draaakje schreef:neon, maar ze hebben dus eerst met (insuline???) spuitjes geprobeerd de weeen op gang te helpen, zodat de nageboorte zelf geboren werd. maar dat hielp niet en ze moesten dus pellen. ikzelf was eerder begonnen met pellen. bij syl hebben we 1 spuitje afgewacht en toen dat niet hielp zijn we gaan pellen en daarna spoelen.
de kans op een ontsteking is daarna wel groot, dus heel goed in de gaten houden
Oxytocine bedoel je dan zeker?
Dit jaar zorg ik wel dat ik evt Oxytocine bij de hand heb, Mira bleef bij Binti aan de nageboorte staan.

, bij sil hielp het voor geen meter, maar we hebben ook nog geen halfuur gewacht, hoe eerder die nageboorte eruit is, hoe beter.
Die praktijk is goed voor de entingen, maar voor de serieuzere dingen schakelen wij die niet in.

Ik heb nooit veel met de dierenarts van doen, maar als ik ze nodig heb zijn ze er meteen. Ik hoor ook niets dan goeds over ze.
Pony doet het nog steeds. Was ook geen heftige koliek, maar je kent het gezegde: "een paard en een hond, hinkelen om een stront." Deze hinkelt er niet om, die doet net of ie dood gaat.
Zeer kleinzerig type. Uiteraard, hoe kan het ook anders, is dit geen merrie maar een ruin.