[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:41

Milanlover ik heb geen ervaring met bloed aan de spenen...

Al_Zawraa ziet er inderdaad uit als een slijmprop! Spannend dan kan het nooit heel lang meer duren :)

Vulina toch nog stippies! Heeft ze er niet voor niks zo lang over gedaan :)) Hopelijk alles ok met je andere merrie.

Diertjec voor jou ook spannend!

AMHorses wat leuk zo samen! <3

Applester ik vind hem zooo gaaf! Echt helemaal mijn kleurtje ook :))

Corinadrenth jij kunt ook bijna gaan aftellen. Jij hebt dezelfde schuilstal maar dan een slag kleiner als bij ons volgens mij! Is ie van schuilstal.com?

Orchidee96 theezakjes met 348 dagen? Zouden die ineens heel snel gaan volschieten? :D

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:48

Toch wit Vulina *\o/* Wat sneu van je merrie, hopelijk heeft ze er niets aan overgehouden idd!

Cheyenne beterschap en sterkte in ieder geval!

AZ dat is toch al een flinke uier, en nu al de slijmprop, dan zal ze er niet meer heel lang over doen denk ik.

Milan Lover mijn merrie had de vorige dracht ook een grote druppel bloed aan een speen, schijnt vaker voor te komen idd.

Applester ik ben toch wel heel benieuwd naar de kleur... ze ziet er niet typisch champagne uit behalve de ogen. Wat voor kleur is de moeder precies?

corinadrenth dat is ook al een flinke buik.

Orchidee 348 dagen en nog niks geen uier? Is ze maiden?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:50

Hier toevallig vandaag ook n druppel bloed aan een speen....

Bij het binnen halen zag ik hem ineens ;)
Afbeelding
Dag 288

Yeah,toch nog wat stippels gevonden Vulina :) hopelijk is alles ok met je andere merrie....

Ik lees braaf mee maar reageer wat weinig omdat ik druk ben met mn 3 jarige (box rust en stappen aan de hand sinds deze week, nog 3,5 week te gaan) en Jill moet natuurlijk ook gewoon dr aandacht krijgen.... dan schiet bokt er flink bij in want als ik eenmaal klaar ben op stal is mn kaarsje leeg :(
Iets met (lichamelijk) niet alles meer kunnen |(

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:24

Wanneer en met wat ontwormen jullie het veulen? Ontwormen jullie de merrie dan ineens mee?
Mijn merrie is nog ontwormt voor ze naar mij kwam (17 februari), maar geen idee met wat.

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:40

Ja echt zakjes :(
Ze heeft bijna 10 jaar geleden een veulen gehad met 332 dagen, waarbij alles precies volgens het boekje ging
Dekdatum nog eens gecheckt. En ze is zeker weten drachtig
Mn andere maidenmerrie die precies een maand later is uitgerekend is al twee weken aan het uieren
Afbeelding

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:13

Astrid, zijn moeder is cremello. Zijn vader is El Maymoun van Icecrystal, een champagne hengst. Ik ben er niet helemaal in thuis, maar het lijkt erop dat Everglow Amber crème champagne is, maar ik wil hem laten testen om zeker te zijn...

Hij is lichter dan hij lijkt op de eerdere foto denk ik.
Afbeelding

Afbeelding

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:25

Leuke veulentjes weer allemaal <3

Vulina toch nog stipjes!

Caesar klinkt heftig, veulentje in de sloot. Gelukkig is het goed afgelopen!

Verder zie ik vooral veel dikke buikjes en theezakjes of volle uiers voorbij komen! :o interessant om de verschillen tussen alle merries te zien! En bovenal leerzaam :)

Dikkerdje hier zit op 278 dagen vandaag

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:42

Luca, op pagina 1 staat wat over ontwormen van veulens, goede tip om de hoeveelheid in een lege spuit te doen zodat je niet uitschiet en overdosseerd. De merrie zou ik zeker nog een keer doen voor het veulenen, hier advies zo kort mogelijk voor het veulenen 24 uur maar lastig in te schatten. Met invermectine als werkzame stof. Maar iedere veearts en fokker heeft daar andere ideeën over.

Vulina, mini stippels *\o/*

Apple... zo gaaf <3
AM, Heerlijk samen spelen straks.

Benieuwd wanneer de veulenboom losbarst

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:45

Hij is wel érg leuk Applester!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:48

Het ‘rare’ tintje kan misschien ook door schimmel komen he? Dat draagt papa ook geloof ik? Hij is echt mooi!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:25

Dank jullie wel! <3 We zijn erg blij met hem.
We hadden een 3e valk verwacht gezien de vorige veulens van Lenthe & Moun, dus Ever was een grote verrassing. Het zou kunnen idd dat er schimmel over de champagne en de verdunning zit Tinnie. Binnenkort gaan we hem testen (even uitzoeken hoe precies, heb dat nog nooit gedaan) en dan weten we het!

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:30

Lekker buikje 309 dagen <3

Afbeelding
Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:45

Wat heerlijk, veulensnoetjes, dikke buiken, gevulde spenen. Dat maakt een mens zijn dag goed :D
Gefeliciteerd allemaal met de nieuwkomers!

Wij hebben vandaag besloten waar Julie heen gaat om te bevallen, dus dat is ook weer een zorg minder.
Ik lees lekker mee met jullie. Te druk om vaak te reageren helaas!

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:02

Ondanks de pijn toch even naar mijn dikkie toegebracht door manlief. Uier veel minder ver leeggelopen dan afgelopen dinsdag. Nu 349 dagen maar geen harsjes of melk.

Afbeelding

Applester het is echt een heel bijzonder kleurtje!

AM aaah leuk zo samen. Over een paar weken speelt dat gezellig samen.

Orchidee dat zijn echt theezakjes ja. Mijn merrie is net zo ver als die van jou maar heeft ook nog lang niet zoveel uier als sommige anderen hier.

Cubalibre sterkte!

TripleCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:19

Hoi allemaal, ben weer ff heel afwezig geweest hier vanwege drukte (pups, kittens, veulens en eigen kindje) en ik kom hier en we zijn 100 pagina's verder, lol, ik kan nie alles lezen maar wil bij deze IEDEREEN feliciteren met hun veulen, zag wat foto's en zitten echt super mooie tussen!
Hier was na Holly, Annie de volgende en die vond het leuk te bevallen zonder echte voortekens .. Dus die kwam beetje onverwachts en spontaan, lol,dus geen eens uier foto's gemaakt enzo, maar alles goed gegaan, hij stond ook heel snel helemaal zelfstandig maar de melkbar duurde ff. Tis een Amber Champagne hengstje, en we hebben nog geen naam.. Komt nog, lol
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TripleCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:21

@appelster, het kan idd zijn dat er een "Grey" gen meespeelt, dit waren mijn 2 amber cream champagnes vorig jaar... Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:41

Gefeliciteerd Triple! Knappe man hoor!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:08

Wat een prachtige veulens Triple CD! <3 En gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst, en weer zo’n gave kleur ook! *\o/*
Jouw veulens zijn duidelijk lichter en egaler van kleur dan Ever. En de rand rondom de ogen is wat donkerder bij hem, niet zo lichtroze als die van jouw veulens. Zijn ogen zijn wel heel felblauw. Het is een apart geval :D
Ik ben zó benieuwd wat voor kleur hij blijkt te hebben...

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:50

Wat een aparte kleuren zeg. Heel mooi! Is het ook nog een bepaald ras wat jullie fokken?
Mijn bruine merrie is drachtig van een palomino,dus ook een kansje op een speciaal kleurtje. We gaan het zien wat voor moois ze er van maakt!

Poeff Cheyenne. Hopen dat wij ook vlug van onze veulentjes kunnen gaan genieten hihi! Heeft jouw merrie al wel slappe banden?

EsmeeStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:57

Wat een prachtige kleurtjes komen er voorbij! Heel mooi!

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten !

En toch nog stippen Vulina! Undercover

Hier heeel klein beetje hars maar uier is nog erg hard. Spenen beginnen wel verder uit elkaar te staan, Esmee zit nu op 332 dagen. De andere merrie is nog lang niet aan haar uier begonnen, maar is ook maiden.

Bloed aan de spenen heb ik nog nooit gezien. Leerzaam om te lezen.
Over slijmproppen wist ik ook niks van. Esmee had gister beetje slijmerige afscheiding en ook beetje oud bloed leek erbij te zitten. Zien meer mensen dit bij hun merrie?

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:05

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:05

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:17

Ik ben het echt zo niet eens met zulke ontworm schema's. Zo werk je dus resistentie in de hand..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:22

Dit is ons veulen ontworm schema;

10 dagen ivermectine
5 weken ivermectine
2,5 maand pyrantel
5/6 maanden ivermectine
8 maanden pyrantel
12 maanden moxidectine

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:56

AppleSter schreef:
Wat een prachtige veulens Triple CD! <3 En gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst, en weer zo’n gave kleur ook! *\o/*
Jouw veulens zijn duidelijk lichter en egaler van kleur dan Ever. En de rand rondom de ogen is wat donkerder bij hem, niet zo lichtroze als die van jouw veulens. Zijn ogen zijn wel heel felblauw. Het is een apart geval :D
Ik ben zó benieuwd wat voor kleur hij blijkt te hebben...

Het is een bijzonder geval toch Applester. Ik heb nog nooit deze schakering in champagne gezien, , als de ogen niet zo blauw waren zou ik zeggen Valk. Misschien dat er inderdaad schimmel bij zit wat voor de donkere kleuren zorgt, alhoewel er dat er dan bij de ogen anders uitziet. Dus ik ben heel benieuwd wat er uit de kleurtest komt. Het is in ieder geval iets aparts! :D De test is trouwens heel makkelijk. Je trekt een flink aantal haren met wortel (dus het witte knopje moet er nog aan zitten, niet knippen dus maar trekken) en deze doe je in een zakje en verstuur je samen met het formulier wat je kan downloaden van de site http://www.animalgenetics.com naar animal genetics. Op het formulier kruis je aan wat je getest wilt hebben. Betalen doe je met creditcard. Een week of twee later krijg je de uitslag.

Vlinder is Classic champagne met cream en silver erbij. Je ziet in haar manen ook veel verschillende tinten.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AstridJ op 29-03-19 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt