[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:49

Happy new year allemaal!! Op naar veel gezonde veulentjes dit jaar! :D

Het vuurwerk lijkt steeds harder en gekker te worden.. :n Je kunt met goed fatsoen niet meer met dieren dichtbij of in het dorp wonen. Sommige knallen lijken wel bommen zo hard. Hier de paarden op stal met licht en radio aan en over het algemeen hebben ze zich rustig gehouden. Mijn eigen paardje vond het nog wel erg spannend om 12 uur maar de rest hield zich aardig kalm.
De honden vonden het wel vreselijk. Durfden geen pas meer buiten te zetten vanaf gistermiddag en hebben de hele dag liggen shaken.

Hier zelf al twee dagen ziek dus ben het nieuwe jaar niet al te best begonnen. :')

Hoe gaat het nu met Luna? Hopelijk weer helemaal fit!
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 01-01-16 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

lisch

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:52

Hier waren de meesten rustig! De veulens waren heel bang maar hebben zich niet bezeerd in de stal jawaika was aan het schrapen en soie die was aan het huppelen in de stal gelukkig niet zolang hier was het ook meer als andere jaren leek het ook overdag al

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:10

Arme Luna, hoe gaat het nu met haar?

Fijn dat iedereen veilig is gebleven.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:35

Hier hebben de dames lekker in de wei gelopen,ze geven niks om vuurwerk en harde knallen.

Waren ze vlak achter de wei aan het carbid schieten en de merries graasden onverstoorbaar verder.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:40

Hier was het veulen de rustigste van de hoop. Marley had naar goede gewoonte een goede volle bak op 10 na 12 al op (de vreetzak!) maar ze stond gewoon rustig te staan. Oortjes wel naar achteren maar geen hogere ademhaling etc...
Maylinn was gewoon rustig aant eten. Even korte paniek toen haar vriendinnetje luna uit de stal werd gehaald maar al snel onverstoorbaar verder aant eten. De boef!

Luna is zo zo... Ze heeft geen buikpijn meer maar eten zit er nog niet echt in. Af en toe een klein klein beetje hooi. Maar ze houd zichzelf aan de gang. Hoop dat het niet weer doorbreekt.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:57

Allen een heel gelukkig nieuwjaar met prachtige veulens *\o/* !!

Tjonge als alle lieve merries een dood veulen hebben dan zouden er hier niet veel geboren worden... :') _/-\o_

KBK oohh gaaf cadeautje van Kim zo voor jullie...

Luna koliekerig niet grappig... goed in de gaten houden. Sterkte.

Lisch hier waren de veulens ook onrustig maar gelukkig alles goed gegaan.

Mijn dames waren wat onrustig maar geen gekke dingen gelukkig.
Honden in totale paniek. Tjonge.
Ik heb een hele angstige hond. Na 100 natuurmiddeltjes geprobeerd te hebben ben ik begin van de week naar de DA gestapt en heb Diazepam voor haar gekregen. Ze was goed ingesteld en heerlijk groggy maar om 00.00 uur breekt ze er dwars doorheen en was volledig in paniek.
zoooo sneu.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:28

Iedereen een gelukkig nieuwjaar!!!

Luna, koliekerig is niet grappig, houd d'r maar goed de gaten. Hopelijk knapt ze snel weer op.

KBK wat een super cadeautje *\o/*

L_isanne, beterschap

WL, wat een glimmerd heb je toch! Pfff lekker dat ze je zo hebt laten schrikken.
Bo is juist veel liever en knuffeliger als ze drachtig is.

HB, wat klinkt dat nog lang he, nog 4.5 mnd wachten.

_Patrick_, Whisper ziet er goed uit hoor.

maatje31, nee nog niet echt een naam. Wel een paar op het lijstje staan, maar nog niks definitief eigenlijk.

Inowa, hier hoorde je andere jaren ook altijd volop carbit schieten, maar van het jaar helemaal niet. Maar andere jaren gaven de paarden er idd helemaal niks om.
Maar goed de boer naast de stal heeft er ook nog wel eens een handje van om met vuurpijlen de ganzen van z'n land te jagen. Maar ook dan reageren de meeste eigenlijk niet. Vannacht heeft wel alles binnen gestaan. Maar in de polder tussen 2 dorpen in is het altijd best rustig.

Tjinta, zieig he dat ze zo bang zijn. Hier van het jaar ook opeens een kat die er echt bang voor was. Andere jaren zat hij voor de tuindeuren naar buiten te kijken. Vanmorgen wilde hij naar buiten, maar was nog steeds angstig.
De hond was daardoor ook wat nerveuzer dan anders. Misschien ook wel omdat de andere hond er niet meer is, en die gaf er helemaal niks om. Dat was altijd wel zijn steun en toeverlaat.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:34

Gelukkig nieuwjaar allemaal *\o/*

@ Luna2006: beterschap met je paard, hoop dat ze gauw weer de oude is. Koliek blijft altijd trickie |(

Younah heeft de nacht ook goed doorstaan. Ze was rustig aan het eten in de inloopstal.

Had het al eerder gevraagd maar weinig respons :o hebben jullie al leuke namen bedacht voor de veulens? En zo ja, wil je die met ons delen? :7

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:43

Gelukkig nieuwjaar iedereen. Iedereen de beste, mooiste, schattigste, mar nog belangrijker gezondste veulentjes en merries toegewenst.
Hier hebben we weinig last gehad van vuurwerk. Overdag eigenlijk niet. Mn pony gelongeerd en die was niet van plan zich er druk om te maken. Andere pony al met al ook niet. Die was wel wat alerter. De rest thuis no problemo. Een hond die voor d het wat spannend de andere kon het weinig schelen, die wou liever de schuur weer in en een van de katten zat mooi voor het raam.
Vandaag lekker rustig aan doen. Staat wel een uitgebrande auto hier in de berm naast de wei. Niets van gemerkt en geen idee waar die wegkomt.
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:44

Maatje31, ik heb wel een mooi namenlijstje klaar liggen ja. En ook al wel echt een favoriet voor een hengstje en een favoriet voor een merrie. Met grote dank aan Annelies (knolselder). Dus geloof dat ik er wel uit ben. (Maar ik ga ze niet delen ;) hihi)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:13

Maatje31 ik heb ook al wel een lijstje maar ben er nog niet uit welke het gaat worden. :)

Ik wil er wel een paar delen, wie weet hebben jullie nog soortgelijke ideeën. :D

Lovestory
Lots of Love
Leave it to me
Labeled with love
Lovelace
Ladies come first
Live for love
Let it be Magic

Heb jij al namen? :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:16

Maartje mijn lijst zijn alle deense plaatsnamen die bekend zijn, daar kies ik uit.

Cemlys das een leuke nieuwjaars wens. <3

kiki goed plekje om te wonen zo in de polder met oud en nieuw.
Ze steken elkaar dus ook aan in hun angst.
Durfde je de kat wel naar buiten te doen vanochtend??

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:20

Tis gelukkig een hele sterke merrie. Ze is ook koliekgevoelig dus merk het tegenwoordig in het vroege stadium. Ze is vaak de hele dag niet goed, soms gaat het over, soms breekt de koliek door. Maar als ze brok laat staan dan weet ik dat het ernstig is.

Tjinta: aah zielig hé als ze zo'n schrik hebben!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:45

Allemaal een gelukkig en gezond 2016 gewenst! Dat we maar veel mooie gezonde veulentjes mogen krijgen en natuurlijk gezonde mama's

Luna bahbah niet leuk zo het nieuwe jaar in gaan! Is ze alweer een beetje opgeknapt?

Beterschap Lisanne!

Aah tjintja wat sneu zo'n bange hond! Dan zit je ook niet lekker volgens mij. Is ie nu weer wat gekalmeerd?

Cemlys wat een mooie collage, prachtige foto's!

Bij ons is ook alles goed gegaan. Onze hond geeft gelukkig nergens om en reageert totaal niet op de knallen. Toen we om 12 uur rondje paarden deden stonden ze ons echt aan te kijken van wat doen jullie hier nou zo laat??? Allemaal rustig dus, had ook niet anders verwacht.
Met Venthe vandaag het jaar meteen goed begonnen. Mogen vanaf vandaag 10 min draven en we hebben dus heerlijk gereden! Ze is ook echt blij om weer wat te mogen doen, durf nog alleen maar de bak rond te draven dus geen voltes of andere figuren ofzo. Maar de oortjes gaan erop en draaft met een heerlijk fris koppie rond :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:56

mijn hond stond vannacht mee buiten naar t vuurwerk te kijken (uh proberen te vangen) die is gelukkig niet bang, wel erg blij mee

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:23

ik ben blij dat het hele geknal weer voor een jaar wegblijft , vind er zelf niet veel aan en de paardjes ook niet, hoewel, hier zijn de mannen nergens van onder de indruk en kleine breeze stond bij Yuma en danie, die kijken zowiezo nergens van op, dus voor breeze goede leerles, maar camille was echt bang , ik heb van 12 uur tot half 1 in de wei gestaan, in het begin was ze echt in paniek, eerst wat wortels gevoerd , toen uiteindelijk , allebei de merries maar een bak met muesli en luzerne voorgezet, dat was toch wel heel aantrekkelijk en toen werd ze weer rustiger, rond half 1 nam het kabaal wat af en zijn we weer naar binnen gegaan. glowy kijkt ook nergens raar van op trouwens, die vond het extraatje wel heel leuk , haha zomaar een bak eten midden in de nacht :D

sara, ik hoop voor je dat Luna weer snel opknapt , arme meisje :j

namen voor de veulens heb ik wel klaarliggen, maar wil ik eigenlijk nog niet openbaar maken , haha, jullie horen het vanzelf wel, en acht zo lang duurt het niet meer ;)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:27

Wij wensen iedereen
een gelukkig jaartje,
van kop tot staartje,
in stap, draf of galop,
en nog veel er bovenop!
HAPPY NEW YEAR!!! *\o/* *\o/*

luna balen van de koliek! Fijn dat het al wel weer iets beter gaat.. koliek blijft ***! Heb hier helaas ook een gevoelige staan ervoor..

Wat betreft namen, ik heb er 1x een poging tot gedaan om namen te bedenken maar heb eerlijk gezegd nog helemaal niks :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:33

Leuk gedichtje. :D

Ik heb een vraagje.
Hoe behandelen jullie het naveltje?
Heb ik daar een navelklem voor nodig?
Ik weet dat er een jodiumtinctuur op moet en eventueel wondpoeder.
Maar tips zijn welkom.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:49

Aan het naveltje doe ik niet al te veel. Ik heb eventueel wel jodiumtinctuur liggen ervoor.
Navelklem en dergelijke heb je normaal allemaal niet nodig. Een gezond naveltje geneest vanzelf en droogt gewoon uit.

Ik heb 1 naam, waar waarschijnlijk ook de naam van eigen baby in verwerkt zal worden. Maar dan hangt het ervan af og het een merrie of een hengstje is, naar het geslacht van de baby :P

2e naam hier en daar vage ideetjes. Niets ligt vast.

En of ik voor veulen 3 een naam moet zoeken is nog de vraag.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:00

KBK, even over het naveltje, als de bevallingnormaal gaat breekt het vanzelf af vlak na de geboorte , ik spuit er meestal voor de zekerheid wat jodium op, maar ik heb al twee keer gehad dat een navelstreng niet vanzelf brak , dan gebruik ik een navelklemmetje ( gewoon voor mensen , verkrijgbaar bij elke drogist) die zitten steriel verpakt en kosten geloof ik iets van 1 euro per stuk, ik zet het klemmetje erop en knip dan vlak erachter de streng door, ook dan even wat jodium erop, heb er verder nooit problemen meegehad

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:23

Hier ook nog niks met de navel moeten doen. Ja de premature die geboren werd die hing nog vast aan de nageboorte. Die heb ik afgebonden met flosdraad. Had zo gauw niks bij de hand. Ik zorg dat ik dit jaar gewoon een paar 'hechtdraden' heb liggen. In case of. En navelklemmen zijn gewoon handig. Dit jaar brak de navelstreng ook nog af net buiten de merrie waardoor die toch nog behoorlijk bloedde. Dat heb ik ook gelijk afgebonden voor die er weer in schoot. En verder heb ik zo uit het hoofd betadineoplossing liggen voor op de stomp.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:04

Happy New Year!

Hier gister zwaar dagje gehad, Jill is naar de QT stal gegaan...

Nog wel even vlug wat buikfoto's gemaakt van dr dus die wil ik nog even showen, de volgende buikfoto's worden pas Febr weer gemaakt want heb besloten om niet te vaak naar de QT stal te gaan, ze mag nl haar box niet uit en ze weet dat als ik er ben ze altijd iets mag doen....

We gaan zondag even kijken en daarna mss elke zondag even tot ik vertrek (enkele dagen daarna zal zij vliegen, 1 Febr is nu de datum dat ze overgevlogen word).

Afbeelding

Afbeelding

:evaw: :evaw: JillyBean! See you soon ;(
Afbeelding

Gisteravond zijn we naar vrienden hier gegaan, heerlijk gegeten, gedronken (in mijn geval cocktails!!!) en gelachen, spelletjes gespeeld met kiddo van 8 en voor we het wisten was het 12u! Heerlijk rustig..... Geen vuurwerk want dat word hier alleen bij grote evenementen afgestoken dus dat is iets waar we wel weer aan zullen moeten wennen als we eenmaal terug in NL zijn. Gelukkig weet ik dat onze honden er niets om geven en het liefst mee naar buiten gaan om te kijken. We hebben ze met 4th of July meegenomen naar het vuurwerk en zowel onze ouwe sok (die alweer 14 word) als onze jonge deerne (die eind deze maand 2 word) vonden het geweldig!

Hier ook nog nooit iets met de navel hoeven doen. Alleen betadine/jodium erop gespoten maar verder gelukkig nog geen problemen daarmee gehad.

Ik zag n vraag over namen voorbij komen, ik heb n lijstje klaarliggen en weet al hoe veulen gaat heten maar hou dat nog even lekker voor mezelf ;)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:08

Navelstreng is hier ook nog nooit een probleem geweest.
Spuit er wat jodium op, meer niet.
Ik heb een dun touwtje liggen voor nood maar nog niet hoeven gebruiken tot nu gelukkig.

Jolandje goede tip ga ik even halen bij de DA beter mee verlegen dan om verlegen.
Sneu he zo paard in paniek, je kunt er niks mee. Gelukkig dat ze wel wilden eten.

Knolselder ik duim gewoon dat je drie namen moet verzinnen.
Babynaam heb je dus al? *\o/*

Hier is het schieten weer in volle gang {:)-:(
Veulens rennen rondjes en hond hangt in mijn nek... pffft.
Vlieg van de wei/stallen terug naar huis naar de hond. Het mag echt nu ophouden.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:19

CL sterkte :(:) zal niet makkelijk zijn je paardje een maand te moeten missen wetend dat ze haar stal niet uit mag.. hebben ze ook geen aparte paddock of iets dergelijks waar ze in kan. Of staat ze serieus een maand lang 24 uur per dag op stal?
Wel fijn dat ze zo snel na jou in Nederland aan komt!

Ik heb wat betreft de navelstreng vorige keer alleen jodiumtinctuur erop gespoten. Heb wel voor de zekerheid een navelklemmetje liggen maar die gebruik ik niet als het niet nodig is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:33

Bedankt voor de antwoorden op mijn vraag! :j

CL, ik hoop voor je dat de tijd snel gaat en je haar straks snel weer helemaal bij je hebt.

Hier ook al de naam klaar; [naam]. <3