gefeliciteerd AM , even nog spannend bij jou. Hoop dat de nageboorte er gauw afkomt. Wat is het trouwens? Hengst of merrie
Setteli
Geplaatst: 21-04-23 00:50
AM_Horses schreef:
Hoelang geven jullie de tijd voor de nageboorte voordat je de dierenarts belt?
je bent nu bijna 2 uur na de bevalling. Volgens mij kan het nog wel even. Maar om 1 uur bellen met DA vindt hij misschien wel fijner dan om 3 uur... Heeft veulen al goed gedronken? Dat wil ook nog wel eens helpen.
AM_Horses
Geplaatst: 21-04-23 00:53
Hij lijkt er nu af te komen
Het is een merrie veulen, droogt helemaal grijs op, dus ik denk zwart
Gefeliciteerd AM! Wat veel merries zeg de laatste tijd! Fijn dat je het veulen zelf kon draaien! Ik heb het ook eens gehad, maar dat veulen wilde echt niet draaien, ik geprobeerd, later DA geprobeerd, niks. Uiteindelijk gooide de merrie zichzelf uit het niks van staand plat op haar zij, schrok me rot, maar door die klap was wel het veulen gedraaid, 2x persen en het was er.
Kiki spannend met Bo! Ze gaat hard, ben benieuwd wanneer ze gaat.
Ciara_Lady
Geplaatst: 21-04-23 06:07
Gefeliciteerd met het veulen AM. Ziet eruit als een luxe merrieveulen Nieky: Ze eet op het moment al minder en ze blijft maar schuren. Ze zondert zich ook meer af van de groep. Ik wou haar snachts eigenlijk op stal hebben. Maar ze breekt de stal helaas af, dus moet daar nog iets op verzinnen
Mijn merrie staat al 11 dagen melk te lekken, sinds gisteren ook echt wit. Ze had de hele dag niet willen eten, maar vanaf gisteren avond weer wel zucht....
Gefeliciteerd AM!! Spannend ook dat moeten draaien en heel fijn dat het gelukt is.
nieky1993
Geplaatst: 21-04-23 07:22
Am_horse gefeliciteerd met je knapperd Klinkt als een spannende bevalling, gelukkig was je erbij. Over nageboorte. Ik bel na 2.5u ong de veearts. Die komt dan rustig aan naar ons. Meestal met 3-3.5u is em dan eraf. Maar onze veearts heeft graag dat we optijd bellen. Koudbloeden zijn vatbaarder voor hoefbevangenheid dus liever iets vroeger als later ivm de nageboorte.
Cp112 Dat is idd een eindje rijden. Ben heel benieuwd hoe je jonge hengst het gaat doen.
Kiki1976 Bo maakt het spannend ineens hoe is de nacht gegaan?
Ciara_lady jammer dat ze niet alleen op stal kan. Mss als ze wat verder is en rust wilt dat ze wel op stal kan.
Mer1980 ik volg je topic, ik zou gillend gek worden fopmerries heb je.
Blue is rustig geweest vannacht ( alweer). Nu is zij schijnt een merrie die tussen de soep en de patatten bevalt zoals wij het zeggen . Zonder echt onrustig plots bevallen. Ze lekt lichtjes melk nu. De hars is nat die eraan hangt en toen er net gekeken werd viel er een druppel af. Maar nog niet echt wit wit op het moment. Als ze echt melk begint te lekken is het een kwestie van uren volgens de vorige eigenaren. Ben benieuwd dus.
Gefeliciteerd AM! Gelukkig allemaal goed afgelopen.
Er maken nog een paar merries het spannend zie ik.
Fotsy
Geplaatst: 21-04-23 08:24
Ik heb dat ook eens gehad en je ziet dat duidelijk omdat de pootjes die eruit komen naar boven wijzen en niet naar onderen. Mijn merrie ging dan ook staan want dat lukt niet zo. Dus toen ging veulen terug naar achter, kon ik met beide armen erin en 1 poot grijpen, de verste en dan trekken en toen draaide die en ging de merrie wel weer liggen.
Net dat ik op stal kwam liep ze al lekker buiten. Hartjes zag ik niet. Uier mag nog steeds voller
Wel zagen we aan het begin van de avond, en ook vannacht steeds een druppel aan d'r kling hangen. Was niet dat ze net geplast had. Kling is ook flink gezwollen en staat wat open
Willemiens
Geplaatst: 21-04-23 08:58
Gefeliciteerd AM!
Hier vannacht niks, ze was wel wat onrustiger maar haar schema is ook anders. Normaal stond ze van 10.00 - 17.00 buiten met een geblesseerde ruin maar dat durf ik niet meer aan. Dus nu gaat ze van 7.30 - 10 buiten, zodat ik haar tijdens werk onder de camera heb, daarna van 17.00 tot 20.00. Mevrouw is het daar niet helemaal mee eens en ze wilt wel graag nog met een ander paard staan buiten dus ze staat samen buiten met mijn andere merrie. Uier vanochtend (dag 327);