[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:00

Afbeelding
Kim een paar dagen oud...

Afbeelding
Kim 5 weekjes

Afbeelding

En haar mooie hoofdje

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:16

Zeker een mooi hoofdje!
En wat veranderen ze allemaal he, had gister nog even mn paar videobeelden gekeken en lijkt echt op niet smeer van het begin, toen was ze nog klein en ontschuldig haha.

Balen van de auto LA, verder niemand gewond?

Magic, die zal zich wel opgelucht gevoeld hebben, wat een verschil! Flo heeft wel dikke vacht, vooral op dr kont maar heb niet het idee dat ze er extreem onder lijdt. Die zie ik af en toe rennen dat ik dnek doe normaal, veelste heet! Scheelt dat er erg veel wind op stal staat (nadeel: prutoog)en het best lekker was gister.
Flo laat zich dus niet paaien, die denkt teveel door: oh een biksje he vorige keer greep je me. Gevolg: als ik een biksje voor dr neus hou rent ze snel weg! Echt geen kind van dr moeder haha.

Is dat voor een veuling, dat je stal nodig hebt Eldango?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:26

Volgens mij haalt Flo je soms het bloed onder de nagels vandaan of niet := Ze mag wel iets van Frits hebben, die s beetje te aanhalig....

@ kitzbi: idd een super mooi koppie.... super lief maar ook wat chique!

@ magic_ice: thanks voor je tip van het ontwormen. Frits heeft net gister weer wat gehad, maar van dat Pyrantel ga ik de DA ff vragen straks.
Maar ff over het scheren.... ik snap dat ie het nu lang niet zo warm heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is om ze te scheren :n

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:35

Denk dat het beetje per veulen verschilt, zeker als ik ook zo'n rafiki of dora zie, die hebben echt onwijze vacht. Bij Flo zie je het niet eens op de foto. Denk dat je alleen beetje moet uitkijken als de temp ineens weer dropt en veel regen ofzo.

Het is inderdaad een portretje haha

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:36

Wat een schattige foto's hier boven, pracht koppie inderdaad!

Las iets over veulen en niet laten pakken.

Fernando heeft een heule grote mond als je op je hurken gaat zitten. Dan komt ie gelijk naar je toe, maar kan ook zo zijn dat hij dan ineens boven op je springt :n

Als ik gewoon sta en wil naar hem toe lopen. Smeert hij hem al .. In de box pak ik hem zo en halster om en af en poetsen geen probleem. Maar zodra hij de ruimte heeft :n

Hij loopt ook telkens tegen moeder's op te springen. Hij drinkt en eet al zelfstandig.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:46

Klinkt idd beetje als Flo, maar dan zonder het springen. Dat zullen wel de mannelijke hormonen zijn haha

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:47

Indy is een pittiger veulen dan Yana, ze heeft soms meer van een hengstje weg al kan ze ook heel knuffelig zijn hoor. terwijl yana juist echt heel lief en knuffelig is :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:52

Devin is ook heel pittig.
Maar ook heel lief, hij komt gewoon naar je toe om te smeken om een aai, dan krijg een hap in je been haha.

In de wei bespringt hij ook moeders eerst, daarna zijn grote zus en nu onze gastmerrie hengstig is, heeft ie helemaal lol.

Laatst moesten we zo lachen, ze stonden allemaal binnen smorgens was dat, dus we gingen de paarden naar buiten doen.
De bovendeuren maken we altijd vast open, komen met de paarden langs lopen zie je dat wilma (de moeder) naar buiten staat te kijken en devin erachterop staat om naar buiten te kijken. whahaha we kwamen echt niet meer bij.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:54

ik heb 3 heel verschillende veulens. Look komt zo naar je toe maar wil nog wel eens bijten, Lovely komt nu ook wat makkelijker ( dat deed ie een paar weken geleden echt niet, was niet te benaderen) maar bijt helemaal niet. En dan Sun, dat is zo'n schat die wil altijd wel knuffelen en bijten kent ze niet, die likt je helemaal af :9

Echt leuk al die veulenfoto's. Wat een enorme ontwikkeling maken ze toch door in die paar weken/maanden!

Het lijstje:

Uletje - Paula 337 dagen
Joto - Victoria 319 dagen
Silketje - Cartouche ????

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:00

Ik heb ook echt overal blauwe plekken zitten, flo en friesje waar ze mee staat komen dan wel en zijn dan lekker aan het onderzoeken en ineens hebben ze toch je velletje te pakken grrrr

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:00

zoo jullie zijn weer lekker aan het kletsen hier!

Mooie fotootjes voorbij zien komen!

Mijn merrie schiet nog niets op. Ik ga volgende week naar oostenrijk om het afstuderen van mijn nichtje te vieren, zul je zien dat ze dan pas gaat.. Gek word ik ervan!

Hier zijn ze ook echt brutaal en echt niet bang! Pakken alles in hun mond, van touw tot jas tot broek tot velletje.. Nou dan krijgen ze wel een tik maar daar zijn ze niet echt van onder de indruk! Ze zijn wel super fijn in de omgang, en ik ben echt blij dat ze met z'n tweeen in het land staan. Want al hadden die veulens elkaar niet gehad nou dan werden de moeders echt geterroriseerd!! De veulens vinden het ook erger om bij hun maat weg te gaan dan bij hun moeder haha!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:16

haha ja hier dus hetzelfde uletje.
Ik heb hier nu een gastemerrie met haar veulen.
Ben blij dat ik dit heb gedaan. Gaat zo goed samen en zo leuk!
Heeft moeders en zus ook wat rust. ;)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:18

Flo doet nog vrij weinig met dr vriendinnetje, tenminste wat ik ervan zien dan ;(

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:20

Heb het vosje wel eens binnen omdat moeders moet worden gescand of geinsemineerd, nou dan heeft de andere merrie het echt zwaar hoor met haar veulen!

Dus tegenwoordig blijven de veulens maar in het land. Ze gaan anders alleen maar tegen elkaar brullen. Daar heb je ook niets aan.. En dan loopt het vosje ook gewoon met de andere moeder mee alsof het zijn eigen is.. Gekke beesten hoor!

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:21

nou hier is het elke dag feest met die veulens! Ze slapen bijelkaar doen eigenlijk alles met elkaar! Echt wel schattig hoor! Dan rennen ze weer achter elkaar aan en dan springen ze weer bovenop elkaar hihi je kan gewoon je stoeltje bij het land zetten en dan heb je entertainment!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:52

Ahh leuk! Maar misschien dat hengstveulens toch iets meer van het stoeien zijn dan merrieveulens. Flo vindt het wel heel leuk om tikkertje te spelen want friesje rent altijd weg van dr. zo grappig, friesje op turbospeed en Flo gaat in dr handgalopje net zo snel hihi

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:08

ik heb er helaas geen ander veulen, bij, hoop zo volgend jaar weer 2, ben ook blij dat ik een merrie heb.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:16

ja idd is dat jammer, dat vond ik ook, vandaar de gastmerrie en haar veulen.
ik wilde dit jaar ook weer een merrie dekken, maar heb besloten om nog een jaar te wachten en dan volgend jaar 2 merrie's te dekken zodat we dan als het goed is 2 veulens hebben. ;)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:21

Hier staan ze allemaal per 4 in de weide ,2 mama's met veulen en de veulens spelen echt fijn met elkaar.
4 hebben al een halstertje om (degene die thuis staan) ,ben volop bezig met opvoeden van Florian en Marylin......gaat vrij vlot al is Marylin wat schrikkeriger dan Florian.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:40

Hier staat Rahnanah samen met haar moeder en onze andere merrie in de wei, eind september komt Shoukran onze kant op en kunnen ze lekker samen staan.
Ik had gehoopt volgend jaar 2 veulens te hebben, maar Hala is al drachtig voor 18 februari en Aziza wordt dus nog steeds niet hengstig, dus iig geen 2 veulens die dicht bij elkaar zitten |(
Wel net positief nieuws gehoord, de hengst waardoor Aziza gedekt moet worden blijft toch nog een jaar langer in Europa, dus als het dit jaar niet lukt kunnen we volgend jaar ook nog gewoon met vers sperma insemineren.

Rahnanah heeft vandaag voor het eerst haar vliegendeken om, het barst nu echt van de dazen hier. Ik zit alleen nog steeds op haar vliegenmasker te wachten, duurt nu al meer dan een week.. Nu hebben we haar maar ingesmeerd met hertshoornolie, dat helpt wel zeer goed, het stinkt en vlekt alleen zo.

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:49

Die vergelijkingsfotos zijn gewoon super!!
Ik keek net ook dat Kyoto al best de stal vult,en dat is een heule grote stal.
Bijten durft ie ook,en opspringen zeker. Hij is helemaal niet schuchter ondanks dat we er zo goed als nooit mee bezig zijn.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:12

dat is altijd fijn he als ze niet bang zijn.

wat schattig dat dekentje bij rahnanah!!

ik kwam net vanuit het werk op stal en wat denken jullie?
wynn helemaal onder de modder,en lekker aangekoekt ook haha
had had waarschijnlijk in de waterbak staan spelen en toen lag hij lekker voor pampus in het zand

ook heel even een paar rondjes geoefend met presca.
het draven aan het touwtje kent ze ook al haast,moet haar alleen wel af en toe iets terughalen want ze draaft zo lekker dat ze ineens in galop gaat.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:14

Op zich hoeven ze toch niet aan het touwtje te draven, is toch los met mams of is dat bij jullie keuring anders?

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:18

rowo schreef:
@ magic_ice: thanks voor je tip van het ontwormen. Frits heeft net gister weer wat gehad, maar van dat Pyrantel ga ik de DA ff vragen straks.
Maar ff over het scheren.... ik snap dat ie het nu lang niet zo warm heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is om ze te scheren :n

Dit waren foto's van 2 jaar geleden, hij had dus een vacht van 5 cm lange haren heel dicht op elkaar.
Ik ben ook niet voor scheren, maar hij raakte oververhit en was na het scheren pas een echt jong veulen, lekker spelen en rennen en lekker liggen in de zon. Voor hém was het op dat moment beter/gezonder dan die dikke vacht, hij liet de vacht ook niet los dus er was geen zicht op een dunne zomervacht.(ik heb het heus een paar weken aangezien)

Als ik hem niet had geschoren dan was hij denk ik ondervoed en oververhit geraakt, hij was echt te dun van het continu te warm hebben, en na het scheren had hij binnen een paar dagen een gezonde babybuik.
Ook liep hij naar de waterbak om af te koelen terwijl hij nog volledig afhankelijk was van moedermelk..maar ja die was natuurlijk warm.

Als je een veulen hebt en het diertje zoekt alleen maar naar afkoeling en ligt de halve dag omdat het het te warm heeft om iets te doen, nou reken erop dat dat niet leuk is.
Zijn moeder heeft zelf ook een hele dichte vacht waar ze ook af en toe problemen mee heeft, dus wellicht is het erfelijk.
Op dit moment staat hij in de begrazing en doet het super, hij wisselt goed van vacht en is gezond.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:21

Talida schreef:
Op zich hoeven ze toch niet aan het touwtje te draven, is toch los met mams of is dat bij jullie keuring anders?

volgens mij als ik het me nog goed herinner moeten ze ook een rondje aan het touw draven in de groep en pas met individueel voorstellen mogen ze los.