Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:54

Succes vannacht Elady!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:56

Succes Elady! Op hoop van zegen!!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:19

giovanna kegelt al van af vanmiddag!!! en d`r vulva sttat al op een kier!! haha kaan niet meer w88!! ik ga nu alvast slapen en ik hoop dat ik zo (van8) gebelt word dat er iets aan komt!!

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:22

Gefeliciteerd Myrdal het is een mooi veulen

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:37

myrdal GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:38

Nogmaals gefeliciteerd Myrdall!

En elady veel succes vanavond. Hopelijk gaat het een beetje met je schouder!

Imposant: Dat wordt ook spannend! Ik hoop voor je dat ze neit te lang meer wacht.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:44

Heyhey allemaal,
Lavendel loopt nu een week over, d'r buik staat echt op knappen en d'r uier ook maar ze onderneemt nog niet echt veel actie Slapen
T veulen mag d'r nou wel eens uitkomen van mij Haha! .

Groetjes!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 23:08

Rebecca staat voorlopig nog rustig te knabbelen Boos!
Ga straks nog ff kijken en daarna maar naar bed, weer een slapeloze nacht ben ik bang!!!!!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 23:20

Hey iedereen, vooreerst alle nieuwe mama's GEFELICITEERD.

Over mijn merrie heb ik een vraagje, toen ik haar zopas nog even checkte voelde ik even aan haar buik, mijn andere hand lag achteraan op haar bil. Nu voelde ik precies lichte schopjes!! Is dit mogelijk en zo ja wil dat dan zeggen dat de bevalling nadert?

Haar uier is dik maar ze maakt nog geen melk.

Wat denken jullie?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 23:27

Gefeliciteerd Myrdal! Goed gedaan hoor, wat koelbloedig van je! En een prachtig veulen, geniet er maar heerlijk van!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 23:54

@ Boldly: is dat donkere dat je ziet het veulentje??? Dat kun je al goed zien op zo'n scan. Siena krijgt ook een scan (wel met minder leuke reden) dus bedankt voor deze foto, even voorbereiding Bloos

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 23:58

Sjen schreef:
@ Kimble: bah dit klinkt zo herkenbaar. Maar jullie hadden dus nog een scan laten maken ook en daarop was ze wel drachtig? Veel succes met je merrie in elk geval Ach gut
Hoop dat ze de volgende keer wel drachtig is en blijft!

Myrdal??????

Ja er is een scan gemaakt toen ze een paar weken drachtig was. Ik heb hem thuis liggen. Was er zo trots op.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 00:03

Myrdal schreef:
Maar de nageboorte kwam er niet af, dus moest de DA weer komen, die was er om 7 uur, de nageboorte zat goed vast en moest dus gepeld worden, geen pretje, Myrdal was er flink chagarijnig van, wat de moeder/zoon band niet ten goede kwam. Nu moet ze 3 dagen gespoeld worden, maar voor de rest ziet het er goed uit. Ik ben toen naar huis gegaan om 2 uurtjes te slapen, daarna weer heen, maar

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! Eindelijk word het lange wachten beloond!

Ik snap alleen niet waarom de nageboorte gepeld moest worden. Als ik het zo lees is het veulen om 2 uur geboren. En om 7 uur werd ze al gepelt. Maar merries mogen er toch 8 uur over doen? Mijn merrie heeft er 6 uur over gedaan voordat de nageboorte er af was, en dat ging prima. Of lees ik het verkeerd?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 00:06

Het nageboorte moet er binnen 4 uur er af komen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 00:41

Ik heb altijd geleerd 2 uur, dan een spuitje om te helpen, 2 uur verder nog niets? dan weer een spuitje en dan 2 uur verder afpellen met de hand. Vandaag kreeg ik een infolijst van mijn DA en daarop staat dat je na een uur al moet gaan bellen... Vlotte en voorzichtige DA dus Knipoog
Drinken en staan binnen een half uur, maar als een veulen heel sterk is, volgens utrecht dan, dan kunnen ze wel 2 dagen zonder drinken Bloos! Nou ja, dat ze lang zonder kunnen weet ik wel, sterke veulens dan, bij Shanaya mogen ze pas een uur of 4 / 5 na de geboorte normaal drinken, als je snel reageerd is er even tussendoor een gat van ongeveer 2 minuten vanaf het moment dat de nageboorte de grond raakt tot de baarmoeder hevig begint samen te trekken Clown Dat ene pijnloze momentje moet je precies op tijd pakken, dan kun je met een gerust hart afwachten tot de pijn over is en de baarmoeder weer in positie en normale grootte...
Foto van ons pukkie, gemaakt afgelopen zondag door reindert:
Afbeelding
Afbeelding

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 03:49

HOERA!!!! WE HEBBEN EEN VEULEN!!!!!
Alain Delon!!! is zijn naam!! een echte UB40! net zijn vader!
een vos!
hij (hengst dus) is geboren om 01.46!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 07:06

GEFELICITEERD!!!

Hier is het nieuws inmiddels bevestigd, Polly is drachtig en ik schat haar in dat ze over een week of 8 een ukkie krijgt!!!

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:15

Mausie schreef:
Hey iedereen, vooreerst alle nieuwe mama's GEFELICITEERD.

Over mijn merrie heb ik een vraagje, toen ik haar zopas nog even checkte voelde ik even aan haar buik, mijn andere hand lag achteraan op haar bil. Nu voelde ik precies lichte schopjes!! Is dit mogelijk en zo ja wil dat dan zeggen dat de bevalling nadert?

Haar uier is dik maar ze maakt nog geen melk.

Wat denken jullie?

Die schopjes zegt alleen dat je veulen "alive and kicking" is, helaas niks over aanstaande geboortes. Zou eerder op de uier afgaan, wijzen de tepels al naar buiten?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:20

Polly schreef:
GEFELICITEERD!!!

Hier is het nieuws inmiddels bevestigd, Polly is drachtig en ik schat haar in dat ze over een week of 8 een ukkie krijgt!!!

Huh de Polly die haar veulen verloren was?
Hoe kan dat dan? Verward

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:21

gefeliciteerd allemaal!!!!!!!!!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:43

Imposant: Super, gefeliciteerd!

Vannacht weer weinig geslapen maar nog niks! Tepels kunnen niet verder naar buiten wijzen en de druppels worden nu zo'n cm lang. Het lijkt wel een druipgrot!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:49

ik ben nu nog bij de paardjes en strax ga ik naar huis toe en komen de foto`s erop! we hadden wel een moeilijk begin met het veulen want hij hing leven loos uit giovanna dus bereidde me tante me op het ergste voor maar gelukkig was hij levend! ik heb al droog foto`s en gio is echt een lieve moeder ik had het wel al een beetje verw8 maar zo liet ons tijdens de bevalling haar helpen en we mochten ook aan het veulen komen en die stal door "banjeren" ! ik heb over al foto`s van! hahaha Haha! ben zoooo blij Haha! Haha! Haha! Party!! Party!! *LOL* *o/*

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:14

Gefeliciteerd!!!!! Heel veel geluk en plezier met hem!!!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:22

@Imposant: Gefeliciteerd!!! Ook al een spannende bevalling!

@Jollyjoker: Ik ben benieuwd naar jouw nieuwe Hierarch, heb je al foto's?

@ShemalArabs: Wat een droppie, zo'n mooi koppie, je zult wel trots zijn.

@Sjen: Weet je wat je doen, ik vind het zo zielig voor jou dat je geen veulentje krijgt. Dus worden jij en Siena gewoon pleegmoeder van Andros, heb je ook nog een beetje een veulentje...

Volgens mijn DA moest de nageboorte er binnen 2 uur af zijn, maar omdat zij maiden was konden we nog wel even wachten, want meestal als het veulen gedronken heeft komt het goed op gang, dus moest ik om 6 uur bellen als de nageboorte er nog niet af was.
Onze DA had juist het liefste dat het veulen lang bleef liggen aan de navelstreng, omdat ze dan nog een liter bloed van de moeder krijgen, als ze onmiddelijk opstaan, missen ze dat. Het veulen heeft nog zeker een half uur/ driekwartier aan de navelstreng gelegen. Hij wou wel eerder weg, maar zat met de achterbenen nog vast in het vlies Haha! Voor Myrdal was het ook fijn, want die was echt op, ze heeft een half uur echt plat gelegen om bij te komen.
Ik ben echt heel tevreden met mijn DA want twintig minuten nadat hij ons had begeleid heeft hij nog gebeld hoe het ging, hij is dus niet gewoon weer in slaap gevallen. En toen hij gisterochtend wegging na de nageboorte zei hij dat ik er goed op moet letten of het veulen wel plaste, omdat daar met hengstveulens wel eens problemen mee kunnen zijn. Vervolgens belde hij om 5 uur 's middags om te vragen of hij al geplast had. Erg aardig dus. Nou, hij komt straks weer om Myrdal voor het eerst te spoelen, dus moet ik weer weg.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:39

Gefeliciteerd allemaal!!!