Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mooney schreef:Gefeliciteerd Janine
Olga ik duim voor een goede afloop.
Hebben er hier mensen ervaring met jonge veulens die lastig mesten door harde poep? Onze kleine poept echt bakstenen bij wijze van spreken. Het komt er allemaal wel uit, maar is veel te stevig en ze moet er flink voor persen. Ze is niet koliekerig of beperkt in doen en laten, het ziet er vooral heel oncomfortabel uit als ze moet poepen.
Dierenarts geeft aan weinig eraan te kunnen doen, legt de oorzaak bij het mee eten van vast voedsel. Refereerde naar roomboter als oude boerentruukje om het zachter te maken en daarna verder kijken als dat niet werkt.
Het staat mij een beetje tegen om een veulen roomboter naar binnen te gaan laten werken, dus ben benieuwd of jullie iets anders doen, second opinion zouden halen of het even op zijn beloop zouden laten.
Olga89 schreef:Net bij Wita geweest.
Voor nu is ze weer rustig, de dierenarts kwam toen ik bij haar in de stal was en ze vond het een heel ander paard ineens (met een belgisch accent 'amai dat doet haar deugd dat u haar bezoekt')
Dus voor nu is alles licht positief al zijn we bij lange na niet uit de gevarenzone.
Ze hebben een slang in de neus/maag geplaatst om te kijken of ze reflux heeft (voedsel wat van darm naar maag gaat, teken dat er wat mis is)
Ze toonde lekker karakter, ze moesten moeite doen om de slang te plaatsen daarom nu ook even een 'muilkorf' om zodat ze hem er niet uit schuurt.
Ze staat in stal 7, my lucky number. En ze is in goede handen
[ [url=m/ltmy8s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VqBUNJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Olga89 schreef:Net bij Wita geweest.
Voor nu is ze weer rustig, de dierenarts kwam toen ik bij haar in de stal was en ze vond het een heel ander paard ineens (met een belgisch accent 'amai dat doet haar deugd dat u haar bezoekt')
Dus voor nu is alles licht positief al zijn we bij lange na niet uit de gevarenzone.
Ze hebben een slang in de neus/maag geplaatst om te kijken of ze reflux heeft (voedsel wat van darm naar maag gaat, teken dat er wat mis is)
Ze toonde lekker karakter, ze moesten moeite doen om de slang te plaatsen daarom nu ook even een 'muilkorf' om zodat ze hem er niet uit schuurt.
Ze staat in stal 7, my lucky number. En ze is in goede handen
[ [url=m/ltmy8s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VqBUNJ.jpg]Afbeelding[/url] ]