[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:30

Oei Crines wat een gedoe met je hengst zeg. :(:) Lijkt haast wel weer op een soort van auto immuunreactie?
Weet je wel zeker dat je met hem wil gaan dekken dan straks als zijn eigen gezondheid zo kwakkelig is? :o
Spoelen zal wel geen kwaad kunnen als je snel weer wilt dekken gezien de baarmoeder dan toch nog niet echt schoon is als ze nu nog vloeit. Ik moet zeggen dat het bij mijn eigen merrie's wel nooit zolang lijkt te duren.

Hier wel iemand die bruin wordt. Al is dat lastig met een kantoorjob. :+

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:41

Azara: zou toch ook eens DA laten langskomen, ben je in ieder geval zeker.

Suus_elviera: gaat de goede richting uit!

Pretty: Wat een leuke bende! Wauw, wat een gave hengst. :~ Welke kleur is hij?

Myrth: hoe staat het er bij jou voor voor vandaag? (Of heb ik dat ergens gemist?)

Crines: Zonde van jouw hengst. Hopelijk komt er snel iets uit de bus.
Kan je jouw merrie dan niet laten spoelen voor de zekerheid? Ik denk niet dat dat echt kwaad kan? Als je het dan niet echt betrouwt.

Ik heb ook al kleurtje opgedaan. Vorige week hele dag paarden longeren in de zon. Dat was twee vliegen in één klap.

Myrth97

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:05

C2012 uier is weer groter, maar geen harsjes of iets meer. Ze gedraagt zich normaal, dus ben benieuwd.. En bij jou of heb ik wat gemist? :o

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:08

Pretty leuke pony's zo bij elkaar.

Crines in denk dat als ik jou was de merrie zou laten spoelen. Better safe then sorry.
Sterkte met je hengst. Het lijkt hem niet mee te zitten.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:12

Myrth uier iets groter is tenminste wat toch?

Azara als er mogelijkheden zijn zou ik ook de DA even laten komen om te checken.
Ik wil je echt niet ontmoedigen maar wij hebben ook eens een merrie gehad die al redelijk vroeg in de dracht verworpen had, misschien zelfs nog geresorbeerd. Ze was rond, zwanger, uier deed dan weer wel wat dan weer minder maar er kwam melk uit. Helaas nooit een veulen.
Dit was wel een ervaren oude fokmerrie met aardig wat veulens.

Crines bah wat sneu voor je hengst. En lastig dat het zo druk is bij Merelbeke. Hopelijk komt er uit het biopt een uitslag waardoor je gericht kunt behandelen.
Spoelen kan sowieso geen kwaad. Zou ik nu wel laten doen.

Ik ben niet bruin en zal t ook niet zo gauw worden. Bleekscheet 1e klas.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:14

pretty schreef:
Oei Crines wat een gedoe met je hengst zeg. :(:) Lijkt haast wel weer op een soort van auto immuunreactie?
Weet je wel zeker dat je met hem wil gaan dekken dan straks als zijn eigen gezondheid zo kwakkelig is? :o
Spoelen zal wel geen kwaad kunnen als je snel weer wilt dekken gezien de baarmoeder dan toch nog niet echt schoon is als ze nu nog vloeit. Ik moet zeggen dat het bij mijn eigen merrie's wel nooit zolang lijkt te duren.

Hier wel iemand die bruin wordt. Al is dat lastig met een kantoorjob. :+

Nee, alles is on hold gezet. Alleen als ik uitsluitsel heb over wat er met hem aan de hand is, maak ik verdere fokplannen.

Mijn eigen veearts had gezegd dat er volgens hem geen enkel bezwaar is, aangezien de problemen niet genetisch zijn. Maar ik wacht toch liever nog even af dan. Dan desnoods maar een laat veulen volgend jaar, of geen veulens :(
Het kan goed zijn dat hij doordat zijn weerstand nog niet top was (door de lyme) gewoon veel gevoeliger is voor een huidinfectie (want daar lijkt het wel op). Schurft of luizen of gewoon schimmel sluit ik zelf ook nog niet uit, dan zijn alle zorgen tot iets simpels terug te brengen.
Ik heb ook wel kippen lopen bij hem en ik weet dat dat ook niet zo slim is :=
Ik wilde hem gewoon naar Merelbeke brengen omdat ik toch al een eind speel met het idee om hem röntgenologisch te laten keuren (gewoon voor mijn eigen gemoedsrust) en zodat ze daar ook eens hun mening kunnen geven over zijn toestand en de lyme.
Hij blinkt als een spiegel, maar is te mager en heeft nu dus overal wondes waar hij zichzelf gebeten en geschuurd heeft :(

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:16

Tjinta schreef:
Azara als er mogelijkheden zijn zou ik ook de DA even laten komen om te checken.
Ik wil je echt niet ontmoedigen maar wij hebben ook eens een merrie gehad die al redelijk vroeg in de dracht verworpen had, misschien zelfs nog geresorbeerd. Ze was rond, zwanger, uier deed dan weer wel wat dan weer minder maar er kwam melk uit. Helaas nooit een veulen.
Dit was wel een ervaren oude fokmerrie met aardig wat veulens.

Ik wacht het nog even een weekje af ... Ik pieker teveel ook. Ik voel duidelijk geschop s'avonds, maar door dat het zo lang duurt ga ik daar weer over twijfelen. Mijn vriend gaat vanavond ook even goed voelen of hij hetzelfde voelt als ik.

Volgende week maar een afspraakje maken bij de dierenarts

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:20

Dat klopt tjinta :D. Had net wel iemand die zei nou die uier is echt nog klein hoor Afbeelding
Vind dit toch niet echt klein?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:22

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:23

Jeetje wat gaan jullie hard!! paar dagen niet op bokt en jullie gaan als een speer!
Ik ga even een poging doen tot een bijlees post!
Vanaf pagina 405

Vente, Ik vind je veulen gaaf! ook erg mooi getekend!

Peetjuh, Het schiet ook echt niet op zo he.. stomme merrie! :P

stalmilagro, gefeliciteerd met je veulentje!

Caecar, Wat een prachtig dametje heb je daar in de wei lopen! <3

CL, Wat heerlijk dat je zo kan rijden met de kleine erbij! Hij groeit goed zeg! word al een hele bink!

Leonoor, Dat is ook lang wachten zeg! pfoe!

Natascha, Spannend zeg!!

Tanjatjuh, Gefeliciteerd! mooi statig veulentje!

Luna, Wat heb je toch een knap ventje in de wei lopen!!

Lindamusters, Dat vordert goed!! spannend!

EF, Floor ziet er ook goed uit zeg!

Stalmilargo, Wat een knapperd! maar weet je zeker dat het een vos is? zo op de foto's lijkt het een donkere palomino..

Biancaatje, Super lief die kittens! gefeliciteerd!

AniekR, Wat een super knappe Raisa! dat hoofdje!! <3

Natascha, Gefeliciteerd! wat een sniekie merrie zo zonder alarm!

Robynn, Wat een fijn nieuws! welkom terug!

Azara, Dat ziet er niet veel belovend uit..

Arianne, Ik denk dat Bibian wel drachtig is hoor! Gewoon nog even geduld op je merrieveulen!

Pretty, Ik kan zo genieten van jou veulen foto's! heerlijk dat kleine spul zo spelend in de wei! <3

Suus, Ziet er goed uit! zeker als het gestaag groeit!

Crines, Wat rot zo vlak voor je vakantie!

Met Diva gaat alles goed, ze heeft nog nergens last van ofzo en is nog lekker vrolijk!
Ze zit vandaag op de 310 dagen..

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:27

Myrth: Nee hoor hier mis je niets :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:29

Ik ga vanavond haar nog eens zelf in het oog houden (gisteren en eergisteren enkel mijn ouders en verzorgmeisje die haar temp. hebben proberen nemen (niet gelukt) en die haar hebben gewassen en geobserveerd).
Ik wil er zo gauw mogelijk naartoe zodat ik het met eigen ogen kan zien, want zelf vertrouw ik het inderdaad ook niet, maar vanavond komt thuis de andere veearts (mijn VA is in verlof) voor mijn hengst. En hij zei: geen zorgen maken, is helemaal normaal. Hij zei net dat zolang het een mayonaise-achtige smurrie is, het normaal is...

Mijn eigen VA vond het ook normaal, maar omdat ik haar temp. niet had kunnen nemen en hij wist dat ik haar wel nog wilde drachtig krijgen dit seizoen, wilde hij haar toch spoelen, waarna hij me dus door stuurde naar zijn collega omdat hij zelf in verlof is.

Zucht.

Ik ga straks mss een beetje trachten in een potje te doen en mee te nemen voor als de VA hier thuis komt voor mn hengst, dan kan hij er eens naar kijken.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:32

Jeetje avondje weg geweest en zoveel pagina's erbij..Alles bijleren redt ik niet..

Pretty: wat zal jij genieten!! Supermooi!

Natascha:gefeliciteerd!!

Azara: ik liet die merrie echt checken! Dit is toch wel heel typisch!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:39

Crines schreef:
Ik ga vanavond haar nog eens zelf in het oog houden (gisteren en eergisteren enkel mijn ouders en verzorgmeisje die haar temp. hebben proberen nemen (niet gelukt) en die haar hebben gewassen en geobserveerd).
Ik wil er zo gauw mogelijk naartoe zodat ik het met eigen ogen kan zien, want zelf vertrouw ik het inderdaad ook niet, maar vanavond komt thuis de andere veearts (mijn VA is in verlof) voor mijn hengst. En hij zei: geen zorgen maken, is helemaal normaal. Hij zei net dat zolang het een mayonaise-achtige smurrie is, het normaal is...

Mijn eigen VA vond het ook normaal, maar omdat ik haar temp. niet had kunnen nemen en hij wist dat ik haar wel nog wilde drachtig krijgen dit seizoen, wilde hij haar toch spoelen, waarna hij me dus door stuurde naar zijn collega omdat hij zelf in verlof is.

Zucht.

Ik ga straks mss een beetje trachten in een potje te doen en mee te nemen voor als de VA hier thuis komt voor mn hengst, dan kan hij er eens naar kijken.

Denk dat als het niet goed was je merrie nu al doodziek was. Als de baarmoeder maar op tijd opgeschoond is tegen de volgende dekking

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:42

Cemlys schreef:
Crines schreef:

Zucht.

Denk dat als het niet goed was je merrie nu al doodziek was. Als de baarmoeder maar op tijd opgeschoond is tegen de volgende dekking

Dat was inderdaad ook hetgeen beide VA's zeiden: eet ze nog? Loopt ze nog rond en ziet ze er fit uit? Niets aan de hand.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:45

En ik dacht nog wel dat die van ons heeeel snel zouden gaan bevallen c2012 :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:47

Bij een baarmoederontsteking zijn ze echt heel erg ziek.... niet alleen wat koorts maar ook echt misere qua hoe ze zich voelen.
Navloeien en dergelijke is normaal, het komt er in ieder geval uit, blijft niet zitten. Wel lastig dat je niet makkelijk kan tempen etc.

Dag 383 inderdaad! Kan beter foto van mijn eigen boobs tonen, want die groeien harder :+

Dit was eergisteren, let aub niet op de sacroiden, daar kan ik nu helaas niets aan/mee doen, zijn begonnen tijdens de dracht en zijn verder relatief rustig;

Afbeelding

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:00

Leonoor schreef:
Bij een baarmoederontsteking zijn ze echt heel erg ziek.... niet alleen wat koorts maar ook echt misere qua hoe ze zich voelen.
Navloeien en dergelijke is normaal, het komt er in ieder geval uit, blijft niet zitten. Wel lastig dat je niet makkelijk kan tempen etc.

Dag 383 inderdaad! Kan beter foto van mijn eigen boobs tonen, want die groeien harder :+

Dit was eergisteren, let aub niet op de sacroiden, daar kan ik nu helaas niets aan/mee doen, zijn begonnen tijdens de dracht en zijn verder relatief rustig;

[ Afbeelding ]

Zijn die sacroiden echt begonnen tijdens de dracht? Wat heftig!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:04

Ja voor de dracht was er nog niets en nu zijn ze er opeens, vanaf een maand of 5 dat ze dragend is. Balen maar doe je niets aan. Ze heeft er verder geen last en ze zijn rustig. Aan 1 kant zijn ze er al weer afgedonderd, aan de andere kant is er 1 aan loshangen nu.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:27

Ai Leonoor ziet er niet fijn uit maar wel goed als ze zelf afvallen. Die uier is nog weinig. :(:)

Crines ik denk ook dat ze allang ziek was geweest. Alleen voor een nieuwe dekking kan het nadelig zijn,dan is spoelen misschien handig. Ik weet anders wel nog een hele goeie DA voor je.
Hopelijk is het gewoon een infectie bij je hengst,arm dier. :(:)

GoLizz dankje!

Myrth klein is die uier zeker niet.

Azara ik zou ook gewoon even checken als ik jou was. Al begrijp ik dat het niet makkelijk is bij je merrie anders had je het misschien al laten doen.

C2012 dankjewel. :o Hij is zilvervalkbont met blauwe oogjes, splash en overo,en normaal dus ook appaloosa maar dat kan dus betwist worden.
Wat doet jouw merrie nu? Stilte voor de storm? De melktest nog niet verder gezakt ondertussen?

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:30

Ooooohja... Als er vandaag geen veulens komen, weet ik waardoor het komt; vrijdag de 13de.. O:)
Dan komen ze toch gewoon morgen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:33

peetjjuh schreef:
Ooooohja... Als er vandaag geen veulens komen, weet ik waardoor het komt; vrijdag de 13de.. O:)

Mijn schoonzusje wil juist heel graag een veulentje vandaag :D

Dus ja hier staat er nog steeds een op knappen, ze heeft er zo enorm veel last van :(:)
De andere geeft nog steeds melk uit bijna lege uiers zo nu en dan maar doet verder niet veel.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:34

peetjjuh schreef:

Ik zit morgen met het verjaardagsfeestje van mijn zoon en overmorgen met een communiefeest dus Lisa heeft het heel slecht getimed als ze dan denkt te bevallen. :=
Doe mij dan vandaag maar nog. Al geloof ik er niet in. :P

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:09

Leonoor schreef:

[ Afbeelding ]

Jeetje dat ziet er niet fijn uit ! Gelukkig dat ze er zelf geen last van heeft !

Jij weet ook zeker dat jou merrie zwanger is ? Mijn merrie zit nu op 361 dagen en heeft ook geen uier, wel los hangend vel maar meer eigenlijk ook niet.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:11

Ja zeker weten drachtig :j