[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Amber__

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:26

Karola wat verschrikkelijk!!
Heel erg veel sterkte! Echt afschuwelijk.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:27

Karola wat een verschikking! :(:)
Heel veel sterkte met het verwerken van dit drama!!!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:43

_karola schreef:
Hallo iedereen,

Weet dat ik hier niet meer post, maar lees nog altijd jullie verhalen mee.

Bij ons is het gisteren helemaal mis gegaan, veulen en merrie zijn overleden.
Voor iedereen die inmiddels een gezond veulentje in de wei heeft: vergeet nooit dat het
een groot wonder is , en dat het niet vanzelfsprekend is dat alles goed gaat.
Wij hebben heel veel pech gehad. Voor degene die nog in afwachting zijn: heel veel
succes, want wat onze lieverd heeft moeten doorstaan wens ik echt geen paard toe.

Heel veel sterkte Karola! De ergste nachtmerrie die je kan overkomen...
Hier twee jaar terug een 3maand oud veulen verloren, lang niet zo heftig als wat jou is overkomen maar doet je zeker beseffen dat het een heel groot wonder is als alles goed gaat. Dikke knuffel van hieruit!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:08

Wow Karola wat erg zeg.. echt een nachtmerrie.. Ik weet mijn ding met miracle nog wel.. die overleed na 70 uur en mijn merrie hing ook aan een zeiden draadje maar was gelukkig erg sterk.. Heel veel sterkte er nog mee..

JastieH: ja het is leuk werk.. ik heb geen papieren voor de zorg helaas dus dat gaat mij niet lukken..

Heb vandaag mijn showhalstertje voor de hengstenkeuring binnen gehad voor Coco(nmprs) en hij is echt super stoer! echt fel groen met goud :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:21

Karola verschrikkelijk!

DL, cool heb je een foto?

JH vervelend zeg, snap dat je het anders wilt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:28

Wat een vreselijk verhaal Karola, ik wil jullie enorm veel sterkte toe wensen de komende tijd. Wat een gemis zal het zijn. :(:)

Laatst eigenlijk een zelfde verhaal gehoord, vreselijk. :\

Hier net terug van stal. :) Geen veulen hoor, Nathalie stond rustig. Wachtend op een volgende lading kuil om melk te produceren. :P Dat veulen komt er écht in de vakantie en de plannen staan vast. :)

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:28

heel veel sterkte karola.....

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:30

Dat wil je ook niet meemaken... wat erg Karola! Nachtmerrie van elke fokker!
Ik ben zelf wel heel erg benieuwd naar de veulens hier, maar vind de laatste loodjes altijd erg spannend, juist omdat je weet dat het ook helemaal mis kan gaan.

Hier nog geen veranderingen trouwens. Behalve dan dat Goldy dr staart en voetjes weer wit zijn. :D
Stal ook weer mooi schoon en na aandringen bij mijn vader fijn gehakseld stro in de stal.. Waren eigenlijk weer opzoek naar zo'n takkenhakselaartje, maar niet te vinden, tenminste niet voor een normaal prijsje. Bedacht mn vader dat het ook wel met de grasmaaier kon :)) (Paarden zijn overdag toch buiten dus van het stof en ronddwarrelnde stro hebben ze niks meegekregen, mn vader des te meer :+) vind dat erg fijn, want het kan met dat lange stro zo'n bende worden, dat korte spul is veel beter schoon te houden. :j Zeker handig met straks 2 smeerkezen in een stal :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:31

Diane_Basje schreef:
JH vervelend zeg, snap dat je het anders wilt

Ja heel vervelend. Zie de paarden op stal magerder worden..zijn 3 jarige die gewoon veel nodig hebben, ze moeten groeien! Snap gewoon niet dat iemand bezuinigd op hooi..

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:37

Cindy6, alles goed met je merrie?

Charisma, logisch hoor dat je de eerste nacht niet hebt kunnen slapen. Veels te veel adrenaline en blijheid door je lijf heen!
En dan is het nog allemaal zo onwerkelijk totdat je de dag daarna weer je knappe vent ziet <3
Fijn dat hij morgen al naar huis mag, dat wordt nog meer genieten voor jou dit weekend.
Centurico is ook leuk maar vind Charisma toch net iets meer charmant!

Diane_Basje, gefeliciteerd met de mijlpaal! Veulen ook al op komst? ;)

Princeps, leuke taferelen zijn dat om te zien nukkige veulentjes die hopen dat de melkbar sneller gaat stromen als ze zich als een vandaal gedragen! _O-
Die carbon longeerzwepen zijn wel echt een super uitkomst. Heerlijk licht gewicht, alleen niet je paard erop laten staan dan zegt ie "krak".

Over problematische veulens gesproken...die van 2jaar terug die ging verstopte zich in de stro-opslag. Paste precies door een kier tussen twee stapels balen en moeders maar zoeken en proberen er ook tussen te komen en dat paste natuurlijk niet! :+

Clara gefeliciteerd nog met de verjaardag van je merrie!

Muzefee, leuke naambordjes! Zou alleen misschien een iets ander lettertype proberen.

Talishe, en nog iets gevonden voor een kleurentest? Zit zelf ook te denken om het te laten doen.

Faniek, gefeliciteerd met de mijlpaal! Trappende veulens betekende hier juist een merrie...en laten we nu weer een trappend veulen hebben :)
Zeg die onstoppersmilie...die zouden ze hier op bokt ook moeten invoeren! _O-

Pretty, wat een leuke foto's van de pony's zo op de berg zand!

YSR, ben nu wel heel nieuwsgierig naar dat filmpje geworden! Welke Divoza was je heen dan? Dacht dat ze gister overal koopavond hadden?

Gentle_vival, tijd gaat hard zeg, nu alweer 2 weken oud.

Faline, fijn dat het zo goed is gegaan met het afspenen. Toch altijd knap dat een merrie het aanvoelt en zich zo snel weer aanpast.

Kitzbi, Kate heeft zeker lekker wollig vachtje, die was goed voorbereid op de koude dagen nu.

Joto, jouw merries wachten gewoon de paasdagen af, ben ervan overtuigd.

Lisch wat een plaatje is je veulen!

Joyce, zomaar 9dagen vrij of lekker de hort op?

Pammes, jouw veulentje is ook al zo'n leuk dier.

Inowa, spannend dus nu je weet dat het mogelijk is om een palomino te krijgen. Ben benieuwd wanneer Winoa besluit dat het tijd is.

AGarcia, fijn dat de scan goed is gegaan. Nu hopen op een uitslag waar ze ook iets mee kunnen.

T3mptation, banden worden al mooi slap zo te zien op de foto's.

Foss, gefeliciteerd met de mijlpalen.

Dustinlover; gefeliciteerd met je contractverlenging! Altijd fijn wat meer zekerheid.

JastieHorse, vind 1 keer per dag hooi erg weinig met 4 uur weidegang. Zoveel gras staat er nog niet of als ze nou de hele dag buiten staan. Lastig altijd als je het niet eens bent met het voerbeleid en de pensionhouder het niet eens is met jouw visie.
Ok hooi is een stuk duurder maar vraag dan een extra bijdrage ipv te minderen op ruwvoer wat essentieel is voor de gezondheid van je paard. Zelf ook een aantal keer meegemaakt dat mijn paard kuil kreeg terwijl ze daar niet tegen kon en ze op dierenarts advies op natuurhooi stond... en ik me maar afvragen waarom haar benen zo dik waren _-:(

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:37

@JH, Ik weet dat alles duurder wordt, maar dat is wel erg, bezuinigen op paardenvoer. Wij hebben kuil van zo'n goeie kwaliteit, manegepaarden draaien 2 à3 u per dag manegelessen op dat kuil en de helft van de paarden krijgt nog maar 3x p.d. een handje biks bijgevoerd en de dierenarts vond ze nog te dik. En gek veel voeren we niet. Dus als jij straks weer zelf je soort voer en hoeveelheid kunt bepalen, ben jie veel beter af. Wat ik ermee aan wil geven is dat als het goedkoper moet, ze misschien op beter voer moet overstappen. Maar ik vind het echt schofterig om paarden af te laten vallen omdat je te weinig voert. Je hebt de juiste keuze gemaakt, gewoon verhuizen en zelf regelen. Succes!

@ Dwyne, nee ziet er niet zo uit, al liet ze me gister wel schrikken. Ik stond in de buitenbak privéles te geven aan de longe aan een jongetje, toen ik haar in haar paddock (die ligt naast de buitenbak) ineens moeilijk zag kijken, wijdbeens staan, staart omhoog en er kwam een vloedgolf. Aangezien ze nooit plast in de paddock, dacht ik, daar gaat ze (mijn ruin staat er nog bij...). Bleef een tijdje zo staan, staart eraf... En ging toen weer eten. Ze had het plassen in de paddock uitgevonden... Toen mijn hart het weer deed ben ik weer aan het werk gegaan haha

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:43

Hier krijgen ze ook maar 1x perdag kuil, maar daar doen ze ook best lang mee.. er ligt altijd nog wel wat plukjes als ik aankom..

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:46

Volgens de staleigenaresse worden ze magerder omdat ze meer aan het werk zijn dan voorheen, ja duh maar daar moet je dan ook naar voeren. Marit vind ze moddervet ondanks haar dracht. Nou ze is niet slank maar moddervet echt niet, tis een stevige haf en snel wat voller ja zeker nu ze al sinds oktober stil staat. Ze zoekt allemaal excuusjes om die paarden maar niet meer te gaan voeren..walgelijk vind ik dat! Zij koopt trouwens best groot in dus kwa prijs zal het best mee vallen, er is naar mijn idee geen reden om te bezuinigen (nooit op voer trouwens). Ben blij als ik alles zelf kan regelen.

Dwyne respect voor je bijleespost! Vreselijk he dat mensen gewoon voeren zonder uberhaupt na te denken..

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:01

Karola, wat een afschuwelijk drama. Heel veel sterkte, wat een vreselijk verlies.

JastieHorse, 1x per dag hooi voeren zou op zich best kunnen, maar dan moet het wel echt voldoende zijn voor de hele dag. Wij voeren 3x per dag hooi/kuil en 2x per dag krachtvoer. Bij ons staan ze van ± 8.30 uur tot ± 20.30 uur op het land, met hooi erbij.

Oh ik zou naar Divoza Leek. Maar goed dat ik niet wist dat er koopavond was!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:28

Minderen op kuil doen we hier ook niet, ze krijgen regelmatig voerbeurten, een paard hoort 24/7 beschikking tot voer te hebben om de spijsvertering gaande te houden. Het komt hier zelden voor dat ze echt zonder voer staan.

Wel kijken we hier natuurlijk naar de prijs/kwaliteit. Voor één pony hebben we hooi, omdat ze hoefbevangen is geweest, de rest krijgt mooie kuil uit pak. Ze kunnen straks waarschijnlijk weer op de kuil van het eigen land, dit komt dan uit de bult, alleen dat is afhankelijk van de snede en wat we nog in pakken hebben. :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:41

Arme Diane_basje beetje op stang gejaagd door Rosa! Wel fijn dat ze nu ook in de paddock wil plassen.

YSR; is misschien maar goed ook inderdaad...ze hadden ook nog een 25% korting op een product naar keuze..niet goed voor je centjes! Ben zelf niet naar de winkel geweest maar via de site een softshell van kwpn besteld.

Opzich kan het best 1 keer per dag voeren inderdaad maar dan wel van een goede hoeveelheid en daar gaat het juist vaak mis. Op mijn huidige stalling gaat het prima. 's morgens en eind van de dag kuil/hooi van heel goede kwaliteit en 2 keer per dag krachtvoer. Fiks pak stro in stal en overdag op het land. Heb mijn merrie de eerste weken gewoon zien groeien toen we verhuisd waren.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:41

Karola, wat een drama!! Heel veel sterkte toegewenst!!

DL super datje contract wordt verlengd!!

Vind het ook belachelijk dat er bezuinigd wordt door paarden minder te voeren!! 1x per dag hooi bij maar 4 uur weide, is echt weinig...

Mooie foto's gezien!! Heerlijk dat jonge grut....

Jaja, we hebben hier uierontwikkeling!! Donna gaat ineens uier maken :-) Izzie doet het nog wat rustiger aan!! Van het weekend gaan we merriebrok halen en gaan ze op de merriebrok ;-)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:43

Nja tis echt maar een klein plukje wat ze dan s´avonds krijgen. Ik ben dus ook elke avond op stal om Marit nog wat te geven als iedereen weg is ;) Snap er ook niks van dat andere klanten er niet over klagen..

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:46

*\o/* Go Balou_lover! *\o/*

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:51

Dwyne; allereerst respect voor je bijleespost :P en idd haar banden worden al drilpudding, daarom denk ik ook niet dat ze 9 mei haalt := zolang alles goed gaat vind ik het prima!

Edit: bij ons op stal krijgen ze ook verdeeld over de dag verschillende voerbeurten. Ze staan Zowieso smorgens buiten, en is het mooi weer dan blijven ze buiten, anders komen ze in de binnenpaddock!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:59

Haha zie nu pas terug hoe lang mijn bijleespost is... Achja moet ik ook maar niet van die lange dagen maken met het werk ;)

Mijn merrie loopt wel erg netjes op schema denk dat ze gewoon rustig doorgaat tot 18 mei.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:22

JH, Ik snap dan ook niet dat anderen niet klagen!!
Ik heb ook een aantal jaren terug 3 weken op een stal gestaan...
Pony's hadden een uitloop...
Tommie is daar van dikke shet in 3 weken naar iets te slanke shet gegaan (en hij was niet ziek)
Later bleek dat staleigenaar vond dat ze te dik waren... En ze dus maar wat minder gaf...
Binnen een week hadden we een andere stal (waar we nu nog met veel plezier staan)
Hier kunnen we alles heerlijk zelf regelen (is fourage bedrijf)
Staleigenaar is heerlijk relaxed!!
Dus goed hoor dat je voor iets anders hebt gekozen!!

Jolin gaat ook haast maken lees ik!! Ben heel benieuwd naar haar veulen!!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:24

Dwyne schreef:
*\o/* Go Balou_lover! *\o/*

Ze zijn nog niet aan hun tijd, maar krijg hier wel lichtelijk veulenkriebels van...
Ben zooo nieuwschierig naar de beebjes... :o

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:35

Ti's Jolin haar tijd ook nog niet :+ het word haar eerste, en ik heb zon donkerbruin vermoeden dat we de bevalling niet mee gaan maken!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:39

Karola sterkte met je verlies...
Dit zal wel dé nachtmerrie zijn van iedereen in dit topic... We leven met je mee. :(:)