[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:45

maar hier zie je wel een drachtig buikje op lijkt mij, tenminste anders dan wat ik op de foto s zie

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:47

ja klopt,pepper is inmiddels kwa bouw wat uitgezwaard dus daar kan het ook aan liggen.
op het filmpje was ze echt smal en 5 jaar oud,inmiddels is ze bijna 10 jaar en flink uitgezwaard.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:12

Scooby007 schreef:
Zo, er is al flink wat af gepraat. Ik kom me ook maar eens melden.
Mijn pony Mini krijgt dit jaar haar eerste veulen, ze zit vandaag precies op dag 320 van de dracht.

Hier wat foto's van mijn Mini:
[ Afbeelding ](hier was ze net terug van de fokker)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ] (in haar zomervacht)
Foto van gisteren:
[ Afbeelding ]

Dit is de hengst waarmee ze op date is geweest, de geweldige hengst In de ban van Pjotr:
[ Afbeelding ]

Leeeuuke combi. Manda heeft ook een merrie drachtig van Pjotr

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:14

Manda is de eigenaar van Pjotr :D
en mijn merrie is ook drachtig van Pjotr :j

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:17

Haha ja klopt, Manda is zijn eigenaar (ben jaloers! hihi) Er zijn dit jaar een aantal merries gedekt door hem, kan niet wachten om al de Pjotr veulens van dit jaar to zien!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:26

Ik ben erg benieuwd naar de pjotr veulens.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:26

Robynn schreef:
Manda is de eigenaar van Pjotr :D
en mijn merrie is ook drachtig van Pjotr :j

O echt?! Cool zeg. Heb toch ergens in mijn achterhoofd hem ooit een keer op 1 van mijn welsh merries te gebruiken, hij voert natuurlijk veel welsh bloed.
Zou even niet zo gauw weten welke, maar lijkt me wel een interssante outcross

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:27

Is wel iets wat mooi bij met pendragon merrie past

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:32

Aangezien veel van mijn veulen volg topics allemaal zijn bevallen, ga ik dit topic volgen :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:36

Naar aanleiding van mijn vraag gisteren over het slapper worden van de banden, heb ik nu geprobeerd om wat betere foto's te maken. Zien jullie hier al iets aan? Ze is normaal een echte rond-bil dame dus ik heb zelf wel het idee dat het nu wat spitser lijkt?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:39

Zo wat een bavallingen allemaal. Skaay ook gefeliciteerd. En Leonoor ook van harte. Wederom merrietjes. Super.

Als er zo veel veulentjes geboren gaan worden wil ik ook wel gauw. Maar een maandje is toch ook zo voorbij????

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:40

Haar banden worden zeker al slapper Murosch :j

Inowa toch zie ik een groot verschil bij drachtige Pepper toen en nu. Maar wat is ze toch leuk <3

Grote tante inderdaad Leonoor!

Pjotr is een super leuke hengst. :j

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:41

Ik zit echt enorm te twijfelen om een halsteralarm te gebruiken bij Khaleesi...
Ik hoor zoveel geluiden over bevallingen die niet goed gaan en veulens die dood geboren worden dat ik hem nu aardig begin te knijpen... -O- Camerasysteem kan niet op stal ivm geen stroom, dus dan zal een halsteralarm de beste uitkomst bieden? Ik heb rondgekeken, maar de meesten vragen gewoon 350 euro borg bij huur en dat is momenteel gewoon een bedrag wat ik eigenlijk niet kan missen... (ik weet dat ik het ook wel weer terug krijg, maar het is nu juist even niet het moment zeg maar) :x Ik heb gezocht of er een webwinkel is waar ik er 1 zou kunnen kopen en die het bedrag in termijnen zou kunnen ontvangen, maar schijnbaar zijn die onvindbaar? _O-

Misschien dat ik maar eens rond ga vragen bij vrienden en kennissen, dat ik er daar 1 van kan lenen :j
Lastig!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:44

Ik heb ooit zo een ouderwets birthalarm gehuurd en dan hoefde ik echt die borg niet te betalen hoor. Ik zou gewoon nog eens rondhoren! Hopelijk lukt het je iets te vinden.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:44

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:46

Ik snap wel hoe jij je voelt Robyn, maat statistisch gezien gaan er maar 5% van bevallingen elk jaar fout, dit heb ik gehoord toen ik met school op een paarden kliniek was, we hadden toe fokkerij periode dus daar ging de presentatie en rondleiding ook over. Was voor mij wel een klein beetje een gerust stelling. Maar ik ga ook wel echt waken, wil niet dat er ook maar iets met mijn lieve schat gebeurd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:50

Hier ook geen alarm en camera is ook niet gelukt om aan te sluiten. Eigenaren van stal hebben haar wel onder cameratoezicht. Maar ik ga gewoon melk testen en zodra het spannend word op stal slapen. Denk dat ik mijn auto gewoon voor de stal parkeer :') haha

Leonoor en skaay, we willen foto's :D hihi

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:51

Op nog geen maand tijd zijn er in mijn directe omgeving (inclusief wéér bij mezelf) toch al meerdere fout gegaan en zelfs deze week nog 1 waarbij de merrie 1 week later ook overleden is aan complicaties. Dus ik snap Robynn haar gevoel wel. :j
Ik heb het mijne zelf nodig en je woont bovendien nogal ver,maar ik hoop dat het je toch lukt er eentje te vinden.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:51

pretty schreef:
Ik heb ooit zo een ouderwets birthalarm gehuurd en dan hoefde ik echt die borg niet te betalen hoor. Ik zou gewoon nog eens rondhoren! Hopelijk lukt het je iets te vinden.

Thanks ik zal eens verder rondkijken! :j
Wil er eigenlijk 1 met een gsm melder .

XshaartjeX schreef:
Robynn
ik heb er een gereserveerd bij piaffe ruitersport. Vragen €175,- borg als ik het goed heb.
http://www.piafferuitersport.nl/huur-ge ... %80-175-00

Dat is niet veel! Dat zal ook nog een optie zijn :j

Scooby007 schreef:
Ik snap wel hoe jij je voelt Robyn, maat statistisch gezien gaan er maar 5% van bevallingen elk jaar fout, dit heb ik gehoord toen ik met school op een paarden kliniek was, we hadden toe fokkerij periode dus daar ging de presentatie en rondleiding ook over. Was voor mij wel een klein beetje een gerust stelling. Maar ik ga ook wel echt waken, wil niet dat er ook maar iets met mijn lieve schat gebeurd.

Ja klopt, ik ben zelf DA assistente geweest en kreeg dat toen ook te horen :j
Wel heb ik ook verschrikkelijk veel bevallingen fout zien gaan en ik weet wel hoe ik dan moet handelen, enkel moet ik er dan wel bij zijn om te helpen :D en met kinderen die in de avond ook moeten eten en van school gehaald moeten worden kan ik ook niet 3 weken van tevoren fulltime waken en continu op stal zijn :=

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:53

ships Robynn je hebt al kinderen,in mijn beleving was je jonger. :')
Wel een voordeel dat je DA assistente bent,dat wist ik ook al niet.

Het was er toen van mij ook 1 met een melder voor de GSM,maar wel nog met anti-rolsingel bedoel ik.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:53

pretty schreef:
Op nog geen maand tijd zijn er in mijn directe omgeving (inclusief wéér bij mezelf) toch al meerdere fout gegaan en zelfs deze week nog 1 waarbij de merrie 1 week later ook overleden is aan complicaties. Dus ik snap Robynn haar gevoel wel. :j
Ik heb het mijne zelf nodig en je woont bovendien nogal ver,maar ik hoop dat het je toch lukt er eentje te vinden.

Dat is lief, dank je wel :(:)

Ik zal straks even gaan rondbellen :j

pretty schreef:
ships Robynn je hebt al kinderen,in mijn beleving was je jonger. :')
Wel een voordeel dat je DA assistente bent,dat wist ik ook al niet.

Het was er toen van mij ook 1 met een melder voor de GSM,maar wel nog met anti-rolsingel bedoel ik.

Ja huisje boompje beestje haha! en bijna 30 alweer (die tijd vliegt voorbij!)

Ja met een anti-rolsingel kan niet bij Khaleesi, die heeft met rijden al snel last van wondjes van de singel, dus ik ben bang dat een singel die 24/7 om zit problemen op gaat leveren :j Met halsters heeft ze het ook, maar met een goede dikke wol bescherming zal dat wel meevallen :j

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:56

Robynn schreef:
Ik zit echt enorm te twijfelen om een halsteralarm te gebruiken bij Khaleesi...
Ik hoor zoveel geluiden over bevallingen die niet goed gaan en veulens die dood geboren worden dat ik hem nu aardig begin te knijpen... -O- Camerasysteem kan niet op stal ivm geen stroom, dus dan zal een halsteralarm de beste uitkomst bieden? Ik heb rondgekeken, maar de meesten vragen gewoon 350 euro borg bij huur en dat is momenteel gewoon een bedrag wat ik eigenlijk niet kan missen... (ik weet dat ik het ook wel weer terug krijg, maar het is nu juist even niet het moment zeg maar) :x Ik heb gezocht of er een webwinkel is waar ik er 1 zou kunnen kopen en die het bedrag in termijnen zou kunnen ontvangen, maar schijnbaar zijn die onvindbaar? _O-

Misschien dat ik maar eens rond ga vragen bij vrienden en kennissen, dat ik er daar 1 van kan lenen :j
Lastig!

Misschien mag je die van marije lenen ;)

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:56

Die ik heb besteld kan zowel aan het halster als in een anti-rolsingel dan kan je zelf kiezen :)
Ik kan ook geen camera ophangen ivm geen wifi op stal. Maar het is maar 500m van mn huis dus als ik een melding krijg spring ik gewoon op de fiets of in de auto :D

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:58

Murosch schreef:
Naar aanleiding van mijn vraag gisteren over het slapper worden van de banden, heb ik nu geprobeerd om wat betere foto's te maken. Zien jullie hier al iets aan? Ze is normaal een echte rond-bil dame dus ik heb zelf wel het idee dat het nu wat spitser lijkt?

[ [url=m/mBRNjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ntb7C9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9xl5KH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn dat vlekken op haar kont of zand? Als het vlekken zijn; echt supermooie maar aparte vlekken! <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:06

Robynn kan je helaas ook niet helpen, ik begin nu ook al te denken om een alarm aan te schaffen := ik heb wel camera hangen en melkstrips.
Ik had graag een halsteralarm gekocht dat niet werkt op gsm maar ik vind die niet, bestaat dat eigenlijk?

Murosch je paard is vuil, waar is ons blinkerke naar toe? ~~}>

Pretty om te antwoorden op jouw vraag over bloed aan uier, ik ben vorig jaar zo in alle ijl eens naar kliniek met flo gereden, zij zagen daar geen erg in, was echt bloeddruppel, adertje of kloofje