[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:34

Ze mag echt niet haar box uit, dat zou op een andere QT stal ook zo zijn.... Ze mag niet in aanraking komen met andere paarden of hun mest etc.

Ik mag haar bezoeken maar moet dan n apepakkie aan ( speciale jas (zo'n chirurgending), handschoenen, beschermhoezen om mn schoenen etc) maar gezien ze weet dat als ze mij ziet ze iets mag doen ga ik haar dat gewoonweg niet te vaak aandoen. Ga er wel heen maar dan alleen maar om dr te laten weten dat ik dr niet verkocht heb of in de steek gelaten heb.
Ze hangt heel erg aan mij, doet alles voor me dus dit is niet helemaal fair voor dr maar het is wat het is. Gister kwam ze het ene moment knuffels halen en het volgende moment wilde ze me opeten.... Tja, je kan mij niet wijsmaken dat ze niet weten dat er iets gaat gebeuren!

Gelukkig heb ik gister nog wel veulen voelen/zien bewegen dus dat was wel fijn....

plus ik blijf gewoon naar stal gaan want 30 dagen zonder paarden dan word ik gek! Heb al van n stalgenootje te horen gekregen dat ik haar paard (Morgan) mag pakken en rijden dus dat is echt kei lief! Gelukkig hebben we n 65 paarden op stal staan waarvan de helft lespaarden zijn dus denk dat ik genoeg te doen ga hebben ;)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:21

CL, sterkte meid. Vreselijk dat je haar nu niet zo vaak kan opzoeken, ik begrijp je beweegredenen daarvoor maar al te goed. Joan hangt ook zo aan mij en nu ze drachtig is, is het nog een graadje erger geworden. 30 dagen klinkt lang maar het is om voor je het weet :(:)

Luna, dat is niet leuk om het nieuwe jaar mee te beginnen. Sterkte ermee.

Ik heb ook nog niet echt inspiratie voor een naam, ben er ook nog niet echt mee bezig geweest.
Navelklem ga ik wel aanschaffen, ik heb geen idee hoe het zal gaan dus better save then sorry.
Vanochtend als eerste Joan opgezocht. Het was heerlijk rustig op stal, helemaal met die mist. Joan was ook ontzettend kroelerig. Poging gedaan tot grondwerken in de cirkel maar dat werd ook niet echt wat haha. Ze bleef maar bij me komen <3
Vandaag ook voor het eerst het veulen zien schoppen in plaats van voelen. Haar hele buik was aan het schudden ervan

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:44

Tjinta schreef:
kiki goed plekje om te wonen zo in de polder met oud en nieuw.
Ze steken elkaar dus ook aan in hun angst.
Durfde je de kat wel naar buiten te doen vanochtend??

Woon er niet zelf, maar daar is de pensionstalling waar Bo staat, helaas niet bij huis staan.
Hier was het vanmorgen alweer lekker rustig en geen vuurwerk meer, dus hij mocht wel ff weer naar buiten. Maar is wel een kat die altijd achter huis blijft, nu ook de tuin niet uit geweest.

CL sterkte!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:17

Ik heb nog nooit wat hoeven doen aan de navelstreng maar we hebben zowiezo alles in huis vanwege de kalfjes.

Jill ziet er goed uit!

Namen zijn hier al bekend voor pepper in elk geval.
Ylona heb ik ook wel namen voor maar officieel is ze mijn pony niet dus is het niet aan mij.

Pepper is weer wat gegroeit,dik buikje.
Alweer 255 dagen ver,nog 80 dagen te gaan!

Afbeelding

Afbeelding

En ylona nu 250 dagen dus nog 85 te gaan
Afbeelding

Nog een baby van ongeveer 1 maand oud

Afbeelding

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:18

Ik lees veel over vuurwerk. Gelukkig vindt Wings het allemaal prima. Kijkt er niet echt van op. Heb ook nog aan een lang teugeltje buiten kunnen stappen de 31e. Een kat vind het eng, een andere zit voor het raam te miauwen of hij niet naar buiten mag. Het konijn vind helemaal niks eng! Brutaal nest is het.

CL jeetje, ik had toch wel verwacht dat ze wel een rondje mochten wandelen ofzo. Lekker wekelijks extra knuffelen.

Ik zag een vraag voorbijkomen over de namen. Wij hebben wel een paar namen, maar kunnen geen keuze maken.
Voor een hengstje:
Lord of the Wings
Loki
Lancelot
Lumos

Merrie:
Lief
Leaf
Leviosa
Lethe

Moeilijk hoor, als je totaal andere ideeën hebt over een leuke naam dan je moeder. Wat vinden jullie leuk?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:28

Hengst Lancelot en merrie vind ik allemaal niet zo.
Ik kende ooit een merrie met de naam Lancaria

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:42

Beertje is leuke naam en kan idd voor beide, slim KBK ;)

Ik had mijn dochter beloofd dat zij een naam mag uitkiezen en ze heeft voor beide geslachten al namen MAAR ze vertelt niet welke namen ze heeft :n rare pubers 8)7
Dusssss ik weet het niet.....

Ik had de naam voor Younah uitgekozen, ze heet op papier namelijk Frieda _O- en vond dat niet zo een leuke naam. Dus is het Younah Chaima geworden

Maar heb wel een mooie naam voor een hengstje namelijk Sandor.
Ik vind dat echt een mooie naam. :)) maar dochterlief niet...dus dat wordt em nie.

Zelf vind ik ook Arabische namen mooi :j

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:55

Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Het was hier in de stad net een oorlogsgebied, zoveel geknal en is ook heel lang doorgegaan. Kreeg vanaf stal te horen dat het met name in de verte wat geknal hadden en er wel eens een rondje gedraafd werd, maar de dames waren wel te paaien met worteltjes. Maar ik blijf er niet van houden dat vuurwerk, mag van mij afgeschaft worden :o

CL, snap dat je het er wat moeilijk mee hebt. Tis ook allemaal nog al wat. Maar nog even een maand door zien te komen en dan zijn jullie gewoon lekker samen in Nederland!

WL, een HP-fan?
Ben zelf er ook nog lang niet uit wat namen betreft. Heb alleen voor hengstjes al wat ideeën, verder nog niet. Eerst vandaag de aanvraag voor stalnaam eindelijk in een envelop gedaan, die moet morgen maar even op de post. Zijn we in ieder geval op de helft ^_^

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:02

Hier zal het weer een naam worden met eerst onze stalnaam (Clearwater's) en dan een naam uit GoT :j

Iedereen trouwens de beste wensen! :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:12

Hier al 3x dat de navelstreng niet meteen doorbrak en de placenta er nog even aan bleef. Kan helemaal geen kwaad en breekt uiteindelijk vanzelf af bij het rechtstaan en beginnen lopen. Nog nooit wat aan gedaan, mij DA raadde het ook af. Als je zelf afbindt, kan het zijn dat je het op de verkeerde plek doet waardoor de navelstreng te lang is (minder goed opdrogen -> infectiegevaar) of je het te kort doet (korte ingang tot aan de wonde -> infectiegevaar)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:37

Pfft CL wat zal die quarantaine tijd dan lang duren.
Maar gelukkig voor een goed doel.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:41

Welke benodigdheden heeft men sowieso bij een bevalling nodig?

En wanneer het veulen geboren is en later in de groep buiten zal gaan lopen etc.....hoe doen jullie dat met de omheining? Moet daar BV een extra draad tussen gespannen worden? Veulenproof gemaakt worden?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:41

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:56

Leuk jolandje :D ga even kijken

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:27

Thanks Jolandje, ik heb ook direct even een oproepje gedaan.
Met de letter M al het een en ander in word kunnen kopieren, nu ook nog wat met de R (en meer is altijd welkom natuurlijk ^_^)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:32

@Tjinta: 1 merrie is waarschijnlijk verkocht. Veulen zal dus ook niet hier geboren worden dan. Daarmee dat ik waarschijnlijk geen naam meer moet verzinnen :P

Babynaam ligt inderdaad al vast!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:41

Ik heb al wat namen. Ze zijn allemaal van arabische afkomst of sferen ervan.

Paarden stonden hier rustig. We staan in het buitengebied al vieren ze op de manege zelf ook oud en nieuw.
Zelfs in de loopstal buiten stonden de manege paarden te suffe paar jaar geleden.
Kan begrijpen dat er mensen tegen zijn maar ik kan er wel van genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:15

maatje31 schreef:
Welke benodigdheden heeft men sowieso bij een bevalling nodig?
Dit heb ik als lijstje dat ik bij de hand wil hebben.

- Halster voor Kim.
- Telefoonnummers DA's.
- Foto en videocamera opgeladen.
- Jodium tinctuur voor het naveltje.
- Emmers water
- Handdoeken
- Schaar
- Touwtje voor nageboorte.
- Zuigfles
- wondpoeder
- Vuilniszak
- Zaklamp
- Ontworming (2/3 dagen voor de bevalling)
- Handschoenen
- Tetanus en influenza injectie
- Navelklem

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:16

CL :(:)

Wings, ik ben niet zo'n held met namen bedenken. Maar ik ken een Lavada en Laranta. 2 merries met 2 namen die me altijd bij zijn gebleven :j

Annelies, spannend hoor! Zo lang duurt het niet meer... Maart toch?
Leuk dat de naam al vast ligt, ben benieuwd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:18

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:27

Aahhh mooi Kiki!! (Arme merrie al dat getrappel in haar buik hihi)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:34

Nou idd. Dat ze er af en toe last van had was wel duidelijk, want ze loopt met enige regelmaat te flemen.
Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:54

Aaah arme merrie word een behoorlijk druktemaker hihi

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:56

Voor je het weet is die maand om cl!

Superleuk begin van 2016 kiki! Hevig ding.

Namen pfff ik heb het opgegeven :P

Da is op standby hier als de melk goed zit. Komt sowieso regelmatig langs. Hij heeft een box die ik mag lenen van hem. Zalig toch!

Zwanger zijn is zwaar
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:02

Ahhh, de dames hebben het er maar zwaar mee hier!

Luna wel weer aan de beterende hand?

Zo leuk die buikfilmpjes!!

Sterkte de komende tijd CL :(:)

Pinda is ook het nieuwe jaar ingestuiterd, buikje was ook hier vanavond weer druk en moeders blijft aan het flemen en met enige regelmaat *oempf* zeggen :)) Maar nadat Miep aan de longe uit haar panty ging ivm onverwacht opeens weer belachelijk veel vuurwerk hield de kleine zich weer stil :Y) Duidelijk onder de indruk van de feestkunsten van zijn/haar moeder haha!