[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:41

wow tinnie , was me niet opgevallen dat hij zo groot was, dat vraagt om meer foto's :D

Knolselder

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:09

Zo, ze dacht met die kou kan hij maar beter al een week verder staan? :D

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:15

Iedereen Super Drover ! *\o/*
Eindelijk weer thuis !

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:27

Tinniie, wat een prachtig ventje met die kleur!
DR, fijn dat je meiden weer thuis zijn. Op naar een spoedig herstel!
Spannend AM en Eilinora!
Tanja, gefeliciteerd! Prachtig wollig merrieveulen!

Ik ben benieuwd wie vanavond of vannacht het eerste gaat. Zojuist eerder dan normaal de paarden uitgemest en gevoerd. Lara was al de hele dag erg onrustig kon ik op de camera zien en vanmiddag spoot de melk eruit. Zou ze dan toch nog de 21e gaan bevallen? Ik ben er in ieder geval klaar voor en blijf vannacht beneden slapen. Gelukkig heb ik deze week een stagiaire die ook veel lesgeeft :=

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door suffie op 21-03-18 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:28

Diva: heb je ooit wel boontjes gezien bij Reuz? Ik check de hengstjes met regelmaat zodat ik weet of ze normaal indalen en ook gelijkmatig groeien. Blijft er 1 namelijk heel erg achter, of mist er een kloot dan zit er iets niet goed van binnen.

Mijn Pony had het eerste jaar enorme naweëen, kind trok d'r navel zowat tegen d'r wervels aan zo veel krampen had ze. Bij het tweede veulentje had ze nergens last van.
Bevalling van een paard is doorgaans enorm vlug dus denk dat het woord stortbevalling niet helemaal juist is.

Wat ik me weleens afvraag, als nou de nageboorte heel vlug na het veulen komt, is dat dan een goed tegen? Die laatste van Pris was namelijk niet eens binnenstebuiten gekeerd

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:38

Suffie ik denk dat je vannacht kan gaan waken! :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:38

Droversrun, oooo Guusje wat is ze al gegroeid,!! Heerlijk je meiden genieten en jij vast ook.

Ldenboer, fijn dat ze nu goed op haar plek staat, aftellen maar!!

Suffie, ze heeft haast zijn je pleegdochters er al? Suc6

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:42

Woogy, normaal blijft de moeder na de bevalling nog even liggen en hangt de placenta nog vast. Dan krijgt het veulen nog een teug bloed door. Wanneer de placenta al los is dus niet.
Heb ook al veulen gehad dat de placenta er naast het hoofd mee uit kwam. Maar er was niets mis met het veulen gelukkig.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:43

jobamara schreef:
Suffie, ze heeft haast zijn je pleegdochters er al? Suc6

Nee, Nikki komt zaterdagmorgen vroeg aan in Arnhem. Ik hoop alleen niet dat Lara nog tot dan wacht, want dan lig ik op apegapen....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:45

Knolselder schreef:
Woogy, normaal blijft de moeder na de bevalling nog even liggen en hangt de placenta nog vast. Dan krijgt het veulen nog een teug bloed door. Wanneer de placenta al los is dus niet.
Heb ook al veulen gehad dat de placenta er naast het hoofd mee uit kwam. Maar er was niets mis met het veulen gelukkig.

Hier was het dat Kaz net geboren was, Pris even de tijd nam om hem te wassen en liefkozen, opstond en toen viel de placenta er al af. Door Kaz zijn eigen gespartel was de navelstreng al stuk dus dat scheelde wel.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:49

Wat leuk; nog een veulentje! Gefeliciteerd Tanja met je merrie veulen en gelijk mooie fotos.

Suffie; spannend! Succes!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:50

Oh nee dan kan het geen kwaad denk ik. Eerder als hij te vroeg van het veulen en merrie loskomt. Bij het rechtstaan is hier al vaker voorgekomen en zolang hij heel is... heb al wel een paar x gehad dat bij het rechtstaan de placenta er meteen uitkomt, maar er dan geen spanning genoeg geweest was om de navelstreng te breken. Die hing dan nog vast aan het veulen.

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:51

Gefeliciteerd Tanja! <3

Wow, wat is Spook rond!

Heerlijk Droversrun, wat fijn dat ze weer thuis zijn! :o

Ik heb een birthalarm, camera en PH strips :)
Pip gaat het nu wel spannend maken; uier vult nu aan de achterkant ook mooi, 'melk' wordt sinds vandaag steeds witter (en plakt) en de ph was vanmiddag ineens 6! En ze is sinds later vanmiddag telkens onrustig..
Dit was de PH de afgelopen weken:
Afbeelding

Dit is de PH sinds vanmiddag:
Afbeelding

Uier:
Afbeelding

Dikkie op de wei vandaag:
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:58

Oh gefeliciteerd Tanja, mooi merrietje!!

Hopelijk voelt ze zich snel beter Jolanda! Zo sneu..

Super fijn dat Guusje weer thuis is!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:02

Nikitaxx, samen waken vannacht :D

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:05

Spannend he Suffie? Onze merries lopen wel mooi gelijk op, Pip is 20 april geïnsemineerd dus vandaag 335 dagen drachtig. En je hebt het over Arnhem zie ik?
Succes alvast vannacht, ik ga me zo klaarmaken om naar stal te gaan. Beetje netflixen in de auto haha :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:12

Suffie, spannend :):) succes met waken!

Nikita, haha dat is een té opvallend verschil in PH ineens... jij ook succes met waken dus :D

Diva (en Woogy), bij een mini willen de ballen nog wel eens laat / later indalen. Ik zou me er dus nog geen zorgen om maken. Maar als je wilt castreren is het inderdaad wel een veel heftigere en duurdere ingreep dan wanneer ze zijn ingedaald...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:17

Nikitaxx schreef:
Spannend he Suffie? Onze merries lopen wel mooi gelijk op, Pip is 20 april geïnsemineerd dus vandaag 335 dagen drachtig. En je hebt het over Arnhem zie ik?
Succes alvast vannacht, ik ga me zo klaarmaken om naar stal te gaan. Beetje netflixen in de auto haha :D

Haha, ik ben aan het Netflixen op de bank. Manlief is naar de muziek in het buitengebied waar geen telefoon is, dus ik moet het alleen doen vanavond/vannacht. Hij moet er morgenochtend om 03.30u weer uit om te melken, dus ik hoop echt dat ze het doet voordat ik weer naar mijn werk moet. Lara is continue aan het lopen, stampen, geeuwen, mesten, krabben, dus de handleiding werkt blijkbaar toch nog :+

PS; ik woon in Aalten tegen de Duitse grens aan.

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:31

Hmm, ik hoop voor jou dat Lara er vaart achter gaat zetten haha!
Mijn vriend is heel toevallig morgen de hele dag vrij en ik ook, dus van mij mag het vannacht ook wel gebeuren :D dan wil ik wel een avondje/nachtje op stal verblijven, haha! Ik woon namelijk 10 minuten van stal af, dus ik kan lastig vanaf de bank thuis waken..

Ik woon in Arnhem en zag net ergens Arnhem voorbij komen, dus ik dacht 'hee dat is wel heel toevallig!'

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:54

linda2008 schreef:
Diva (en Woogy), bij een mini willen de ballen nog wel eens laat / later indalen. Ik zou me er dus nog geen zorgen om maken. Maar als je wilt castreren is het inderdaad wel een veel heftigere en duurdere ingreep dan wanneer ze zijn ingedaald...

Woody, om eerst antwoord te geven op jouw vraag of ik al weleens balletjes heb gezien bij Reuzie: nee, nog nooit.

Ik wil niet castreren, ik heb min of meer geen keuze.
We hebben momenteel heel veel gedoe met het land waar de mannen lopen(Reuz, Beer en Franky). De pony’s eten hooi uit die grote witte 1000l containers en daar slapen ook onze Kune Kunes in.
Iemand die hier ook maar het minste last van heeft, het zelfs niet eens ziet, heeft bedacht dat ie hier last van heeft en een melding van gedaan bij de gemeente. Alle bakken moeten dus het land uit, per 1-4.
Met als gevold dat we daar geen hooi meer kunnen voeren, de Kunes moeten herplaatsen, de kippen weg moeten en ook de ganzen hebben we moeten herplaatsen.

Morgen ga ik informeren of chemisch castreren nog een optie is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:56

Ik ga met jullie mee doen met waken. Merrie staat in een box van 10 bij 10 (ongeveer) en woont op ongeveer 3 bij 3. Rest van de box komt ze nooit. Vanavond loopt ze rondjes door de hele box. Wel mooi rustig, kijkt hier en daar even om zich heen, maar toch :D

Vriend is morgen jarig, zou leuk cadeautje zijn!!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:59

Spannend vulina, succes vanavond! Zou toch eens tijd worden nu he

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:02

DIVA2 schreef:
linda2008 schreef:

Woody, om eerst antwoord te geven op jouw vraag of ik al weleens balletjes heb gezien bij Reuzie: nee, nog nooit.

Ik wil niet castreren, ik heb min of meer geen keuze.
We hebben momenteel heel veel gedoe met het land waar de mannen lopen(Reuz, Beer en Franky). De pony’s eten hooi uit die grote witte 1000l containers en daar slapen ook onze Kune Kunes in.
Iemand die hier ook maar het minste last van heeft, het zelfs niet eens ziet, heeft bedacht dat ie hier last van heeft en een melding van gedaan bij de gemeente. Alle bakken moeten dus het land uit, per 1-4.
Met als gevold dat we daar geen hooi meer kunnen voeren, de Kunes moeten herplaatsen, de kippen weg moeten en ook de ganzen hebben we moeten herplaatsen.

Morgen ga ik informeren of chemisch castreren nog een optie is.

Compleet waardeloos.
Is het niet mogelijk om gewoon hooi neer te leggen voor ze?

Als mini boontjes veel later indalen, zijn ze dan ook later vruchtbaar en seksueel actief?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:05

Oh geweldig! 3 veulens erbij en nog meer op komst!

Tinniie wauww wat een knappe vent! En echt al een stoere look zo klein als hij is. Gefeliciteerd!

Jolandje, ook een prachtig ventje, hij is echt heel mooi getekend en wat een koppie <3

Tanja gefeliciteerd, een merrie, wat gaaf!!

En nu zijn Eleinora, suffie, AM_horses, nikitaxx en Vulina aan de beurt, we wachten in spanning met jullie mee!

Hier nog niks spannends, we wachten tot de volgende veulenboom :). Suzie heeft het wel zwaar (maar dat roep ik al weken), Ph is gezakt van 7.5 eergisteren naar 7.0 vandaag.
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:06

Zo Nikita, stroop je mouwen maar al naar boven. Daar komt iets aan denk ik :D
Alle andere wakers: suvces!

Ik waak maar lee. Omdat het een maiden is die toch wel eens zou mogen bevallen. Maar er is niet zoveel dat zegt dat ze vannacht gaat.

Drover, jij gefeliciteerd met de thuiskomst van je meisjes!