[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evalien86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:11

Ik zie niet echt een verschil.. Misschien een verschil van ene foto linkerbeen voor en andere foto rechterbeen voor haha. Zo dacht ik ook eens een verschil te zien.. Maar kwam gewoon door haar stand toen hihi.. Je kunt het wel eraan kijken hé..

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:22

Yaartje duurt idd nu gnwrl ff maar dat geeft niks want het blijft even heel slecht weer dus alleen maar mooi nog even warm zitten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:24

Wanneer is/ was ze uitgerekend xYaartje?

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:26

Olga wat vreselijk :n wat een pech
Ajesca beterschap voor de merrie

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:34

Olga: wat een nachtmerrie en wat een heftige operatie!! Ik ga heel erg hard duimen dat ze er allebei doorkomen! En dikke knuffel voor jou, denk aan jezelf ook!!

Ajesca: beterschap voor de merrie!! Hopelijk knapt ze snel op!

Symke: gefeliciteerd, wat een verrassing seg!! Knap ventje!

Cio en Jannine: dat wordt spannend!! Succes!

Caresse: gefeliciteerd!

Kabayo: als je zo knap bent mzg je attitude hebben he :D

Yaartje: ik zie ook geen verschil...blijf t knap vinden dat je niet twijfelt of ze drachtig is...ik zou toch nog eens hebben laten controleren denk ik :o

Heb nog enkele knappe dames gezien die ook laatste loodjes inzetten!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:51

Met zo weinig verandering in het uier zou ik ook gaan twijfelen.... zelfs mijn merrie die nu niet drachtig is is, heeft nog meer dan dit.

Olga, ik hoop dat je een goede nachtrust hebt :j

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:51

caresse: geslaagd, gefeliciteerd!

symke: gefeliciteerd!

cio: spannend!

janine: succes met waken!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:53

@Goldenarrow: jullie veulentje wordt genoemd in 'over de regenboog' van maart.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:57

Olga89: Wil je nogmaals heel veel sterkte wensen :knuffel: . Duim nog steeds hard voor je!

Yvk: Troost je. Hier ook nog steeds standje mierentiet. Dus je bent niet alleen :knuffel: . En yeah, Havanna veilig *\o/* . Nu is het echt aftellen!

Cioccolato: Ook jouw merrie veilig *\o/* . Jij hebt gewoon geluk met je merries dat ze vroeg en alles mooi op schema doen :D . Wat is je geheim? Ik wil het weten :D .
En het water in het weiland viel mee! We hadden een niet al te noemenswaardig plasje in de wei, maar dat is het. Geen zwembandjes nodig hier voor de pony's (gelukkig).

ajesca123: Ook jij nogmaals heel veel sterkte :(:) . Hoe gaat het nu met je merrie?

SimonDesteny: Wie weet dat je merrie nu dan wel eerder bevalt?

superpony: Welkom in het topic! Heb je ook een foto van je merrie?

jennyk: Ohhh zo bedoelde je dat! Ja, dat zou wel fijn zijn als ze alle 3 in een nacht gaan. Scheelt mij een hoop stress :D .

Kabayo: Dat vraag ik ook elke dag aan de merries, maar eh... dan kijken ze mij alleen maar gniffelend aan van: "Zit nog heerlijk warm in onze buik. We willen die nog niet met je delen.".
Oh wow, die draf zeg <3 . Wat een knappe meid is Minthe toch! Fayola bijna veilig zo te lezen!

Janinevv: Jouw merrie maakt het spannend! Wie weet wel vannacht :D ?

goldenarrow: Slimme dame die Galaria dat ze al door heeft dat ze dan zo haar deken af krijgt :D . Dat is wel heel knap van de nu jaarling om dan toch als veulen zo de deken uit te krijgen zonder de sluiting open te doen. Hoe dan? Je zou er bijna een camera voor op de paddock/wei richten om het terug te kunnen zien.

Symke: Nogmaals gefeliciteerd *\o/* . Wat een knap veulen is Ollie toch! Moeders dacht vast: Nu is baas van huis. Ik sta warm binnen. Dan kan ik mooi bevallen zonder pottekijkers.

Caresse07: Nogmaals gefeliciteerd *\o/* ! Maria is 7 mei uitgerekend (enige dekdatum die ik heb), maar zit wellicht te denken dat ze toch eens later uitgerekend is en een keer stiekem buiten mijn zicht en het zicht van haar eigenaar is gedekt. Echter heeft ze na mei vorig jaar ook niet meer hengstig gestaan.

Setteli: Ja, dat was mij ook opgevallen dat de buik nu meer zichtbaar is. Vermoed eigenlijk dat ze wellicht later is uitgerekend, maar dan zou ik echt niet weten voor wanneer hoor. Dus ik houd voorlopig nog steeds 7 mei aan als uitgerekende datum.
En ik hoop het ook! Ben echt zo benieuwd wat zij en Frodo er samen van gemaakt hebben :D . Als het maar gezond en levend is vind ik het al best!

_Natasja_: Die is inderdaad echt nieuwsgierig! Ging ze ook nog spelen met de bal?

Symke: Precies. Van mij mag het veulen ook nog even heerlijk warm binnen in Maria haar buik blijven zitten :j .

Charisma: Heb het voordeel dat ik Maria al 10 jaar ken en verzorg. Dag in dag uit. Precies weet hoe ze is met dracht. Daardoor twijfel ik ook niet en ben ik er echt zeker van dat ze dragend is :j . Scannen doen ze hier niet aan, maar we hebben Frodo en die mag nog steeds niks. Die moet eerder uitkijken dat die geen trap van Maria kan verwachten :') . Ze is ook nog steeds niet hengstig. Plus haar gedrag is ook ontzettend anders. Ze trekt zich graag terug. Waar het kan zondert ze zich af etc.
Plus dat haar vulva/kling al wel slapper en langer word. Daar zit beweging in :j . Ze heeft alleen totaal geen haast met dat uier van haar.
Wellicht dat ze wel wat later uitgerekend kan zijn. Dat kan wel :j .

Evalien86: Dat zou inderdaad nog kunnen ja. Door de stand van haar benen dat ik verschil denk ik te zien. En echt hoor _O- . Maria zit ook nog net niet diep te zuchten wanneer ik eraan kom om naar de uiers te kijken _O- . Kan het niet helpen dat ik onwijs nieuwsgierig ben naar wat ze daarbinnen aan het bakken is :D .

Met het kalfje Anne gaat het goed! Stond vanmiddag met de eigenaar van Jenny/Zoë even in de schuur te praten. Begint het te stort regenen. Vandaaruit kijken we naar de wei van de koeien. Zien we Anne in volle vaart richting het schuilhok rennen en arme Stella erachteraan. Die zag je denken: "Kind. Doe rustig aan. Het is maar regen.". Nee, Anne moest en zal zo snel mogelijk dat schuilhok in gaan _O- .
Heb een kalf nog nooit zo hard naar het schuilhok zien rennen als Anne _O- . Om vervolgens een uur later toen ik bij de kudde was in de regen de wei te verkennen :') .

En Zoë. Echt. Wat ben ik trots op haar <3 . Als het op insprayen gaat is ze altijd zo panisch. Rent ze liever weg dan dat ze het aangaat (ook als ze vast staat), maar vandaag. Na heel duidelijk hebben laten weten dat de stress er mag zijn, maar wegrennen geen optie is en ik totaal niet onder de indruk was, maar gewoon rustig en kalm bleef heeft ze op het einde heel even heel rustig stil gestaan. Zonder stress. Gewoon rustig <3 .
Vervolgens had ze ook nog eens onwijs veel zin om samen wat te doen en grondwerk met haar mee gepakt. Al weken wilde ze niets doen, maar vandaag was het staart omhoog en showen maar in draf! Geen idee waar zij de energie ineens vandaan haalt :D .

Afbeelding

En van deze dame staat uier ook stil. Dus daar ook geen noemenswaardige foto van. Ze was eergisteren uitgerekend. Nu 2 dagen over tijd:

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:13

Yaartje: als ze pas 7 mei uitgerekend is dan kan dit uier nog wel natuurlijk...is nog meer dan een maand! Benieuwd wat en wanneer ze er uiteindelijk iets uitgooid :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:17

Olga, mijn duimen draaien dat je merrie bij het slagingspercentage hoort en je straks een gezond duo terug thuis krijgt…

Kabayo wat kan Minthe al lekker bewegen <3

Ik zag hier en daar harsjes aan de uiers? Ik ben al kwijt wie. Zouden er morgen nieuwe veulens zijn?

De rest ben ik alweer kwijt :roll:

Yaartje als ze pas 7 mei is uitgerekend zou ze nog bijna een maand moeten dragen. Dan zou ik je geduld toch nog een stukje wegsteken. Ik zie ook geen verschil in de uier. Maar ja ze moet dus eigenlijk nog even.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:18

Ik bedoel 7 april uitgerekend trouwens. Ze is 7 mei vorig jaar gedekt.

Maar wellicht dat ze alsnog een keer stiekem later is gedekt en we dat niet hebben gezien vorig jaar :D .
Het komt er vanzelf een keer uit. Ik ga intussen inderdaad nog even op zoek naar wat meer geduld. Als ik dat nog ergens heb liggen trouwens.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:25

Wat ligt verdriet en vreugde soms zo dichtbij elkaar…
Heel veel sterkte Olga. Ik hoop oprecht dat je straks kunt genieten van merrie en veulen. :knuffel:

Gefeliciteerd Symke, wat een aangename verrassing! :o

Spannend Yaartje, nog even geduld!

Sterkte met je merrie Ajesca.

Wat een mooie foto’s Kabayo. Ze voorspellen lekker weer volgende week las ik, dus dan kan ze haar drafknop nog meer onder de knie krijgen :D

Gefeliciteerd Caresse! Jouw merrie loopt 1 dag voor op mijn merrie geloof ik, is ze al begonnen aan haar uier?

Voor de rest die aan het waken zijn/gaan, spannend!!

Hier nu morgen op dag 311. Merrie vertoeft sinds in een super luxueuze penthouse :+

Afbeelding

Uier doet nog niet heel veel. Mag ook nog wel even wachten wat mij betreft.

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:42

Oh Symke hoe kon ik jouw veulentje nu vergeten! Hij ziet er erg leuk getekend uit! Ja je moet je uiteraard geen mini kwpn voorstellen _O-
Wat een vreemde opmerking van je DA trouwens, over shetlanders nooit vroeg in het seizoen. Klopt helemaal niets van :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:42

Laatste uier foto vanavond met laatste voer ronde
Afbeelding
Je kan zeggen dat ik bagger fotos maak haha. Ik krijg het niet mooi op de foto, maar er hangt meer aan dan de foto er voor zeg maar _O-

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:49

Haha, ik zie ze wel goed wanneer ik inzoom Cio! Wat denk je? Vannacht? Of zou ze nog wachten?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:51

Het kan vannacht. Of morgen. Meestal ben ik nog wel wat lekkend melk gewend, meer wit. Maat ik weet dat ze heel snel kan ontwikkelen.

Ik hoop vannacht. Ik verlang naar nachten zonder wekkers en alarmen

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 23:09

Pfff... net met hartkloppingen 5 pagina's doorgeworsteld na het bericht van Olga in de hoop op goed bericht. :knuffel: het zit je niet mee zeg...
Gelukkig zijn de laatste berichten goed! Hopelijk komt ze goed de nacht door en kan jij even je slaap pakken Olga! Ik duim in ieder geval in hoog tempo mee voor moeder en kind! Sterkte!

Ajesca ook beterschap voor de merrie!

Symke gefeliciteerd met het verrassingsveulentje! <3

Caresse gefeliciteerd met het behaalde examen!

Kabayo wat is Minthe toch een mooi wijs ding! <3

En oh... Ik heb nog zoveel meer gelezen van wie ik de namen nietmeer weet... (telefoon reageerder)

In ieder geval een paar bijna merries met harsjes! *\o/*

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 23:10

Cioccolato schreef:
Het kan vannacht. Of morgen. Meestal ben ik nog wel wat lekkend melk gewend, meer wit. Maat ik weet dat ze heel snel kan ontwikkelen.

Ik hoop vannacht. Ik verlang naar nachten zonder wekkers en alarmen

Ik hoop het voor je cioccolato! Succes vannacht!!

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 23:38

Gefeliciteerd Symke

Caresse gefeliciteerd met het behaalde examen!

Succes Cio!

Limited Edition vult haar uier mooi door, dit jaar gaan we denk ik niet over tijd, maar zeg nooit nooit, haha :)) :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 01:49

Jeetje Olga, wat heftig. Ik duim ook voor beiden. Snap heel goed dat je er ziek van bent.

Kabayo, quarter merrie van nu 15 en dit wordt haar 2e veulen, haar eerste bij ons.

Symke, wat leuk, Gefeliciteerd. Ik zou wel heel raar kijken, maar onze eerste stond er ook opeens naast.
Mijn ervaring is dat het bij shetlanders juist wat meer doorloopt gehele jaar als ze in groepen lopen.

Ik mis mn shet onwijs en ben er lang kapot van geweest. Heb wel wat rondgekeken en stiekem als gezelschap ook naar een evt drachtige merrie, maar als je kijkt, loop je nooit ergens tegenaan.

Mn merrie moet ook nog tot eind April/begin Mei, maar merk wel dat de tietjes gespannen zijn.

Wennen aan apart naast elkaar staan 's nachts gaat rustig. Moest opeens een apart stukje hebben ook, omdat moeders/oma van 29 een flinke wond had en zaterdag gehecht is. Ik ben geen stresskip, maar ze had er zoveel last van en dan vind ik dat zo zielig. Vandaag verband wissel en zag er tegen verwachting netjes uit.

O, ja Camera; Iemand op fb liet beelden zien en gevraagd welke zij had. Die besteld en ik krijg het dus niet voor elkaar om hem met wifi te koppelen. Ook schoondochter heeft meegedacht, die heeft wat meer kennis daarvan. Maar we proberen het nog en anders moet ik maar in de stal slapen :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 06:09

Afbeelding

Zojuist geboren !
Een valk? Hengst als het goed heb gezien

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 06:35

Gefeliciteerd Janinevv *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 06:47

Gefeliciterd Janine! Inderdaad een valkje. :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 06:53

Gefeliciteerd janinevv *\o/*

Symke gefeliciteerd met de verassing *\o/* Vind het veulen echt super gaaf getekend! Zoiets wou ik :P

Nu weer 2 hengsten... merries op?

Superpony leuk een quarter. Zo aan je naam te zien dacht ik aan een A pony oid :D

Cioccolato niks vannacht? Moet bijna wel komen zou je zeggen :j

Petravdmeer Dankje! Oh dat zou heerlijk zijn! Ene kant is regen helemaal niet erg voor de weide. Maar het veulen en merrie moet zo lang op stal blijven... vind ik zo sneu
Wat een heerlijke stal heeft ze zeg!

Xyaartje ze zou er ook schijn drachtig kunnen zijn dat ze de hengst niet accepteerd. Maar zoals je zegt... als er iets in zit komt het er vanzelf eens uit :P En ik weet dat merries hun veulen goed kunnen verstoppen of pas uier hebben na de geboorte. Kortom. Aan merries heb je niks :+

Knolselder Dankje! Hoe gaat het bij jou?

Olga hoe gaat het :knuffel:

Merries veilig!
For_Que - Forever - 362
Kellykeuhh - Tiara - 352
Jennyk - Goldy - 349
Mayflower_ - Wytske - 348
Mer1980 -  Solo - 348
Moosss - Rose - 345
Nicole288 - Nina - 345
Moosss - Blondie - 340
XYaartje - Jenny - 338
Toushie - Indian -338