[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:27

Merrie of hengst.... Maakt me niet zo heel veel uit eerlijk gezegd, zolang het maar gezond is ;)

Hier weer een stukje verder met al mn Jill geregel.... Morgen om 2pm (wat dus 20u bij jullie is) word ze opgehaald om in quarantaine te gaan. Ik mag haar bezoeken maar ze mag niet haar box uit dus denk dat ik vh weekend n keer ga kijken bij dr en het dan even laat gaan. Ik ga het er al moeilijk genoeg mee krijgen zonder dat ik me ook nog eens mega schuldig ga voelen over het feit dat ze dus absoluut niet uit dr box mag.

Verder ben ik toch nog wat aan het twijfelen over n stalling, Jill word geimporteert in NL en als ze dan naar België gaat zal ze daar ook geimporteert moeten worden (wat ook weer wat geld kost en ze gaat ons al zoveel kosten (nope, ik klaag niet maar heb straks n mega duur paard op stal staan in NL ;) ). Dus ga nog even goed nadenken wat het beste is om te doen want stel dat ik dr ooit nogmaals ga verhuizen dan zal ik ook datzelfde riedeltje weer krijgen om dr terug in NL te krijgen gok ik zo

Elmars_Floor

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:44

Ze ziet er goed uit noisy!! Mooie buik!

Word Spannend weer de vlucht terug! Hoe lang moet ze in quarantaine?
Wij hebben onze eerste arab 15 jr geleden uit Amerika gehaald van me Tante (woont in North Carolina). Maar was toen zelf 15 jaar dus even geen idee meer van hoe en wat. Wel dat onze merrie dubbel zo lang in quarantaine moest staan omdat daar een ziekte was uitgebroken en er dus geen dieren verscheept mochten worden. Arm dier!
Hopen dat je goud mijntje snel een goed stalletje weer heeft of het nu België of Nederland word.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:47

30 dagen.....

Goudmijntje is ze zeker maar dat was ze eigenlijk toch al wel ;)
Nu alleen nog even uitzoeken of het idd NL of België word

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:22

CL Ahh ja moeilijk hoor, maar die periode komen jullie vast goed door :j
Importeren van NL naar BE en omgekeerd? Volgens mij is dat niet zo ingewikkeld hoor, gewoon de grens overrijden met je trailer ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:41

ja dacht ik ook Linda, nederlandse paspoorten gelden in België en omgekeerd toch?
Jill is AQHA dus dan dien je ze enkel te chippen(als ze dit nog niet heeft) en op te nemen in BQHA of NQHA.
of niet?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:56

Waaahhh, de buikactiviteit die Venthe hier van de week liet zien op film zag ik vanavond bij Miepje ook! *\o/* echt precies dezelfde bewegingen :D ben er nog niet helemaal over uit of het niet toch gewoon Mieps darmen waren, maar vooralsnog hoop ik gewoon dat het een vrolijk naar me zwaaiende Pinda was :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:58

Als je paard in Belgie staat moet het normaal geregistreerd worden in de Belgische databank. Is hier ook met elk paardje.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:58

Als je paard in Belgie staat moet het normaal geregistreerd worden in de Belgische databank. Is hier ook met elk paardje.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:59

Jeej vientje wat leuk!!! Bij die van mij waren het absoluut geen darm bewegingen want dat heb ik nog nooit bij haar gezien in de 11 jaar dat ik haar heb :+ ook voelde ik het echt tegen mijn hand duwen als ik mijn hand erop legde :)
Zoooo leuk he haha <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:06

maar staat een paard niet geregistreerd op de eigenaars adres ongeacht welke tijdelijke verblijfplaats ze hebben?
Heb er geen idee van hoor :o maar vind het wel interessant om weten en kan me niet voorstellen als je je paard in training zet in Nederland en ze zit in de BQHA, dat je ze moet laten opnemen in de NQHA ofwel?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:06

Ik had dit bij Miep ook nooit gezien nee, was heel apart! Darmen hoor je bij haar normaal alleen maar. Miep vond het niet fijn als ik mijn hand daar legde dus heb maar gewoon staan kijken. Ik was altijd erg sceptisch over veulentje zo vroeg al zien bewegen maar dit leek er toch wel verdacht veel op :D Pinda die me een happy new year wenst :))

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:08

Van belgie naar nederland is makkelijker. Enkel uitschrijven maar dat is kosteloos.
Van nederland naar belgie moet je registratie doen en dat kost 50 euro per paardje.

Ik vind dat allemaal wat extra papierwerk en een manier om geld te krijgen. Casper konden ze geeneens meer terug vinden dus zal wel geëxporteerd zijn. Dikkz onzin...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:12

ja een geldklopperij sowieso

oh Pinda is gespot deze keer *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:17

Leuk! Pinda gespot!!

Wat Sara en Annelies zeggen is wel zo ja. Belgie registreerd ieder paard nog eens apart, maar of je die registratie nu direct doet, of wanneer je vanuit NL naar BE zou gaan, dat doet er dus niet toe.
Van BE naar NL zit helemaal niets "extra's" meer aan verbonden volgens mij.
Lastig hoor al die landen met andere regels en registratievormen :(

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:22

Jill is APHA hè ;)

Ga het wel zien, weet nog niet helemaal zeker wat we gaan doen... Gelukkig heb ik nog even de tijd :)

Gechipt is ze nog niet, hoeft voor de invoer ook nog niet dus dat kan ik doen als ze op de plaats van bestemming is, daarna aanmelden bij de NQHA en dan krijgt ze n NRPS paspoort (hoe krom kan het zijn ;) ).
Heb dan dus n APHA die ingeschreven is bij het NQHA en n NRPS paspoort bezit _O- om t even makkelijk te houden.

Zal morgen als ze Jill op komen halen eens aan mn va vragen of ik dr hier kan laten chippen maar gok dat ze zegt dat t beter is om in NL te doen aangezien we niet zeker weten dat ze in NL de VS chips kunnen aflezen (ander systeem, onze hond heeft bij n VS chip dus is nog maar de vraag of ze die uit kunnen lezen straks).

Ach, zo blijven we bezig :p

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:24

Ja enorme geldklopperij. Maar braaf alle paardjes geregistreerd. Ga ik er misschien nog DA kosten bovenop krijgen want marley moet misschien geschetst worden. Dikke zever zeg.... nederland is veel makkelijker en goedkoper op dat gebied.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:30

Idd, mijn APHA heeft hier in belgie een BQHA paspoort. Maar volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit hoor.
En in Hamont staan volgens mij heel veel Nederlandse paardjes, anders moet je eens aan Jos vragen wat de makkelijkste oplossing is?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:39

Maar de paardjes in hamont staan zogezegd in nederland :P is de grens naar nederland. Hier zou ik het ook zo kunnen doen tot ze controle doen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:17

Registratie heeft niets met een stamboek te maken. Het is gewoon een registratie in de Belgische databank om een idee te hebben van hoeveel paarden er zijn, waar en van welke eigenaar.

Je moet het adres van de verblijfplaats van het paard invullen.
Maar hoe dat gaat met 'speciale gevallekes' geen idee...

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:39

Idd maar aangezien het echt op de grens ligt moeten er toch nog zo'n speciallekes staan? Ik ken in alle geval veel Nederlanders die er hun paard hebbe staan.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:49

De stal staat letterlijk op de grens dus is er nog steeds veel discussie over in hamont. Het ene gedeelte is nederland de andere belgie. Of ze dus in de databank moeten is onduidlijk. Denk dat de meeste er niet in staan want eigenaar is nederlandee

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:00

Het merrie/hengst ding qua dektijden/insemineren geen ervaring mee. Dus kan d'r weinig over vertellen.
Weet wel dat er hier 3 op stal staan die op de eisprong geïnsemineerd zijn en alle 3 hebben ze een merrieveulen gekregen. Ben benieuwd wat die volgend jaar gaan doen, maar die zijn in juli pas uitgerekend.

Azmay, Bo vind dat ook niet altijd leuk als je aan haar bui zit, zeker niet richting haar uier toe.
Singel is echt een drama bij haar nu. Maar ze had eerder al een singeldwang tijdens dracht opgelopen bij de vorige eigenaar.
Bij haar doen we die dus ook niet meer om.

Bellarose, vriendin van mij gebruikt deze altijd aan het halster in combi met een camera op stal. Bij haar hebben ze deze ook dan 24/7 om, ook als ze buiten lopen.
Bij éé'n merrie heeft ze wel heel veel meldingen gehad. Maar die had het best zwaar en lag soms als een gestrande walvis languit te snurken ( ook overdag op de weide)

Rianne, Anouk heeft al een lekker buikje hoor!

Luna, Marley ook alweer op de helft. Weer een mijlpaal.

Noisy, heerlijk buikje. Vind het echt een mooie merrie, ik hou wel van zulke kleurtjes.
Ook weer een mijlpaal, nog 140 te gaan.
Ook al wat uier, toevallig van de week bij Bo ook eens goed bekeken maar bij haar nog geen verandering erin.

Vientje, eindelijk Pinda gevoeld *\o/*

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:16

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:36

Vientje heeft Pinda gevoeld! *\o/* *\o/* *\o/*

Wat betreft registreren in Belgie, dat kostte mij toch heel wat meer dan 50 euro. Devdan had een chip, prachtig paspoort waar zelfs foto's ter identificatie in stonden, een DNA profiel in het paspoort, maar dat was allemaal niet goed genoeg. Nee, moest een DA nog bij komen voor in schetsen (en dat valt ook nog niet mee met al die vlekjes :') ). Die DA kosten waren al hoger dan 50 euro, en dan was er nog niets geregistreerd.
Uiteindelijk hebben we het erbij laten zitten, omdat het een dekhengst was hoefde het toch niet.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:43

Vientje heerlijk gevoel hè om je veulen te voelen *\o/*

Over registratie heb ik geen verstand.. heb zoiets nog niet gehad zover ik weet..

Ik heb net heerlijk een kwartier lang tegen maquavinci der buik gehangen <3 veulen bleef draaien en schoppen, mijn jaar kan niet beter afgesloten worden <3

Nu ga ik gauw in de wei aan de slag om ook voor hun een zo aangenaam mogelijke nacht te hebben :)

Alvast iedereen een goede jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2016!! Op naar vele gezonde veulens