Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Knolselder schreef:Woogy, normaal blijft de moeder na de bevalling nog even liggen en hangt de placenta nog vast. Dan krijgt het veulen nog een teug bloed door. Wanneer de placenta al los is dus niet.
Heb ook al veulen gehad dat de placenta er naast het hoofd mee uit kwam. Maar er was niets mis met het veulen gelukkig.
Nikitaxx schreef:Spannend he Suffie? Onze merries lopen wel mooi gelijk op, Pip is 20 april geïnsemineerd dus vandaag 335 dagen drachtig. En je hebt het over Arnhem zie ik?
Succes alvast vannacht, ik ga me zo klaarmaken om naar stal te gaan. Beetje netflixen in de auto haha
linda2008 schreef:Diva (en Woogy), bij een mini willen de ballen nog wel eens laat / later indalen. Ik zou me er dus nog geen zorgen om maken. Maar als je wilt castreren is het inderdaad wel een veel heftigere en duurdere ingreep dan wanneer ze zijn ingedaald...
DIVA2 schreef:linda2008 schreef:Diva (en Woogy), bij een mini willen de ballen nog wel eens laat / later indalen. Ik zou me er dus nog geen zorgen om maken. Maar als je wilt castreren is het inderdaad wel een veel heftigere en duurdere ingreep dan wanneer ze zijn ingedaald...
Woody, om eerst antwoord te geven op jouw vraag of ik al weleens balletjes heb gezien bij Reuzie: nee, nog nooit.
Ik wil niet castreren, ik heb min of meer geen keuze.
We hebben momenteel heel veel gedoe met het land waar de mannen lopen(Reuz, Beer en Franky). De pony’s eten hooi uit die grote witte 1000l containers en daar slapen ook onze Kune Kunes in.
Iemand die hier ook maar het minste last van heeft, het zelfs niet eens ziet, heeft bedacht dat ie hier last van heeft en een melding van gedaan bij de gemeente. Alle bakken moeten dus het land uit, per 1-4.
Met als gevold dat we daar geen hooi meer kunnen voeren, de Kunes moeten herplaatsen, de kippen weg moeten en ook de ganzen hebben we moeten herplaatsen.
Morgen ga ik informeren of chemisch castreren nog een optie is.