[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:11

Oh wauw zo'n alarm... dan heb je wel een camera ernaast nodig :D

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:48

Laurentti , hoeveel betaal je voor zo een alarm dat je laat innaaien? Mijn da had het er ook over . Maar ik vind weinig info/ kostprijzen ...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:01

Wij hebben straks ook een alarm, duurt nog even, 15 juni is April pas uitgeteld.

Alleen is ze sinds gisteren bezig uier aan te maken. Ze zit nu op dag 234 en ik vind het een beetje vroeg
Ze drupt niet en verder is ze prima in orde. Temperatuur is ook prima (37,7). Maar ivm placentitus wil ik het toch wel goed in de gaten houden. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:43

MizzMontana schreef:
Laurentii welk chip systeem heb jij? Die van Sigloo of een andere?

Als ik een singel alarm koop moet ik de classic hebben, bij ons op stal is echt een zwart gat voor elke telefoon connectie. Die zijn al boven de 800 euro dus ik twijfel nog of ik ook zo’n chip melder aanschaf.

Dat is ook de reden dat ik dit jaar heb gehuurd, weet gewoon nog niet wat ik het fijnste vind werken.

Sigloo inderdaad. Nu zo al 7 bevallingen gedaan en ik wil niets anders meer.
Vroeger camera's, singels etc. Maar dit is amper vals alarm tenzij de merrie zou schuren, tot nu toe heb ik nog geen enkel vals alarm gehad.

prijzen: https://www.keros.be/nl/sigloo-birth-alarm

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:04

Laurentii wat een handig systeem. Wel behoorlijk prijzig zeg :wow: jeutje wat is die van jou huge. Ze maakt het wel spannend. Lijkt niet voller te kunnen!

Hier laatst een halster alarm gekocht van Nicole. Heel blij mee! Toch steeds vaker een veulentje. Kan hier 3 merries tegelijk mee doen. Ik heb ook ergens ph strips. Dan moet ik even goed zoeken :+

Setteli vroeg wat veranderingen aan het uier is normaal. Al vind ik die van jou wel erg dik al.. Zo ziet het van mijn 300 dagen merrie er uit.

Lief Corina dat je hem wilt verhuren.

Luna lief zo slapen <3 aangespoeld hihi

StalHD haha jou tijd met wakker bellen komt nog wel }:)

Joywithlove al een keuze gemaakt?

Michelle lekker wakker gebeld :+ Ze mist je gewoon hihi. Ja geloof wel dat dat fabeltjes zijn. Maar wellicht hebben jullie andere ervaringen

Stalmelyn omg die lippen _O- charmant hoor haha. Succes met je nieuwe baan !

Cynthia fijn een camera :D

Ual oeps _O- ook al lekker gebeld vannacht zo te zien :+

Wayoflife schiet ook al op! Ze lijkt er helemaal klaar mee te zijn :=

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:08

Allemaal leuke foto’s die passeren! Maar even iets anders
Ik ben zo bang voor de rhino uitbraak. Hier in België ook al heel wat maatregelen getroffen. Niet dat ik nog van plan ben weg te gaan met haar en ze is helemaal in orde met haar inentingen maar toch. Het maakt me zo bang! Dat het hoe dan ook toch op stal geraakt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:14

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Mizzmontana: Easy 340 dagen
Vulina: Uriante 340 dagen
Cheytjuh : Davina 336 dagen
Baudyh: Diantha 333 dagen
Michelle5418: Irvina LR 333 dagen
sannahtris: Zoè fan bloemhof 329 dagen
Alicelover: Enchelina Halieda 327 dagen
Tinniie: Jade 327 dagen
Sanne96: Diva 326 dagen
ual_95: Pien 325 dagen
Laurentii: Laura 323 dagen

CharmFaith: Bailey februari/maart verrassing
Knolselder: Patty februari/maart verrassing
Illya66: Feliz feb/mrt/apr verrassing
Rianne1807: kira maart/april verrassing

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:19

Jeej 340 *\o/*
Zo zag ze er vanochtend uit.
Sinds gisteravond met de singel om doen is ze ook wat kribbig, haar oren had ze plat in de nek. Echt niets voor haar, ze is altijd de rust en liefde zelf. Vanochtend ook echt zuur doen tegen de andere twee zodra ze in haar buurt kwamen.
Afbeelding
Afbeelding

Anso het is ook een zorgwekkende situatie... zijn er nog paarden die bij jullie die het erf af gaan en met andere paarden in contact komen?

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:41

MizzMontana schreef:
Jeej 340 *\o/*
Zo zag ze er vanochtend uit.
Sinds gisteravond met de singel om doen is ze ook wat kribbig, haar oren had ze plat in de nek. Echt niets voor haar, ze is altijd de rust en liefde zelf. Vanochtend ook echt zuur doen tegen de andere twee zodra ze in haar buurt kwamen.
[ [url=m/wxrNby.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uzJLNI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Anso het is ook een zorgwekkende situatie... zijn er nog paarden die bij jullie die het erf af gaan en met andere paarden in contact komen?

Normaal 1 iemand dat ik weet die ik altijd de zaterdag zie terug komen maar weet niet van waar ze komen. En sinds zaterdag 2 nieuwe paardjes op stal. Ik weet ook dan er een paar eigenaars op andere plaatsen met een aantal paarden staan ook Maar voor de rest geen idee. Denk of ik hoop dat ze de stal afsluiten of toch iedereen goed oplet. Ik zelf zit deze week helaas thuis door ontsteking in mijn knie dus ik kan niet naar Mira toe deze week. Er word wel goed voor haar gezorgd natuurlijk. Maar het maakt me toch o zo bang!

En amai 340 dagen al weer! Gaat snel!!

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:46

AnsoDM Weet je toevallig of ze het kunnen krijgen als ze geeent zijn tegen Rhino?
Die van mij is toevallig een aantal weken geleden weer geeent tegen Rhino, maar ik vind het ook spannend?

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:57

LoveWithJoy schreef:
AnsoDM Weet je toevallig of ze het kunnen krijgen als ze geeent zijn tegen Rhino?
Die van mij is toevallig een aantal weken geleden weer geeent tegen Rhino, maar ik vind het ook spannend?

Mira ook ingeënt 2/3 weken geleden. Ik nog eens voor de zekerheid gevraagd. Ze zei dat ik best wel nog altijd oplet!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:18

Setteli schreef:
Wij hebben straks ook een alarm, duurt nog even, 15 juni is April pas uitgeteld.

Alleen is ze sinds gisteren bezig uier aan te maken. Ze zit nu op dag 234 en ik vind het een beetje vroeg
Ze drupt niet en verder is ze prima in orde. Temperatuur is ook prima (37,7). Maar ivm placentitus wil ik het toch wel goed in de gaten houden. Wat vinden jullie?

[ [url=m/gnG43E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei dat is wel heel vroeg. Dat zou ik toch even met de DA bespreken.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:34

Al die valse alarmen :') word je niet blij van inderdaad, maarja beter een keer te veel dan te weinig zullen we maar zeggen.

Setteli, vind dit wel al heel veel uier voor zo vroeg in de dracht, misschien toch even keertje dierenarts bellen voor de zekerheid.

Mizzmontana, 340 schiet toch al flink op, hoop voor jou dat het snel komt :)

Die situatie met de rhino is inderdaad echt verschrikkelijk.. hoop ook dat het mee gaat vallen met de verdere verspreiding.

Chipsysteem lijkt mij ook echt top, al vind ik het toch wel erg duur voor 1 merrie, plus dat ik het op de een of andere manier toch een beetje een naar gezicht vind :') Al zeggen ze dat ze er weinig last van schijnen te hebben..

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:08

MacavityL schreef:
Mocht iemand in mei (midden mei uitgerekend) een alarm te huur hebben (noord-holland) hoor ik het graag, ben nog aan het twijfelen om te kopen of huren. Idem voor een 4G camera trouwens :D

Hier Zuid-Holland, en merrie nr 2 is uitgerekend eind april. Dus misschien vanaf begin mei beschikbaar, maar ja. Kan er nog niks over zeggen, voor hetzelfde geld is ze een maand later..

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:27

Mijn bolle Bo zit nu op dag 319. Aan één kant een harsdopje, inderdaad wel wat meer puddingbillen dan ze had. Verder nog weinig uier en geen andere indicaties dat er op korte termijn wat gaat gebeuren.
Anne (dag 272) heeft meer uier..
We gaan het zien :)

Mizzmontana, spannend! Ben benieuwd..

Die valse alarmen :D
Verwacht ik hier niet, als ze plat ligt is dat echt bijzonder. Maar heb 'm nu nog niet om, ze vindt het niet echt een feestje. Heb haar ook 's nachts nog niet in de merriestal staan, alles loopt hier gewoon 24/7 los en dat laat ik even zo tot van het weekend. Dan gaat ze 's nachts naar binnen en staat ze onder de camera. Tenzij het nu ineens eerder nodig lijkt te zijn..

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:21

Wat een afschuwelijk gedoe met die Rhino idd.....

Lees alles mee, maar momenteel niet helemaal fit, dus reageer even iets minder op alle berichten. Hoop snel weer op te knappen en weer te reageren.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:26

Als je ze ent zijn ze nog altijd vatbaar, de symptomen zijn enkel getemperd.
Hier in de buurt is alles in lockdown gegaan. Ik trek meteen andere kleren aan als ik van een stal kom en mijn eigen paarden blijven allemaal thuis.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:29

Setteli das wel echt heel vroeg. Beetje zorgwekkend toch.

Rhino uitbraak idd ik ben ook wat huiverig voor want het betreft de neurologische vorm dus entingen helpen daar niet tegen. Valencia is al vreselijk getroffen en in oost-Vlaanderen al 6 uitbraken. Das echt heel veel.

Alarm. Pffff Normaal is die van mij heel lief. Iedere nacht om half vier belt ze even om te zeggen dat ze me graag ziet :')
Maar deze nacht kreeg ik om half elf alarm dat ze niet goed lag dus of ik haar stro wat wou opschudden. Om 1 uur werd ik gebeld omdat er een spin in haar stal zat en vanmorgen om half zeven belde ze voor roomservice. _O-
Gelukkig ligt ze niet lang plat maar toch al meer dan ze normaal zou doen.

Vandaag wel de stal groter gemaakt.
Afbeelding

Dag 313
Uier is nog steeds hetzelfde

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:57

Toch benieuwd hoe duur zulke birthalarms zijn.
Of nouja als je ze huurt.

Als iemand eentje verhuurt eind april/ begin mei (omgeving Zwolle Overijssel) hoor ik dat ook graag :)

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:13

Fotsy _O- _O- Krijgt ze de rekening achteraf? :evaw:

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:31

Janinevv schreef:
Toch benieuwd hoe duur zulke birthalarms zijn.
Of nouja als je ze huurt.

Als iemand eentje verhuurt eind april/ begin mei (omgeving Zwolle Overijssel) hoor ik dat ook graag :)

Daar zit ik. In principe kan k de mijne verhuren :j

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:32

Hahaha Fotsy, heerlijk.

Ik heb toch even de DA gebeld voor advies. Die adviseerde zeker in de gaten te houden en 2x daags te temperaturen. En anders even een scan laten maken. Ik heb alleen het probleem dat ik op dit moment geen auto kan rijden ivm een schouderoperatie en Esmee (smeetje) heeft nog geen rijbewijs. Anders was ik morgen gelijk even heen gereden. Ik zal mijn vriend zo even aankijken of hij eind van de middag even kan na z'n werk.
Uier leek net bij het op stal zetten iets minder. Straks nog even tempen (lukt mij ook niet, krijg m'n rechterarm niet omhoog... |( )

Hier zijn ze niet geent tegen Rhino. Maar echt verschrikkelijk wat daar gebeurt, bah.

MizzMontana dat ziet er veelbelovend uit! Spannend.

Ik ben er ook uit met m'n eigen paard Phoebe. 6,5 week geleden ben ik van een paard gevallen, resultaat arm uit de kom en ravenbekuitsteeksel afgebroken. Die is 4,5 week geleden met 2 schroeven weer vastgezet. Sinds een paar dagen mag ik weer iets meer, maar bewegen met die arm gaat heel lastig. En volgens de fysio en orthopeed gaat het ook nog wel 4-6 maanden duren voordat ik weer op m'n oude niveau ben. Rijden wordt dus ook een tijd niks, dus de knoop maar doorgehakt en Phoebe gaat onder de hengst! Dus jullie zien me in het DBT 2022 zeker terug.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:17

Omg setteli heftig. Veel beterschap.

Mijn birth alarm is een halster alarm uit Amerika dat koste 180 euro destijds . Ik beschik over twee halsteralarmen en ontvanger. Dus kan twee paarden tegelijk alarm opzetten. Installatie is heel makkelijk met ontvanger en zender. Je kan er ook een gsm beller aanhangen maar dat kost dan weer 140 euro extra en op zich heb ik dat niet nodig. Het alarm gaat over 800 meter afstand. En paarden staan aan huis. Alles werkt met batterijen en zender zit in stopcontact.

wayoflife

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:26

Ik heb 3 geboorte alarmen, alleen voor een anti rol singel.
Ik verhuur ze ook, zit in België, 10 km onder Breda.
Heb ze allen nieuw gekocht, kosten € 825,- incl. Singel per stuk.

Ik heb liever een paar slapeloze nachten ( vals alarm) dan een bevalling missen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:27

Tinnie wat een knapperd wie wil er nou geen veulen dat zo mooi getekend is!

Ik ben ook geen fan van halster hele dag om maar ga denk ik ook dagelijks oefenen.

Ik had vandaag de dierenarts voor het vaccineren van mij 2 paarden 1 is over 4 weken uitgerekend de ander over 6 weken. Nu zei de dierenarts dat ik die van 4 weken beter niet kon enten omdat het de bevalling op kon wekken........ ik heb dat nog nooit gehoort en lees overal tussen 4 en 6 weken voor bevalling enten. Dus heb ik me zin door gezet en laten enten, nu voel ik me toch een beetje twijfel achtig of ik het juiste heb gedaan..... heeft iemand dit ooit gehoord?

Ik heb me wel laten overhalen om mijn paard dat nog 8 weken voor de bavalling zit wel al vast laten vaccineren want dat was volgens hem wel de goede termijn......
Laatst bijgewerkt door DDDara op 02-03-21 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt