[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:22

@ Pretty
Dank je! Ik ben heel benieuwd of het hengstjes zijn, ik vind ze aan de andere kant weer vrij slank voor hengstjes, nou ja in ieder geval Misty, enige hengst vorig jaar was ze enorm! En ook laat met uieraanmaak terwijl ze daar nu al mee begonnen is..
Die berg zand is echt leuk! En Vera die buik pfff heeft ze er geen 2 in :))
Wat heerlijk een veulen dat ligt te slapen en te prikken.. mijn veulens waren vroeger een stuk makker, de aller eerste 2, daarna veulens gekregen in drukke periodes.. dit jaar vrees ik ook gewoon werken en druk om huis, wil heel graag ze wel super mak worden.
Die hengstjes op de bult gaaf! Die rechter is echt super geniaal!

@ YSR1971
Haha volgens mij heb je dan ook dikke lol met dat rollen, we want filmpjes :D
En dat filmpje tussen de draden door lijkt me ook geniaal, als je hem nog is vind ik hou me aanbevolen! Shetters zijn enorm leuk met hun eigenzinnige karakter.. Mijn vader heeft er een hekel aan, hij noemt het krengen..
Hoe was de showavond? En kon je, je nog inhouden bij Divoza :))?

@ Muzefee
Als de naambordjes in de verkoop komen, ben ik nieuwsgierig! Hangen nu naambordjes uit Oostenrijk, maar ze worden wat slechter..
Ik ben benieuwd hoe Nathalie is als ze buiten heeft gelopen of het nog wat terug valt of niet, ziet er in ieder geval toch erg vol uit!

@ Balou_lover
Dank je!

@ Princeps
Ik vind het wel grappig staan :)) kan je die gewoon zo kopen? Wat je gekocht hebt bij Divoza valt me nog me :D

@ Gentle_vival
Tijd gaat veel te snel he? Hij is echt knap en volgens mij heeft hij al best veel manen of niet? En al aan de lekkere hapjes hij is er snel bij :D

@ Charisma
He wat jammer dat ze zo fel is, maar dat komt vast goed.. even het vertrouwen er zelf in winnen..

@ Neonlight
Thanks!
Zo die hadden een flinke berg haha, dat was vast feest!

@ Faline
Thanks!
Haha erg he als ze altijd eerder gaan en dan opeens niet, dat had ik vorig jaar :D Flauw is ook dat het uier altijd leeg gaat na buiten lopen he, denk je hoop te hebben, nee hoor :)) Ik hoop hier ook op Misty te vroeg en Kita aan tijd of over tijd, ik heb 1 keer eerder veulens gehad met 1 week er tussen, echt super leuk!
Superfijn dat de verhuizing zo soepel ging! Ze is naar een fijn plekje gegaan zo te lezen, dat is toch fijn in deze tijd. Het schijnt zo moeilijk te zijn op dit moment paarden te verkopen en goede plekjes te vinden.

@ Dustinlover
Thanks!

@ T3mptati0n
Dat laatste wachten vanaf 300 dagen vind ik zelf altijd het langste duren, maar volgens mij ga je op dat moment er zelf ook steeds meer mee bezig :j

@ Kitzbi
Aah stop met die foto's van dat lekkere ding!! hebben, hebben, hebben!!! :))

Zo dat was het wel weer volgens mij zo'n beetje. Nog een beetje over dekens gepraat, ik heb ze niet, gebruik ze ook niet, dan blijven ze lekker binnen. Ik heb ze wel voor de keuring, zodat ze schoon blijven, maar dat shetland zweetdekentjes :))

Hier geen veranderingen te melden, vandaag de adapter voor de camera en extra stukje coax. Gisteren computer geformateerd dus hopelijk vanavond dat ik hem kan aansluiten en dan regelen dat de hosting in orde komt zodat we op internet van ze kunnen genieten.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:28

Hihihi, Hera was ook superslank en daar is toch een flinke kerel uitgekomen! Dus zou er niet zeker van zijn dat je merries krijgt :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:28

Hier ook nog niks..Voor de verandering -O- , had het vorig weekend al verwacht, maar goed..We wachten wel geduldig hoor :x

Hier Gelukkig! Dikke plens gehad gister (Wel de hele dag), erg goed voor de groenties in het land :D, Bindi haar 1ste regen en die was heeeeeul boos op haar edele kontje :j Dat die zo jeukte van de regen, die heeft als een debiel liggen rollen in stal haha.

Hier krijgen alleen de vroegere veulens een dekentje op, mits het vriest en wind staat. Anders ook niet.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:32

@ Charisma
Ik ben er ook zeker niet zeker van, want bij de merrieveulens heb ik ze nooit voelen trappen en nu heb ik ze wel al 2 keer voelen trappen bij beide dus ik gok nog steeds op 2 hengsten :)) Maar moet mezelf moet in praten he.. we willen graag een merrie houden :))

@ Joto
Het komt gelukkig echt :(:) maar ik zal nog even extra voor je trekken.. Afbeelding

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:33

faniek wat lees je fanatiek _/-\o_
weer leuke fotos van kate <3
haha charisma en wat denk je dat mama er van vind :') ik doe geen dekens op als het slecht weer is of koud even kort buiten en daarna weer lekker in een dik gestrooide stal :j
pretty de hengsten doen uit de hoogte :D

halencia liet vandaag ook weer een leuk pasje zien <3
Afbeelding
Afbeelding
<3

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:39

Faniek zoals jij bijleest, kan ik alleen maar amen zeggen..
Hele mooie fotos gezien van veulens..leukleuk, maar ik wil meer hoor _/-\o_
@ neon : Ivona staat vanaf (buiten de nacht dat ze geboren is) snachts binnen..gaat erg goed, Nicole kan ze alleen buiten zetten, Ivona loopt goed mee..
Ik heb ook fotos gemaakt, maar vanavond avonddienst t en morgen vroege dienst, dan 9 dagen vrij

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:43

Hier vandaag 252 dagen, schiet niet echt op. :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:48

Aaah wat een knappe Halencia <3

Faniek ja ik had toen ook nog véééél meer tijd dan nu,nu zijn de veulens helaas vaak ook minder mak. Nochtans is het gewoon kwestie van er de eerste dagen flink wat aandacht aan te besteden,en dan blijven ze vaak ook mak. Maarja,fulltime job,huishouden,kind,honden,... Ik denk toch met weemoed terug aan de tijd van toen,simpelweg genieten van je veulen <3

Mijn eerste veulen is geboren 25 mei en heeft nooit een dag binnengestaan,had toen alleen een wei en schuilstal,heerlijk was dat! Nu moet ik wel zeggen dat we toen 3-4 weken een hele goeie periode hadden,en tegen dan was ie "gehard". :j
Ook zn eerste winter bracht ie dag en nacht buiten door,en tegen zn 2e winter kwam ie snachts op stal.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:58

Charisma schreef:
Oke, dan gaan we hem niet te veel betuttelen en hem zo buiten zetten! Thx voor de raad allemaal!

Als het goed is, heeft ie een lekker wintervachtje! Succes!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:01

Showavond was leuk, kon meteen optreden als fotograaf voor een van de organisatoren haha, met uitreiking van Sportvrouw/-man van de regio dus onder de spotlights...
Divoza hebben we slim aangepakt, het was net iets over 6 toen we daar kwamen, dus de winkel was dicht. Als dat niet goed is voor de portemonnee!

Heb gisteravond gezocht naar de filmpjes, maar staan vrijwel zeker op mijn vorige laptop en die is heel erg dood...

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:03

pff ik hou de boel hier niet meer echt bij hoor, sorry als ik dus niet zo snel meer reageer.
Ben ook nogal fanatiek met een ander topic..en dat vergeet ik het hier nog weleens SORRY!!

@ Giolli: lang he duurt dat wachten..maar het komt er ooit uit hoor!
@Faniek: respect voor je bijleesacties
@ Lisch: altijd leuk dat gehol buiten.
@ charisma: gefeliciteerd! mooi veulen hoor!
Hier lopen moeder en zoon van 10 tot ongeveer 17.00 buiten, zonder deken. Ze rennen,springen,eten,drinken en slapen heerlijk op het gras en dat gaat top.
Hier heeft het gelukkig overdag nog niet geregent, maar een bui kunnen ze best hebben..ze zijn idd niet van suiker.

bij deze nog even spammen hihi
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:14

ooooch wat een scheetjes.......

Hier ook nog niks aan de hand, wil wel graag naar binnen( staat lekker op de wei) dus ik hou ze in de gaten en als ze aan de draad gaat staan zet ik ze maar weer binnen he?!
Staart is steeds hoog, kling was "lang"gisteravond,maar vanmorgen weer normaal.
Het zal mn tijd wel duren, nog 4 dagen voor uitgerekende datum...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:20

allereerst GEFELICITEERD CHARISMA!!!
mooi hengstje hoor en idd een mooie bruine!

winoa laat me lekker wachten helaas,maar kan echt niet lang meer duren want uier zit echt vol!

wel een heel leuk ander nieuwtje! een halfzusje van winoa(dezelfde vader) was ook drachtig van dezelfde hengst als winoa en die is van de week bevallen van een palomino merrieveulen!
precies wat ik graag wil bij winoa en die kans bestaat dus wel degelijk! (halfzusje van winoa is ook schimmel)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:44

Winoa en Ruubs laten ons nog lekker even wachten dus!

Mooi veulen Pammes,echt zo een klein scheetje <3

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:46

en het ergste is dat de situatie van 2 jaar geleden zich gaat herhalen denk ik...zit namelijk dit weekend in den haag...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:47

hier vandaag op 308 dagen, nog 12 tot de veilige zone

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:50

Thx Pammes en Inowa!! :)

Gekke merrie heb je Inowa, hopelijk geeft ze je ook zo'n mooi palo-tje! :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:51

ik hoop het echt zooooooo erg maar het lijkt erop dat het dit weekend toch echt zover is.
(hopelijk sta ik niet weer voor banketstaaf met zo,n uitspraak haha)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:01

Kan Den Haag niet bij jou komen dit weekend Inowa? Straks mis je het...
Zou zooooo super zijn als er een palomino geboren wordt!

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:04

Cya laat ook op zich wachten, mijn dochter Merel (waar cya van is) zegt dat ze zondag maar moet bevallen, dan is merel namelijk zelf ook jarig.(zou een leuk verjaardags kado zijn)

Cya is vandaag 334 dagen

Voor Peggy-lee schiet het ook al op 313 dagen

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:09

iwona dat zal mooie boel zijn! is er wel iemand die op kan letten dan? als het veulen er dan nog niet is?

net even geteld waika is nu 268 dagen nog maar....... :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:47

Grrr...mijn vriend is gemeen }> stuurt hij me gisteren een sms dat hij een andere naam voor het veulen heeft bedacht... Centurico Z... vind ik ook wel mooi :o ben helemaal in de war nu... venten he!!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:26

Te laat!!! }>

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:35

Haha, mannen.

Ik ben terugg, ik heb t infuus overleefd en de scan ging goed :) Nu wachten op de uitslag

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:35

Mmmmmm.... ik vind Centurico ook wel erg leuk!

Ik heb voor die van mij bij de vereniging waar ik de activiteiten organiseer een namenwedstrijd uitgeschreven, de kids mogen de namen verzinnen. Heb ik een aantal jaren geleden ook gedaan, met briefjes voor hengsten- en merrienamen (met van die heerlijk my little pony-tekeningen erop) en dan moeten ze de briefjes in een brievenbus doen. De winnaar heeft toen een leuke halsterset gekregen en mocht met het veulen op de foto voor in de krant. Vorige keer hadden we ruim 250 inzendingen (de kinderen mogen zo vaak als ze willen een naam inleveren). Was erg leuk! Ben benieuwd waar ze nu allemaal mee komen, ik vind de F nog niet zo makkelijk.

Zal kijken of ik de "uitnodiging" kan uploaden... Helaas dat wil niet, is in Word en in pdf en dat krijg ik er hier niet op. Hij komt nog op de site van de club, die link staat in mijn onderschrift. Staat er nu nog niet op.

AGarcia, heb je enig idee wanneer je de uitslag krijgt? Hoe gaat het nu met je?