[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:27

Mijn pony is ook flink aan het verharen, mede door de druppels die ik geef en het weer natuurlijk. :j Lekker dat ze hun vachtje kwijtraken! :D

Ik zal vanmiddag eens zien hoe het hier gaat, maar moet eerst nog op een pakketje wachten, wachten duurt lang. :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:29

Wat geef je voor druppels Muzefee?

heb bij Abbey van de week het gebied rond de uier geschoren, ze verhaart als een idioot en anders is het wachten op ontstoken veulenooghjes of veulens met haarballen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:31

Mijn pony heeft zomereczeem en doe mee aan een onderzoek, waarvoor ik haar nu een drainagekuur geef. Alle afvalstoffen worden dan uit het lijf gewerkt en daarmee heb ik het idee dat ook de haren beter loskomen! Eerder heeft ze nooit zo verhaard, maar vind het wel even goed. :j

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:43

muzefee leuk dat je kunt deelnemen aan zo'n onderzoek. kan eventueel heel positief uitdraaien

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:47

Steffi_H schreef:
Zeg maar gerust enorm gegroeid... Voel me er niet zo goed bij, maar moet me geen zorgen maken dan?

Ik denk dat je wel van een vroeg veulen moet uitgaan ;) volgens mij was ze 23 juni het laatst gedekt dus bereikt ze 320 dagen dracht al op 9 mei ofzo, rond die tijd zal ze dan ook wel veulenen denk ik. dus over zo'n 33 dagen ofzo :)

emira zit op 183 dagen vandaag, ze toont een heel mooi veulenbuikje

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:47

en hoe is het met jewel kelly?

ik ga me maar eens klaarmaken om naar stal te gaan,meisje heeft zo les met winoa

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:49

Gefeliciteerd Kelly!!! Super leuk veulentje!
Gefeliciteerd Grapje!!!! Ben benieuwd naar droogfoto's!

Magic_Ice schreef:
@Steffi, dat is wel een flink verschil.. loopt het nog weer terug na de weidegang of juist snachts op stal?
Zo niet dan is ze wel serieus bezig, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze eerder bevalt, je krijgt waarschijnlijk straks dan een periode van stilstand of achteruitgang.

Het loopt wel een heel klein beetje terug na de hele dag weidegang, maar blijft toch nog steeds erg dik.
Ik hoop echt dat het wat gaat stilstaan, ze is trouwens weer een beetje gegroeid, de spleet is achteraan wat opgevuld en 1 kant was weer wat dikker. Maar niet meer zo een extreme groei als de afgelopen twee dagen.

Ik zag enkele leuke veulens voorbij komen!
En ook wat uierfoto's! Schiet niet erg op bij wessa en Sjol..

@Snoevie: ik zie wel verschil in de uier.

@ Stef: Abbey is al goed dik zeg!

@Cynthia: leuke katten! En lekkere verse cake, daar houd ik ook van!

@Inowa, wat heerlijk zeg, dat hoog gras! Ik denk dat ik lang zal moeten sparen om de mijne zo te krijgen. Ik ben al blij met gras van 20 a 30 cm hoog.

@Agarcia: Mendy schiet ook nog niet erg op, klein uiertje vind ik!

@Pauk: Word spannend zo te lezen! Ik kijk straks mee op de cam als ze nog niet bevallen is.

@Diane65: Wat goed dat Bridie het zo goed volgehouden heeft!

@KMD: gefeliciteerd met de mijlpaal!

ShamalArabs schreef:
Steffi_H schreef:
Zeg maar gerust enorm gegroeid... Voel me er niet zo goed bij, maar moet me geen zorgen maken dan?

Ik denk dat je wel van een vroeg veulen moet uitgaan ;) volgens mij was ze 23 juni het laatst gedekt dus bereikt ze 320 dagen dracht al op 9 mei ofzo, rond die tijd zal ze dan ook wel veulenen denk ik. dus over zo'n 33 dagen ofzo :)

emira zit op 183 dagen vandaag, ze toont een heel mooi veulenbuikje

Dat gevoel had ik ook al.
Emira toch drachtig?
Laatst bijgewerkt door Steffi_H op 06-04-11 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:49

Hier ook een sneeuwwolk van haren als madam heeft gerold en zich uitschudt. Ik ga vanmiddag ook aan de slag met het zweetmes met tandjes. Baal alleen van de wind, ben met die wind nog wel heel lang bezig om haren op te ruimen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:50

ik laat de haren altijd liggen in de weide want die zijn altijd erg snel opgeruimd door de vogeltjes.

ik had vanmorgen even jeugdsentiment hoor!
maya de bij en boesboes en wicky de viking en niels hogezon zijn allemaal weer dagelijks op tv!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:51

kelly007 schreef:
muzefee leuk dat je kunt deelnemen aan zo'n onderzoek. kan eventueel heel positief uitdraaien

Jah inderdaad, als het goed is krijg ik vandaag de lotion binnen en dan zien hoe het straks gaat. Mocht het niet goed gaan kan ik er elk moment mee stoppen en overgaan op een andere behandeling. :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:51

Holgersson ;)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:55

Kelly en Grapje...gefeliciteerd! Heerlijk voor jullie dat je eindelijk kan gaan genieten.
Dat laatste hoop ik toch ook zeer binnenkort te mogen doen...356 dagen...pfff...gelukkig wist ik dit niet van te voren!

Even een update:
Uier 3-4 weken geleden, iets gevuld en hars aan de tepels
Afbeelding

Uier vandaag: helemaal gevuld, spul aan de tepels is meer witter/doorzichtiger dan hars...maar nog steeds geen kegels!...hoe noemen jullie dat..tjoepkes?
Afbeelding

En zo staat ze erbij vandaag:
Afbeelding

Ennn..wat denken jullie gaat het nog lang duren? Nou, ja...heel lang zal het niet meer worden, maar wordt het vandaag?
Hebben er hier mensen ervaring met paarden die gingen bevallen zonder tjoepkes te krijgen? Heeft een maiden ook altijd tjoepkes?
En aan Grapje: hoe merkte je dat ze er helemaal klaar voor was?
Laatst bijgewerkt door manubres op 06-04-11 14:00, in het totaal 2 keer bewerkt

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:57

Tjoepke is de vorm van de speen. * Duikt nu mijnalbum.nl in om een tjoepke op te zoeken, met het risico dat baas binnenkomt .... *

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GOKSE86M-G.jpg
Dit was zondag een beginnende, hij hoort nog wat gevulder te zijn en nog wat meer 3-hoek van vorm.

Maar volgens mij krijgen niet alle merries Tjoepkes hoor.
Meissie ziet er wel klaar uit. Is haar buik ook veranderd? Van drachtige buik naar meer cylinder vorm?
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 06-04-11 14:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:58

valt het stukje van de navelstreng ervan zelf af eigenlijk? Bij kyra zie je het zitten nog is nu een week.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:02

@KMD Haar buik is vanaf de zijkant niet veranderd, maar wel vanaf de achterkant...ze lijkt minder breed.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:02

Marlis schreef:
valt het stukje van de navelstreng ervan zelf af eigenlijk? Bij kyra zie je het zitten nog is nu een week.

Blijft soms weken zitten. Zolang het er omheen niet opgezet is kun je er beter niet aan zitten, en afwachten tot het eraf valt.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:03

manubres schreef:
@KMD Haar buik is vanaf de zijkant niet veranderd, maar wel vanaf de achterkant...ze lijkt minder breed.

Goed teken!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:05

KootMiraDrum schreef:
Marlis schreef:

Blijft soms weken zitten. Zolang het er omheen niet opgezet is kun je er beter niet aan zitten, en afwachten tot het eraf valt.

Bedankt:) het ziet er goed uit hoor dus dan wachten we lekker af tot het los laat.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:06

laat idd gewoon vanzelf wel los.

als je merrie niet zozeer meer in de breedte draagt dan betekend het dat het veulen ingedaald is dus dan kan het nooit lang meer duren

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:09

mijn merrie heeft wel tjoepkes maar geen uier

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:10

Ik had op iedereen gereageerd en toen viel mijn internetverbinding weg... balen...

Ik heb in ieder geval erg leuke en grappige filmpjes voorbij zien komen en veelbelovende uiers!

Mijlpaal voor Es, 230 dagen dracht.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:11

Wat een groot verschil tussen Es en Venus he! Feli met de mijlpaal!

Lindy, niet iedere merrie vult op dezelfde manier, blijkt maar weer.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:21

inowa schreef:
ik laat de haren altijd liggen in de weide want die zijn altijd erg snel opgeruimd door de vogeltjes.

ik had vanmorgen even jeugdsentiment hoor!
maya de bij en boesboes en wicky de viking en niels hogezon zijn allemaal weer dagelijks op tv!

neeee op welke zender? wat leuk! :D :D hihi

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:22

inowa schreef:
laat idd gewoon vanzelf wel los.

als je merrie niet zozeer meer in de breedte draagt dan betekend het dat het veulen ingedaald is dus dan kan het nooit lang meer duren

hier ook ineens niet meer in de breedte *\o/* banden worden nu weer slapper, uier is dik maar nog niet dat hij uit elkaar klapt, zal straks even foto s maken

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:32

Is er iemand computerexpert hier? Sinds gisteren valt de draadloze internetverbinding van mijn laptop met grote regelmaat uit, de 'gewone' pc heeft wél gewoon verbinding.
Het is erg irritant... Iemand ideeen hoe dit kan komen?'