Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DDDara schreef:Gefeliciteerd ice!
Hier zijn alle likstenen weg ik had er tot 2 weken terug 2 hele hoge lik stenen hangen.... maar Revi had al een maand diarree en volgens de DA was de liksteen de boosdoener die moest ik dus ook verwijderen! Revi is 3,5 maand.
Ik weet in ieder geval dat een zoutblok slecht is voor de nieren van een veulen....
Ik ben ook benieuwd of iemand weet wanneer veulens een liksteen mogen.
Kendra schreef:DDDara schreef:Gefeliciteerd ice!
Hier zijn alle likstenen weg ik had er tot 2 weken terug 2 hele hoge lik stenen hangen.... maar Revi had al een maand diarree en volgens de DA was de liksteen de boosdoener die moest ik dus ook verwijderen! Revi is 3,5 maand.
Ik weet in ieder geval dat een zoutblok slecht is voor de nieren van een veulen....
Ik ben ook benieuwd of iemand weet wanneer veulens een liksteen mogen.
Interessant ... want dat dacht ik ook altijd. Totdat ik vorig jaar een veulen had met (langdurige) diarree. De dierenarts gaf aan dat we water aan moesten bieden om uitdroging te voorkomen (alle vocht dat er in gaat is meegenomen) en dat ook het zoutblok als een soort electrolyt gewoon kon blijven hangen - op veulenhoogte. Dus ik laat tegenwoordig waterbakjes en likstenen gewoon hangen.
Over langdurige diarree kan ik dus wel meepraten. Laat in ieder geval mestonderzoek doen naar al die enge bacteriën. En geef gewoon Lactase tabletten en Finidiar, dat helpt soms ook. Dagelijks temperaturen en goed in de gaten houden...
Icecrystal schreef:Gefeliciteerd Charmfaith! Mijn veulentje had ook zo'n navelbreuk. Nu 3 maanden en al bijna helemaal weggetrokken