[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:57

linda2008 schreef:
Myrth97 schreef:
Waar woon jij dan :oo ? Ik zit de hele week al op stal bruin te bakken

Hey! Dat is niet leuk voor de bleekscheten onder ons... >;)
Ik kom niet verder dan tomaat-rood, dan ben ik sochtends gewoon weer lijkwit, en dan begin ik weer van voor af aan _O-

Dat klinkt ook heel bekend :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:57

Azara :(:)
Ik zou toch echt twijfelen met die uier of ze wel drachtig is. Heeft ze toch wel een goeie dikke buik?
Ik zie de merrie natuurlijk niet maar sjeezes...je weet niet op welke tijd ze vorige keer bevallen is?

Arianne balen hoor als je dan ineens moet beginnen twijfelen.

Leonoor wow.. :(:)

Fotsy knappe kleine man. <3 Mijn veulens schachten ook vaak uit,maar dat weet je. :')

Robynn wat leuk dat Khaleesi nu gewoon kan blijven! En spannend is het dan al!

Lisa had gelukkig weer wat gewerkt aan haar uiertje vannacht. De test is nog een lichte 6.5.
Druppels hingen eraan omdat ik dus getest had.

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog wat foto's van het jong geweld hier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:01

Verder over het appaloosa,ik vraag me dan af,wat is Cas dan? Hij heeft donkerbruine vlekken in zijn lichtbruine vacht. Tot nu toe nog geen appies gegeven,maar dat geeft niet,ik zou schrikken als er ineens een gestippelde uitkomt denk ik. :')
Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:02

Nog een klein duwtje voor Lisa!

Ik krijg al wel een kleurtje. Loop de hele week al met mn melkflessen bloot in de hoop dat die ook meekleuren maar ze weigeren pertinent. Haha. Heel licht zie je wel iets, maar de witte teint overheerst

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:03

Dat heeft volgens mij een naam pretty, maar lijkt me geen appie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:04

Laatst bijgewerkt door Cemlys op 13-05-16 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:05

pretty schreef:
Azara :(:)
Ik zou toch echt twijfelen met die uier of ze wel drachtig is. Heeft ze toch wel een goeie dikke buik?
Ik zie de merrie natuurlijk niet maar sjeezes...je weet niet op welke tijd ze vorige keer bevallen is?

Ze heeft een bescheiden buik, maar dat was met haar vorige dracht ook zo. Veulentje voel ik wel duidelijk schoppen sinds de laatste paar dagen :j Maar het duurt me allemaal veelste lang en begin nu gewoon te twijfelen aan mezelf ... En toch schopt hij of zij hard, ik weet het zeker ...

De vorige keer weet ik niet hoelang ze gedragen heeft. Toen heeft ze het hele jaar bij de hengst gestaan en is eind april bevallen, dus dan is de vraag vanaf wanneer worden ze hengstig ? Omdat ze toen ook nog maar twee jaar oud was en ondervoed.

Nu is ze 6 jaar oud en zeker niet ondervoed, en helemaal happy natuurlijk :o

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:12

Oh wat een mooi gezicht bij jou in de wei Pretty. Zeker als de slurfjes niet te zien zijn :P Maar ze zijn echt keileuk. Heb je zelf een favoriet? En Lisa gaat ook de goede kant op, spannend. Wat zijn de kleurkansen bij haar?
Azara, wat lastig zeg! Inderdaad ook nog een uiertje van niets, en dat terwijl je het er wel uit kunt kijken inmiddels. Fijn dat je het in elk geval voelt schoppen, dat stelt gerust. Succes!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:13

Gefeliciteerd Natascha!

@Fotsy; Appie zijn slurfje hangt er ook gewoon vrolijk uit hoor :+ Mijn oma dacht eerst dat het de navelstreng was :')

Ik heb ook ergens nog een mega schattig nestje kittens gezien!

383 dagen al Leonoor? :wow:

Die laatste 2 vullen goed Azara; nummer 1 lijkt niet zoveel...

Hier is het ook zalig warm nog steeds. Wordt alleen niet echt bruin ;+ Mijn benen lijken zonlicht af te stoten, armen lukt nog net, een heel klein beetje.

Ze doet gelukkig er weer wat werk van maken pretty! Wat een zalige veulenspam weer ook! je mannetjes zijn zo leuk samen!

Ik denk dat ik hier een houder heb staan. Hoe meer ik hem bekijk hoe leuker ik hem vind. Hij is ook mega correct. Heeft een flinke dish (denk dat het zowat word zoals maylinn) hele mooie lange benen, kort lichaam. Staat al heel netjes op zijn benen, heeft een stevige stap, in draf (die 5 passen) lijkt hij redelijk wat knieactie te vertonen. Enkel zijn hals vind ik iets te kort naar wat ik graag zou willen.
Kenissen zeggen ook allemaal dat ik hem beter aanhoud en ga showen ermee en evt zelfs opfokken tot dekhengst. Zou in principe wel gaan, Marley is gaat voor 2017 drachtig zijn, kan hij daar lekker bij, het jaar erna kan hij bij zijn moeder weer lopen. Dilemma's Dilemma's .... -O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:14

Vervelend,het kan ook dat zij gewoon van zichzelf uit heel lang draagt natuurlijk.

Cemlys hij heeft er best veel denk ik om dat te zijn? Zijn vader had dat ook en die gaf wel appie's door. Voor mij hoeft het niet dus ik zou blij zijn als hij het niet is. :o

Arianne dank je! Goh favoriet...de kleintjes leer ik nu pas een beetje kennen natuurlijk,die grote zitten allang in mijn hart. Stiekem Picasso favoriet tot nu toe. :o
De kleurkansen bij Lisa? Pfoe daar begin ik niet aan om die te berekenen. Ik hoop op een bruintint. ;)

Luna hij is ook erg mooi hoor! Echt heel lange benen en een mooi hoofd,ik zou het wel durven denk ik om die aan te houden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:19

Pretty, die eerste foto van Milo <3 Wat een lekker bekkie!
En het veulentje van je schoonouders heeft inmiddels ook een naam, zie ik :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:22

Natascha gefeliciteerd met het veulen!

Azara, ja daar wordt je wel een beetje moedeloos van he, nog even geduld hebben. Het zou er vanzelf uit moeten komen...

Pretty, prachtige foto's van dat jonge spul :+: Blijft altijd genieten!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:23

Mijn armen en gezicht worden bruin, de rest blijft wel echt wit of rood hahah.

In Frankrijk zulk slechte weer? Frankrijk wel prachtig land!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:23

Ik denk dat ik toch maar de dierenarts ga bellen om naar zijn mening te vragen ..

Ik voel het schoppen inderdaad maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik het me toch verbeeld, die uier .. ik begin toch te twijfelen nu. Zondag zit ze op een jaar dracht en ze lijkt geen haast te maken ..

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:24

Pretty wat een (schattige) draak!

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:25

Azara veearts laten komen kan nooit kwaad en dan weet je het zeker..

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:25

Of is er een trukje om de bevalling in werking te zetten ? net als bij mensen pittig eten, de trap op en af rennen ?

Misschien moet ik maar een eindje met haar gaan rijden dit weekend ?!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:32

Je kan haar even op de trampoline laten springen? Of skippybal springen? Ananas voeren :')

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:33

:') Heb ik niet :') :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:54

Wachten duurt soms lang maar dat ben je zo weer vergeten als dat klein grut er naast loopt azara en lenoor.

Bedankt voor de slurfjes info, ben ik ook weer gerust, schachten kan hij wel maar loopt er liever mee te koop, denk ik, al stelt het nog niet veel voor hoor :P

Pretty wat een knapperds en al groot, toch leuk dat ze zo met elkaar kunnen spelen he.

Zag nog mooie foto van raisa voorbijkomen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:58

Zijn er ook een paar die rond de 380 dagen of meer geeindigd zijn dus kan natuurlijk.

Bij paarden wordt er eigelijk nooit wat in gang gezet, met osteopathie wordt bv nog wel een keer wat gedaan maarja dat is meer er van uitgaande dat er iets niet helemaal goed gaat in de doorbloeding en dus de hormonen van het veulen onvoldoende vrij kunnen komen of iets in die trant.

Pretty die ben dór spots kunnen ze ook veel van hebben hoor. kun je appaloosa testen? Knappe veulens heb je trouwens, gaaf ze lekker met elkaar kunnen spelen, balen dat de tweede hier zo laat komt...

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:06

Afbeelding
Nu elke dag dikker

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:11

die is goed op weg suus-elvira

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:12

Suus lijkt wel een beetje op Lisa haar uier. :D Ze gaat al goed!

Cemlys ik ben nu wel benieuwd! Ik heb het eens gevraagd in een kleurentopic. Volgens mij kon je appie niet testen? Ja het is inderdaad zalig als ze kort op elkaar komen. Lukte me vroeger ook niet altijd hoor. Nu dek ik wel graag per twee zeg maar,maar je weet het dan nog niet.

Azara als je blijft twijfelen toch maar even DA erbij! Maar het lijkt dat lang dragen de modetrend is dit jaar. :(:)

Ja Cynthia,eindelijk. ;)
Dank voor de complimenten over Milo! Volgend jaar wil ik een Mila. :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:24

Gefeliciteerd Natascha!

En hier nog zo'n bleekscheet hoor :+ Ik heb ook maar 2 gradaties: rood of wit :')

Weeral zoveel merries over tijd. Jeetje. Je zou voor minder terug aan het twijfelen slaan, zeker als ze dan nog eens absoluut gene uier hebben zoals Azara. Maar met het slechte weer daar kan dat mss wel te verklaren zijn.

Heerlijke foto's hoor pretty! Echt genieten. En wat is Cas toch mooi :9

Over de slurfjes: hier laat Furioso het ook vaak hangen hoor, zeker als het warm is :+

Hier twee dierenartsen die elkaar tegenspreken ivm de uitvloeiing die Imperiosa nog steeds heeft (gelige smurrie): ene zegt merrie spoelen (om vruchtbaarheid later te verzekeren) en andere zegt helemaal niet nodig om te spoelen, is gewoon de natuur die zijn werk doet... Dus ik ga dit weekend nog eens goed observeren en zien wat mijn eigen gevoel zegt.

En intussen weer zorgen om mijn hengst, die heeft ineens overal korsten (ook op zijn oren) en heeft ontzettend veel jeuk en voelt zich echt niet goed. Ik heb proberen een afspraak te maken voor een volledige checkup in Merelbeke, inclusief foto's van zijn benen zodat we dat ook maar gehad hebben, maar alles zit al volboekt tot volgende week donderdag... (en ik vertrek woensdag naar Spanje).
Nu komt vanavond laat de VA om een biopt te nemen en te bekijken wat eraan gedaan kan worden.
Mijn arme vent voelt zich echt niet goed en heeft vreselijke jeuk ;(