[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 06:23

Jemig dustinlover,die merrie stelt je wel op de proef zeg!

Hadden van de week een hele babyboom maar nu niks meer.

García haar uier is weg dus dat schiet ook niet op.
merk wel dat ze heel nerveus is en verzorgster merkte dat gisteren ook op.
ze staat ook heel nerveus in de wei en zodra ze op stal staat wil ze pas ontspannen.
Dan valt ze ook vrij direct in slaap.

we gaan de 2 stallen samenvoegen zodat ze 1 grote stal heeft.
en voortaan blijft ze maar lekker snachts op stal.
buiten bevallen gaan we dus niet doen aangezien ze aangeeft dat ze zich buiten niet prettig voelt.

vandaag 321 dagen!!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:32

Ach Roman je heb echt een fop merrie .

Zonalissa vandaag op 320 dagen dus 3 van de 4 merries zijn veilig altijd een prettig gevoel.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:27

Rowan :(:) ze stelt je zeker op de proef. Volgens mij wacht ze netjes op Kikkie..

Gesha ga je de kleine man houden? Tis wel een knapperd ook!

Hannekebosch gewoon straks lekker de volle wei op met haar veulen,en flink bijvoeren.ze glimt wel,prachtig.

Gefeliciteerd met de mijlpaal foss.

Nou,hier ook nog niks hoor..wel maar eenmaal vals alarm gehad en dat is beduidend minder dan andere dagen. Toch iets aan de gang?
Haar uier was vanmorgen bloedje vol..even kijken Wat er nog van overschiet straks..ik wil wel weer in m'n eigen bedje slapen naderhand dus van mij mag ze hoor.. :z

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:40

Als dat zo is pretty dan gaat die merrie van jou ook beter heeeel snelo bevallen..

Ik alweer wakker.. Heb echt bar slecht geslapen want slaap natuurlijk op men telefoon en had het eigenlijk ergens nog wel verwacht...

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:53

Ik hoop dat het snel gaat gebeuren bij jullie. Dat waken is zo slopend na een tijdje. En inderdaad, je slaapt wel maar bent toch nog erg op je hoede omdat je elk moment telefoon kunt krijgen...

Veel succes wakers!

Casu had trouwens een dag of 3 dat ze rond de 6.2 zat en dan de laatste dag echt 2 x geel getest.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:56

Idd dat slapen is wel een drama! Begin nu eindelijk ff te ontzombieen haha maar volgende week is de volgende alweer uitgerekend dus dan begint het feest weer.

Maar wat een luxe we nu tegenwoordig in 2014 hebben... Camera s B-alarm .... Ph meters etc ! Mogen we toch niet klagen?

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:09

Woogy schreef:
lijkt me hoog genoeg wel, zou haar wel liever van de grond voeren, ook voor de kleine dat die van de grond mee eet.

Vandaag weer even met de veearts gebeld over Tara haar witte afscheiding slijm smurrie zooi...Volgens hem niets om me zorgen om te maken zolang ze het verder goed blijft doen. Eten, drinken en temperatuur. Zie haar steeds meer vast voedsel kauwen, vandaag een flinke pluk hooi naar binnen gewerkt <3. Ze groeit als kool en is pittig zat. Pony heeft ook hele strenge regels met betrekking tot drinken bij haar, als zij het mooi vind geweest loopt ze weg. Soms laat ze haar ook gewoon niet drinken. Besluit Taartje maar weer aan het hooi of mest te beginnen ;)

Zwart geboren wordt volgens mij eerder een bruine kleur zwart. Echte zwarte worden immers grijzer geboren. Schimmel kan niet, tenzij ze met de verkeerde hengst is gedekt/geïnsemineerd...

Ja er was al bij Van Olst een vergissing gebeurd - zogezegd Everdale ipv Lord Leatherdale. Nu twijfel ik zelfs of Everdale wel juist is. Veulen heeft grijswitte haren op de benen, aan mond en rond de ogen. Voor de rest morezwart! En een zware hals, je zou zeggen veulen van een fries maar zonder behang :) . Ik ben echt benieuwd maar ga alvast DNA test vragen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:11

Daar ben je ook mooi klaar mee..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:12

wat moet er dan vervolgens eigenlijk gebeuren als het veulen van een andere vader is dan de dekbon aangeeft? Als de hengst bijvoorbeeld goedkoper of duurder is, moet dan dan worden recht getrokken? omlaag is dan niet zo erg, maar wat nou als je even extra mag gaan betalen?

Ben heel benieuwd wat het DNA gaat zeggen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:16

Woogy schreef:
wat moet er dan vervolgens eigenlijk gebeuren als het veulen van een andere vader is dan de dekbon aangeeft? Als de hengst bijvoorbeeld goedkoper of duurder is, moet dan dan worden recht getrokken? omlaag is dan niet zo erg, maar wat nou als je even extra mag gaan betalen?

Ben heel benieuwd wat het DNA gaat zeggen

Zij hebben die fout toch gemaakt? Volgens mij kunnen ze je niet verplichten bij te betalen..

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:23

Ik zou daar ook echt niet mee kunnen lachen en eigenlijk het dekgeld niet willen betalen. Misschien past die hengst helemaal niet op de merrie... Of inteelt?

Moet er niet aan denken!

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:26

Ik heb zowiezo al korting gehad. ED duuder dan LL. Toch blijft basis LL. Ik heb bij Van Olst gekeken en daar zijn geen schimmel hengsten. Dus we kijken maar aan welke kleur het wordt. En wat DNA uitwijst.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:30

in het vat kan genoeg van andere hengsten zitten toch?

Bij de draver stoeterij waar ik werkte moesten we altijd per twee de rietjes controleren of wel de juiste hengst op de juiste merrie ging...

Ben wel heel benieuwd hoe dit gaat lopen :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:45

Vreemd hoor, hoop voor je dat t 'gewoon' een zwarte is

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:45

Gefeliciteerd cp!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:46

Thnx

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:55

Is er daar geen hengst die Sabino/Rabicano in draagt en het minimaal toont?
Weet niet of jullie herinneren dat ik een veulen van iemand anders op weide gehad heb en die kreeg ook ineens witte haartjes op haar buik. Toen zeiden ze dat het Rabicano kon zijn...

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:02

Ik ben nu wel erg benieuwd naar een foto gblover! Er zijn inderdaad geen schimmel dek hengsten bij van Olst op stal!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:12

gblover wat slordig ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat en welke hengst het blijkt te zijn. Heb je foto´s van het veulen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:16

CP gefeliciteerd.

GB dat is toch wel een heel vreemd verhaal.
Ben ook wel nieuwsgierig hoe het afloopt.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:21

Dat is zeker slordig ben benieuwd wie zijn echte vader is.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:33

Echt heel slordig ik had niks betaald en mijn anderen dekking ook gewild het is toch hun fout?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:36

Nou, daar ben je mooi klaar mee... Ik ben benieuwd wat er uit de DNA test komt. Heb je ook een foto van het veulen? Ik ben wel benieuwd of ze echt van die schimmel-randjes rondom de ogen heeft.

Hier stelt de merrie mijn geduld flink op de proef: ze is weer gestopt met kegelen en het is weer 'rustig'. Uier zit wel behoorlijk vol, maar ik vraag me af of er met pasen een veulen gaat komen. Het kan ook zo nog weer een paar dagen / weekje duren voor mijn gevoel. Wel jammer, want met zo'n lang weekend had ik best een veulentje willen hebben!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:38

Ik geloof niet dat we er maar van uit moeten gaan dat het veulen niet van de hengst is welke ze zelf wilde. Ze gaat het nu alleen testen om het zeker te weten ivm die witte haren.

Wie weet gaat het gewoon om de goede hengst en is het veulen een gewone zwarte. Met enkel witte haren die geen pigment nog hebben. Hoe vaak komt het niet voor dat een veulen er later totaal anders uitziet qua kleur.

Zover ik weet is roan dominant en zie je dit altijd. Ook in zomervacht. Als ze dus geen schimmel hebben en geen roan's dan kan dit uitgesloten worden. Lijkt mij dan.
Je kunt ook stekelharige paarden hebben. Of minimaal sabino. Als je dan kleur zou testen, dan zou ik voor de sabino gaan.

Ik heb ook een merrie welke sabino is maar waar je het zo niet aan ziet. Ja ze heeft een bles een witte stip op haar lip en een wit voetje. Verder is ze zilverbruin.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:41

o trouwens mocht er wel een andere hengst de vader zijn, dan zou je nooit bij mogen betalen en ik zou kijken of je een of andere vorm van schadevergoeding/regeling kunt treffen. Bv een gratis of zeer gereduceerd tarief voor de juiste hengst.
Ik bedoel, jij mag toch de hengstenhouder vertrouwen dat de juiste hengst de juiste merrie dekt/insemineert. Is dit niet het geval, dan is er toch een ernstige fout opgetreden en zijn ze in gebreke gebleven. Hier van een klant toch niet de dupe van worden.