Ik heb geen telefoon gehad, geen bericht was goed bericht. Dus jullie duimen heeft tot nu toe geholpen.
Ik heb amper geslapen, steeds 'hoorde' ik mijn telefoon afgaan dat er slecht nieuws kwam, wat kan je brein je dan foppen.
Ik ga nu buiten naar de pony die ook een beetje van het padje is, mist wita ook. En de kalveren voeren, kinderen naar opvang/school. Dan heb ik zelf een longonderzoek (is al 6weken uitsteld omdat ik corona had dus wil nu niet weer afzeggen) En daarna wil ik naar Wita heen, er rijd iemand met me mee want dat lijkt me verstandig omdat het toch 45min/amper slaap/emo-wrak
Fijn dat ze nacht goed doorgekomen is Olga! Idd verstandig even iemand mee.. hopelijk long onderzoek ook goed Meid wat heb jij veel op je bordje, niet te geloven! Heel veel sterkte met alles, denk aan je
Gefeliciteerd Janine met je mooie valk merrieveulen! Hopelijk lukt het drinken snel. Ik krijg er altikd de kriebels van als dat niet snel genoeg naar mijn zin gaat
Olga gelukkig geen nieuws! Je zal wel uitkijken naar je bezoekje straks.
Cio nog vooruitgang? Is de melk al witter?
Hier stilletjes nu. Genieten van de veulentjes. BunnyBum zal bijna gaan verhuizen, dat is wel gek. Verder wachten op Winnie en daarna Suus. Maar die hebben nog geen haast en dat mogen ze ook niet ze staan al wel aan huis om te wennen.
Wel gefrustreerd omdat ik de dames maar niet hengstig zie worden
Beetje veulentjesspam Ik denk dat het dametje eerder smokey grullo is ipv bay dun. Moet nog een naam verzinnen, was zo druk met de keuring…
Janinevv
Geplaatst: 06-04-22 08:49
Ze drinkt nu zelfstandig ! Opstaan en liggen gaat nog lastig met die enorme stelten maar goed ze doet het !!
Alles ging heel langzaam en werd er ook onrustig van maar gelukkig werkt het nu zoals het moet. 10 over half 6 geboren en een uur later stond ze nog steeds niet ookal probeerde ze wel met de voorbenen de lange achter benen kwamen er niet onder. Ik heb dus dierenarts gebeld en direct de benen in geholpen op haar advies en ook biest via flesje aangeboden paar slokken en toen ging ze zelf opzoek. Maar ze is mega dus ja dan moet je een beetje bukken en dat begreep ze niet echt.
Mesten ging wel heel snel en inmiddels drie keer gedaan.
Gelukkig doet Fairy het super wel wat last van kramp maar ze is enorm blij met haar kind volgens mij haha
Knolselder wat een leukerd zeg! Lijkt mij ook smokey? Wel heel schattig!
Olga dankjewel, hoe gaat het met jou merrie?
Olga89
Geplaatst: 06-04-22 09:00
Janinevv schreef:
Knolselder wat een leukerd zeg! Lijkt mij ook smokey? Wel heel schattig!
Olga dankjewel, hoe gaat het met jou merrie?
Ik ga nu richting het longonderzoek en daarna naar wolvega. De chirurg en arts gaan straks de ronde doen en dan bellen ze of wanneer ik er ben krijg ik een update, lag er even aan hoelaat ze bij haar zijn
mooney
Geplaatst: 06-04-22 09:07
Gefeliciteerd Janine Olga ik duim voor een goede afloop.
Hebben er hier mensen ervaring met jonge veulens die lastig mesten door harde poep? Onze kleine poept echt bakstenen bij wijze van spreken. Het komt er allemaal wel uit, maar is veel te stevig en ze moet er flink voor persen. Ze is niet koliekerig of beperkt in doen en laten, het ziet er vooral heel oncomfortabel uit als ze moet poepen. Dierenarts geeft aan weinig eraan te kunnen doen, legt de oorzaak bij het mee eten van vast voedsel. Refereerde naar roomboter als oude boerentruukje om het zachter te maken en daarna verder kijken als dat niet werkt. Het staat mij een beetje tegen om een veulen roomboter naar binnen te gaan laten werken, dus ben benieuwd of jullie iets anders doen, second opinion zouden halen of het even op zijn beloop zouden laten.