Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joto schreef:Ja toch altijd weer leuk gezonde, verse baby's, dacht gooi ze lekker naar buiten.. Hele oprit glad door de sneeuw.. Zucht wachten op zout..
Een nageboorte moet er inderdaad binnen een paar uur af zijn, wij laten de merrie die nu op knappen staat altijd gelijk spuiten, die blijft er rustig nog een dag aan hangen.
Soms zijn ze alleen wat hardnekkig, ze hebben bij deze merrie 1 x de nageboorte er af moeten draaien omdat hij niet los kwam. Anders heb je weer meer kans op ontstekingen infecties..
Correct me if im wrong..
@ jolliegirl.. Het is niet jouw paard, en je hebt je best gedaan, meer kun je niet doen. Sterkte
Neonlight schreef:Sorry, maar dat vind ik toch wel wat laks van die eigenaar. Ten eerste jullie dus opzadelen hiermee, en ik begrijp dat de eigenaar daarna niet meer heeft overlegd met de DA? Is die nog wel bij zijn merrie geweest? Ik weet niet of hij/zij zelf hengsten had in Den Bosch en er dus een echt belang had om op de hengstenkeuring te zijn, maar anders had ik het toch heel normaal gevonden als die terug gekomen was hiervoor. De merrie kan eraan dood gaan, en eigenaar zit gewoon op de hengstenkeuring en laat anderen met de puinhoop zitten?