[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vanini

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:57

@suffie alvast sterkte vanavond. Begint nu wel tijd te worden, al dat wachten. Ik hoop niet dat die van mij er ook zo lang over gaat doen.
Ik merk wel dat haar banden wat slapper worden en haar buik er anders van vorm uit begint te zien,maar haar uier is nog steeds niet veel soeps.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:08

Inowa spannend
Veel plezier !!
Iorr gave trailer zeg Knipoog
Whitney leuk dat je op je zelf gaat wonen,spannende tijd dus
Goofke ook spannend bij jouw
Leuk een lammetje,foto's Haha!
Suffie jeetje nog geen veulen
Heel veel sterkte weer met waken,als je werkt zal dat niet mee vallen
Je zal wel kapot wezen zo langzamerhand Ach gut
Cindybijl,dat is juist iets wat ik zo mooi aan haar vind Haha! dat ze geen veel vos heeft Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:36

Is Donja niet gecand? Ze ziet er niet zo drachtig uit.

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:05

Allemaal veel succes voor de wachtende..

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:05

Hele mooie trailer zeg Iorr!
Yashilha:die vlekjes op haar neus zijn grappig zeg.

groetjes Debby

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:08

hier dan een foto van de hengst...hij is onwijs gaaf!!!!!!
en zoo lief en braaf!!!

even de combinaties voor dit jaar op een rijtje

richards lady pepper:
Afbeelding
keer deze hengst: beukenhofs bart
Afbeelding

destiny,s winoa
Afbeelding

keer deze hengst: destiny,s boraya
Afbeelding

hij is echt gaaf!!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:16

naar een hele tijd mee te hebben gelezen heb ik een vraag aan jullie, ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen.

edit, heb ondertussen mijn antwoord gekregen! bedankt voor de reacties hier Pling

heel veel succes met de aankomende veulens! het begint hier spannend te worden!
Laatst bijgewerkt door toeka op 03-03-08 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:22

dat is moeijlijk te zeggen,dat is bij elke merrie anders..

je kunt wel verwachtten dat het snel komt...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:23

Wat een geweldige trailer Iorr!

Van al die veulen foto´s gaat het wel kriebelen hoor, ze zien er allemaal zo lief uit.

Syl had vandaag even een baaldag had echt medelijden met haar, ze at wel goed en normaal haar brokken en brood en wortels, maar met haar hooi schoot het niet echt op, ze heeft heel erg veel geslapen. haar buik was ook ineens weer vrij dik (volgens mij ligt het veulen dan dwars) en ook best wel hard (kon hem niet zo goed induwen als normaal) nu lijkt het allemaal weer normaal, maar vond het toch maar raar en zielig.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:43

Hallo,
mag ik me bij jullie aansluiten? We verwachten 5 veulens dit jaar. De 1ste met zo'n 3 weken maar ben net gebeld dat veearts is geweest want Waula was beetje koliekerig. Veulen is groot en levend en baarmoeder rustig maar of het nog 3 weken gaat duren Nagelbijten / Gniffelen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:01

Uiteraard! Wees welkom!

Ik ga morgen naar een cursus 'Verloskunde bij paarden" bij de dierenkliniek diemijn merrie hebben geinsemineerd. Ik kreeg een uitnodiging bij de post voor deelname...

Heb er echt zin in! Moet er wel een takkeind voor rijden, maar vindhet zeer zeker de moeite waard. Ze doen o.a. de paarden van Aris van Manen, team Nijhof, stoeterij Hyperion etc...

Ga ik gelijk een verloskunde koffertje en een koffer EHBO voor paarden bestellen Haha!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:46

Wat leuk zo'n cursus. Dit wordt ons 4dejaar veulens maar je kan er nooit genoeg vanaf weten. Ik ben nu wel zenuwachtiger als voorheen. Vorig jaar is het 1x goed fout gegaan. Hoop zo nog te horen hoe het met Waula is, dan slaap ik wat rustiger.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:51

Wat ging er niet goed dan? En hoe heb je dat opgelost?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:56

Ellende als inknippen hebben we 1x gehad. Afgelopen jaar waren we er niet bij, 18 dagen te vroeg en niet 1 klein teken van een veulen op komst. Veulen heeft vastgezeten en moeders van binnen helemaal kapot getrapt Verdrietig
Toen ik ze vond waren de maantjes nog nat maar merrie wou niets van veulen weten. Uiteindelijk hebben we dat met veel geduld en liefde goed gekregen maar 2 dagen later stond merrie zwaar kritiek in Utrecht. Ze hebben daar 3 weken gestaan!
We hadden dit natuurlijk niet kunnen voorkomen maar ik hoor liever teveel als te weinig over bevalling en evt.tekenen van veulen op komst.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:34

Je hebt ook verloskunde voor landbouw(huis)dieren, wat meer grotere dieren e.d. in het agrarische onderdeel, koeien, varkens, paarden, geiten, noem het maar op. Zo'n complete cursus verloskunde is erg leuk om te doen en je kunt er ook leuk mee aan het werk.

Hoewel kennis en ervaring helaas niet altijd voldoende zijn om het ook daadwerkelijk in je uppie te redden, zeker niet als vrouw en dan vooral bij koeien. Daar is soms zoveel kracht verreist dat je met 2 of 3 man bezig bent...
Kalfjes vind ik overigens wel makkelijker te draaien dan veulens omdat die lange stelten nog wel eens in de weg kunnen zitten, gelukkig liggen veulens niet gauw echt verkeerd.
Heel apart trouwens, bij ieder dier heb ik er geen problemen mee als de ligging verkeerd is, maar bij onze 2 dames die er van begin af zijn, shanaya en njadien, daar wéét ik (diep van binnen) wat te doen maar ik sla dicht.. Komt te veel bij mijn gevoel in de buurt denk ik, dus dan bel ik de DA hihi. Nou ja, bij verkeerde ligging dan, teruggeslagen pootjes e.d. wil nog wel lukken dan Clown

Ships, blijk ik toch emoties te hebben...

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 00:23

hahaha! Ja is wat als emoties onverwacht toch kop op steken! Haha!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 00:32

SA ja niks aan tedoen,je bent nu door de mand gevallen Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 08:37

Pff M'n merrie is zo anders dan voorgaande drachten.. Dan ga ik gelijk alweer aan mezelf twijfelen..

Haar banden zijn los, blubberkont, Ziet er natuurlijk niet uit Haha!
Verder loopt haar uier elke dag netjes voller, trekt niets weg dus wat er is is er. Gisteren was het verschil ontzettend duidelijk..
Sinds gister heeft ze aan 1 kant ook een schijf voor haar uier zitten, zucht.
Ze schuurt nog steeds ontzettend haar kling. Die is ook wat dikker maar wassen met betadine helpt niet..
Verder is ze in mijn ogen nog veel te fit al gaat ze het wel zat worden.
Maar om 3 uur snachts is haar vaste slaaptijd en al 3 nachten ligt ze rond die tijd ook heerlijk te slapen..

Ik weet niet, het zou zo kunnen komen volgens mij maar het kan ook nog wel ff duren..
Wat denken jullie van het omschreven gedeelte?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 08:42

Goeiemorgen!

@Jollyjoker: Wat leuk, een merrie uit de Daula-lijn die drachtig is van Voice Haha! Ik heb hier namelijk een merrie van Hierarch staan. En een merrie die ook drachtig is van Voice. Kan ik alvast spieken straks bij jouw veulen, want die van mij moet nog een dikke 2 maand.
@SA: Ik kan het me goed voorstellen hoor. Ik stond altijd op een fokkerij met mijn paard. Heb veel geboortes gezien, dingen die fout gingen enz enz. Maar toch, toen mijn eigen merrie drachtig was, die ik al 8 jaar had (nu al ruim 10 jaar Bloos! ) was het toch anders...

Nou met Tes eigenlijk alles goed, mevrouw is erg lief, verder wordt ze mooi dik. Zal binnenkort eens foto's maken.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:05

Yashilla wat een prachtig veulen heb je!

Voor de rest nog leuke buiken gezien en een paar hééél leuke hengsten. Ik hou wel van welshjes. Zou er later zelf ook eentje willen als gezelschapspaardje.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:58

Goeiemorggen
Pauk volgens mij kun je alleen maar ongeduldig afwachten tot ze het tijd vindt.... Als ik het lees denk ik dat niet lang meer gaat duren. Sterkte!

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:11

tjonge, tjonge, probeer het bij te houden, maar jullie gaan wel hard hoor Knipoog !!

Hier alles rustig, Unaira is het volgnes mij wel beu aan het raken nu al. Ze is echt hangerig en zielig Ach gut .
Vanochtend had ze ineens een bult met vocht onder d'r buik, nog niet eerder gezien, dus meteen paniek !! Maar na overleg bleek dat dat toch gewoon normaal is.....Uier begint wat voller te raken, maar is savonds na een dagje weidegang toch wel weer flink geslonken. Dus nog maar even rustig afwachten........nouja, rustig.......heb echt stress Huilen , hoop zo dat alles goed gaat en dat het gezond is !!

Verder iedereen succes met waken enzo !!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:12

Gisteren kwam de hoefsmid de ijzers eraf halen bij de drachtige mutsen, dus moesten de sokken eens uitgewassen worden (ik kom normaal de hele winter niet aan die sokken aan)
en zowaar: ik heb alle klonters eruitgekregen Bloos! en de sokken zien er zelfs GOED uit Ja
toen ze droog waren heb ik ze ook meteen even tegen mijt behandeld en toen ik Angel uit dr stal haalde zag ik tot mijn grote schrik "coupe pleeborstel" daar kon ik dus echt niet mee lachen
toen ik die plukken staart dan wilde fatsoeneren, bleken haar banden plotseling héél erg los te zitten, véél losser dan eerder! Hyper!
de banden aan de vulva zijn nog steeds niet echt weg, maar bovenop haar kont dus wel Ja staart kon bijna plat op dr rug gelegd worden Clown

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:18

Gaat goede kant op frenia! Maar ze is ook al mooi op weg in de dracht...

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:20

Goedemorgen!!
Inowa wat een plaatjes!!!!!
Frenia, joehoe het gaat vast niet lang meer duren nu!!!