[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 18:36

Hier ook een wolliebollie vacht. Maar ik wacht tot hij wat groter is, en zolang het onder de 30 graden blijft, dan houdt hij zijn jas nog ff aan.

LaDonna75

Berichten: 2218
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:08

Roosje heeft ook wel kriebels, en niet zo zeer lang haar maar wel vrij dicht. Maar ze houdt gewoon de jas aan, scheren is volgens mij zelfs verboden op de keuring.

nieky1993

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:08

Mirjamalvaro Dat wordt steeds spannender bij jou *\o/* knappe veulen spam. Eigenlijk ook wel heel fijn ook dat ze alle 3 kort op elkaar zitten kwa leeftijd straks

Happy_hippie toch best wel weer wat pech bij jou :(:) gelukkig loopt ze al beter. Enig idee waarom de navel zo blijft? Of is het echt een navelbreuk? Zo te zien is ze fit zat :D knappe dame


Cioccolato snap ik dat je er nog niet zoveel zin in hebt na het overlijden van je merrie :(:) maar beide dames veilig dus kunt aftellen. Als je de namen zegt van je merries zet ik ze bij op de lijst.

Moner hoe is het vandaag met je veulen?

Lonniejj Ze houd je goed bezig zo >;)

Saraviavia Fijn dat je veulens zo goed gaan. Maar Balen van je andere merrie. Ga je ze terug laten dekken nog?

EllyC Gefeliciteerd nogmaals met deze knapperd *\o/* <3 ik heb hier ook al zo een druk veulen gehad de eerste dag. Ze gaan vanzelf liggen als ze moe zijn. Wellicht kijken of je d'r neer kunt laten liggen een poos zodat ze goed slaapt.

Al_zawraa jij ook gefeliciteerd met eindelijk een merrie *\o/* hoe gaat het inmiddels?

Am_horse Nigrante is ook alweer bijna veilig *\o/* Hier is het ook verschrikkelijk nat. Wordt er moedeloos van.

Kiko ik heb hier maar 2 veulens die geen berevacht hebben :+ maar ik scheer niet. Veearts was er ook geen voorstander van. Zeker niet met dit wisselvallige weer. Tenzij de vacht gaat vervilten door het zweten dan is het een ander verhaal.

Kvikur Fijn dat het zo goed gaat met moeder en kind <3

Ilsje87 Je merrie neemt nog even goed haar rust ervan :D . De uier doet idd nog niet zo heel veel.

AnsoDM heel veel sterkte met je hond :(:)

Wat fijn dat ritje samen met Nova. Loopt ze goed mee zo?


Hier is het ook echt klote weer. Wordt er moedeloos van -O- ik had Rico en Noortje al buiten willen hebben maar dat is niet te doen met dit vies weer.
Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Imani_Abby - Toffee - 359 dagen
Lonniejj - Rosa - 354 dagen
EllyC - W-Mellaer's Wamailin M - 344 dagen
Ilsje87 - Labiesch - 344 dagen
Mirjamalvaro - Blossom - 339 dagen
Charmfaith - Bailey - 336 dagen
Nieky1993 - Abby - 333 dagen
Jaydee_wp - Glyncoch Spring-Tide - 332 dagen
Nieky1993 - Tina - 330 dagen
Moner - Gateau - 327 dagen
Goldenarrow - Estonia - 326 dagen
cp112 - Gypsy Rose - 324
Carmen1987 - Carmen - 314 dagen

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:56

Het liggen is goed gekomen ...

Afbeelding
heerlijk dutten zo.

claucarlien

Berichten: 285
Geregistreerd: 28-10-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:17

Wat fijn Elly dat ze ligt.
Die van mij had de eerste uren van zijn leven wel echt te veel gestaan en daardoor dikke kogels.
Maar is gelukkig ook allemaal goed gekomen.

Die van mij is ook wel aardig aan het jeuken en wordt her en der wat zwart omdat zijn veulen vachtje eruit gaat.

Afgelopen donderdag is het verband verwisseld.
Helaas wel pus bij de wond ondanks de preventieve antibiotica.
Nu een jodium verband met antibiotica poeder in de wond en een weekje laten zitten.
Meneer springt inmiddels wel goed rond door de box.

Wanneer je moeder je onder smeert met slobber :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:20

AZ: wow niet te geloven, een merrie! Je hebt vast vaak gecontroleerd!

Elly: gefeliciteerd!

kiko

Berichten: 842
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:20

Anso heel veel sterkte. Ze laten op een gegeven moment zien als het tijd is. Hadden wij toentertijd ook. Eerst speelde ze nog maar op een gegeven moment lag ze meer en en liep ze heel langzaam. Had een tumor in haar vulva (14 maanden oud was ze pas). Toen ze ‘s nachts aan het piepen was heb ik pijnstillers gegeven en de volgende ochtend gelijk gebeld. 2 dagen later hebben we haar laten gaan. Vond het heel zwaar maar houden van is soms ook loslaten. Ik hoop dat ze nog vocht weg kunnen weghalen.

Ladonna staat mij ook bij dat je niet mag scheren voor de keuring maar als je veulen net een naaktveulen is op zijn hoofd moet ik dan maar foto’s laten zien hoe die was voordat je gediskwalificeerd wordt? Hopelijk blijft het hierbij en groeit het snel weer aan. Het ziet er verder rustig uit alleen het haar is eraf.

Elly fijn dat de kleine nu wel wil liggen.

Nieky scheren staat mij ook een beetje tegen. Op zijn rug is het echt een Wollie de rest valt wel mee. Hopelijk gaat hij snel (normaal) verharen zodat hij minder last krijgt.
Het lijstje is lekker kort zo!

Al_Zawraa

Berichten: 2369
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:54

Elly, wat vervelend dat ze zo bleef rennen, ze zal wel doodmoe geweest zijn uiteindelijk. Gelukkig lijkt het verder allemaal wel goed te gaan.

AM wat jammer dat ze weer niet op de wei kunnen, er is ook weer extreem veel regen gevallen. Gelukkig zitten wij deze keer in het gedeelte waar genoeg valt, maar niet extreem.
Nigrante ziet er goed uit!

Moner, hoe is het inmiddels met je veulen?

Anso, heel veel sterkte. Dieren geven zelf soms zo goed aan dat het op is :(:)
Wat leuk een rondje met Mira en Nova, loopt Nova braaf mee?

Last van de warmte kan ik me voorstellen met die dikke veulenvachtjes en die omslag van het weer ineens. Maar als ze zich echt kaal schuren, is dat toch wel heftig. Dan zou ik overwegen deels te scheren. Desnoods alleen onderkant hals en borst. Is geen gezicht, maar heb ik ook weleens gedaan zodat ze wel hun warmte kwijt konden.

Kvikur, fijn dat ze het zo goed doet.

claucarlien, wat naar dat de wond toch niet zo mooi is als gehoopt, hopelijk knapt het snel op!
Dat smeren met slobber doen ze hier ook _O-

Jenny, eigenlijk zag ik het meteen toen het eruit was al, je ziet het vaak wel aan de vorm van de billen. Maar toen toch even checken en toen was ik wel echt heel blij :D


Bedankt allemaal!
Zo blij dat de laatste toch nog een meisje is <3 Ik moet zeggen dat ik na vorig jaar, eindelijk 2 merries na 9 jaar alleen maar hengsten, me er iets makkelijker bij neer had kunnen leggen als het niet zo was, maar 3/3 hengsten zou wel weer heel extreem zijn geweest :+ Moet zeggen dat ik gister ook ineens heel sterk het gevoel had dat het een merrie zou zijn, maar dat durfde ik tegen niemand uit te spreken :')

Helaas scheurde bij het opstaan van Rakizah het vlies van de nageboorte af, omdat het veulen er waarschijnlijk nog deels bovenop lag. Er bleef dus weinig over wat nog naar buiten stak, dus was er al bang voor dat dit niet vanzelf zou gaan. Voor de zekerheid na een uur al oxytocine gespoten, maar helaas hielp dat ook niks. En juist Rakizah mag echt niet aan de nageboorte blijven staan, ivm hoefbevangenheid bij de oude eigenaar nav hetzelfde. Dus na krap 2 uur de DA gebeld, omdat het niet vlotte en ook de kleine niet wilde/kon drinken omdat Rakizah constant ging liggen. En daarnaast was ze zo eigenwijs dat ze ook absoluut geen fles wilde :+
DA heeft eerst met de water methode geprobeerd, maar helaas werkte dat niet, dus uiteindelijk afgepeld. Gelukkig kwam hij toen uiteindelijk (hoogstwaarschijnlijk) helemaal af. Nu dus wel 3x daags temperaturen, maar het lijkt goed te gaan. Was ook lastig met het veulen ook bij de opvoelbox, veulen was natuurlijk zo moe dat ze meerdere omgevallen is van vermoeidheid en is gaan slapen op de vloer.. Daarna gelukkig weer lekker terug in de stal met dik stro.
Uiteindelijk Rakizah even vast gehouden ivm het drinken en het duurde zeker 10 minuten voordat ze het uier gevonden had.. Daarna snapte ze het nog niet helemaal zelfstandig, dus ben ik nog meerdere keren heen en weer gegaan om te helpen. Uiteindelijk om 8 uur vanochtend ging het allemaal goed en zelfstandig.

Meet AZ Rasheekah (elegant/tenger)
Een heel ander type dan mijn 2 hengstjes, ik moet er zelf ook nog een beetje aan wennen, maar het is wel een heel chique en elegant dametje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is Majeed nog steeds niet helemaal goed, hij staat nu op de AB en dan even aankijken. Als het niet verbeterd ga ik maandag toch even de kliniek bellen wanneer ze weer naar het eiland komen.

LaDonna75

Berichten: 2218
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:58

Wat een knapperd AZ! Heel chique dametje. Balen van Majeed, lastig ook zo op een eiland.

Happy_Hippie

Berichten: 884
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 00:14

Gefeliciteerd allebei *\o/*

Nieky, gelukkig is ze nog fit!
Onder de buik hangt een verdikte navel (dikke potlood) tot in de buik (ook wel navelstreng zelf).
Als de stomp zo hard en dik blijft een echo inplannen op de
kliniek voor vervolgen van de structuren (dus tot waar de verbindingen lopen van de navel) in de buik evt gelijk een operatie erachteraan.

Jaydee_WP

Berichten: 215
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 03:32

Om 01.00 uur is hier een knap en vlot hengstje geboren!

Merrie was al de hele avond onrustig dus we zaten met een aantal stalgenoten om de camera gevouwen.
Geboorte verliep volgens het boekje. Veulen stond snel, heeft een berg mest geloosd, even geholpen met het vinden van de uier en als laatste kwam de nageboorte.
Heel wijs met dit knappe ventje en mama is supertrots! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3093
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 06:47

Gefeliciteerd. Wat prachtig he.

Al_Zawraa

Berichten: 2369
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 06:57

Gefeliciteerd! Wat een knapperd en altijd fijn als alles zo vlot verloopt.

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 07:32

Gefeliciteerd!

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 07:43

Wat heeft hij al een heerlijk wakker blik. Gefeliciteerd.

goldenarrow

Berichten: 8677
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 07:44

Gefeliciteerd allemaal met de veulens!

Ik ben niet tegen een veulen scheren, zeker niet als je ze daarmee een hoop ongemak kan besparen. Maar goed, bij de Arabieren is dat ook vrij normaal. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik ook nooit gemerkt heb dat de veulens er zelf last van hebben. Uiteraard scheer je niet het volledige lichaam bij -15 graden, maar zo met de hitte en dan zo'n zweterige veulenvacht? Nee joh, haal het er lekker (deels) af.

Phileine83
Berichten: 246
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 08:54

Van harte gefeliciteerd Elly, AZ (eindelijk je merrie, dat is je zo gegund *\o/* ) en Jaydee_WP *\o/* *\o/* *\o/*
Elly wat fijn dat de onrust toch gestopt is :z

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:01

Gefeliciteerd jaydee

Ilsje87

Berichten: 1279
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:10

Gefeliciteerd jaydee!

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:28

Gefeliciteerd jaydee!

Blossom mij weer voor niets wakker gehouden. :P

LaDonna75

Berichten: 2218
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:34

Gefeliciteerd Jaydee, mooi mannetje

JoannevZ
Berichten: 505
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:22

Wat is ze knap AZ! <3 Sterkte met Majeed.

Gefeliciteerd Jaydee! Wat een lieve foto's. Knap veulentje.

Knolselder

Berichten: 4337
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:34

Gefeliciteerd met het mooie hengstje!

Hier zijn die vroege veulens geboren met een echte yeti-vacht. Als het te warm wordt gaat die er echt wel af. Daarna zie je dat ze zich een stuk prettiger voelen. Vorig jaar stonden ze gewoon los in de kudde bij het scheren en vonden ze het zo lekker dat ik gekriebeld werd en dat ze kwamen vragen om verder te doen :')

kiko

Berichten: 842
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:58

Ik heb gister met het kleine scheerapparaat en de grootste opzet erop de hals geschoren. Zo heeft hij nog steeds echt vacht maar niet meer Wollie. Hopelijk gaat dat helpen. Zijn hoofd ziet er niet uit en op zijn hals ook een paar plekken. Maar ik zag vanmorgen niks nieuws dus denk wel dat geholpen heeft. Zo heeft hij zijn lichaam nog wel Wollie maar met de voorspelde regen laat ik dat zitten want daar nog geen plekken. Hij schuurt alleen met zijn billen en zijn hoofd/hals.
Het ziet er gelukkig wel rustig uit maar het is geen porum. Net een naakt veulen op die plekken.. Hopelijk groeit het snel terug. Wat bevordert haargroei? Levertraanzalf toch?

Jaydee en AZ gefeliciteerd met jullie knappe veulens! Er blijft zo niks over van de lijst.

claucarlien

Berichten: 285
Geregistreerd: 28-10-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 11:24

Gefeliciteerd Jaydee *\o/* *\o/*