ja knap en groooooot vooral sun die is echt enorm!
Jessy80
Geplaatst: 01-07-10 12:12
En Mounya op 1 dag oud:
ongeveer 2,5 week, heb niet precies bijgehouden, beetje jammer:
Gister 2 maanden oud:
En ze word nu al grijs:
_Karin
Geplaatst: 01-07-10 12:44
DA is net geweest hij heeft haar geheel onderzocht en op de longschade na kan hij niets vinden bij haar waarschijnlijk komt het van de warmte. Ik moet haar goed in de gaten houden met eten en drinken, gaat de eet- of drinklust achteruit dan moet ik gelijk bellen. Nu had ze 38.9 Hij heeft haar wel gelijk gechipt, enten kan niet zolang ze koorts heeft. Als ze koorts vrij is dan kan ik weer bellen om haar te laten enten.
Verhoging door de hoge temperatuur Karin? Moet je haar ook koelen eventueel?
pretty
Geplaatst: 01-07-10 15:13
oei Karin,en scheren is geen optie? Wij hebben ook een shetveulen gehad die koorts maakte door de warmte,een hitteslag zei de veearts. Sinds ben ik wel huiverig van veulens en zo een temperaturen,maar helaas lopen ze momenteel ook in het land,ik was niet in de mogelijkheid vandaag om ze smiddags nog te gaan opstallen.
Mounya is al groot zeg! En inderdaad al aan het schimmelen.
En Sunshine is inderdaad huge naast haar broertje! Leuke aftekening heeft ze toch! Zijn ze al verkocht? (en ik mis nog één veulen zeker??)
Voor Sun Shine komt zondag iemand kijken, Lovely heb ik nog niet te koop gezet. Dat wil ik pas doen na de keuring over 2 weken. Look was even niet fotogeniek, die komt de volgende keer weer, die is al wel verkocht trouwens.
_Karin
Geplaatst: 01-07-10 16:06
Dora zoekt gelukkig ook zelf de koele stal op, en in de paddock waar ze loopt is er ook volop schaduw.
Het kan ook zijn dat ze iets onder de leden heeft dat nog naar de oppervlakte moet komen. Mocht ze tot na het weekend zo hoog blijven met de temp dan krijgt ze toch voor de zekerheid een AB kuurtje. Komt de temperatuur boven de 40 dan kan ik bellen en wordt er ook een kuur voor haar klaar gelegd.
Ik zit te twijfelen om haar te gaan scheren. Morgen en overmorgen wordt het natuurlijk echt heet maar ja wat doet het weer daarna???? Ze loopt nu dag en nacht buiten in de paddock met schuilstal tot 20 uur is er schaduw. 2x daags worden alle 3 de shetlanders ingespoten met veerust voor de vliegen en dazen. 's Nachts gaat ze het land op. Ik mag haar wel koelen ja maar dat deed ze zelf ook al. Ze loopt namelijk gewoon onder de sproeiers door moeders blijft net aan de kant staan maar zij staat er vol in. Als je nu met de tuinslang spuit gaat ze er ook onderstaan. Ik denk dat ik haar morgen gewoon een paar keer nat spuit in de paddock of dat ik haar op stal zet overdag.
Talida
Geplaatst: 01-07-10 16:38
Dat heeft ze slim bekeken! Moest even kijken over wie we het hadden want je naam is aangepast
Zolang ik zit kom ik een heel eind bij Flo, heb paar keer aan halster/ringetje waar touwtje aan moet getrokken en dat gaat prima. Staand mag ik dr kont kriebelen maar verder naar voren is not done. Zittend mag ik helaas ook niet aaqn dr prutoogje komen, hoop niet dat het gaat ontsteken.
Mooie lovely en sunshine! Mounya is groot geworden en nu lekker aan het schimmelen. Ik hoop dat je de zorgen over Dora gauw de kop in kunt drukken, vervelend zeg. Wel grappig dat ze onder de sproeier blijft staan. Talida, kon je Flo toen ze een paar dagen oud was wel overal aaien? Is het er zeg maar in geslopen dat je haar niet mag aanraken?
Of kan iemand anders haar in de stal bijv. ook niet vasthouden en dat jij haar probeert te aaien oid?
LadyAngel
Geplaatst: 01-07-10 17:04
Mounya word groot! En gaat nu toch echt een schimmel worden.
Met Dora zit het niet mee, hopen dat het snel allemaal over is.
Zaterdag dus keuring maar word in het binnenland behoorlijk heet nog, het is zo'n 50/60 min rijden dus dan gaan we 07.30 weg en zijn weer 11 uur thuis ongeveer. Niet zo laat dus maar weet nu al dat de merrie zich niet laat zien en dan nog hopen dat ze die warme trailer weer in wil met haar verleden van trailerladen. Veulen weet ik niet die gaat reageren. Zouden jullie gaan of toch afmelden? Neig zelf meer naar het afmelden.
Talida
Geplaatst: 01-07-10 17:08
Aaien gaat wel alleen je moet niet zo naar dr toe lopen dan smeert ze hem. En kon idd in het begin beter aan dr hoofd (zonder halster) komen, want daar was ik juist mee begonnen. Ik hoop dat de kriebel gewoon zo erg wordt dat ze inziet dat mensen heeeeel handig zijn haha. Voetjes geven doet ze ook gewoon, alleen (proberen te) pakken wil ze niet.
Tis niet zo dat je niks kan, maar gewoon halsterje omdoen en ff neerzetten en dan wat doen gaat niet
LA als je idd al weer om 11 uur thuis denkt te zijn dan zou ik de gok wel wagen denk ik
Ooh dat valt me nog mee, dacht dat het zo was dat je haar echt niet kon aaien. Dan zou je toch denken dat het met veel geduld wel goed gaat komen. Heb verder ook niet echt tactische tips, ook mijn eerste keer
LA, wij gaan zaterdag ook naar de keuring moeten er om 8 uur zijn en zijn oom wss om 11 uur weer thuis dus ik ga wel heen.
als je voor de middag weer terug bent dan zou ik het gewoon proberen hoor...dan valt het kwa warmte nog wel mee
LadyAngel
Geplaatst: 01-07-10 17:56
Moelijk moelijk, als de merrie in topconditie zou zijn was ik zo gegaan maar die is de laatste weken ook enorm ingevallen. Dus die doe ik er al geen plezier mee haar kennende.
kitzbi
Geplaatst: 01-07-10 18:11
Zo ik heb vandaag Kim haar winter jas uit gedaan ze stond zo te zweten en ze had zo,n jeuk..heb der geschoren ze was zo braaf Daarna lekker gewassen..
Laatst bijgewerkt door kitzbi op 01-07-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt
hoe vind jij zelf jouw veulen? en heb je je merrie ook opgegeven?
je zegt zelf al dat de merrie niet in conditie is...kijk het veulen dan aan.
pepper is ook niet in showconditie,maar presca ziet er heel goed uit. heb dus alleen presca opgegeven.
maar ik heb altijd geleerd dat als je twijfelt je het gewoon niet moet doen..
_Karin
Geplaatst: 01-07-10 18:12
Temp van Dora is weer netjes 38.3 het zal de warmte wel geweest zijn denk ik nu. Ze is uit zichzelf vanmiddag in de stal gaan liggen daar is het heerlijk koel nu.
Veulen ziet er wel top uit maar om nou een uur met de merrie terug te rijden zie ik niet zitten. Was net ook een waarschuwing op de radio wegens smog dus wij melden ons af.