Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JastieHorse schreef:Nja tis echt maar een klein plukje wat ze dan s´avonds krijgen. Ik ben dus ook elke avond op stal om Marit nog wat te geven als iedereen weg isSnap er ook niks van dat andere klanten er niet over klagen..
Ze is nu idd stevig. Dat komt mede ook omdat ze sinds oktober stil staat. Is zij gewoon in "training" ziet ze er heel anders uit! En ondanks dat ze stevig is vind ik niet dat zij kan leven op 1 klein rot plukje hooi. De andere paarden worden echter wel steeds dunner, mijn merrie niet hoor
dat komt dan ook omdat ik haar zelf bijvoer. Kwa gewicht staat ze al maanden gelijk, alleen beebs groeit

Wat je wel kunt doen (alleen nu nog niet) is het veulen tijdig flink bijvoeren. Doe ik ook, omdat mijn merrie echt heel veel geeft aan het veulen. Natuurlijk blijven ze melk nodig hebben, maar met bijvoeren toch wat minder.
ik sta sterk in mijn schoenen op dat gebied en als ik die kleine man zie weet ik weer waarom ik zwijg!
ieder veulen drink zoveel
succes
Maar we blijven op onze tong bijten (tegen eind van de zomer geen tong meer over vrees ik)
zalig!