Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:56

Keeva schreef:
Ik heb in ieder geval spontaan 2 en een halve week vakantie genomen in de periode dat Keeva moet bevallen .... Scheve mond .. heb zo uitgekeken naar die laatste spannende weken, en nu zie ik er gewoon tegenop ...

Toch moet dat niet hoor Ach gut Je was je bewust van 'risico's' toen je je merrie liet dekken, je hebt het goed overwogen anders had je het wrs niet gedaan, en nu moeten we met zijn allen weer positief in afwachting van onze veulens!
(anders worden we samen gillend gek van de spanning..)

Saffier: Dat donker rose is zeker vooruitgang, succes met waken vannacht.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:10

saffier, spannend!
Succes!

Rubini dr uier lijkt wel uit de voegen te barsten, groeit met de dag!
Verder verandert dr weinig,maar ze moet dan ook nog n maand!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:16

MM ik wil je heel veel sterkte wensen met dit ver lies van zoveel je veulen als je merrie

woorden zijn er niet voor

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:26

Heb je ook weer helemaal gelijk in, hoor, Nicole. Als je veulens fokt, wéét je dat dat gewoon een zeker risico inhoudt. Maar dit is ook wel een heel erg rampscenario natuurlijk, veulen én merrie kwijt ...

Nu, met een hoogdrachtige merrie, ben je natuurlijk ook wat gevoeliger wat dat betreft Knipoog

Maar je hebt gelijk, we moeten vooruit kijken, en genieten van onze veulens-in-wording Knipoog (heb er alleen nu effe wat meer moeite mee)

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:30

MM ook vanuit hier héél veel sterkte gewenst bij dit verschrikkelijke verlies... ik heb er geen woorden voor... ik vind het heel knap van je dat je deze beslissing hebt genomen, Shak zal je dankbaar zijn, nu kan zij zich voegen bij haar veulen.

Als de sterren aan de hemel staan en er glinsterd er één je tegemoed... denk dan aan je lieve meisje want dan denk zij aan jou...

Nogmaals sterkte.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:30

toch even weer een kleine update over hiba!

vanmiddag is opeens de rechterkant van haar uier volgeschoten
links en rechts verschillen echt veel nu
is dit normaal?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:58

MM,

ik ben er echt even stil van en heb kippevel. Wat verschrikkelijk zeg... Scheve mond Merrie en veulen, iets waar je zo naar uitkeek. Verdrietig

Heel veel sterkte met dit grote verlies. Vriendjes zijn? Ach gut

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:01

@ Hiboune.. Dit kan voorkomen.. Andere helft trekt wel bij

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:04

pauk dank je wel!
ze was vandaag erg anders dan de vorige dagen..
eten ging wel erg sloom..
en ze stond erg veel binnen en ver weg van de rest van de paardjes..
en dan rechts duidelijk groter dan links..
en tepels gaan naar beneden staan nu..

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 20:05

Help! Scheve mond

Wild drupt melk! 319 dagen en nog niet verhuisd..
Laatst bijgewerkt door Djesseka op 17-04-07 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:06

Ik wil iedereen onwijs bedanken voor al het medeleven, doet me zo goed.
Het is zo'n zwarte dag geworden en het had zo mooi kunnen zijn. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. En steeds denk ik maar 'wat als..'en 'had ik maar' maar dat heeft geen zin meer.
Het is gebeurd en m'n meissies hebben nu allebei rust. Ik ben zo dankbaar voor die 5 jaar samen met Shak. Ik heb net haar halster afgedaan, en een pluk van haar staart afgeknipt. ze moest nog versleept worden maar ik heb niet gekeken. Want dat lichaam is Shak niet meer. Shak glinstert nu vast en zeker ergens samen met Kyennah aan de hemel.

Saffier schreef:
Ik vind het eigenlijk vervelend om neer te zetten....
Gerina had net echt hele slappe banden, en een hele slappe doos...... Dr doos was ook heel donker roze van binnen, terwijl ie normaal veel lichter is.
Ik denk dat ik vanavond wel ga waken......

hee, dat is niet vervelend!
Dit zijn de risico's van het fokken en hoe vaak gaat het wel goed. En het is zo spannend, en zo mooi allemaal. Maar dit soort dingen gebeuren en dan is het is een complete hel.
Maar geniet alsjeblieft van je drachtige merrie. Dat is zoveel waard. En ik besef nu pas hoe een wonder het elke keer weer is als zowel merrie als veulen gezond zijn..

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:11

MM wat ben jij dapper zeg!! hou je rustig nogmaals sterkte!!
ik hoop dat je vanavond ondanks alles een beetje kan slapen!!
sterkte meis!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:17

Zoals mereltje22 al zegt, wat ben jij dapper. Ik hoop dat je het verdriet een mooie plaats kan geven, en veel kan genieten van Darlah en Kenyi. Nogmaals, sterkte.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:28

Elke, ik heb het al een paar keer gezegd, je bent een toppertje ! Volgens mij denk je zelf wel vaak dat je dingen niet goed doet, maar zo'n beslissing durven nemen, en niet eindeloos aan gaan modderen en je paard laten lijden, DAT is zo moedig .... Ach gut

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:42

Keeva schreef:
Elke, ik heb het al een paar keer gezegd, je bent een toppertje ! Volgens mij denk je zelf wel vaak dat je dingen niet goed doet, maar zo'n beslissing durven nemen, en niet eindeloos aan gaan modderen en je paard laten lijden, DAT is zo moedig .... Ach gut

Hier ben ik het helemaal mee eens, ik heb het al eerder gezegd maar wat een kracht heb jij getoont door die keuze te durven maken... Ondanks de pijn en het verdriet dat je voelde heb jij voor je merrie gekozen en voor haar gezorgd, hiervoor kan ik alleen maar respect hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:52

MM, je hebt een hart van goud! Zoals je hier nu reageert, ik krijg een brok in mijn keel.
Nogmaals heel veel sterkte, ik ben er helemaal stil van. Heb ook niets te zeggen hier gehad vandaag, wist eigenlijk ook niet goed wat ik moest zeggen. Het is zo vreemd, zoveel vreugde hier altijd, en nu zo'n verdriet.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 20:56

Lieve Elke, ook ik weet even niet meer wat ik moet zeggen. Zoveel moed en zoveel vechtlust.. Super! Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik ondanks alles toch de hulp van iedereen hier vraag voor Wild nu. Sterkte, meid.

Zie mijn bericht hierboven. Ik begrijp dat niet iedereen zich nu in staat voelt te reageren erop, maar ik zou heel graag reacties krijgen..

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:03

MM nogmaals heel veel sterkte.

Bonnie had zonet een harsdopje aan haar uier zitten, verder word ze achter al iets slap, en haar uier is behoorlijk hard. Alleen haar tepels staan nog wel tegen elkaar aan. Morgen ga ik de camera ophangen, en de babyfoon vanaf dan kan ik weer waken! Want wil het natuurlijk niet missen Bloos

Iedereen met een veulen verder gefeliciteerd!
Iedereen die meot waken vanacht suc6!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:07

Fokker bellen, Djesseka?

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:10

MM: Ik heb het hier allemaal al een paar dagen niet kunnen meelezen, maar ik zag daarnet het topic... Huilen Ben er echt stil van, ik heb daar net gereageerd en wil je hier nog zeggen: Heel moedig van je, ik had het echt niet gekund! Ik heb het hier enorm moeilijk mee nu ik zelf met een hoogdrachtige maiden zit, ik wou net komen melden dat ze vandaag op 320 dagen zit en haar uier nu echt elke dag groeit, maar als ik jouw rampscenario dan zie, vind ik het een beetje raar om dat hier zo te komen melden.. Ik weet niet waarom maar ik durfde het bijna niet te typen, omdat het nu niet echt belangrijk lijkt.
Heeel erg veel sterkte!! Ik doe het je niet na, je hebt echt de beste keuze gemaakt!

Djesseka: ik zou gaan waken.. Als de melk drupt zou ik ze niet onbewaakt laten staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:16

Djesseka, wat is precies het probleem? Ik neem aan dat ze nog niet verhuisd is? Waarom kan ze niet op deze plek bevallen?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:34

meld me ook ff hier..
Luna was vorige week uitgerekend...
maar helaas nog steeds niets..
we wachten rustg af..
Het is haar eerste dracht...

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:43

Afbeelding
Afbeelding

Hier zijn ze dan moeder en dochter.Ze doen het beiden erg goed naar gezien de omstandigheden,maar de mama is binnen in helemaal opengescheurd,niet aan de doos maar de gehele binnenkant,Hopen dat het zonder al te veel problemen dicht gaat,da komt ze regelmatig na kijken/

Wie durft te zeggen welke kleur het veulen uiteindelijk krijgt??
Zwart ,bruin of vos???
Ik heb het gevoel dat ze toch echt donker blijft.
Maar het belangrijkste is ze leeft!!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:44

Djesseka, kan ze niet bevallen op de plaats waar ze nu staat ? Want ik zou haar liever niet meer verplaatsen nu. En met het verhaal van Shak nog bij ons allemaal in ons achterhoofd, zou ik zelf nu wel gaan waken, als ik jou was. Het veulen is in ieder geval levensvatbaar, dus er hoeft geen probleem te zijn als het nu al geboren wordt.
Sterkte !

Savath, heerlijk veulen ! Ik zou zeggen dat ie héél donkerbruin wordt. Arme merrie, hopelijk knapt ze snel op Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:52

MM wat vreselijk! ik schrik me kapot, dit had ik niet verwacht! ik keek juist voor jou, om te kijken of er bij jou al een veulen was, en dan dit, verschrikkelijk, heel veel sterkte! Ach gut