie dan. Is het allemaal goed gegaan? Je hebt iig al foto's, ben benieuwd. (kan me zo goed voorstellen dat je baalt hoor, maar de merrie is er wel lekker vanaf!)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:12

Gefeliciteerd Wennie! Mooi dat ze de klus zelf zo goed geklaard heeft!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:14

Ja, daar was ik ook wel blij om, ben namelijk een leek op het gebied van paardenbevallingen Bloos
Ben al super blij dat moeder en dochter het zo goed maken

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:16

Sjoert schreef:
Dames, jullie willen niet weten hoe hard ik baal.

ik heb hier vrijdagochtend nog een bericht geplaatst voor ik op kamp ging naar Friesland. Ik typte in dat bericht dat Ostara onrustig was in de wei.
Rond een uur of 2 in de middag vertrek in naar Friesland.. Wordt ik rond een uur of 5 gebeld dat Ostara een merrie veulen heeft.
Ik zal zo de foto's uploaden. Was er zelf dus helaas niet bij. Ik zie haar donderdag pas.

Wat moet je dan ook in friesland Gestoord *LOL*

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:20

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:30

wow sjoert ,wat een prachtig merrie veulen ,zeg ,zo wil ik er ook best eentje .En wat ziet die taart er lekker uit (stuur eens een stukje op naar Belgie !!)
update: yes !!!!! de witte kegelt sinds 11.oo uur vanmorgen ,dit waren de foto's van gisteren .foto's :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zwangerschaps gymnastiek inbegrepen:
Afbeelding
Hoop dat ik jullie snel een vervolg kan geven
PS : slechte foto's want de digi is reeds 7 weken in herstelling

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:33

Gefeliciteerd allemaal.
@Sjoert, wat een klere beesten zijn het he die merries }> . Ze heeft wel ff een mooie meid uitgepoept!!!! Bloos

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:34

Ik haat merries Schijnheilig Knipoog

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:46

sjoert je hebt een mooi merry veulen ik ben jaloers op jou

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:55

marscha schreef:
hoi,
ik heb een vraag aan jullie. weten jullie wat je tegen die vocht bulten kunt doen marscha heeft er veel last van bij buik en benen loopt ook niet helemaal goed. met lopen doet het ook zeer, moeite met draven en galoperen stap gaat nog wel redelijk maar doet wel zeer. word boos als je erbij komt.
weten jullie hoe lang het nog duurt voor ze gaat bevallen hier heb je een foto van haar ze zit nu op 319 dagen ik hoop reactie te krijgen
groetjes,

Die vochtbulten ontstaan doordat de kanaaltjes die dat vocht afvoeren dicht worden gedrukt door de groeiende baarmoeder.
Het beste dat je kan doen is wat stappen (ook al vind ze dat niet zo leuk). Gewoon een rustig wandelingetje van een half uurtje zal der vast goed doen (ziet ze ook weer eens wat anders dan der stal of de wei). (tegen vocht in der benen --> gewoon afspuiten met koud water, zal ze ook wel lekker vinden denk ik).

In principe doen die vochtbulten (ook wel zucht genoemd) geen pijn. Ze zitten wel dichtbij de uier (misschien dat je er daarom niet bij mag komen?). Het mag ook niet warm zijn, als dat wel is dan is het ontstoken en dan moet je effe de DA ernaar laten kijken.

En op je laatste vraag kan natuurlijk niemand antwoordt geven (helaas..) Ach gut

ps we hebben goede hoop dat er vandaag een turbo-magic veulen geboren wordt. Is nu 4 dagen overtijd. Banden leken gisteravond al wat slapper. Tepels raken nu ook al voller. Merrie was vannacht waarschijnlijk aan het kegelen en ze had gelegen (misschien ook wel gezweet).... vorig jaar was ze ook op een zondagavond bevallen......... Knipoog

Afbeelding
Afbeelding

en vraag me niet waarom, maar het wordt vast een hengstje!

marscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:16

heey kimmb

als je aan dei bulten voelt kun je ze ook wel in drukken
maar als je er aan komt doet het haar eigenlijk gewoon zeer want met het lopen zit ze er gewoon de hele tijd tegen aan maar asl ze uit de wei komt is het vocht in de benen wel wat af genomen en de buik ook wel wat minder maar dat blijf je wel goed zien maar zo gouw als ze weer op stal komt zie je de benen al vrij nsel weer wat dikker worden maar nemen die bluten na een tijdje wel weer af dan.
maar aan haar uier te zien hoeft ze niet echt heel lang maar want vanaf morgen is ze 340 dagen drachtig en wij denken dat ze het niet tot 7 juni vol houd maar dat moet je gewoon ff af wachten. ze draagt de staarty zowel in het weiland als in de stal er wel heel erg op en ze word ook al wat losser in de banden en de start is ook al wat losser aan het worden dus er komt al wel een hele vooruit gan in dus het is gewoon ff afwachten hoe lang ze het nog vol gaat houden maar bedankt dat je ons hier antwoord op hebt kunnen geven want wij hebben hier voor ook al een wat kleinere pony gehad en die had er eigenlijk noooit last van dus wij wisten ook eigenlijk niet goed wat dat was dus nog maals bedankt daar voor

goetjes

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:17

Roosje, Jollyjoker, Sjoert, GEFELICITEERD met jullie prachtige veulentjes!!

Nu bemerkte ik deze ochtend dat bij Gomera tussen haar voorbenen een vochtzakje hing. Kan dit kwaad, het voelt helemaal niet warm aan en heeft de grootte van een ei?

Weet iemand hier raad mee?

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:18

onze pony heeft er ook last van ze zijden tegen ons afspoelen met koud water en een half uurtje gaan lopen

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:37

Sjoert schreef:
Ik haat merries Schijnheilig Knipoog

Ze zijn zo leuk }>

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:22

wie verwacht vandaag een veulen???