Haha, er gaan heel veel feitjes en fabeltjes rond.

Wat is het toch ook een mooi paard!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

).

en als je dan kijkt naar de statistieken worden er gemiddeld meer hengsten geboren.
de xjes moeten het vooral hebben van het afsterven van de ytjes, allez ik heb er eens een gans artikel over gelezen en ben helemaal overtuigd maar dan nog wordt het afwachten he, ik zeg alleen maar dat de kans groter wordt op een merrie
. Terwijl als ik mijn merrie dag en nacht zou bij de hengst laten en alleen zij, weet ik wel zeker dat de kans op een hengst veel groter wordt en net met diepvries en net met afspuiten. Maar nog steeds 'de kans op' wordt beïnvloed, de verhouding 50/50 wordt verplaatst
, bij koeien doen ze dit wel en de zaadjes worden gescheiden op basis van de activiteit, 90% kans op een vaars.
jankt meer dan de merrie's

Azmay schreef:Hoe normaal is het dat een merrie boos word als je de buik aanraakt?
Die van mij is toenemend geïrriteerd en dan vanaf de singelplek naar achter steeds heftiger.
Denk eigenlijk dat dat merrie-hengst gedoe een fabel is maar blijft interessant.
dus toen drong ze zich nogal op om juist wel op haar buik te jeuken
Azmay schreef:Hoe normaal is het dat een merrie boos word als je de buik aanraakt?
Die van mij is toenemend geïrriteerd en dan vanaf de singelplek naar achter steeds heftiger.

)