[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:13

Poeh lekker druk dan pretty!
Hopen dat Lisa het nog even binnenhoudt.

Hier wel een beetje frisser vandaag , kudde maar even verweid. Hele familie staat nu weer samen. Denk dat ik de twee dikste s nacht wel even op een iets kalere weide zet.
Het hele clubbie

Afbeelding

Fairy Pop (nog steeds geen roepnaam voor, noem hem wel een Mc Dreamy, want hij staat steeds te dromen op moment dat zn moeder er vandoor gaat)

Afbeelding
Afbeelding
wat een buffeltje al he?

Afbeelding
Afbeelding
En twee van mn jonge merries. De lichtste wordt ook gedekt, de ander twijfel ik nog over, wil haar volgend jaar op de keuring hebben en dan is het niet praktisch met veulen aan de voet.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:15

Wat een heerlijke bende Cemlys en wat een gras hebben ze daar!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:17

Stuk ernaast kom ik niet eens meer door. Hengst staat ook weer kniehoog in het gras haha. Groeit wel lekker. Bij de overburen heb we nog 2 hectare, denk dat we dat eerst maar hooien. Zal al blij zijn als ze dit opkrijgen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:19

Wegens slaapgebrek en belabberde internetverbinding heb ik even niet alles kunnen bijlezen en foto's plaatsen maar ze maken het beiden goed.
Het is een hengstje geworden en zijn naam is mr. Anderson aka Neo (ja we zijn matrix fan :D )
Hij is zwart grijzig van kleur dus zal wel zwart worden. Noeks draagt zilver dus misschien kleurt dat ook nog wel een beetje door.
Ik zal proberen vannavonf wat foto's te plaatsen.
Ze is in de wei bevallen en alles is goed gegaan. Hij was al helemaal droog en uitgevouwen ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:29

Gefeliciteerd natascha!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:32

Mooie foto's Ines! Blauwoogje begint nu ook wel uit te zwaren hoor! Blijft mijn favorietje! :+:

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:41

Myrth97 schreef:
En ik dacht nog wel dat die van ons heeeel snel zouden gaan bevallen c2012 :j

Gaan ze vanavond doen en anders morgen en anders overmorgen en anders komen ze ooit eens. *\o/*

Leonoor: ziet er niet aangenaam uit. Gelukkig vallen ze vanzelf af.

Pretty: Als ik de hengst zie heb ik echt een bakje nodig. :') Wat een knapperd. Die is gezegend met een slurf, kan ie mooi vele knappe kinders in één jaar maken. *\%/*
Laatst bijgewerkt door C2012 op 13-05-16 14:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:44

pretty schreef:
Ai Leonoor ziet er niet fijn uit maar wel goed als ze zelf afvallen. Die uier is nog weinig. :(:)

Crines ik denk ook dat ze allang ziek was geweest. Alleen voor een nieuwe dekking kan het nadelig zijn,dan is spoelen misschien handig. Ik weet anders wel nog een hele goeie DA voor je.

Het is Jef die mijn eigen VA komt vervangen vanavond en het is hij die zei om niet te spoelen als ze verder ok oogt ;) Mijn ouders zijn er nu al naartoe, dus ik hoor het wel mocht ze het minder doen vandaag.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:47

Natascha heel benieuwd naar foto's!

Cemlys dat zou ik dan inderdaad maar eens laten hooien ja. 8-) Jij hebt pony's tekort!

Haha oké C2012 speciaal voor jou nog eens:
Hij heeft een slurf ja,en daarmee heeft hij dit jaar héél veel andere slurfjes gemaakt gezien hij de papa is van mijn veulens van dit jaar. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Crines ha de Jef. Doe hem de groeten. ;) Jef is hier ook nog meermaals geweest. Hoop dat hij jouw hengst kan helpen ook. :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:57

Pretty moet mn vriend maar niet horen haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:58

AniekR schreef:
Mooie foto's Ines! Blauwoogje begint nu ook wel uit te zwaren hoor! Blijft mijn favorietje! :+:

Ja kloot, maar ze is er nog lang niet hoor. Haha zeker als je haar vergelijkt met de lichte, maar die is ook niet helemaal normaal

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:59

Als je hem ooit moest beu zijn. <3 Hij zal alleen nog niet begrijpen dat hij zijn slurf niet moet doorgeven.

Merrie doet wel vreemd sinds gisteren. Altijd met haar hoofd vlak boven stro staan, soms eens flemen en dan poging doen tot schrapen, maar toch blijven rechtstaan. Ze is ook veel alerter dan afgelopen dagen. Ze kan ook moeilijker gaan, dus ik vermoed dat het veulen tegen de bekken ligt te duwen. pH leek vanmorgen langs 1 kant 5.5. Later in de voormiddag nog eens gaan testen en was wel licht, maar toch nog eerder 6.0. Buik is ook nog steeds weg. Ook langs de zijkant meer omhoog en week voordien lag het nog echt in een hangmat. En ze lijkt echt hengstig te staan. Staart altijd opzij houden, knipperen, veel plassen, slijmvlies van de vagina is echt opvallender van kleur zoals in hengstigheid. Ik weet niet of dat normaal is? Ik heb het de vorige keren zo nog niet gezien. Maar durf geen uitspraken doen wanneer het gaat komen. :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:06

Beu nog lang niet. :D
Klinkt toch alsof ze er helemaal klaar voor is hoor! 5.5 is geen vereiste hé. Als er dat al één kant heeft is dat toch al heel veel. Moet toch snel komen nu. :(:)

Cemlys moet je maar niet zoveel land hebben. :')

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:13

Cemlys: Toffe kudde! Luxe zoveel land. Kan je idd nog paar pony's extra op houden. :D

Pretty: Als ie nog paar jaar slurfjes blijft geven, raakt je geduld misschien op <<)

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:14

C2012 nou vannacht dan maar!! *\o/*

Ik ben nu met een ander paard naar de osteopaat, maar helemaal rustig zit ik niet :(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:15

...en dan mag hij bij jou slurfjes komen geven?? _/-\o_

Lang leve Bokt,ik herlees net mijn verslag van Lisa vorig jaar. Nu word ik nerveus. Ze had de ochtend voor ze die nacht beviel een lege uier (foto erbij en echt leeg) en een PH van 6.5 misschien iets lichter. Die avond uier meer gevuld maar zeker niet hard en de PH bleef gelijk en toen kwam een paar uur later het veulen.
Ik zal ze toch maar blijven goed in de gaten houden. :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:21

C2012 schreef:
Cemlys: Toffe kudde! Luxe zoveel land. Kan je idd nog paar pony's extra op houden. :D

Pretty: Als ie nog paar jaar slurfjes blijft geven, raakt je geduld misschien op <<)

Als ze buiten kunnen is het geen probleem, maar binnen is wel heel veel werk. Heb al voorgesteld een tinker maaier erbij te gooien maar dat feestje gaat niet door. Er mag iets bijkomen, maar dan moet er ook wat weg :')

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:21

Nee, bij mij zal hij spleetjes geven. Hij zal bij mijn merrie net zolang naar het spleetje moeten turen voor hij actie kan ondernemen dat hij in zijn onderbewustzijn zo gebrainwasht is op spleetjes. :))

Misschien gaat Lisa dan nog sneller dan mijn merrie. :D

Cemlys: Een veulentje weg in ruil voor een tinker.. :o
Laatst bijgewerkt door C2012 op 13-05-16 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:22

pretty schreef:
...en dan mag hij bij jou slurfjes komen geven?? _/-\o_

Lang leve Bokt,ik herlees net mijn verslag van Lisa vorig jaar. Nu word ik nerveus. Ze had de ochtend voor ze die nacht beviel een lege uier (foto erbij en echt leeg) en een PH van 6.5 misschien iets lichter. Die avond uier meer gevuld maar zeker niet hard en de PH bleef gelijk en toen kwam een paar uur later het veulen.
Ik zal ze toch maar blijven goed in de gaten houden. :=

Kun je niet van op aan Maw :') yonce is ook soms zo onvoorspelbaar. Vorig jaar gelukkig wel

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:28

Heel leuk. Maar! Vera deed het dit jaar ook anders,zelfs harsen. Dus wie weet wat deze doet. Maar ik ga er toch maar niet op wachten. Fiets hopelijk toch wel 's nachts als ze dan toch in mijn druk weekend wilt bevallen. :o

C2012 oké het niveau begint gevaarlijk te dalen hier. Tijd voor een veulen. :')

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:29

C2012 gewoon ter beschikking stellen voor een Tinkermaaier?

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:33

Je bent gewoon bang dat ik gelijk heb. :o Haha, nee, je hebt gelijk hoor. Slapeloze nachten en bachelorproef schrijven doen er helemaal geen goed aan. ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:37

C2012 schreef:
Nee, bij mij zal hij spleetjes geven. Hij zal bij mijn merrie net zolang naar het spleetje moeten turen voor hij actie kan ondernemen dat hij in zijn onderbewustzijn zo gebrainwasht is op spleetjes. :))

Misschien gaat Lisa dan nog sneller dan mijn merrie. :D

Cemlys: Een veulentje weg in ruil voor een tinker.. :o

Bijvoorbeeld. Het probleem is dat mijn vriend nog al kwpn minded is. Net als zn hele familie. Ik daarentegen ben gek op bont em stippels. Als ik bont noem denken zij aan een koe. Hij wil geen koe in de wei
Laatst zag ik echt een gave tinker dus Ohja nu weet ik ook hoe mn droomtinker eruit hoort te zien.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:42

Oh ja op die manier Cemlys. Hebben jullie dan ook kwpn paarden? Wel vervelend dat je dan niet jouw zin mag doen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:54

Leonoor, dat heb ik nog nooit gezien. Wat is het precies?

Pretty, ik hoop dat Lisa rekening houdt met je planning. En mocht ze dat niet doen, vergeven we het haar alleen als ze je een merrie geeft!

Ziet er gezellig uit, Cemlys!

Zo stond Keesje er gisterenavond bij, dag 343

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 13-05-16 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt