Wat betreft niet willen drinken ben ik na ons avontuur toch wat voorzichtiger. Ik dacht ook, merrie is ontzettend onrustig, als ik weg ga, komt.t het vast wel goed. Niet dus. Uiteindelijk is de dierenarts er 2x bij geweest, is er een infuus ingegaan, zelf een nacht doorgetrokken ivm flesvoedingen en waren wij €600,- lichter. Wacht niet te lang is mijn advies.
Bij Secret was dat binnen een week vrijwel weg. Nu zie je er niets meer van. Had beide ogen bloedrood. Komt waarschijnlijk door het persen en de druk die dan op het hoofd van het veulen komt.
Carmen, Mirjam en Karen gefeliciteerd met jullie veulens!
Jippie Nigrante ook veilig. Benieuwd wanneer ze gaat!
Kendra
Geplaatst: 28-05-24 13:20
Gefeliciteerd Mirjam, Carmen en Karentjuh! Lekker snel Mirjam, zo wil je ze allemaal wel! Mooi Carmen, nu ben je ook echt fokker ! Hoop dat ie ondertussen drinkt Karentjuh! Ik zou ook niet te lang wachten...
Hoi! Even komen bijpraten. Heb zelf eerst even een uurtje bijgeslapen nadat ik alles voor de kids en honden geregeld had(school, opvang,pony staat niet aan ons huis)
Ondertussen drinkt hij. Om 8u was de veearts er. We hadden al gebeld let haar en ze zei ons om ze zelf te melken. Ze had ook nog niets van kegels of melk gisteren avond en na de bevalling. Even door de stuwing heen gemasseerd en geduwd en dan kwam er melk. Deze opgevangen en in een flesje gedaan. Hij lekte overal aan ( muren, broeken, oog/oor van de mama,...) behalve de tepels.
Haar tepels zijn ook wel behoorlijk kort/klein, nu nog dus hij kan (in mijn ogen (niet heel gemakkelijk aanhappen)
We hebben deze voormiddag om het uur ze gemolken en opgevangen. En dan met flesje hem naar de tepels geleid, daar kon hij dan drinken en overschakelen op de tepel.
Momenteel doet hij dit goed en hij zal hier waarschijnlijk elke uur beter en beter in worden.
Nageboorte was ook compleet, merrie heeft pijnstiller gekregen omdat ze ook na de nageboorte nog vaak ging liggen waardoor hij niet tot aan uier geraakte.
Hij is zwart geboren en werd met de minuut grijzer. Waarschijnlijk zal hij een zwarte pony worden . Nu zien we enkele witte haren als kolleke, hopelijk blijft dit zo.
Om 3u deze nacht telefoon van het alarm en om 7u10 was meneertje geboren.
Fearless Fonzie is zijn naam.
Kvikur
Geplaatst: 28-05-24 14:19
Gefeliciteerd allemaal met de veulens! Gelukkig gaat het drinken nu de goede kant op. En ik zie nog een aantal die het spannend gaan maken! Zo leuk Deze foto's zijn gemaakt toen ze 1 week oud was, Vanmorgen weer het halstertje omgedaan, ze vindt het toch maar niks. Begint wel redelijk mee te lopen aan het touw achter mama aan. Denk dat ze het zo het snelste leert dat druk betekent meelopen en niet heel hard achteruit rennen
Karentjeuh Gefeliciteerd Hopelijk snapt hij het drinken aan de uier zometeen vlot en kun je wat slapen vannacht.
Mirjamalvaro Jij ook gefeliciteerd Dat ging vlot ineens haha. Heerlijk beeld zo van in je stallen met de 3 veulentjes onder de camera. Het rode oogwit heb ik hier ook al gehad bij een veulen. Dat ging vanzelf weer weg.
Kiko Kun je nergens toevallig online bestellen? Ik bestel bv best vaker voer van pharmahorse maar er zullen nog wel site's zijn die online verkopen.
AM_horse ach dat is balen als er eerst niks aan de hand was en na het uitglijden wel. Snap ik idd dat het spannend is maar gelukkig lijkt het dus wel te krimpen. Hopelijk is het snel dicht. Daar zit inderdaad weer vooruit gang in bij Nigrante. Nu mag ze ook echt bevallen Ik herken het slechte eten helaas van Abby hier. Ik voer haar ook extra luzerne bij. Hopelijk als het veulen eruit is, gaat ze beter eten.
Carmen1987 Gefeliciteerd
Jaydee_wp Wat een bandiet al
Goldenarrow Dat wordt spannend bij jou Zal wel niet meer lang gaan duren.
Charmfaith Hopelijk toont faith ook snel vooruitgang dat je nog wat kan slapen totdat Bailey wilt bevallen.
Seven Wat wordt Odi donker zeg
Kvikur Wat een prachtige foto's zeg
Hier is het weer waken. Abby haar ph is 6.2 en ze is al de hele dag rusteloos en niet in haar normale doen. Normaal doet ze regelmatig dutjes doorheen de dag maar ze heeft nu niet meer gelegen vanaf half 5 vanmorgen. Bovendien eet ze weer slecht vandaag en staat ze vaak ongemakkelijk/staart hoog/ staart zwiepen. Benieuwd hoelang ze het nog rekt.
Tina haar uier vult rustig aan nog wat meer en de ph zit nog steeds op 6.8. De melk plakt wel een heel stuk meer als gisteren dus ik verwacht dat zij voor het weekend ook nog wel bevallen is.
het lijstje wordt ineens aardig kort Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen Imani_Abby - Toffee - 362 dagen Lonniejj - Rosa - 357 dagen Ilsje87 - Labiesch - 347 dagen Charmfaith - Bailey - 339 dagen Nieky1993 - Abby - 336 dagen Nieky1993 - Tina - 333 dagen Moner - Gateau - 330 dagen Goldenarrow - Estonia - 329 dagen cp112 - Gypsy Rose - 327 dagen Charmfaith - Faith - 323 dagen AM_horse - Nigrante - 320 dagen
Nieky jij krijgt het weer druk. Mijn shet krijgt Vitalbix en dat bestel ik online maar dat wordt mij te prijzig als ik daar een kg of meer per dag van moet gaan voeren. Weet wel bij de volgende dracht dat ik een andere merriebrok en veulenbrok ga voeren. Heb alle tijd om uit te vogelen want dat duurt nog 3 jaar
angelpam
Geplaatst: 28-05-24 20:10
Mijn merrie is nog niet veilig maar of we die lijst ook gaan halen. Ze begint alvast maar een beetje met kegelen Vandaag dag 317.
lonniejj
Geplaatst: 28-05-24 20:15
Spannend Angelpam! Dat begint al ergens op te lijken inderdaad
Spannend Nieky!! Dat zal niet lang meer duren denk ik
Rosa is de laatste dagen erg kalm. Opvallend is wel dat haar temperatuur laag blijft nu. Maar dat lijkt ook niks aan te zetten. Dag 357 vandaag we kruipen stiekem richting een jaar zo…
Ze is erg huge. Snel moe, eet weinig. Ik hoop voor haar dat het gauw gaat komen. T kost haar veel energie merk ik
CharmFaith
Geplaatst: 28-05-24 21:04
Wow even een ego post maar hier om 19uur een (zilver) valkbont hengstveulen geboren. .
Om 16.30 uur binnen gezet toen nog geen hars of iets, thuis gaan eten en moest lesgeven om 19uur dus om 18.50uur ging ik even snel voeren at ze ook gewoon op, toen hing er een bloeddruppel aan der uier dus ik dacht nog wat vreemd. Opeens gaat ze naast me een plasje doen en gaat rondjes lopen nog klein plasje en wil gaan liggen niet bezweet of wat dan ook. Maar ik denk die gaat het doen! Dus even de stal uit gegaan en ze ging gelijk liggen & 2 pootjes zichtbaar. Uiteindelijk even geholpen want zat best vast op het hoofdje maar om 19.02 al geboren. Ben nog even verbaast en aan het bijkomen dat er al een veulentje is haha. Nageboorte er al af en heeft al klein beetje gedronken en gepoept.