[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:58

Vulina gefeliciteerd! Ze zijn wel erg terughoudend met de stippen bij jou :') Maar hopen dat hij nog door kleurt!

cheyenne beterschap! Ik ga voor je duimen dat je merrie het nog even binnen houdt.

Aleeyah zit vandaag op 311 dagen, wat foto's van gister.
Banden zijn al slap, buik begint te zakken. Maandag en dinsdag had ze dikke achterbenen, leek vandaag gelukkig weer iets minder. Veulen was gisterochtend absurd druk, zo erg heb ik bij geen van mijn merries ooit gezien. Gelukkig leek Aleeyah er weinig last van te hebben, maar ik werd er flink nerveus van. De rest van de dag stond ze lekker relaxt op het land, dus ze vond het zelf allemaal wel prima :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uier vanochtend.

Afbeelding

stephanie141

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:02

Gefeliciteerd met de knappe veulens <3

berdien85

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:10

Dag 330..camera is geïnstalleerd!

Afbeelding

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:12

Wauw wat gaat het hier snel.

Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes. En fotsy gefeliciteerd met je verjaardag.

Wat een verhaal zeg, van het veulentje in de slooot. Gelukkig was je er zelf bij.

Ik zag ook nog een super schattige foto van een veulen met het koppie tussen de benen voorbij komen. Super lief!

Fijn tijdstip Vulina en mooie hengst!

Ik zag ook al aardig wat dikke buiken gevulde uiers. Spannend.

Succes voor de wakers vanavond.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:14

Vulina, proficiat!!! Wel een gave bles vlgs mij,

Cheyenne, beterschap heftig zeg!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:14

Gefeliciteerd vulina euh no dot or spot :')

Bedankt nog voor de wensen heel lief van jullie

Ohjee beterschap cheyenne. Hoop dat je alsnog een oplossing hebt voor als ze moest beginnen of ik duim gewoon dat ze het nog even binnenhoudt tot je hersteld bent.

Aleeyah WoW zeg die gaat voor grootste buik
Uier gaat de goeie richting uit.

Fijn als de cam is geïnstalleerd berdien85

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:25

Vulina, ook van harte gefeliciteerd! In ieder geval wel een hengst! (Die wilde je toch graag?)

Cheyenne, heel veel beterschap! Hopelijk knap je snel weer een beetje op en houd je merrie zich koest.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:27

Gefeliciteerd met de veulens, Caesar en Vulina! En jij met je verjaardag, Fotsy! *\o/*

Beterschap, Cheyenne! :(:)

Sæunn zit inmiddels op 313 dagen en haar uier doet nog vrijwel niets. Ze is wel heel bol en wil alleen maar eten en slapen. Hoewel, van de week was er bij de buren een paard losgebroken en trok alles bij ons een sprintje, inclusief mijn hoogdrachtige dame. Kon nog goed hard! Filmpje

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:28

Vulina schreef:
Ik had van Knolselder de naam Oh My Dot gekregen, niet erg toepasselijk _O- Misschien kan iemand anders er wat mee?

Stille meelezer hier. Leuk een avalon baby! Ken de merrie goed ;)
Anders maak je er Oh my NO dot van :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:35

Gefeliciteerd vulina! Jammer van de geen stippen maar wie weet kleurt hij nog door :P

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:35

Of 'Oh my dot-less'

Imre die is nog vlot zeg!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:38

Gefeliciteerd Vulina! Jammer van het gebrek aan stippen :))

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:46

Gefeliciteerd vulina :) Het blijft natuurlijk altijd gokken maar dat zul jij als geen ander weten haha!

Beterschap cheyenne ...

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:58

Gefeliciteerd Vulina! Ben er niet helemaal thuis in, maar mijn schoonzoon heeft ook zo'n homozygoot stippengeval, is bruin geboren en die heeft nu (is nu 3 jaar) wel lichte vlekken in de vacht gekregen en op neus, lippen en buik. Lijkt qua vacht een beetje roan-achtig. Ze hebben mij toen wijs gemaakt dat je altijd stippen krijgt bij heterozygoot appaloosa. (Deze komt uit 2 stippelpaarden). Ze is nu drachtig dus ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:08

Gefeliciteerd vulina

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:54

Koos (stiploos), gefeliciteerd!! _O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:57

Hè hè hè, even dimmen jij hè ~~}> :')

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 00:24

Gefeliciteerd Caesar en vulina! Misschien komen stippen op later leeftijd door?

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 00:36

Cio en Vulina, heerlijk zo'n prinsessen paard. Mijn eerste pony had dat voorrecht ook en is ook gebleven tot ze niet meer kon en naar de groene weides is vertrokken. Heb haar bijna 18 jaar gehad, echt samen opgegroeid. Ook nu heb ik een paard wat nooit weg gaat, al is dat wel een ruin.

Spannend Vulina. :):)
Straks gaan ze nog vrijwel tegelijk.

Vulina, spring x dressuur wordt steeds vaker gedaan. En komen soms hele fijne nakomelingen uit. :j

Dakario, lastig pakket zit je in. Je wilt zowel je merrie als je veulen geen kwaad doen. Maar goed belangrijkste is dat de kleine kan vliegen en rennen. Schrale weide zou dus wel een goede middenweg zijn om aan beide hun behoeften te kunnen voldoen.

Baudyh ook aan het waken. Als het eenmaal bijna zover is kun je ze er wel uitkijken.

Fotsy, gefeliciteerd! En arme merrie met zo'n drukke baby.

Astrid, heerlijk gezicht altijd die blije paarden in het voorjaarszonnetje. Vlinder haar uier schiet ook al mooi op.

Ceasar, dubbel gefeliciteerd. Prachtig veulen. Hele leuke toepasselijke naam ook. Knolselder ik zie een nieuwe carrière voor je!

Voyou, zo van voren is ze echt enorm!
Mooie merrie trouwens.

Ceasar, jeetje heftige ervaring! :wow:
Gelukkig is alles goed gekomen!

Angelpam, mooi buikje al. Uier is nog vrij rustig zo te zien. Nu moet ze ook nog even natuurlijk.

Luna2006, aardig van je om ons eraan te herinneren. Hier helaas niet weer een veulen. Kan niet alles houden. En afscheid nemen is een dingetje.

Laylah, ik vermoed nog steeds dat jij nog wel even geduld mag hebben.

Vulina, ze heeft gewoon heel lang over dat mooie blesje gedaan. :))
Wel een heel mooi chique veulen hoor. Gefeliciteerd!

Heftig Cheyenne! Beterschap!
Hopelijk wacht je merrie nog even tot je wat bent bijgekomen van de ingreep. :(:)

Al_Zawraa, ze maakt mooi werk van haar buik. Uier ziet er ook goed uit.

Fijn dat de camera werkt Berdien.
Vind je deken zover in de dracht wel wat eng. Ik zou haar zonder zetten. :o

Imre, die kan idd nog flink hard met buik.

Sorry bijlees verhaal is van de laatste paar pagina's. Rest van het weekend en afgelopen dagen wel gelezen en gezien. Dus ook voor die dames gefeliciteerd met de veulens. Helaas ivm met persoonlijke reden toen geen tijd gehad om een bericht te plaatsen. Sorry.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:30

Dakario, heb je de mogelijkheid merrie met veulen snachts buiten te zetten? Dan zitten er minder suikers in het gras, en is het dus minder gevaarlijk voor de hb, maar zolang de hb nog aanwezig is gras echt het liefste mijden en schraal hooi voeren. Wellicht zijn er suikerloze/arme supplementen die haar daarbij kunnen ondersteunen in de dracht? Kan ze niet op een paddock of in een rijbak staan? En ik zou als het kan een modderpoeltje voor haar maken zodat ze haar voeten kan koelen, dat wil nog wel eens wat druk wegnemen. Sowieso een lastige situatie, sterkte!

Vulina, Caesar en anderen met een veulen gefeliciteerd!

Dat moet wel schrikken geweest zijn Caesar! Fijn dat je in de buurt was en zo snel kunt ingrijpen.

En oeps Vulina := dat verwacht je dan toch niet helemaal, een stiploos veulen := Hopelijk kleuren ze uiteindelijk toch door!

Fotsy, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk laat Jessy haar veulentje netjes nog even een paar dagen zitten... Lijkt me geen fijn gevoel.

AZ, Aleeyah wordt ook al lekker rond! En ook al een flink uier :j ik snap dat het even schrikken is als ze zich zo gedraagt, gelukkig niets aan de hand. Nog eventjes volhouden!

Sterkte Cheyenne! Hopelijk voel je je snel beter en wacht je merrie daar nog even op. Ben je wel alweer thuis? Wel fijn dat de stal houder kan inspringen als het nodig is!

Fijn dat de camera geïnstalleerd is Berdien! Die van ons geeft geen beeld -:(- Ik hang morgen eerst maar een oude smartphone op, dan heb ik in ieder geval iets....

Iemand ervaring met de Aldi camera's die wel verbinding lijkt te maken maar geen beeld geeft?

Myrthe had vanmorgen weer een leeggelopen uier, het waren net geen theezakjes. Daarintegen was hij vanavond wel weer goed vol. Wel nog zucht, ik kan er nog een deukje in duwen namelijk en er komt nog geen melk, maar ze is zich wel aan het voorbereiden. Haar banden worden slapper en ik zie het veulen duidelijk draaien, iedere keer steekt de kleine weer op een andere plek uit :+ Ze wordt nu ineens echt veel dikker en het wordt voor Myrthe steeds ongemakkelijker. Ze vond het niet fijn als ik rechts aan haar buik kom en ze begint erg wijdbeens te lopen. Vanochtend zag ik haar voor het eerst weer liggen toen ik aan kwam rijden.

Vanochtend;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond;
Afbeelding

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 03:44

Milanlover staat jouw merrie 24/7 op het land? Mijn merrie heeft in de ochtend telkens meer uier dan in de avond :=

Heb helaas geen tips voor je weigerende camera. Dat is wel zuur.

Waken gaat me wel makkelijk af nu :D wordt mooi om het uur wakker door die rotte pijn dus geen wekker nodig. Mevrouw is nog altijd met vlagen onrustig om tussendoor wat hooi te knabbelen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 04:31

Die uier loopt nog wel erg ver terug Milan lover. Ow dat gedoe met die camera’s, zou fijn zijn als ze gewoon werken hè.

Gefeliciteerd Vulina! Jammer van de niet-stippen! Je had toch nog een merrie met lage PH?

Ceasar wat een schrik je veulen in de sloot, gelukkig dat je het zag!

Cheyenne dat klinkt erg pijnlijk, hoe kan zoiets gebeuren?

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 05:13

Owja idd Astrid, Vulina had er 2 tegelijk met lage PH. Ben benieuwd of daar nog wat vordering in zit.

lang verhaal over mijn buik zal ik jullie besparen. De breuk zelf is niet de pijn, pas als de inhoud van je buik er in bekneld zit moet er wat aan gedaan worden

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:35

@vulina dikke proficiat <3

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:33

Mijn merrie loopt inderdaad 24/7 op het land, ze heeft momenteel nog een inloopstal :P

En Astrid hij loopt inderdaad nog ver terug, maar zo vol is hij nog niet geweest, dus ze is wel aan het werk! Ze is ook morgen pas veilig, dus de kleine moet nog eventjes blijven zitten.

Zonet zag haar uier er echter zo uit;

Afbeelding

Ze had een bloederig stopje en toen die er vanaf kwam bloedde het dus zo. Iemand hier ervaring mee?

Uier is nu dus ook niet teruggelopen en wordt steeds harder.