[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poesnoes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:17

Ja of net daarna ze is 2 juni gedekt. maar misschien heb ik de dagen niet goed geteld. Haha zal het nog ff nakijken.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:21

Zie weer mooie buikjes langskomen :) Onely, fijn dat het zo goed gaat met de kleine :D

Nudine staat sinds vrijdag op Havens merriebrok trouwens. Ik ben trouwens bezig met ijscompressen en multi milk aangezien ze een enorme piephak heeft (weer) :( I.v.m. de dracht kan de DA er niks inspuiten, dus voorlopig gaan we maar zo aan de slag. Ze lijkt er trouwens niet veel last van te hebben.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:23

Mooie merrie hier boven :)

Dat is minder van Nudine.

Haha nog even verder zoeken dan AGarcia

Hoop dat peep morgen geen last meer van zoveel bruin vocht verlies heeft anders even DA bellen overleggen. Peep was trouwens erg vervelend aan de longe renden heel tijd los door de rijbak, trok zich gewoon los of me achter der aan. Heb ze nog nooit gedaan in die 5 jaar vervelende peeps.
Afbeelding

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:26

Gevonden, lag achter een balk waardoor 'k hem nii kon zien.
Nu nog kijken of mn pc 'm pakt :D

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:27

Vervelend van Peeps. Misschien dat het veulen inderdaad drukt ofzo?

Mooie merrie kwam er voorbij!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:28

peeps is wel erg dik op die foto en die zou dan nog zo lang moeten?
zometeen mijn meisje eens een goeie poets beurt geven eens kijken hoe dat gaat
(ze zal dan heel even haar stal uit moeten vanwege de gedroogde modder :P)

ow ja er kwam toestraks viezigheid uit haar muts is dat ook normaal zo na de geboorte?
wit bruinig slijm

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:34

Ze moet nog 86 dagen ja. Maar het komt ook wel doordat ze door omstandigheden van kreupelheden en stalomstandigheden tijden niets heeft gedaan. Ze wordt als de bak niet bevroren is echt goed in beweging gehouden iedergeval :) Aan de pessoa teugel aan het werken en blokjes om en veel buiten. Eten krijgt ze ook niet overdreven veel, maar ze heb wel snel aanleg dik te worden. Al moet ik zeggen dat ze op deze foto wel erg dik lijkt, real life stuk minder wel.

Trouwens geen idee of dat normaal is Onley voor mij is alles nieuw.
Laatst bijgewerkt door Marlis op 09-01-11 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:35

Onley, dat is normaal hoor :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:37

Kelsey is dik!! Echt heel schattig!
Die merrie hierboven is ook mooi, lekker buikkie al :)

Ik heb vandaag eindelijk weer eens heerlijk in het bos gereden. We zijn 1 uur weg geweest. Veel stap, omdat ze al weken erg weinig gedaan heeft, een paar keer een drafje en op een lang ruiterpad galop. Daar werd ze zo blij van! Ze moest echt even dr pootjes strekken. Ze ging hard en maakte echt ruime sprongen, was heerlijk!!

Ik heb ook even een vraagje:
Daisy is afgelopen dinsdag verhuisd naar een andere stal (150 meter bij de oude stal vandaan).
Woensdag, donderdag en vrijdag was haar stal zo vreselijk nat dat je het echt hoorde soppen als je er doorheen liep. Normaal is ze nooit zo nat en gebruik ik 2 plakjes nieuw stro per dag.
Nu zat ik op 4 of 5!

Er lekte niets, maar toch heb ik haar gisteren in de box ernaast gezet om te kijken hoe ze het daar zou doen. Vandaag was ze weer heel nat, al leek het wel iets minder, maar het stukje gang voor haar box was ook zeiknat.
Heeft iemand een idee hoe het zou kunnen komen? Misschien gewoon door de verhuizing een soort van stress-uiting?
Ze krijgt nog steeds hetzelfde voer. Al heb ik voor het voer van morgen er geen peen bij gedaan, misschien scheelt dat.
Verder gedraagt ze zich heel normaal, zoals altijd..

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:42

Ja, staat kelsey wel he :P Vind dr ook erg schattig!
Vreemd van Dais, misschien smost met haar drinkwater?
Misschien eens rondvragen of ze haar veel zien plassen?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:44

Zou het niet weten van dais. Zie je haar zelf veel plassen? Lijkt me niet dat er wat lek is idd als het allebei de stallen zijn. Heeft ze geen losse waterbakken op de grond? Lekker gereden met dais:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:49

Bij mij doet veel plassen toch een belletje alarmbelletje rinkelen hoor, dus hou het even in het oog of laat eventueel even wat bloed afnemen.
toen ik urine voor de zwangerschaptest heb afgenomen, gelijk ook een stickje erin, gelukkig was alles perfect in orde. :).

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:03

Ik zie haar niet meer plassen dan anders. Ze gaat wel gelijk plassen als ze weer terugkomt in haar stal, maar dat doet ze al jaren.
Ze heeft een automatische drinkbak en ik zie haar ook niet meer drinken dan anders.

Ik bel morgen wel even de DA, even overleggen en misschien maar even langs laten komen. Liever een keer te veel dan een keer te weinig.
Al is het wel echt pas sinds ze verhuisd is.
Wat zou het kunnen zijn dan, Zitake?

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:05

Veel plassen kan duiden op een blaasontsteking, ik denk dat zitake dat bedoelde..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:09

Maar dan zou ze toch meer aandrang hebben en dan niet, of kleine beetjes plassen?
Als ik haar in haar schone stal zet, komt er een flinke hoeveelheid met kracht uit, dat zo te zien geen pijn doet.
Kan het zo zijn dat het veulen op haar blaas ligt? Maar ja.. dan zou ze denk ik wel vaker plassen, maar in verhouding een zelfde hoeveelheid als anders..

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:11

Ja, heb je gelijk in. Ik zou het echt niet weten... Misschien toch eens helemaal laten checken door de DA dan. Ben je zeker dat het niet aan haar ligt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:14

Ik ga morgenochtend gelijk even bellen.
Ik lees in andere topics op Bokt dat het ook door stress kan komen, of door veel wortels. Maar ja.. wat is veel? Ze krijgt zo'n 10 kilo per week (en dit krijgt ze ook al maanden).
Haar urine is trouwens gelig en troebel, niet heel waterig.. Denk daardoor dus dat ze niet veel meer drinkt dan anders.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:19

@cynthia mijn merrie eet slechter dan normaal en denk dat dit ook door het veulen komt.
zou het niet kunnen dat jouw veulen op de blaas van de merrie drukt waardoor ze dus vaker plast dan normaal??

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:19

Door stress kan inderdaad wel, maar heb ik bij mij eigen paarden nog nooit gemerkt. Door wortelen lijkt me nogal straf.
gewoon even afwachten wat je DA ervan zegt :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:23

Lijkt me toch niet zo heel gek eigenlijk dat ze in de dracht meer plast dan anders, ivm veulen wat in de buik zit maar beter een keer teveel de dierenarts laten komen dan een keer te weinig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:24

Pasch met der nieuwe frontriem ;)
Afbeelding
nog even buikje
Afbeelding
Yonce en zelfstudie spaanse pas
Afbeelding
bijna 3 is ze nu
Afbeelding
scheur in de hoef
Afbeelding
Deano, kan ook al netjes vaststaan :), hij zag er wat suffer uit vandaag, zal niet mis zijn als collega morgen toch even langsgaat voor die hoest denk ik.
Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:25

mijn stal was de laatste 3 maanden echt een beerput iedere dag opnieuw zeikenat en erg vies
ze plaste ook erg veel en poepte veel :o

maar troebel urine is volgens mij niet goed hoor? of wel?

Cynthia82

ubimone schreef:
@cynthia mijn merrie eet slechter dan normaal en denk dat dit ook door het veulen komt.
zou het niet kunnen dat jouw veulen op de blaas van de merrie drukt waardoor ze dus vaker plast dan normaal??

Daar zat ik ook al aan te denken. Maar dan zou ze denk ik wel vaker plassen, maar geen grotere hoeveelheden (zo veel dat haar stal na 24 uur echt sopt van de nattigheid)..

Ik bel morgen de DA even, van dat zoeken op Google word ik alleen nog maar nog ongeruster..

@Onley: voor zover ik weet is paardenurine altijd wat geler en troebel.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 09-01-11 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Is idd het beste beter een keer teveel dan een keer te weinig.

Pff aan de ene kant wil ik heel graag nog even naar stal bij peeps kijken, aan de andere kant denk ik anous gaat morgen vroeg en als het dan nog zo is belt ze de DA. Anous zei nu ze thuis was trouwens dat peep gisteren al erg dunne mest had en nu dit dan. Maar nu echt puur water helemaal bruin wat er aan een stuk door achterelkaar uit spuit als ze scheten laat en die laat ze nu heel de tijd.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:28

Twee Haffies met probleempjes... Vervelend he? Je gaat je daardoor echt zorgen maken.. En misschien (hopelijk) is het bij ons beiden gewoon een dwarsliggend baby-(half-)Hafje