Hey hallo allemaal ik ben er ook weer effe.
Wat schrijven jullie veel!!!!
Okay moet toegeven dat als je 3 weken er niet bent en er dik 400 pagina's zijn bijgekomen jullie en de paarden niet hebben stilgezeten.
Allereerst wil ik natuurlijk marijeR en fenneke feliciteren met het mooie veulentje.
Ik heb ook een erk leuke stage gehad. Er zijn dik 60 lammeren geboren in 3 weken tijd. (veel te doen dus). Was zeer leuk en vermoeiend. Vondt het de 1e keer wel eng om te voelen hoe het lam lag. (Je moet dan met je had de vagina in en voelen of je een kop en 2 poten hebt. Maar na een aantal keer wen je daar wel aan. We hebben 1 geboorte gehad die we bijna niet voor elkaar kregen. Het lammetje lag er met de lenderen voor. (de rug dus) En dat schaap maar persen en persen. Er kwam niks uit. Dus ik voelen. Ik voelde wel wol maar geen poten, kop of staart. Dus ik mijn stage begeleider hette er bij gehaald en die voelen. Toen moesten we het lam terug drukken en draaien. Krijg dat maar eens bij elkaar bij een dier dat heel erg aan het persen is.

Na veel drukken en draaien in de baarmoeder hadden we eindelijk de achter poten. Lam er uit gehaald. leefde wonder boven wonder nog. Er zat er nog 1 in. Maar voor die was het helaas te laat. Waaschijnliujk heeft het 1e lam doordat het zo aan het spartelen is geweest iets geraakt in de baarmoeder dat is gaan bloeden. Helaar heeft het schaap het niet gehaald.

Dus toen hadden we een moederloos lam. Die hebben we bij een schaap geplaats die veels te vroeg had gelammerd moest nog 3 weken. En die nam het lam zonder problemen aan. Na 2 dagen gaf het schaap ook melk. Dus ook opgelost.
Dit was het voor eerst effe ben nu namelijk zien en begin een beetje koppijn te krijgen. Later volgt er meer.